LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 sluit mijn internet aan bij de buren! Geen oplossing!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Tele2 sluit mijn internet aan bij de buren! Geen oplossing!

Ongelezen bericht door SaritaX »

Ik heb een vaste internetaansluiting afgesloten bij Tele2.
Na meerdere bezoekjes van een monteur van KPN heeft deze uiteindelijk mijn modem in de kast van de buren gezet omdat mijn lijn daar binnen komt in plaats van in mijn ISRA punt.
Tele2 vindt dit normaal en zegt dat ik zelf voor doorvoering moet zorgen van de buren naar mij. Alsof de buren me een gat door de muur laten boren en hun lijn door laten trekken!

De Tele2 postcodecheck geeft aan dat er op mijn adres geleverd kan worden anders had ik nooit een abonnement bij ze afgesloten. Voor het afsluiten heb ik goed gecheckt of ik een isra punt heb etc. Maar dat is dus geen garantie.
Ze leveren bij de buren en innen je geld en je zorgt zelf maar dat je dan je abonnement kan gebruiken. Als je belt blijven ze volhouden dat het heel normaal is dat mijn lijn bij de buren binnenkomt. Ze zeggen zelfs dat de postcodecheck juist is! Volgens Tele2 is het helemaal niet raar dat ze de lijn voor 81rd op 81 leveren. 81 en 81rd zijn niet eens van dezelfde eigenaar!

Ondertussen betaal ik al 2 maanden terwijl ik geen internet hebt.

Ik baal zo dat ik met Tele2 in zee ben gegaan. Het enige wat ik vraag is een werkende verbinding op mijn eigen adres en ze weigeren gewoon!

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Tele2 sluit mijn internet aan bij de buren! Geen oplossing!

Ongelezen bericht door BL2 »

Als je aansluitpunt bij de buren zit, waar zit je eigen aansluitpunt dan op aangesloten.
Of zit er misschien helemaal geen draad aan je Isra punt ?
Is de woning ooit gesplitst, omdat de huisnummers ook nagenoeg gelijk zijn.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tele2 sluit mijn internet aan bij de buren! Geen oplossing!

Ongelezen bericht door crazyme »

SaritaX schreef:Ik heb een vaste internetaansluiting afgesloten bij Tele2.
Na meerdere bezoekjes van een monteur van KPN heeft deze uiteindelijk mijn modem in de kast van de buren gezet omdat mijn lijn daar binnen komt in plaats van in mijn ISRA punt.
Tele2 vindt dit normaal en zegt dat ik zelf voor doorvoering moet zorgen van de buren naar mij. Alsof de buren me een gat door de muur laten boren en hun lijn door laten trekken!!
Tele2 is best bedreven in het opleveren van internetverbindingen en we mogen aannemen dat zij meer kennis van zaken hebben dan u.
Daarom denk ik dat u een heel stuk in de argumentatie van Tele2 bent vergeten.

Ze zullen niet simpelweg gesteld hebben dat het normaal is dat lijnen bij de buren uitkomen. Dat is ongeloofwaardig.

Kans is groot dat kpn een rol speelt of een complexe aanlegsituatie.
Laatst gewijzigd door crazyme op 06 feb 2017 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tele2 sluit mijn internet aan bij de buren! Geen oplossing!

Ongelezen bericht door witte angora »

Hebben we het hier over een bovenwoning (van jezelf) en een benedenwoning (van de buren)?

81rd, wordt met rd toevallig 'rood' bedoeld?

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tele2 sluit mijn internet aan bij de buren! Geen oplossing!

Ongelezen bericht door 16again »

maak eens een foto van je ISRA punt. Zelf doorgetrokken draden...maakt het nog geen isra punt

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: Tele2 sluit mijn internet aan bij de buren! Geen oplossing!

Ongelezen bericht door Snoodaard »

SaritaX schreef: Volgens Tele2 is het helemaal niet raar dat ze de lijn voor 81rd op 81 leveren
Dat is het ook helemaal niet, zeer gebruikelijk zelfs.

