LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online.nl stopt met gratis e-mail

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Kukkie84
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2016 19:40

Online.nl stopt met gratis e-mail

Ongelezen bericht door Kukkie84 »

Hallo allemaal,

Een familielid van mij ontving vandaag bijgevoegde e-mail. Ik viel van mijn stoel van verbazing. Anno 2017 gratis mail stoppen, dreigen al je mails weg te knikkeren, en als klap op de vuurpijl een duur 0900 nummer!

Het geldbedrag wat ze EISEN is krankzinnig. Ik koop dan nog liever postzegels!

Ze hebben er blijkbaar nogal haast mee want je wordt over een maand al verwijderd! Hallo online.nl we hebben meer te doen!

Mijn familielid wilde zelfs een abonnement nemen om zo rustig iedereen op de hoogte te stellen van zijn nieuwe e-mail en vervolgens op te zeggen. Ik heb hem dat verboden en gezegd dat dit 'aanbod' compleet idioot is en pure geldklopperij. Genoeg fatsoenlijke gratis aanbieders op het web. Ik ga hem helpen om e.e.a. in orde te maken want dit is volslagen van de pot gerukt.

U bent gewaarschuwd!
[Link verwijderd door moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 29 dec 2016 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, link verwijderd

Kukkie84
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2016 19:40

Re: Online.nl stopt met gratis e-mail

Ongelezen bericht door Kukkie84 »

Aangezien de link is verwijderd:

Ze bieden aan: € 4 per maand om je mail te houden. Anders gooien ze 31 januari 2017 alles weg! En als je er niet uit komt mag je voor 50ct/gesprek een 0900 nummer bellen.

Hoezo mes op de keel.... Weg met online.nl!

riddert
Berichten: 2126
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Online.nl stopt met gratis e-mail

Ongelezen bericht door riddert »

Is het misschien zo dat uw familielid nog immer een online.nl email adres gebruikt, maar geen abonnement meer afneemt? Dat uw familielid inmiddels een andere provider als kpn of ziggo heeft?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Online.nl stopt met gratis e-mail

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dit lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk. Ik ken geen provider die een abonnee geen email functie biedt...Meer waarschijnlijk is wat riddert hierboven stelt.

Upstairs
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 mei 2009 16:35

Re: Online.nl stopt met gratis e-mail

Ongelezen bericht door Upstairs »

Wij hebben ook de gratis Online dienst. Deze is nog van ons eerste internet (1999) via de telefoonlijn. Wij zijn toen begonnen met Myweb dat is diverse keren overgenomen o.a. ook Wanadoo geweest. Wij hebben internet van KPN en Online gebruiken we voor bestellingen. Jammer dat het stopt maar ze verdienen ook niets aan ons. Ik vind het logisch dat ze een kleine vergoeding vragen voor de service die ze leveren.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Online.nl stopt met gratis e-mail

Ongelezen bericht door BL2 »

Dacht dat de digitale wereld bijna verging...

Vervelend maar als je niet wilt betalen zul je moeten overstappen naar een ander.
Even werk en gelijk een mooi moment om die tienduizenden ooit verzonden en ontvangen mails uit je archief te verwijderen.
De rest overzetten en iedereen even een wijziging sturen. Dat is toch zo gepiept.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Online.nl stopt met gratis e-mail

Ongelezen bericht door BL2 »

Kukkie84 schreef:Hallo allemaal,

Een familielid van mij ontving vandaag bijgevoegde e-mail. Ik viel van mijn stoel van verbazing. Anno 2017 gratis mail stoppen, dreigen al je mails weg te knikkeren, en als klap op de vuurpijl een duur 0900 nummer!

Het geldbedrag wat ze EISEN is krankzinnig. Ik koop dan nog liever postzegels!

Ze hebben er blijkbaar nogal haast mee want je wordt over een maand al verwijderd! Hallo online.nl we hebben meer te doen!

