LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 een dramatisch slechte (terug)betaler

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Tele2 een dramatisch slechte (terug)betaler

Ongelezen bericht door Philo12 »

Ben sinds augustus 2016 weg bij Tele2 voor internet / bellen abonnement na een contractduur van zeker 16 jaar.
Ik heb teveel betaald en heb dit herhaalde maal aangekaart via het Tele2 klachtenformilier (zeker zo'n 10 keer!)...

Heb meerdermaal van Tele2 de toezegging gehad dat ze het in orde zouden brengen, en het teveel betaalde zouden terugstorten.
Tot nog toe niks ontvangen. En dat na 5 maanden!

Eén ding weet ik zeker, als ik weer eens naar een andere provider ga: ik word nooit meer abonnee van Tele2.
Zoooo verschrikkelijk onsympatiek en inverschillig reageert dit bedrijf.

Als meer mensen dit aan de hand hebben, moeten ze maar hier reageren.
Misschien moeten we maar eens samen iets op poten gaan zetten.

[persoonsgegevens door Moderator verwijderd]

Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: Tele2 een dramatisch slechte (terug)betaler

Ongelezen bericht door Philo12 »

Ik heb inmiddels van een andere voormalige Tele2 abonnee begrepen dat ie ook het teveel betaalde gewoonweg niet terugkreeg... Interessant verdienmodel van Tele2 om waar mensen recht op hebben stomweg niet te refunden. Zeg maar diefstal!

Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: Tele2 een dramatisch slechte (terug)betaler

Ongelezen bericht door Philo12 »

Vorige week, let wel voor de 4de keer, deze toezegging gekregen. En dat in 4 maanden tijd.

"Beste klant,
Je aanvraag is onderzocht en behandeld.
Het tegoed van ............ wordt binnen 4 weken teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer.
We houden contact,
Klantenservice Tele2"

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Tele2 een dramatisch slechte (terug)betaler

Ongelezen bericht door BreejKC »

Beste Philo12. Ik wil u niet ongerust maken, maar dat geld krijgt u niet van Tele2, al reageert u 100x. De administratieve puinhoop bij dat bedrijf is zo groot dat, zodra uw email ontvangen is deze meteen in de prullenbak verdwijnt of u vergeten bent als de telefoon is neergelegd. Ook hun toezeggingen stellen voor Tele2 niets voor. Zij komen hun toezeggingen gewoon niet na. Afgelopen zaterdag VARA KASSA! gezien? Pas als je al voor de 4e keer met de Belbus er voor de deur staat komen ze over de brug. Echt niet eerder! Melden bij VARA KASSA? Misschien, maar dan krijgen zij dagelijks werk met die Belbus aan Tele2. Zal niet gebeuren, denk ik.

Beter is die toezegging goed te bewaren en deze zaak aanhangig te maken bij de Geschillencommissie Telecombedrijven. Misschien Tele2 eerst schriftelijk in gebreke stellen, hen hiervan op de hoogte te brengen, en als binnen 14 dagen het geld niet op uw rekening staat, deze zaak bij de Geschillencommissie aanhangig maken. U wint dit altijd, en uw geschillengeld krijgt u dan gewoon terug.

Maar, als Tele2 van u 'Geschillencommissie Telecombedrijven' hoort, is de zaak waarschijnlijk ook snel opgelost. Want Tele2 staat inmiddels bij die Geschillencommissie zeer slecht bekend.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tele2 een dramatisch slechte (terug)betaler

Ongelezen bericht door sylvesterb »

BreejKC schreef: U wint dit altijd, en uw geschillengeld krijgt u dan gewoon terug.
Je moet die € 50,00 wel meenemen in je claim anders krijg je niets terug.
BreejKC schreef: Want Tele2 staat inmiddels bij die Geschillencommissie zeer slecht bekend.
De commissie bekijkt elke zaak inhoudelijk en de provider betaald hiervoor de kosten (en dat is geen tientjes werk, zelf niet wanneer het tot een voorstel komt voor de zitting). Dat een provider slecht bekend staat is geen garantie op succes, dat is het enkel als je in je recht staat.

Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: Tele2 een dramatisch slechte (terug)betaler

Ongelezen bericht door Philo12 »

Dank voor de reacties.... Heb (inderdaad) nog steeds niets gehoord van Tele2, behalve dan dat ze zeggen er mee bezig te zijn.... Tijd voor de Geschillencommissie.

Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: Tele2 een dramatisch slechte (terug)betaler

Ongelezen bericht door Philo12 »

Net weer gebeld door Tele2. Het zou in de pijplijn zitten, en dan nu binnen 4 weken worden uitbetaald. Zeiden ze de vorige drie keer ook toen ik iemand van Tele2 aan de telefoon had. We zijn nu bijna een half jaar verder. Ik heb ze gezegd dat als ik eind volgende week nog niks binnen had, dat ik naar de Geschillen cie ga. Gaat het ze sowieso 50 euro extra kosten.

Wat een schaamteloosheid van Tele2!!! Wat een bende oplichters eigenlijk ook.

Gesloten