LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel VDSL met 80 Mbps ,maar geen geschikt modem

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
julier
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 feb 2008 21:45

Wel VDSL met 80 Mbps ,maar geen geschikt modem

Ongelezen bericht door julier »

Maanden geleden (maart 2016) heb ik me aangemeld voor glasvezelverbinding, ik had VDSL (25Mbps)
Nu blijkt het geen glasvezel {glasvezel ligt er nog niet) te zijn maar een VDSL {80 Mbps}
De snelheid met mijn oude verbinding was 22 Mbps en nu ca. 30 Mbps
Ik had een Zyxel modem, daar heb ik een Acadyan, voor gekregen, maar toen werkte mijn telefoon niet meer.
Dagenlang zonder telefoon, zelf kon ik wel bellen, maar niet gebeld worden en dat duurde even voordat anderen mij vertelden zat ze mij niet konden bereiken.
Oorzaak: Tel. poort 1 defect.
Oplossing: Stekkertje in Tel. poort 2 en instelling gewijzigd.

Maar met het Acdyan modem had ik geen betere snelheid dan met het Zyxel modem.

Inmiddels is er een technicus geweest {{gestuurd door Telfort}} , die heeft alles nagekeken, instellingen en kabels allemaal goed.
Nadat de technicus een versterker had aangesloten haalde ik een snelheid van ca. 64 Mbps.

Telfort verkoopt mij een VDSL 80 Mbps abonnement i.p.v. een glasvezelabonnement, Oke, maar levert er een modem bij die de snelheid van 80 Mbps niet aankan, maar slechts ca. 30 Mbps haalt.

We zijn nu ruim een week verder, Telfort al twee keer gemaild ook het {service rapport hebben ze al ruim een week binnen} , maar Telfort laat niets horen.

stofzuigertje

Re: Wel VDSL met 80 Mbps ,maar geen geschikt modem

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn Telfort is tot 30... bij 1 computer haal ik maar 24.
Maar bij 2 computers geen 2x12 maar 2x15 dus dan haal ik de beloofde 30 wel.

Bij 3 computers daalde het tot 9,5 x 3 = 28,5 dus of het modem goed is....
Wel van ADSL naar VDSL een ander modem gekregen maar ik heb glasvezel geweigerd omdat ik tot kreeg aangeboden en geen garantie op de poorten.

Verder is via Wifi de verbinding nooit hoger dan 8.4 en word ik dus gedwongen de 24 via de vaste kabel te gebruiken want daar is niets mis mee.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wel VDSL met 80 Mbps ,maar geen geschikt modem

Ongelezen bericht door sjohie »

snuffel1 schreef:Het Acadyan modem kan tot 300 Mbps aan dus aan het modem zal het niet liggen. De monteur heeft er een versterker tussen gezet dus ga ik er voor het gemak maar even van uit dat het de wifi verbinding betreft en met die versterker wordt een snelheid van 64 Mbps gehaald dat is m.i. acceptabel te noemen. De maximaal haalbare snelheid van de verbinding wordt met een bekabelde pc/laptop behaald want dan zijn er praktisch geen verliezen, blijft die snelheid ook rond de 64 Mbps hangen dan is die 64 Mbps het maximaal haalbare voor uw woonadres omdat de afstand tussen het Kpn verdeelstation en uw woning te groot is. Telfort biedt abonnementen aan tot een bepaalde snelheid maar kan niet garanderen dat die snelheid ook gehaald kan worden.
Dat idee bekruipt mij ook wat, voor xDSL lijnen, telefoonlijnen dus, bestaan geen los te plaatsen versterkers bij mijn weten. Die zijn er wél voor kabel (Ziggo) en inderdaad WiFI. En dan spelen er zoveel omgevingsfactoren mee, dat geen enkele Telco er iets over kan beloven.

julier
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 feb 2008 21:45

Re: Wel VDSL met 80 Mbps ,maar geen geschikt modem

Ongelezen bericht door julier »

Eind vorige week heb ik een Acadyan versterker van Telfort gekregen (bruikleen) en nu een aantal keren de snelheid gemeten!!
Laatste meting 15 min. geleden:
Ping: 16 ms ----- Download: 71,25 Mbps----Upload: 26,11 Mbps.
Dit zijn snelheden die horen bij een abonnement van 80 Mbps.

Oke Telfort Tevreden. Julier

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wel VDSL met 80 Mbps ,maar geen geschikt modem

Ongelezen bericht door sjohie »

Dan is het nu ook duidelijk dat het inderdaad om het WiFi signaal ging. En mooi dat het opgelost is!

julier
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 feb 2008 21:45

Re: Wel VDSL met 80 Mbps ,maar geen geschikt modem

Ongelezen bericht door julier »

@sjohie
Waren daar vragen over dan?
Er werd toch direct over een versterker gesproken !!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wel VDSL met 80 Mbps ,maar geen geschikt modem

Ongelezen bericht door berndv »

julier schreef:@sjohie
Waren daar vragen over dan?
Er werd toch direct over een versterker gesproken !!
ja, maar u ging verder helaas niet in op wat voor versterker. U haalde dus wel de juiste snelheid, maar het wifi signaal was dus niet goed. Erg netjes dat ze het zo opgelost hebben.

Gesloten