LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met USENET.NL

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gidi Lankhorst schreef:Volgens mij ben ik Nederland niet uit geweest en heb ik hier op OK gedrukt.
Exact. En dat laatste had je nou juist niet moeten doen, want daarmee sloot je een overeenkomst met een buitenlandse partij met dito voorwaarden.

Gidi Lankhorst
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 dec 2017 12:38

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door Gidi Lankhorst »

Maar dit haalde ik uit het internationaalprivaatrecht:
Consumenten worden als zwakkere contractspartij beschermd. Indien sprake is van een consumentenovereenkomst in de zin van de EEX-Verordening (vgl. artikel 15), kan de consument de professionele wederpartij dagvaarden voor de gerechten van de woonplaats van de wederpartij of voor de gerechten waar de consument woonplaats heeft. De wederpartij heeft deze keuzemogelijkheid niet, zij dient de consument voor de gerechten van de woonplaats van de consument te dagvaarden (artikel 16).

atlas1302

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door atlas1302 »

En als u nu gewoon eens helemaal niets doet wat gebeurt er dan, komen ze met deurwaarders uit San Marino bij u langs?

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gidi Lankhorst schreef:Maar dit haalde ik uit het internationaalprivaatrecht:
Consumenten worden als zwakkere contractspartij beschermd. Indien sprake is van een consumentenovereenkomst in de zin van de EEX-Verordening (vgl. artikel 15), kan de consument de professionele wederpartij dagvaarden voor de gerechten van de woonplaats van de wederpartij of voor de gerechten waar de consument woonplaats heeft. De wederpartij heeft deze keuzemogelijkheid niet, zij dient de consument voor de gerechten van de woonplaats van de consument te dagvaarden (artikel 16).
Helaas voor jou is San Marino geen lid van de EU en is de EEX-verordening dus ook niet van toepassing.

Gidi Lankhorst
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 dec 2017 12:38

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door Gidi Lankhorst »

Deze week uitsluitsel gekregen: hun werving kan als misleidend bestempeld worden. Niet betalen en afwachten.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gidi Lankhorst schreef:Deze week uitsluitsel gekregen: hun werving kan als misleidend bestempeld worden. Niet betalen en afwachten.
Duidelijk verhaal :roll: Uitsluitsel van wie? Op welke vraag? op welke argumenten? Waarom niet betalen/ Waarom afwachten/ En wat afwachten?

JoopvandenBurg
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2018 21:04
Locatie: Goor
Contacteer:

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door JoopvandenBurg »

Ook ik lig in de clinch met Usenet. Ik heb na registratie via het opzegformulier direct beëindigd. Ik heb wel een dankwoord gehad, geen bevestiging van opzegging. Wrs omdat ik het in het Nederlands had gedaan. Daarna in het Engels, weer niets....
De dag erop kreeg ik een mail van maria@usenet dat de betaling niet was gelukt. In Engels teruggemaild en de situatie uitgelegd. Mail retour, niet leesbaar! Maar wel melding in die mail: type reactie boven de lijn en verzend. Deze kwam niet terug, dus dacht oke....
Daarna ging Global media incasseren, gestorneerd en maar weer een mail naar Maria. Kwam weer terug, type boven de regels.....

Nu heb ik per post een aanmaning dat ik voor 2 februari het jaarbedrag moet betalen, met daarop extra 9 euro incassokosten. Ik heb bewijs aangeleverd via mail, kunnen ze niet lezen. Dus een mail met een word bijlage......kunnen ze niet lezen. Ze acteren onvermurwbaar, ik moet het bewijs hebben dat ik heb opgezegd. De mail die uiteindelijk wel doorkwam is op de 16e dag......dan is de proefperiode voorbij.

Ik zie veel mensen met dezelfde klacht, Hoe hebben jullie dit opgelost?

MenJK
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jun 2017 13:17

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door MenJK »

Ik heb ook ervaring met usenet zoals zovelen. Wat ik gedaan heb is het bedrag dat ze hebben afgeschreven teruggeboekt en ze geblokkeerd om nog iets van mijn rekening af te schrijven.
Ik kreeg elke maand ook een brief van Tesch-inkasso met telkens andere bedragen en voorstellen. Hier heb ik nooit op gereageerd en na een paar maanden stopte het vanzelf. Sinds september vorig jaar heb geen brieven meer gehad.
Mijn advies is gewoon niet betalen ze blokkeren en nergens op reageren het stopt vanzelf.

Gesloten