Het is aan u om er voor te zorgen dat de lijn beschikbaar is, en dat heeft u in dit geval niet gedaan.
Het beste is om het contract zo snel mogelijk op te zeggen en de ''boete'' die daar logischerwijs op volgt te betalen, u kunt natuurlijk wel vragen om coulance d.m.v. een vermindering in het totaal verschuldigde bedrag, maar als ik tele 2 zou zijn zou ik dat absoluut niet doen, zeker niet nu Tele 2 ten onrechte door het slijk gehaald word op een publiek forum...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tele2 sluit mijn internet aan bij de buren! Geen oplossing!

Ongelezen bericht door crazyme »

Snoodaard schreef:
SaritaX schreef: Volgens Tele2 is het helemaal niet raar dat ze de lijn voor 81rd op 81 leveren
Dat is het ook helemaal niet, zeer gebruikelijk zelfs.

Het is aan u om er voor te zorgen dat de lijn beschikbaar is, en dat heeft u in dit geval niet gedaan..
En hoe had ts dat moeten doen dan ?

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: Tele2 sluit mijn internet aan bij de buren! Geen oplossing!

Ongelezen bericht door SaritaX »

Ik heb voor ik me aanmelde bij Tele2 in mijn meterkast gekeken, daarin zit een isra punt (met twaalf aansluitingen zelfs). Er zaten zelfs nog draden op aangesloten.
Ik heb de adrescheck gedaan op de Tele2 website, incl mijn precieze huisnummer (incl toevoeging), Tele2 gaf aan daarop te kunnen leveren. Nergens zeiden ze we leveren dan een lijn in de meterkast van de buren.
Het is inderdaad een gesplitst huis maar dit is al jaren zo (minstens 7 jaar), het zijn aparte adressen (ook bij de gemeente duidelijk gescheiden en Tele2 kent dus ook mijn andere huisnummer want herkenr deze als je het invult bij de check) en van verschillende eigenaren.

Hoe had ik kunnen weten dat ze ipv op mijn ISRA punt op het ISRA punt van mijn buren zouden gaan leveren? Dat verwacht toch niemand? De KPN heeft er ook uren voor nodig gehad om erachter te komen dus heel normaal zal het niet zijn.

Dit wisten ze zelf ook niet want toen ik geen verbinding kreeg na het aansluiten van het modem op mijn ISRA punt is er twee keer een monteur van de KPN geweest. Deze gaf uiteindelijk aan dat de lijn in de kast van de buren zit en dat mijn ISRA punt niet (meer) goed aangesloten zit.

Mijn buren gaan niet akkoord met gaten in de muur boren en draden uit hun meterkast doortrekken naar mijn huis. Zij geloven Tele2 niet dat mijn lijn in hun kast zit, zij denken dat het gewoon een lijn van hun is.
Sowieso gaat de winkel die er nu in zit erover een maand uit en dan zit de deur op slot en kan ik er niet eens meer bij.

Het komt er dus op neer dat ik niks met de aansluiting kan, waarom kan Tele2 dat niet inzien? Het gaat me niet eens om de aansluitkosten, maar ze kunnen me toch niet twe jaar voor een abonnement laten betalen waar ik niets mee kan?

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tele2 sluit mijn internet aan bij de buren! Geen oplossing!

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat betekent dus eigenlijk dat er vanaf de straat een nieuw lijntje naar jouw woning gelegd moet worden. Ik neem tenminste aan dat je een eigen voordeur hebt. Eigenlijk had dit 7 jaar geleden met de splitsing moeten gebeuren. Kennelijk is er iets niet goed gegaan. Je zult dus de eigenaar van de woning hier op aan moeten spreken.

Dat de buren het verhaal van Tele2 niet geloven neem ik direct aan. Ik zou je ook direct de deur wijzen met zo'n verhaal.

Wat ik niet snap is dat je buren dus wel toestaan dat jouw modem bij hun in de kast komt te hangen.

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: Tele2 sluit mijn internet aan bij de buren! Geen oplossing!

