LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door beusen »

olaf79 schreef:
beusen schreef:
GJvdZ schreef:Vista vraagt erg veel van de PC. Je kunt beter proberen het OS te upgraden. Ik heb een tijdje terug een oude Dell PC-tje waar Vista niet op vooruit te branden was geüpgrade naar Windows 10 en het draait als een zonnetje.
Mits de drivers compatibel zijn, wat normaal NIET het geval is!
Daarover kun JIJ helemaal niet oordelen zonder dat je weet wat er in de pc zit / er aan hangt. In veel gevallen zal windows 10 prima draaien op een oude Vista bak.
Dan vraag ik mij af, waarom mensen zich een nieuwe PC kopen, als het zo makkelijk met W 10 op een Vista gaat!

nielsbakker1963
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:24

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door nielsbakker1963 »

ik vraag mij af waarom er zoveel gedoe is met al die verschillende systemen en waarom vista gebruikers eigenlijk gesabboteerd worden en daar door verplicht over moeten stappen op een nieuw duurder systeem.
maar dat is microsoft beleid en geld verdiennen voor vele computer bedijven en "help"desks

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door newmikey »

nielsbakker1963 schreef: maar dat is microsoft beleid en geld verdiennen voor vele computer bedijven en "help"desks
Dat ben ik volledig met u eens en daarom gebruik ik al zo'n 15 jaar geen MS produkten meer.

nielsbakker1963
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:24

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door nielsbakker1963 »

tja niet iedereen heeft de centen voor i book of i mac ik niet in iedergeval en linux gaat boven mijn pet dus dan maar dat vervelende microsoft dat is enigzins te betalen

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door newmikey »

nielsbakker1963 schreef:jij wil wijs over komeb maar je bent het niet dus reageer aub niet meer. jou zogenaamde belangstelling voegd niets toe aan welke vraag dan ook! dus val mij niet meer lastig
Ik ga er maar van uit dat u het tegen mij heeft met deze uiterst onvriendelijke reactie. Helaas voor u is dit een openbaar forum en mag iedereen daar op reageren of u dit nu leuk vindt of niet. Tevens zou u met bijvoorbeeld een goedkope Chromebook of een voorgeinstalleerde Linux laptop buitengewoon goed geholpen zijn dus het was een serieuze aanbeveling om daar eens naar te kijken. Dat hoeft uiteraard niet als u daar géén zin in heeft maar om dan zo'n afblaf-antwoord te geven is ook weer niet nodig en komt zeer onbeschoft over.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door bprosman »

"Dan vraag ik mij af, waarom mensen zich een nieuwe PC kopen, als het zo makkelijk met W 10 op een Vista gaat!"
W10 is "lichter" dan Vista en Windows 7.
maar dat is microsoft beleid en geld verdiennen voor vele computer bedijven en "help"desks
Werk jij gratis dan ?

martijn.broekman
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:45
Contacteer:

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door martijn.broekman »

persoonlijk vind ik dat het argument Windows is te duur niet opgaat. Voor 20 euro kun je via groupon een OEM licentie kopen zodat je Windows 10 op een pc probleemloos kunt installeren. En Vista is toch alweer 10 jaar oud: een willekeurig gebruiksvoorwerp (smartphone, tv, koelkast) van 10 jaar oud wordt ook niet meer gerepareerd.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door beusen »

bprosman schreef:"Dan vraag ik mij af, waarom mensen zich een nieuwe PC kopen, als het zo makkelijk met W 10 op een Vista gaat!"
W10 is "lichter" dan Vista en Windows 7.
Daarom werken zoveel Pc´s van overgestapte mensen niet meer goed, omdat er de bijbehorende drivers niet beschikbaar zijn.
Als leek vind je niet de passende driver op internet, dus , wat wil je dan met een upgrade van Vista naar W 10 W 7, is helemaal niet in het gesprek!

Gesloten