LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] plotselinge luidruchtige reclames op nieuws website

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

plotselinge luidruchtige reclames op nieuws website

Ongelezen bericht door Oblomova »

Het lijkt een nieuwe trend om bezoekers van (nieuws) sites plotseling te confronteren met een luidruchtige reclame. Zo'n inbreuk zou volgens mij geen enkele site mogen maken.

Ik zou het geluid van mijn pc kunnen uitschakelen, maar waarom moet ik mijn pc aanpassen voor dit soort inbreuk daarop. Mijn pc is toch geen bezit van elk bedrijf dat mij bij een bezoek aan websites reclame wil toeschreeuwen? Ik ga daarheen om nieuws te lezen, niet om plotseling lawaai te krijgen.

Wat vinden anderen?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: plotselinge luidruchtige reclames op nieuws website

Ongelezen bericht door Brahms »

Ik zet mijn geluid gewoon zachter of uit in voorkomende gevallen !
Overigens kan dit bv ook bij de TV worden toegepast.
Verder heb ik ad-blockers, dus zoveel reklame komt hier niet voorbij :D

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: plotselinge luidruchtige reclames op nieuws website

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja... welkom in de wereld waar je denkt dat je computer privé-bezit is omdat je hem met je eigen geld hebt gekocht, maar waar je je letterlijk door allerlei onzin heen moet vechten om eindelijk datgene te kunnen doen waarvoor je hem gekocht hebt...

Ik snap dat bedrijven geld willen verdienen. En ik snap dat, als het om internet gaat, ook internet niet 'gratis' is. Als iemand een site bouwt, dan kost dat geld, en de schoorsteen moet ook roken. Dus ergens snap ik wel dat, want het is eigenlijk de enige bron van inkomsten, reclame noodzaak is.

Maar zou het alsjeblieft een beetje minder agressief kunnen?

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: plotselinge luidruchtige reclames op nieuws website

Ongelezen bericht door lichtstad »

Brahms schreef:Ik zet mijn geluid gewoon zachter of uit in voorkomende gevallen !
Overigens kan dit bv ook bij de TV worden toegepast.
Verder heb ik ad-blockers, dus zoveel reklame komt hier niet voorbij :D
inderdaad, komt zo goed als niets door, tenminste op de sites waar ik kom.

Misschien op bepaalde sites is het anders, maar ja dat heb je zelf in de hand.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: plotselinge luidruchtige reclames op nieuws website

Ongelezen bericht door Brahms »

witte angora schreef:?.....welkom in de wereld waar je denkt dat je computer privé-bezit is omdat je hem met je eigen geld hebt gekocht, maar waar je je letterlijk door allerlei onzin heen moet vechten om eindelijk datgene te kunnen doen waarvoor je hem gekocht hebt........
Overdrijven is ook een vak.
witte angora schreef:.......Maar zou het alsjeblieft een beetje minder agressief kunnen..........
Overdrijven is ook een vak, TS staat nog stijf van de adrenaline na een heel vervelende ervaring !

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: plotselinge luidruchtige reclames op nieuws website

Ongelezen bericht door witte angora »

Valt wel mee, Brahms dat overdrijven. Ik heb dus een HP-laptop, je wilt niet weten wat voor reclame en onzin ik had voordat het ding eens werkte. En nog zitten er allerlei snufjes en dingen op waarvan ik geen idee heb wat ik ermee moet, omdat ik heel andere dingen heb om hetzelfde te bereiken.

Vlak ook de reclame op de mailserver niet uit. Met sommige dingen wordt je letterlijk dagelijks doodgegooid. Dan kun je het blokkeren, maar je moet er wel weer een handeling voor verrichten. Een digitale nee-nee sticker bestaat in feite wel (bijvoorbeeld de add-blockers) maar werkt niet altijd. Met name sommige nieuws sites niet.

