LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding en wanprestatie Tele2

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
KeiVer
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2017 16:54

Misleiding en wanprestatie Tele2

Ongelezen bericht door KeiVer »

Ik ben in december verhuisd en heb daarbij mijn glasvezel contract naar mijn nieuwe huis mee willen nemen. Dat kon niet, mijn oude contract met een maand opzegtermijn moest worden beëindigd en ik moest een nieuw en duurder contract met aanvullende voorwaarden accepteren. Omdat mijn Tele2 ontvanger vanwege problemen met de harde schijf 4 keer was vervangen, had ik afgesproken, dat ik Tele2 het voordeel van de twijfel zou geven en ik bij aanhoudende problemen mijn contract zou beëindigen. En ik zou de aansluitkosten van 70 euro niet hoeven te betalen. Vervolgens kreeg ik veel te laat mijn nieuwe telefoonnummer, werd ik op mijn oude adres twee dagen te vroeg afgesloten en kon daarom noch op mijn oude adres, noch op mijn nieuwe adres over tv, internet en telefoon beschikken. En op de eerste factuur werden toch de 70 euro aansluitkosten opgevoerd, die ik op straffe van dat ik op mijn nieuwe adres zou worden afgesloten moest betalen. Uiteindelijk kreeg ik na 6 telefoontjes met de klantenservice, waarbij ik elke keer opnieuw mijn verhaal moest doen en ontkend werd, dat deze afspraak was gemaakt, de toezegging dat het bedrag op de eerstvolgende factuur zou worden gecrediteerd. Ik heb daarop een klachtenformulier ingediend, waarop niet werd gereageerd. Gisteren bleek ik op mijn oude adres een brief te hebben ontvangen, waarin gedreigd werd, dat ik 99 euro moest betalen, omdat ik de Tele2 apparatuur niet had teruggestuurd. Weer gebeld en toen bleek, dat hun administratie voor de zoveelste keer niet op orde was. Ik heb daarop de klantenservice gebeld om mijn contract met inachtneming van een opzegtermijn van een maand op te zeggen, maar tot mijn stomme verbazing bleek dat niet te kunnen, omdat ik volgens hun administratie een jaarcontract had afgesloten, waarmee ik nooit heb ingestemd en waarvoor ik nooit getekend heb. Toen ik daar bezwaar tegen maakte, werd ik uitermate onbeschoft en arrogant te woord gestaan, werd ik uiteindelijk "doorverbonden" naar de afdeling, die de klachtenformulieren behandeld, en werd de verbinding vervolgens verbroken. Ik zal mij nu juridisch bij moeten laten staan om wegens misleiding en wanprestatie van mijn contract af te komen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Misleiding en wanprestatie Tele2

Ongelezen bericht door Julie4444 »

KeiVer schreef:Ik ben in december verhuisd en heb daarbij mijn glasvezel contract naar mijn nieuwe huis mee willen nemen. Dat kon niet, mijn oude contract met een maand opzegtermijn moest worden beëindigd en ik moest een nieuw en duurder contract met aanvullende voorwaarden accepteren. Omdat mijn Tele2 ontvanger vanwege problemen met de harde schijf 4 keer was vervangen, had ik afgesproken, dat ik Tele2 het voordeel van de twijfel zou geven en ik bij aanhoudende problemen mijn contract zou beëindigen. En ik zou de aansluitkosten van 70 euro niet hoeven te betalen. Vervolgens kreeg ik veel te laat mijn nieuwe telefoonnummer, werd ik op mijn oude adres twee dagen te vroeg afgesloten en kon daarom noch op mijn oude adres, noch op mijn nieuwe adres over tv, internet en telefoon beschikken. En op de eerste factuur werden toch de 70 euro aansluitkosten opgevoerd, die ik op straffe van dat ik op mijn nieuwe adres zou worden afgesloten moest betalen. Uiteindelijk kreeg ik na 6 telefoontjes met de klantenservice, waarbij ik elke keer opnieuw mijn verhaal moest doen en ontkend werd, dat deze afspraak was gemaakt, de toezegging dat het bedrag op de eerstvolgende factuur zou worden gecrediteerd. Ik heb daarop een klachtenformulier ingediend, waarop niet werd gereageerd. Gisteren bleek ik op mijn oude adres een brief te hebben ontvangen, waarin gedreigd werd, dat ik 99 euro moest betalen, omdat ik de Tele2 apparatuur niet had teruggestuurd. Weer gebeld en toen bleek, dat hun administratie voor de zoveelste keer niet op orde was. Ik heb daarop de klantenservice gebeld om mijn contract met inachtneming van een opzegtermijn van een maand op te zeggen, maar tot mijn stomme verbazing bleek dat niet te kunnen, omdat ik volgens hun administratie een jaarcontract had afgesloten, waarmee ik nooit heb ingestemd en waarvoor ik nooit getekend heb. Toen ik daar bezwaar tegen maakte, werd ik uitermate onbeschoft en arrogant te woord gestaan, werd ik uiteindelijk "doorverbonden" naar de afdeling, die de klachtenformulieren behandeld, en werd de verbinding vervolgens verbroken. Ik zal mij nu juridisch bij moeten laten staan om wegens misleiding en wanprestatie van mijn contract af te komen.
Maar je zegt zelf aan het begin van je post dat je wist dat je een nieuw contract tegen nieuwe voorwaarden bent aangegaan. Dan is er dus geen maand opzeggingstermijn.

