LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplader retour, geen geld terug bij Ashti Store Groothandel

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
scosijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2016 09:47

Oplader retour, geen geld terug bij Ashti Store Groothandel

Ongelezen bericht door scosijn »

Oplader besteld voor een Oxboard, maar hij werkte bij ons niet.
Ze wilden hem eerst helemaal niet retour nemen, maar na vele mailtjes kreeg ik een retourformulier en mocht hij retour. Het duurde erg lang voordat ze hem ophaalden bij de koerier (hier kreeg ik mailtje van) en vervolgens een week voordat ze reageerden. uiteindelijk reactie ontvangen dat zij vinden dat de lader goed is. Ze gaan ons het geld niet retour storten! Dus nu geen oplader en ons geld kwijt plus de extra verzendkosten voor het retour sturen. Inmiddels is er ruim een maand verstreken maar ze reageren gewoon niet meer!
Wet verkoop op afstand negeren ze totaal. Volgens mij is het zo dat ze verplicht zijn om geld retour te storten als de klant niet tevreden is.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 dec 2016 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Oplader retour, geen geld terug bij Ashti Store Groothandel

Ongelezen bericht door thecure »

En nu?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Oplader retour, geen geld terug bij Ashti Store Groothandel

Ongelezen bericht door olaf79 »

thecure schreef:En nu?
Houd eens op met dit soort ridicule bijdrages. Dit is natuurlijk de vraag die TS ook stelt. Als hij weet wat te doen dan maakt hij hier geen topic aan...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Oplader retour, geen geld terug bij Ashti Store Groothandel

Ongelezen bericht door olaf79 »

scosijn schreef:Oplader besteld voor een Oxboard, maar hij werkte bij ons niet.
Ze wilden hem eerst helemaal niet retour nemen, maar na vele mailtjes kreeg ik een retourformulier en mocht hij retour. Het duurde erg lang voordat ze hem ophaalden bij de koerier (hier kreeg ik mailtje van) en vervolgens een week voordat ze reageerden. uiteindelijk reactie ontvangen dat zij vinden dat de lader goed is. Ze gaan ons het geld niet retour storten! Dus nu geen oplader en ons geld kwijt plus de extra verzendkosten voor het retour sturen. Inmiddels is er ruim een maand verstreken maar ze reageren gewoon niet meer!
Wet verkoop op afstand negeren ze totaal. Volgens mij is het zo dat ze verplicht zijn om geld retour te storten als de klant niet tevreden is.
Was je op tijd met retourneren, dwz heb je binnen de termijn van 14 dagen aangegeven dat je de aankoop wilde ontbinden?
Zo ja dan sta je volledig in je recht en is deze shop fout bezig. Je kunt ze wijzen op het feit dat je 14 dagen bedenktijd hebt, als ze daar niet naar willen luisteren dan kun je je rechtsbijstandsverzekering inschakelen of een klacht indienen bij de Autoriteit Consument en Markt.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Oplader retour, geen geld terug bij Ashti Store Groothandel

Ongelezen bericht door newmikey »

scosijn schreef:Het duurde erg lang voordat ze hem ophaalden bij de koerier (hier kreeg ik mailtje van) en vervolgens een week voordat ze reageerden. uiteindelijk reactie ontvangen dat zij vinden dat de lader goed is.

Wet verkoop op afstand negeren ze totaal. Volgens mij is het zo dat ze verplicht zijn om geld retour te storten als de klant niet tevreden is.
De vraag is inderdaad na hoeveel tijd u gereclameerd heeft. Uw interpretatie van de Wet Verkoop of Afstand is wel een beetje te breed getrokken. Daar staat namelijk nergens dat u per definitie recht heeft op geld terug als u niet tevreden bent, slechts dat u dat recht heeft als u binnen 14 dagen na levering afziet van uw aankoop en deze ongebruikt (op het uitproberen na) terug stuurt. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit hier niet het geval is geweest.