Wat er verder al dan niet met de TS aan de hand is weet ik niet, en ik denk ook niet dat dat relevant zou moeten zijn in een discussie.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: plotselinge luidruchtige reclames op nieuws website

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:Valt wel mee, Brahms dat overdrijven. Ik heb dus een HP-laptop, je wilt niet weten wat voor reclame en onzin ik had voordat het ding eens werkte. En nog zitten er allerlei snufjes en dingen op waarvan ik geen idee heb wat ik ermee moet, omdat ik heel andere dingen heb om hetzelfde te bereiken.
Nu zit je appels met peren te vergelijken. TS heeft het over multimediale websites, niet over gesponsorde software die op een nieuwe computer wordt geleverd. Ik neem aan dat je dat onderscheid snapt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: plotselinge luidruchtige reclames op nieuws website

Ongelezen bericht door berndv »

Ik weet niet op welke nieuwssites u zit, maar ik vermoed 1 van de vele gratis versies. Die gratis versies zijn gratis doordat er reclame op staat. En ook nog eens heel veel reclame ook. Ik heb van tijd tot tijd wel eens een betaald abonnement op een bepaalde krant. Na het inloggen heb je geen reclame meer. Dus het kan wel zonder die schreeuwende reclames, maar dan moet de site ergens anders zijn/haar inkomsten uit halen, en dat zal dan moeten gebeuren uit de portemonnee van de lezers.

Ik weet niet of er regels gelden voor dergelijke reclames. Zelf vermoed ik van niet, hoewel dit voor de tv reclame wel geldt, deze mag niet een bepaalde hoeveelheid harder zijn dan de reguliere programma's. Hoewel veel producenten wel hun stinkende best doen om de reclame zo hard mogelijk te krijgen, binnen de geldende normen.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: plotselinge luidruchtige reclames op nieuws website

Ongelezen bericht door Oblomova »

Ik heb de nieuws site erover benaderd, die vrij snel reageerde met de vraag welke reclame dat was. Dat wist ik helaas niet meer, maar ik ga dat de volgende keer wel checken en melden. Ze leken er iig ook niet blij mee. Dat maar even aan een paar reageerders die het wel ok leken te vinden.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: plotselinge luidruchtige reclames op nieuws website

Ongelezen bericht door Julie4444 »

witte angora schreef:Valt wel mee, Brahms dat overdrijven. Ik heb dus een HP-laptop, je wilt niet weten wat voor reclame en onzin ik had voordat het ding eens werkte. En nog zitten er allerlei snufjes en dingen op waarvan ik geen idee heb wat ik ermee moet, omdat ik heel andere dingen heb om hetzelfde te bereiken.
Van die bloatware kan je er gewoon afmieteren. Eerste wat je moet doen als je een device koopt is de gratis (gesponserde) software eraf gooien.

Verder werkt adblock plus prima, als je het goed instelt. Er zijn natuurlijk ook andere manieren waarop je advertenties kan blokkeren.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: plotselinge luidruchtige reclames op nieuws website

Ongelezen bericht door Har06 »

Julie4444 schreef:
witte angora schreef:Valt wel mee, Brahms dat overdrijven. Ik heb dus een HP-laptop, je wilt niet weten wat voor reclame en onzin ik had voordat het ding eens werkte. En nog zitten er allerlei snufjes en dingen op waarvan ik geen idee heb wat ik ermee moet, omdat ik heel andere dingen heb om hetzelfde te bereiken.
Van die bloatware kan je er gewoon afmieteren. Eerste wat je moet doen als je een device koopt is de gratis (gesponserde) software eraf gooien.

Verder werkt adblock plus prima, als je het goed instelt. Er zijn natuurlijk ook andere manieren waarop je advertenties kan blokkeren.
natuurlijk zijn er voldoende manieren, te beginnen er niet naar kijken -kijken etc etc

Joanna_VDBerg
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2016 13:43
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: plotselinge luidruchtige reclames op nieuws website

Ongelezen bericht door Joanna_VDBerg »

Misschien kan je proberen om je "cache" en "cookies" schoon te maken.

Anders raad ik je aan om ccleaner eens even te proberen - die werkt ook goed!