Mijn familielid wilde zelfs een abonnement nemen om zo rustig iedereen op de hoogte te stellen van zijn nieuwe e-mail en vervolgens op te zeggen. Ik heb hem dat verboden en gezegd dat dit 'aanbod' compleet idioot is en pure geldklopperij. Genoeg fatsoenlijke gratis aanbieders op het web. Ik ga hem helpen om e.e.a. in orde te maken want dit is volslagen van de pot gerukt.

U bent gewaarschuwd!
[Link verwijderd door moderator]

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Online.nl stopt met gratis e-mail

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Belachelijk dat ze geld gaan vragen voor iets wat eerst helemaal gratis was, maar wat Online.nl al die jaren geld heeft gekost. Het zou verboden moeten worden, betalen voor de diensten die je gebruikt!!

Ik zou het geld terugeisen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Online.nl stopt met gratis e-mail

Ongelezen bericht door olaf79 »

4 euro voor een email only abbo is niet zo duur. Andere providers rekenen dat ook. Dat is de prijs die je betaald om je emailadres te mogen behouden. Wil je dat niet dan kun je beter migreren naar gmail of outlook.com. Een eigen domein is natuurlijk nog leuker en beter, maar kost ook wat geld.

stofzuigertje

Re: Online.nl stopt met gratis e-mail

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De reeds ontvangen mails, ja Gmail of andere kan wel....
maar wat doe je met jou huidige adres?

Je moet wel goed doorgeven dat dit stopt en niet meer word doorgestuurd.
Anders raak je familie en vrienden kwijt dus goed duidelijk maken dat je op het online adres niet meer bereikbaar zult zijn.

Maar ook andere gratis aanbieders stopte ooit en dat is het risico als je geen eigen website hebt.
Bij een .nl website die minder kost dan online straks gaat vragen heb je een eigen mail adres en zolang je die site betaalde......
Of je het mail adres gebruik of doorstuurde, jou site is jou adres en dat bied de meeste zekerheid.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Online.nl stopt met gratis e-mail

Ongelezen bericht door Jetsertje »

stofzuigertje schreef:Je moet wel goed doorgeven dat dit stopt en niet meer word doorgestuurd.
Anders raak je familie en vrienden kwijt dus goed duidelijk maken dat je op het online adres niet meer bereikbaar zult zijn.
Dit overkwam mijn buurman enkele jaren geleden toen die vergeten was om familie en vrienden van het nieuwe e-mail adres op de hoogte te stellen. Nu heeft hij dus geen vrienden en familie meer. Ik heb het wel te doen met hem, maar ik heb zijn nieuwe e-mail adres dus ook niet en kan dus niets voor hem betekenen.

Dat e-mail zo'n grote impact op je sociale leven kan hebben..

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Online.nl stopt met gratis e-mail

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jetsertje schreef:
stofzuigertje schreef:Je moet wel goed doorgeven dat dit stopt en niet meer word doorgestuurd.
Anders raak je familie en vrienden kwijt dus goed duidelijk maken dat je op het online adres niet meer bereikbaar zult zijn.
Dit overkwam mijn buurman enkele jaren geleden toen die vergeten was om familie en vrienden van het nieuwe e-mail adres op de hoogte te stellen. Nu heeft hij dus geen vrienden en familie meer. Ik heb het wel te doen met hem, maar ik heb zijn nieuwe e-mail adres dus ook niet en kan dus niets voor hem betekenen.

Dat e-mail zo'n grote impact op je sociale leven kan hebben..
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Online.nl stopt met gratis e-mail

Ongelezen bericht door gosewijn »

Oei ,klinkt niet best geen internet. Dan maar weer de postduif - rooksignalen -trommels . Dat toestel met die draaischijf bestaat toch ook nog , of vergis ik mij.