Als dit niet het geval is, kunt u ze op hun eigen AV wijzen waar het 14-dagen retour- en geld-terug recht keurig in staat beschreven. Iets zegt mij dat ze dit zelf ook wel weten. Een bedrijf wijkt niet zo maar van de eigen AV af dus er is vast iets meer aan de hand waar u in uw bericht niet over rept.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Oplader retour, geen geld terug bij Ashti Store Groothandel

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Het bedrijf is een groothandel, gelden daar de consumenten regels wel? Een groothandel is toch voor zakelijke klanten? Bij de Makro gelden ook andere regels als ik daar als particulier iets koop.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Oplader retour, geen geld terug bij Ashti Store Groothandel

Ongelezen bericht door newmikey »

gerda1956 schreef:Het bedrijf is een groothandel, gelden daar de consumenten regels wel? Een groothandel is toch voor zakelijke klanten? Bij de Makro gelden ook andere regels als ik daar als particulier iets koop.
Het bedrijf verkoopt aan consumenten en heeft de 14-dagen retour regeling ook keurig in de AV opgenomen. De regels zijn niet afhankelijk van het feit of iemand zich "groothandel" noemt of niet. Omgekeerd geld het ook niet als een bedrijf iets koopt bij een gewone (web)winkel op basis van zakelijke voorwaarden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Oplader retour, geen geld terug bij Ashti Store Groothandel

Ongelezen bericht door olaf79 »

gerda1956 schreef:Het bedrijf is een groothandel, gelden daar de consumenten regels wel? Een groothandel is toch voor zakelijke klanten? Bij de Makro gelden ook andere regels als ik daar als particulier iets koop.
Is niet relevant hoe ze het noemen. Ze verkopen aan de consument en daarmee wordt het een consumenten koop. Bij de makro kun je alleen kopen als je een pasje hebt...

Silvia88
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2016 22:31
Locatie: Leiden

Re: Oplader retour, geen geld terug bij Ashti Store Groothandel

Ongelezen bericht door Silvia88 »

Ik bestel wel eens bij Ashti groothandel, ik ben overigens zeer tevreden over hun kwaliteit, leveringen en etc.
Toevallig kwam ik op deze vraag / ervaring van scosijn. Vervelend hoe het gelopen is.
Ik denk dat je je geld gewoon terug kan krijgen hoor bij hun, wel is het verplicht (overal tegenwoordig) om originele verpakking mee sturen. is dit ook het geval?
Zoals Olaf al aangeeft, wellicht zit hier meer achter dan jij aangeeft. Ik zal even mailen hierover kijken wat hun reactie erop is.

Moneyman
Berichten: 30071
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oplader retour, geen geld terug bij Ashti Store Groothandel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Silvia88 schreef:wel is het verplicht (overal tegenwoordig) om originele verpakking mee sturen. is dit ook het geval?
Dat is een op niets gebaseerde en niet steekhoudende eis.
Silvia88 schreef:Zoals Olaf al aangeeft, wellicht zit hier meer achter dan jij aangeeft. Ik zal even mailen hierover kijken wat hun reactie erop is
Want? Wie ben jij om over een ander te gaan mailen?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Oplader retour, geen geld terug bij Ashti Store Groothandel

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Moneyman schreef:
Silvia88 schreef:wel is het verplicht (overal tegenwoordig) om originele verpakking mee sturen. is dit ook het geval?
Dat is een op niets gebaseerde en niet steekhoudende eis.
Silvia88 schreef:Zoals Olaf al aangeeft, wellicht zit hier meer achter dan jij aangeeft. Ik zal even mailen hierover kijken wat hun reactie erop is
Want? Wie ben jij om over een ander te gaan mailen?
Ze heeft zich gisteravond aangemeld waarschijnlijk n.a.v. dit onderwerp. Wellicht is het de dochter van de buurman van de eigenaar van dit bedrijf....

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Oplader retour, geen geld terug bij Ashti Store Groothandel

Ongelezen bericht door BL2 »

Silvia88 schreef: Ik zal even mailen hierover kijken wat hun reactie erop is.
Welkom, zeg ik
Prachtig dat Silvia88 dit probleem geheel belangeloos voor een ander wil oplossen.
Als Silvia88 dit nu ook standaard gaat doen bij alle aangedragen problemen op Radar forum, kan ze tot een prima forumlid uitgroeien.

Ashti-Store
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2016 15:16

Re: Oplader retour, geen geld terug bij Ashti Store Groothandel

Ongelezen bericht door Ashti-Store »

Geachte mevrouw Scosijn,

We komen uw bericht inmiddels op drie websites tegen.
Erg vervelend dat u zo ontevreden bent over ons. Vervelend is ook dat uw verhaal hier nogal afwijkt van de werkelijkheid.

U gaf binnen uw bedenktermijn aan dat de door ons geleverd adapter niet naar behoren werkt en deze retour wil sturen voor controle. Hierop hebben wij binnen twee dagen gereageerd. Natuurlijk heeft u wettelijk recht op retour van uw geld en /of garantie op een artikel mocht dit niet naar behoren werken.