Dat maakt echter deze gang van zaken niet goed. Ik zou Tele2 schriftelijk in gebreke stellen en eisen dat ze deze fouten corrigeren. Als ze daar dan geen gehoor aan geven kun je daarna (lees: niet nu, maar daarna) het contract op grond van wanprestatie trachten te ontbinden.

KeiVer
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2017 16:54

Re: Misleiding en wanprestatie Tele2

Ongelezen bericht door KeiVer »

Julie. Nee, er is mij aan de telefoon meegedeeld, dat ik het contract op korte termijn kon beeindigen als de kwaliteit van de Tele2 apparatuur nog steeds onder de maat zou zijn en/of Tele2 opnieuw een wanprestatie zou leveren.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Misleiding en wanprestatie Tele2

Ongelezen bericht door Julie4444 »

KeiVer schreef:Julie. Nee, er is mij aan de telefoon meegedeeld, dat ik het contract op korte termijn kon beeindigen als de kwaliteit van de Tele2 apparatuur nog steeds onder de maat zou zijn en/of Tele2 opnieuw een wanprestatie zou leveren.
Tja, dat is leuk, maar daar heb je dus geen bewijs voor. Als Tele2 volhoudt krijg je daar je gelijk niet mee, want een nieuw contract met nieuwe voorwaarden heeft doorgaans gewoon een looptijd. Tenzij jij kan aantonen dat jou is toegezegd dat er sprake zou zijn van een opzegtermijn van 1 maand en geen looptijd voor het contract kun je hier dus niets mee.

Ergo: schriftelijk in gebreke stellen met finale termijn. Dan heb je teminste een poot om op te staan.

KeiVer
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2017 16:54

Re: Misleiding en wanprestatie Tele2

Ongelezen bericht door KeiVer »

Tele2 beroept zich op een opname van het gesprek, waarin ik met het nieuwe contract zou hebben ingestemd, terwijl op datzelfde bandje te horen moet zijn, dat ik het eerder genoemde voorbehoud heb gemaakt en uitsluitend op die voorwaarden opnieuw met Tele2 in zee ben gegaan.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Misleiding en wanprestatie Tele2

Ongelezen bericht door Julie4444 »

KeiVer schreef:Tele2 beroept zich op een opname van het gesprek, waarin ik met het nieuwe contract zou hebben ingestemd, terwijl op datzelfde bandje te horen moet zijn, dat ik het eerder genoemde voorbehoud heb gemaakt en uitsluitend op die voorwaarden opnieuw met Tele2 in zee ben gegaan.
Ja, nou en? Heb jij daar soms toegang toe? Was de telefoonmiep die je dat vertelde daar überhaupt bevoegd toe? Ik kreeg ook onzin te horen bij Ziggo tot ik een leidinggevende aan de telefoon had die wél het een en ander kon regelen. Kwam verder met: "Dat had mijn collega nooit mogen zeggen" - leuk, maar schiet je niets mee op.

De manier waarop het werkt is dat "wie eist, bewijst". Als jij zegt dat er expliciet met jou is afgesproken dat je maandelijks kon opzeggen dan moet jij dat kunnen bewijzen. Geen rechter gaat je op je blauwe ogen geloven wanneer Tele2 het tegendeel beweert.

Als je een overeenkomst wil beëindigen op grond van wanprestatie moet je het bedrijf eerst officieel in gebreke stellen met een finale termijn de problemen op te lossen.

Gesloten