LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met warenhuisveiler.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Imamovic
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2016 23:12

Ervaring met warenhuisveiler.nl

Ongelezen bericht door Imamovic »

Beste lezers,

Onlangs kwam ik de site: warenhuisveiler.nl tegen. Ik heb een account aangemaakt en ben toen het kopje "hoe werkt het?" gaan lezen. Het viel me op dat hier al best veel spelfouten zaten. Ik zie ook nergens een keurmerk staan. En om contact op te nemen heb je een e-mail adres of vraag formulier, voor de rest geen tel. nummers. Ook op google kan je er niks over vinden. Heeft iemand ervaring met deze veilingsite? Of is er een manier hoe je zulke sites kan controleren?
Mvg
Imamovic

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Ervaring met warenhuisveiler.nl

Ongelezen bericht door CB »

Op onderstaande link kun je een controle doen.

https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Ervaring met warenhuisveiler.nl

Ongelezen bericht door brokkel »

Dit is geen veiling maar een biedspel. Dit valt onder de kansspelen waarbij jij geen enkele kans hebt. Je moet betalen om een fictief bedrag te mogen bieden. Ver weg blijven van dit soort sites. Pure oplichting.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ervaring met warenhuisveiler.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

Vooral leuk dat je met robots kunt werken. Als twee mensen met een robot tegen elkaar opbieden, schiet de prijs ook mooi time omhoog.

Rapelstaaltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2016 15:15

Re: Ervaring met warenhuisveiler.nl

Ongelezen bericht door Rapelstaaltje »

Ik heb nu een paar weken deze site bezocht en er ook op geboden.
Er staan fantastische aanbiedingen op, die, volgens hun gegevens bij elke afgelopen veiling, verkocht zijn met kortingsvoordeel van 80 tot wel 96% !!!
Nou, dat wil iedereen wel, toch?
Het lijkt wel te mooi om waar te zijn !
En dat IS het ook !!!!
Trap er niet in! !!!!
Zodra ik/jij/u gaat bieden, houdt die veiling namelijk nooit op. En gaat die zgn megakorting snel vervliegen.
Als je dan biedt op die dure telefoon, of een ander duur item, dan kun je bieden tot je een ons weegt, je wint de veiling NOOIT !!!
Helemaal als je via de zgn autobod je biedingen automatisch laat verhogen.

Hoe lang het ook duurt, ik heb het zelf meegemaakt en ook bij anderen zien gebeuren, je wint niet !
En als je stopt cq te laat een nieuw bod doet, dan is de veiling INEENS afgelopen, dan heeft één van je medebieders/concurrenten zgn de veiling gewonnen.
Voorbeeld: een dure dubbeldeurs Amerikaanse koel/vries-kast wordt aangeboden voor 100 euro, deze gaan via de veiling verkocht worden voor steeds bedragen van 103 tot 106 euro (zogenaamd dus).
Behalve als ik/jij/u gaat bieden, dan loopt het bedrag tot wel 120 euro op, en als je dan stopt, of te laat bent met een nieuw autobod, of te laat een nieuw bod plaatst, dan is 'ie ineens verkocht aan één van je concurrentbieders.
Direct na jouw laatste bod. VREEMD?
WELNEE, je biedt niet tegen andere mensen, je biedt tegen 1 van de misschien wel 50 biedrobots van warenhuisveiler.nl
Hoe ik dit weet?? Nou ik weet dit niet zeker, maar let nu op:
Ik heb geboden op verschillende items, heb nog nooit iets gewonnen, ..........behalve biedcredits, waarmee je dus kunt bieden op de veiling, waar je dus goedkoper aan komt als normaal biedcredits kopen.
Dit helpt je echter geen zier, want je wint toch geen veiling, die wordt gewonnen door 1 van de 50 biedrobots, en staat daarna binnen 12 uur weer opnieuw te koop

Kortom: SUPER NEP !!! DIGITALE FRAUDE !!!

HELP, Iets of iemand.!

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Ervaring met warenhuisveiler.nl

Ongelezen bericht door brokkel »

Het is eigenlijk heel erg simpel, als je moet betalen om te mogen bieden is het oplichting.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ervaring met warenhuisveiler.nl

Ongelezen bericht door GJvdZ »

brokkel schreef:Het is eigenlijk heel erg simpel, als je moet betalen om te mogen bieden is het oplichting.
Want?

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Ervaring met warenhuisveiler.nl

Ongelezen bericht door brokkel »

Want?
Ze verdienen dus elke keer dat jij biedt. Het is aan hun gelegen jou zo vaak mogelijk te laten bieden. In een echte veiling kost het bieden zelf niets. Dan betaal je alleen de uiteindelijk prijs (inclusief het eventuele opgeld). Dus alleen de winnaar betaald uiteindelijk.
Hier betalen de verliezers ook dus is het oplichting.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaring met warenhuisveiler.nl