Wegens uw persoonlijke redenen (wat u ons per e-mail informeerde) heeft u uw oplader later dan 14 kalenderdagen vanaf moment dat wij u retour formulier hebben gestuurd, opgestuurd. 
Hier hebben wij uiteraard begrip voor getoond en u alsnog de mogelijkheid geboden om de adapter retour te sturen om deze te controleren op werking.
Het door u geretourneerde adapter had u in een Albert Heijn tasje naar ons geretourneerd, hoewel wij u hebben verzocht de artikel zo veel mogelijk in zijn originele verpakking terug te sturen ( dit om schade te voorkomen ) ondanks de omstandigheden van de retournering heeft de adapter dit overleefd.

Helaas bevat de adapter dergelijk gebruiker sporen. Of dit is door de manier van retournering gebeurd in een Supermarkt tasje kunnen wij niet nagaan. 
Aldus vervalt uw retourrecht op uw aankoop.

Nadat wij de adapter geretourneerd hebben gekregen, is de adapter tweemaal getest op werking. Ook is de adapter gemeten door ons technicus. Hier hebben wij een test rapport van ontvangen.
De adapter werkt prima naar behoren. Aldus ligt het probleem niet bij de adapter. 

Wij leveren voornamelijk in partijen aan (zakelijke) bedrijven. Maar als u als consument een aankoop doet bij ons, dan behoud u uw rechten als consument.

Echter vinden wij het zeer vervelend dat u ons dreigt met dat u ons overal zal aangeven zonder eerder hierover te proberen communiceren met ons. Ondanks u degene bent die de boel probeert te belazeren.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Oplader retour, geen geld terug bij Ashti Store Groothandel

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ashti-Store schreef:Geachte mevrouw Scosijn,

We komen uw bericht inmiddels op drie websites tegen.
Erg vervelend dat u zo ontevreden bent over ons. Vervelend is ook dat uw verhaal hier nogal afwijkt van de werkelijkheid.

U gaf binnen uw bedenktermijn aan dat de door ons geleverd adapter niet naar behoren werkt en deze retour wil sturen voor controle. Hierop hebben wij binnen twee dagen gereageerd. Natuurlijk heeft u wettelijk recht op retour van uw geld en /of garantie op een artikel mocht dit niet naar behoren werken.

Wegens uw persoonlijke redenen (wat u ons per e-mail informeerde) heeft u uw oplader later dan 14 kalenderdagen vanaf moment dat wij u retour formulier hebben gestuurd, opgestuurd. 
Hier hebben wij uiteraard begrip voor getoond en u alsnog de mogelijkheid geboden om de adapter retour te sturen om deze te controleren op werking.
Het door u geretourneerde adapter had u in een Albert Heijn tasje naar ons geretourneerd, hoewel wij u hebben verzocht de artikel zo veel mogelijk in zijn originele verpakking terug te sturen ( dit om schade te voorkomen ) ondanks de omstandigheden van de retournering heeft de adapter dit overleefd.

Helaas bevat de adapter dergelijk gebruiker sporen. Of dit is door de manier van retournering gebeurd in een Supermarkt tasje kunnen wij niet nagaan. 
Aldus vervalt uw retourrecht op uw aankoop.

Nadat wij de adapter geretourneerd hebben gekregen, is de adapter tweemaal getest op werking. Ook is de adapter gemeten door ons technicus. Hier hebben wij een test rapport van ontvangen.
De adapter werkt prima naar behoren. Aldus ligt het probleem niet bij de adapter. 

Wij leveren voornamelijk in partijen aan (zakelijke) bedrijven. Maar als u als consument een aankoop doet bij ons, dan behoud u uw rechten als consument.

Echter vinden wij het zeer vervelend dat u ons dreigt met dat u ons overal zal aangeven zonder eerder hierover te proberen communiceren met ons. Ondanks u degene bent die de boel probeert te belazeren.
Een consument heeft bij een online aankoop altijd recht op terugzending binnen 14 dagen en geld retour ook al mankeert er helemaal niets aan het product.

Gebruikerssporen doen het recht op een retour niet vervallen, maar de eventuele waardevermindering komt wel voor rekening van de consument. De adaptor functioneert goed en heeft daarmee een zekere waarde.