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: plotselinge luidruchtige reclames op nieuws website

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik heb het geluid van mijn pc - werk, thuis - en tablet - thuis - standaard niet aan staan... Als ik iets wil horen zet ik het geluid wel aan.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: plotselinge luidruchtige reclames op nieuws website

Ongelezen bericht door sjohie »

Miepje1 schreef:Ik heb het geluid van mijn pc - werk, thuis - en tablet - thuis - standaard niet aan staan... Als ik iets wil horen zet ik het geluid wel aan.
Dit dus, je schrikt je soms een hoedje. Maar met een adblocker in de browser is het op de grote pc en tablet al een stuk rustiger geworden. Dit geeft dan wel weer van die zeikende anti-adblocker meldingen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: plotselinge luidruchtige reclames op nieuws website

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Dat werkt als volgt: geluid staat standaard uit. Ik wil toch iets zien waar geluid bij moet. Dan laat ik het geluid uit staan tot de reclame weg is en dan zet ik het pas aan. Simpel...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: plotselinge luidruchtige reclames op nieuws website

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dan gebruik je een adblocker - word je door sommige sites (autoweek.nl bijvoorbeeld) lastig gevallen met een brede banner "we zien dat u een adblocker gebruikt"... bla bla.

En telegraaf.nl - bij film items - zet je geluid uit, forceert de site geluid (extra hard) weer aan.

Zolang deze sites niet kunnen garanderen dat wij - bezoekers - geen geinfecteerde advertenties te zien krijgen - blijft een adblocker noodzaak.
Dan maar niet naar sites die het geen punt vinden machines van hun bezoekers te (laten) infecteren.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: plotselinge luidruchtige reclames op nieuws website

Ongelezen bericht door olaf79 »

Oblomova schreef:Het lijkt een nieuwe trend om bezoekers van (nieuws) sites plotseling te confronteren met een luidruchtige reclame. Zo'n inbreuk zou volgens mij geen enkele site mogen maken.

Ik zou het geluid van mijn pc kunnen uitschakelen, maar waarom moet ik mijn pc aanpassen voor dit soort inbreuk daarop. Mijn pc is toch geen bezit van elk bedrijf dat mij bij een bezoek aan websites reclame wil toeschreeuwen? Ik ga daarheen om nieuws te lezen, niet om plotseling lawaai te krijgen.

Wat vinden anderen?
De pc is niet het bezit van dat bedrijf, maar de website wel. En als jij dat niet wilt moet je die sites niet bezoeken en gewoon in de kiosk een krant kopen voor een paar euro. Heb je ook het nieuws, weliswaar van gisteren, maar ok.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: plotselinge luidruchtige reclames op nieuws website

Ongelezen bericht door olaf79 »

Guardian72 schreef:Dan gebruik je een adblocker - word je door sommige sites (autoweek.nl bijvoorbeeld) lastig gevallen met een brede banner "we zien dat u een adblocker gebruikt"... bla bla.

En telegraaf.nl - bij film items - zet je geluid uit, forceert de site geluid (extra hard) weer aan.

Zolang deze sites niet kunnen garanderen dat wij - bezoekers - geen geinfecteerde advertenties te zien krijgen - blijft een adblocker noodzaak.
Dan maar niet naar sites die het geen punt vinden machines van hun bezoekers te (laten) infecteren.
Ik snap je punt. En het is ook zeer irritant en zeker soms gevaarlijk. Maar ik zie even niet hoe een commercieel bedrijf anders zijn geld zou moeten verdienen. Behalve voor de site laten betalen, wat eigenlijk ook niemand wil / doet.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: plotselinge luidruchtige reclames op nieuws website

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ik heb de sites die ik wens te ondersteunen ge-whitelist in mijn adblocker. Zolang zij geen intrusieve reclame hebben die je halve scherm volgooit en herrie maakt sta ik de advertenties op die sites dus toe.

Sites als youtube blokkeer ik wel de advertenties. Zit echt niet te wachten op reclamespots in filmpjes oid.

Gesloten