LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met USENET.NL

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
akke.vd-galien
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 sep 2016 11:34
Contacteer:

Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door akke.vd-galien »

In mei ging ik een proefperiode in voor een abonnement op Usenet.nl
Ik moest wel mijn creditcard gegevens alvast achterlaten.

Echter, ik heb nooit de juiste inlogcodes ontvangen.
Geprobeerd te bellen (San Marino) kreeg eerst niemand te pakken
Later, toen proefperiode om was, wel.. maar degene die ik sprak (engels) kon mijn gegeven helemaal niet vinden
hij had een gebruikers naam nodig. Wel, deze heb ik niet ...
Uiteindelijk via de creditcard maatschapij de € 85,- voor het abonnement terug laten vorderen
echter ik krijg nu dreigbrieven van een incasso bureau uit duitsland.

Wel raar, als ik probeer op te zeggen kan dat niet omdat ze mij daar niet in het systeem hebben
maar ze kunnen wel rekeningen schrijven.

Heeft iemand tips en of ervaringen?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door bprosman »

Al eens in de spambox van je mailadres gekeken wat je opgegeven hebt ?

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door beusen »

Usenet heeft een klantenservice in Engeland en niet in SAN Marino.

https://nl.usenet.nl/service/hotline/

akke.vd-galien
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 sep 2016 11:34
Contacteer:

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door akke.vd-galien »

Heb idd in de spambox gekeken en ook geprobeerd via de service hotline contact te leggen.
Dan hebben ze mijn gebruikersnaam nodig en die weet ik dus niet
Het opgeven e mail adres staat ook niet in hun bestand.

De post die ik kreeg kwam van San Marino, ik dacht idd ook dat de klantenservice in Engeland zat

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door bprosman »

Misschien een ander bedrijf ? Er zijn tientallen bedrijven die zich "usenet" noemen.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door beusen »

bprosman schreef:Misschien een ander bedrijf ? Er zijn tientallen bedrijven die zich "usenet" noemen.
Als TS kontakt met "usenet.nl" had, dan kan het maar een bedrijf zijn,

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door bprosman »

@Beusen,
Als usenet.NL je niet als klant herkend, ook niets weet van een aanmaning , ze ook nog eens niets hebben in San Marino dan lijkt het me meer voor de hand liggend dat TS zich vergist en misschien ingeschreven heeft bij een andere "Usenet" .
Of het is misschien wel een fake aanmaning.
Maar.. daar zal vast het juist bedrijf wel in staan.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door beusen »

bprosman schreef:@Beusen,
Als usenet.NL je niet als klant herkend, ook niets weet van een aanmaning , ze ook nog eens niets hebben in San Marino dan lijkt het me meer voor de hand liggend dat TS zich vergist en misschien ingeschreven heeft bij een andere "Usenet" .
Of het is misschien wel een fake aanmaning.
Maar.. daar zal vast het juist bedrijf wel in staan.
Nog een keer, er is maar een bedrijf, die een website heeft met Usenet.nl.
Dus er kunnen niet meerdere bedrijven hetzelfde URL hebben.

Dit is wat TS hier schrijft, alles andere is gewoon aanname, waar ik niets me kan.

witte angora
Berichten: 30566
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door witte angora »

akke.vd-galien schreef:In mei ging ik een proefperiode in voor een abonnement op Usenet.nl
Ik moest wel mijn creditcard gegevens alvast achterlaten.

Echter, ik heb nooit de juiste inlogcodes ontvangen.
Geprobeerd te bellen (San Marino) kreeg eerst niemand te pakken
Later, toen proefperiode om was, wel.. maar degene die ik sprak (engels) kon mijn gegeven helemaal niet vinden
hij had een gebruikers naam nodig. Wel, deze heb ik niet ...
Uiteindelijk via de creditcard maatschapij de € 85,- voor het abonnement terug laten vorderen
echter ik krijg nu dreigbrieven van een incasso bureau uit duitsland.

Wel raar, als ik probeer op te zeggen kan dat niet omdat ze mij daar niet in het systeem hebben
maar ze kunnen wel rekeningen schrijven.