Wat voor een gebruikerssporen moet ik me bij een adapter bedenken? Meer dan een snoer met een kastje is het niet. Misschien was het beter geweest om een een foto van deze gebruikerssporen te plaatsen

Moneyman
Berichten: 30071
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oplader retour, geen geld terug bij Ashti Store Groothandel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Leo The Emperor schreef:Een consument heeft bij een online aankoop altijd recht op terugzending binnen 14 dagen en geld retour ook al mankeert er helemaal niets aan het product.
Alleen is dat dus niet binnen 14 dagen gedaan.

alfatrion
Berichten: 21909
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Oplader retour, geen geld terug bij Ashti Store Groothandel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Inderdaad, afgaande op de verklaring van de winkel is er binnen de bedenktermijn iets anders dan ontbinding verlangt. Overigens hoeft het product niet binnen veertien dagen na de koop terug te zijn, maar. Bovendien levert termijnoverschrijding niet automatisch verval op van een tijdig beroep op het herroepingsrecht.
Ashti-Store schreef:U gaf binnen uw bedenktermijn aan dat de door ons geleverd adapter niet naar behoren werkt en deze retour wil sturen voor controle. Hierop hebben wij binnen twee dagen gereageerd. Natuurlijk heeft u wettelijk recht op retour van uw geld en /of garantie op een artikel mocht dit niet naar behoren werken.
Ashti-Store schreef:Helaas bevat de adapter dergelijk gebruiker sporen. Of dit is door de manier van retournering gebeurd in een Supermarkt tasje kunnen wij niet nagaan.
Aldus vervalt uw retourrecht op uw aankoop.
Het bovenstaande is geen geldige reden voor het ontzeggen van het herroepingsrecht:
Ashti-Store schreef:Echter vinden wij het zeer vervelend dat u ons dreigt met dat u ons overal zal aangeven zonder eerder hierover te proberen communiceren met ons. Ondanks u degene bent die de boel probeert te belazeren.
Hoewel ik met u eens bent dat het de voorkeur verdient om eerst onderling contact te zoeken, vind ik niet dat hier gebleken is dat een van beide partijen er op uit is om de ander te belazeren.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Oplader retour, geen geld terug bij Ashti Store Groothandel

Ongelezen bericht door olaf79 »

Natuurlijk moet TS hier wel het hele verhaal vertellen anders verliest ze haar geloofwaardigheid.

J.Martha
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2017 18:47

Re: Oplader retour, geen geld terug bij Ashti Store Groothandel

Ongelezen bericht door J.Martha »

6 juli 2017 heb ik bij Ashti store een homebutton knop en oplaadpoortje besteld en via iDEAL betaald.
Helaas had ik niet goed opgelet en voor vertraagde verzending gekozen, dit duurt max 23 werkdagen.

Ik heb een mail gestuurd om te vragen of ik alsnog voor snelle verzending kon kiezen maar op de dag van vandaag heb ik geen antwoord gekregen.

Na enkele weken heb ik tot op de dag van vandaag 19-8-2017) GEEN artikelen geleverd gekregen, ik heb enkele dagen een mail gestuurd om geld terug te vragen maar helaas, wederom geen reactie.
Ik voel mij genoodzaakt om aangifte van oplichting te doen en iedereen te waarschuwen hier GEEN aankopen te doen.
Ik vind het maar een vaag bedrijf zonder telefoon nummer, en op mails reageren ze helemaal niet.
En dat allemaal voor het enorme bedrag van nauwelijks 18 euro.

Moneyman
Berichten: 30071
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oplader retour, geen geld terug bij Ashti Store Groothandel

Ongelezen bericht door Moneyman »

J.Martha schreef:6 juli 2017 heb ik bij Ashti store een homebutton knop en oplaadpoortje besteld en via iDEAL betaald.
Helaas had ik niet goed opgelet en voor vertraagde verzending gekozen, dit duurt max 23 werkdagen.

Ik heb een mail gestuurd om te vragen of ik alsnog voor snelle verzending kon kiezen maar op de dag van vandaag heb ik geen antwoord gekregen.

Na enkele weken heb ik tot op de dag van vandaag 19-8-2017) GEEN artikelen geleverd gekregen, ik heb enkele dagen een mail gestuurd om geld terug te vragen maar helaas, wederom geen reactie.
Ik voel mij genoodzaakt om aangifte van oplichting te doen en iedereen te waarschuwen hier GEEN aankopen te doen.
Ik vind het maar een vaag bedrijf zonder telefoon nummer, en op mails reageren ze helemaal niet.
En dat allemaal voor het enorme bedrag van nauwelijks 18 euro.
Aangifte? Waarvan? Er is geen strafbaar feit gepleegd.

En dat het een vaag bedrijf is... dat had je moeten en kunnen zien voor je bestelde. Je bent niet bepaald de eerste met problemen.

Gesloten