Ongelezen bericht door berndv »

brokkel schreef:
Want?
Ze verdienen dus elke keer dat jij biedt. Het is aan hun gelegen jou zo vaak mogelijk te laten bieden. In een echte veiling kost het bieden zelf niets. Dan betaal je alleen de uiteindelijk prijs (inclusief het eventuele opgeld). Dus alleen de winnaar betaald uiteindelijk.
Hier betalen de verliezers ook dus is het oplichting.
Oplichting is het in ieder geval niet. Het is een vorm van een veiling, veilingen heb je in vele vormen, en ook de centveiling, zoals dit heet, is een veilingvorm, hoewel deze ook gezien kan worden als een kansspel, aangezien de hoogte van het uiteindelijke bod van ondergeschikt belang is. Het lijkt redelijk op de "amerikaanse veiling", waarbij bieders het geld betalen waarmee ze het bod willen verhogen. Stel het hoogste bod is 100 euro en iemand anders biedt 110 euro, dan moet de hoogste bieder op dat moment 10 euro betalen. Maar ook dat is geen traditionele veiling.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Veiling

Rapelstaaltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2016 15:15

Re: Ervaring met warenhuisveiler.nl

Ongelezen bericht door Rapelstaaltje »

Ik heb een tijdje de biedingen op warenhuisveiler bekeken. Wat dan wel opvalt is dat op de laatste seconde de prijs met een cent omhoog gaat. Zo blijft de prijs van het product zeer laag en dus aantrekkelijk.

Rapelstaaltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2016 15:15

Re: Ervaring met warenhuisveiler.nl

Ongelezen bericht door Rapelstaaltje »

Die cent elke 20 seconden kost 1 biedcredits.
1 biedcredits kost officieel 75 cent.
Maar als je een groot pakket biedcredits koopt krijg je veel bonuscredits.
Lijkt allemaal heel aantrekkelijk, maar ik heb nog nooit een veiling gewonnen.
Behalve: ....... veilingen op bidcredits, die je toch weer opmaakt aan het (nutteloos) bieden.
Is dat wat?

Rapelstaaltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2016 15:15

Re: Ervaring met warenhuisveiler.nl

Ongelezen bericht door Rapelstaaltje »

En de telefoons, koelkasten e.d. gaan weg met een opslag van een paar honderd centen.
5 euro = 500 biedcredits x zeg ca 25 cent = 125 euro.
Bovenop de aanvangsprijs van zeg 100 euro.
Dus de zgn koper betaalt 100 + 62,50 (maximaal) = 162,50
De veiling vangt 225,00 euro
Voor een iphone van 1250,00 ???
Voor een Amerikaanse koelkast van 2699,00 ???
......
Alleen de winnaar ben jij niet, dat is een biedrobot van de veiling !
En na 14 uur staat de koelkast weer vrolijk opnieuw te koop.
Kortom: SUPERNEP !!!

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Ervaring met warenhuisveiler.nl

Ongelezen bericht door gemist »

Dat het tegen scam aanligt, evident. Maar je berekening gaat mijn petje te boven. Leg uit, aub

Rapelstaaltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2016 15:15

Re: Ervaring met warenhuisveiler.nl

Ongelezen bericht door Rapelstaaltje »

Simpel: je koop een biedpakket van 350 biedcredits voor 125 euro.
Je krijgt er dan 250 biedcredits als bonus bij.
Dus 600 biedcredits voor 125 euro, dit is 6 biedcredits voor 1,25.
In elke minuut zitten 3 biedmomenten, immers elke 20 seconden.
Per uur dus 180 biedmomenten/ credits.
Per saldo 1,80 per uur bovenop de aanvangstprijs.
Kosten/opbrengst 180 x ca 0,21 ( 30 x 1,25 ) = 37,50
Ik heb Amerikaanse dubbeldeurs koelkasten weg zien gaan voor minder dan 106 euro, dat is de startprijs 100 + minder 600 biedcredits (is 125 euro) , dat is dus minder dan totaal 100 + 125 euro = < 225 euro.
Voor een apparaat van 2699 euro !?!?!???

NU wordt er een Iphone 7 plus 256 GB geveild van adviesprijs 1249 euro.
Startprijs 95 euro.
Recentelijk verkocht voor 97,04 euro. JAJA !
DAT ZIJN DUS 204 BIEDCREDITS X 0,21 = 42,84
+ 95,00 =137,84 >>dit is de opbrengst.
N.B. De bieder betaald 95,00 + maximaal 21,42 (je biedt immers niet tegen jezelf op, dus maximaal de helft)
Maar dus voor de veiling 137,84 opbrengst .
Voor een telefoon van 1249,00 !?!?!??
JAJA !
DEZE TELEFOON STAAT NU DUS WEER TE KOOP, STARTPRIJS WEER 95 EURO, MAAR NU IS DE PRIJS AL OPGELOPEN NAAR 104 euro.
Omdat er NU mensen aan het bieden zijn, 1 of 2 of 3 mensen tegen een stuk of 50 biedrobots met steeds wisselende namen.
Helaas winnen ze niet, je kan autobods inzetten (je moet ook nog slapen), maar de prijs loopt op en op, je biedt en biedt, maar eens maak je een fout, of je bent te laat.
Dan is ie verkocht en jij bent (bij maximale autobod-inzet) 90 credits per uur kwijt.
Zo'n veiling kan 10, 20, 30 of nog meer uren duren. Honderen euro's dus.
Ja je kan bieden op biedcredits, en die heb ik wel een aantal keren gewonnen. En maar weer bieden. Maar een echt product gewonnen? Nee nog nooit, die winnen de biedrobots zelf.
En worden weer opnieuw geveild.

Kortom : SUPERNEP !!!

Gesloten