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: Online.nl stopt met gratis e-mail

Ongelezen bericht door zombo »

Van Zonnet, wat nu Tele2 is, kan ik nog steeds het e-mailadres gebruiken, maar dat terzijde (geen slapende honden wakker maken). Gratis tipje voor het einde van het jaar: ik heb bij Gandi(.net) een leuk eigen e-mailadres aangemaakt, voor maar 2, 41 euro per jaar. Mooie gelegenheid om al je bekenden een geweldig nieuwjaar te wensen en meteen je nieuwe e-mailadres door te geven. Beste wensen!

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Online.nl stopt met gratis e-mail

Ongelezen bericht door absent »

zombo schreef:Van Zonnet, wat nu Tele2 is, kan ik nog steeds het e-mailadres gebruiken, maar dat terzijde (geen slapende honden wakker maken). Gratis tipje voor het einde van het jaar: ik heb bij Gandi(.net) een leuk eigen e-mailadres aangemaakt, voor maar 2, 41 euro per jaar. Mooie gelegenheid om al je bekenden een geweldig nieuwjaar te wensen en meteen je nieuwe e-mailadres door te geven. Beste wensen!
Tja, genoeg gratis alternatieven.

Computer01
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2017 17:30

Re: Online.nl stopt met gratis e-mail

Ongelezen bericht door Computer01 »

Ze zijn nog best aardig dat ze jaren toegang tot dat adres hebben laten houden. Ik zou je er per opzegdatum van afgesloten hebben.

Onlinton
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2017 23:25

Re: Online.nl stopt met gratis e-mail

Ongelezen bericht door Onlinton »

Wat je kan doen is overstappen naar een andere alles-in-1 provider of gewoon een iCloud of Gmail adres aanmaken. De ervaring leert dat je bij een van deze grote providers ook een stuk minder last hebt van spam en beperkte opslagruimte.

sandokanfirst
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2017 21:08

Re: Online.nl stopt met gratis e-mail

Ongelezen bericht door sandokanfirst »

En anno 2018 werkt de e-mail van online.nl nog steeds zonder te betalen... Mij hoor je niet klagen.

stofzuigertje

Re: Online.nl stopt met gratis e-mail

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nog niet ..... maar ik weet van Multikabel, Ziggo en UPC adressen die naar andere provider gingen dat ze een adres wijziging stuurde en vele vrienden kwijt raakte.....!

Elke aanbieder van internet bied gratis mail aan zolang je klant bent!
Maar bij verhuizen, omdat vele Hotmail van Microsoft gebruiken als Linux gebruiker..... en Gmail ook nog gratis is.....

Ik voer dan wel het nieuwe adres in maar de oude verwijderen lukt vaak lastiger!
Dan krijg je bij nieuwe mail adres dat ik gewoon bij overlijden iedereen een digitale kaart stuurde en ook de reeds opgezegde weer retour kreeg!

Wegens Post Niet Lopen.... en traag en duur digitaal gestuurd en nu bleek dat er ruim 40% niet bezorgd is!
Alle kregen binnen enkele seconden en vele kregen het meerdere keren!

Dus Sandokan First, niet overstappen want dat kost maanden om iedereen over te zetten naar het nieuwe adres van je nieuwe provider!
Vooral een Ziggo klant die naar UPC gebied verhuisde en helaas.... de fusie en behoud adres kwam 3 maanden later....

Elke provider mag fuseren dus of je over 2 jaren nog bereikbaar bent......
Wat denk je dat er gaat gebeuren als ik van stofzuigertje@gmail,com naar stofzuigertje@facebook,com moet overstappen?

(dit zijn geen werkende adressen... vermoed ik),,,

Dance4you
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2018 18:25

Re: Online.nl stopt met gratis e-mail

Ongelezen bericht door Dance4you »

Sinds 5 augustus had online.nl mijn 2 emailadressen gedeactiveerd. Ze hadden nogmaals ruim een maand van tevoren aangekondigd om dit alsnog te doen. Of 4 euro per maand voor mijn emailadres betalen. Gelukkig heb ik veel back ups kunnen maken. Helaas.

Gesloten