Heeft iemand tips en of ervaringen?
Op wat voor manier kwam je met dit bedrijf in contact? Heb je een reclame uiting in je mailbox gehad of zo waar je op gereageerd hebt? Zo ja, dan zou het zomaar kunnen dat het een pishing-mail was, net zoiets als dat het bij banken was.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door berndv »

beusen schreef:
bprosman schreef:Misschien een ander bedrijf ? Er zijn tientallen bedrijven die zich "usenet" noemen.
Als TS kontakt met "usenet.nl" had, dan kan het maar een bedrijf zijn,
er zijn talloze nieuwsgroepenaanbieders, oftewel in het engels, usenet providers, maar er is er maar 1 die ook onder die naam handelt, en dat is inderdaad usenet.nl

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zeker daar waar de term "usenet" niet echt uniek is...
Laatst gewijzigd door Radar op 15 sep 2017 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaalde irrelevante bijdrage verwijderd

akke.vd-galien
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 sep 2016 11:34
Contacteer:

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door akke.vd-galien »

USENET.NL is uniek.
USENET is idd een veel voorkomende naam
Heb inmiddels aangifte gedaan van oplichting.
Vandaag wederom gebeld.
Naar Engeland,
Post Adres is San Marino
en incassobedrijf zit in Duitsland. Dussss ...
Op google inmiddels meer mensen gevonden met dezelfde ervaringen.
Dit bedrijf lijkt niet geregistreerd in Nederland bij k.v.k dus met die incasso's zal het wel meevallen.
maar op advies van .. aangifte gedaan en verdere meldingen gedaan.
Zodat er niet opnieuw mensen in trappen..
En ik ben niet dom, meestal zelfs erg argwanend.
Maar hier iets van geleerd. :idea:

witte angora
Berichten: 30566
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar daarmee heb je mijn vraag nog niet beantwoord. Hoe heb je deze overeenkomst afgesloten? Via een reclamemail in je mailbox? Dan zou het dus pishing kunnen zijn. Juist omdat je niet de enige bent.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door beusen »

witte angora schreef:Maar daarmee heb je mijn vraag nog niet beantwoord. Hoe heb je deze overeenkomst afgesloten? Via een reclamemail in je mailbox? Dan zou het dus pishing kunnen zijn. Juist omdat je niet de enige bent.

Ik denk TS heeft voldoende informatie gegeven en niet verplicht is te aantwoorden.

Inderdaad Usenet.nl is uniek. :D

Tom2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:13

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door Tom2009 »

Er is nu een bedrijf Usenext, die zich bezig houdt met soortgelijke praktijken: ik heb nooit een abo genomen maar wel wordt mijn creditcard voor € 95,- belast. Her bedrijf weigert het terug te draaien. Ook de fraude-helpdesk van ING is niet echt behulpzaam is erg vooringenomen want gaat er vanuit dat ik zaken met Usenext gedaan zou hebben. Welnu, ik heb aan kunnen tonen dat dit niet het geval is maar toch weigeren ze de boeking gerug te draaien.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door beusen »

Tom2009 schreef:Er is nu een bedrijf Usenext, die zich bezig houdt met soortgelijke praktijken: ik heb nooit een abo genomen maar wel wordt mijn creditcard voor € 95,- belast. Her bedrijf weigert het terug te draaien. Ook de fraude-helpdesk van ING is niet echt behulpzaam is erg vooringenomen want gaat er vanuit dat ik zaken met Usenext gedaan zou hebben. Welnu, ik heb aan kunnen tonen dat dit niet het geval is maar toch weigeren ze de boeking gerug te draaien.
Usenext heeft niets met dit topic (Usenet) te doen.

Trouwens jou beschuldigingen zijn een beetje kort door de bocht.
Hoe komt dit bedrijf dan aan je kredietkaart gegevens?

Tom2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:13

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door Tom2009 »

Het was mijn bedoeling anderen voor de praktijken van deze firma Usenext te waarschuwen: reageer nooit op hun spam! Het is een uiterst dubieus "bedrijf".
Ik zal rechtsom of linksom mijn geld ooit wel terugkrijgen.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 sep 2017 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaald aanvallend bericht verwijderd

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door Moneyman »

beusen schreef:[Hoe komt dit bedrijf dan aan je kredietkaart gegevens?
Dit is wel een nogal relevante vraag. Een antwoord daarop is wel nodig, anders is je reactie / waarschuwing op niets gestoeld en dus waardeloos.

akke.vd-galien
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 sep 2016 11:34
Contacteer:

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door akke.vd-galien »

ABNAMRO heeft direct het bedrag teruggevorderd van usenet.nl en hebben mij enorm geholpen met het geven van tips hoe dit aan te pakken, dus een pluim in dit geval voor abn... (ook zij maken fouten hoor..)
na vele aanmaningen heb ik kunnen aantonen dat ik in mijn recht stond.
Heb aangifte gedaan bij de politie van oplichting.

Nu al 6 weken niks meer gehoord van Usenet... dus fingers crossed.

ronroncelup
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2016 13:01

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door ronroncelup »

Hallo Akke,

Mag ik vragen waar je aangifte hebt gedaan van oplichting ? Mij is precies hetzelfde overkomen; waardeloze software, binnen 24 uur van mijn computer gegooid en de paypal overeenkomst gestopt en ook via de website gecancelled. 4 weken later krijg je een rekening en 3 maanden later een brief van een incasso bureau...

Gesloten