Ongelezen bericht door SaritaX »

Ik krijg de foto van mijn israpunt hier niet gepost, maar het is niets iets wat geknutseld is, en het heeft voorheen gewerkt (na de splitsing van de woning, dit is al langer dan 7 jaar geleden). Hier staat wel een foto: https://forum.tele2.nl/vast-internet-18 ... doos-61303

Ik heb inderdaad een eigen voordeur, de twee huisnummers zijn ook van verschillende eigenaren.

De winkel heeft even toegestaan om de modem daar te zetten omdat ik al een maand zonder internet zat. Maar deze is er nu weer uit. Het is ook geen oplossing want als de winkel straks leeg staat is er geen stroom en zou mijn modem het dus niet meer doen.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tele2 sluit mijn internet aan bij de buren! Geen oplossing!

Ongelezen bericht door 16again »

Dat is een officieel ISRA punt. Ik snap alleen niet waarom je bent gaan betalen, voor iets wat verkeerd geleverd is.

Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: Tele2 sluit mijn internet aan bij de buren! Geen oplossing!

Ongelezen bericht door Philo12 »

Ik zou nooit meer zaken willen doen met Tele2. Je hebt overigens bedenktijd.
Is het abonnement om welke reden dan ook niet wat je er van verwacht had, kun je dat ongedaan maken zonder kosten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tele2 sluit mijn internet aan bij de buren! Geen oplossing!

Ongelezen bericht door crazyme »

SaritaX schreef:Ik krijg de foto van mijn israpunt hier niet gepost, maar het is niets iets wat geknutseld is, en het heeft voorheen gewerkt (na de splitsing van de woning, dit is al langer dan 7 jaar geleden).
Volgens mij is KPN verantwoordelijk voor de israpunten, Ik zou contact opnemen met KPN en melden dat jij een dood israpunt hebt en dat jouw internetaansluiting op een ander israpunt binnenkomt.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tele2 sluit mijn internet aan bij de buren! Geen oplossing!

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ik op je link kijk, heb je met online hulp al flink zitten sleutelen. Je zou inderdaad KPN kunnen contacteren, alhoewel die er ook al naar gekeken hebben als ik het goed begrijp.

Het probleem zit in ieder geval niet bij Tele2, zover is het me wel duidelijk.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Tele2 sluit mijn internet aan bij de buren! Geen oplossing!

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:Het probleem zit in ieder geval niet bij Tele2, zover is het me wel duidelijk.
Maar Tele2 had natuurlijk wel moeten aangeven dat het aansluitpunt 81rd niet werkbaar is, en moeten aangeven dat KPN dit samen met de huiseigenaar eerst goed moet aanleggen cq opnieuw in gebruik moeten stellen.
En niet klakkeloos maar een ander aansluitpunt moeten gebruiken om toch te kunnen leveren.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tele2 sluit mijn internet aan bij de buren! Geen oplossing!

Ongelezen bericht door witte angora »

Op zich heb je helemaal gelijk, BL2. Dit zou Tele2 ook moeten doen. Toch is het zo dat we niet weten wat er wel of niet precies is gezegd. KPN is er immers al bij betrokken geweest, en als je kijkt naar de link van de topicstarter, dan zie je dat er op een ander forum ook al flink over is gediscussieerd. KPN weet het kennelijk ook net, en dan moet Tele2 toch iets.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Tele2 sluit mijn internet aan bij de buren! Geen oplossing!

Ongelezen bericht door De Econometrist »

SaritaX schreef:Ik baal zo dat ik met Tele2 in zee ben gegaan. Het enige wat ik vraag is een werkende verbinding op mijn eigen adres en ze weigeren gewoon!
Je adresseert de verkeerde partij. De verantwoordelijkheid van Tele2 is de levering tot aan de wijkcentrale. De verbinding vanuit die centrale naar jouw meterkast is de verantwoordelijkheid van de enige bevoegde op dit netwerk; de KPN.
De essentie van een ISRA punt is niet dat er gaatjes zitten waarin je stekkertjes kan stoppen, maar dat er draadjes achter hangen die naar de wijkcentrale lopen. In die wijkcentrale komen die draadjes uiteindelijk uit en staat daar een kenmerk bij; het ene paar draadjes komt uit bij 81, het andere paar bij 81rd. Of dit ook inderdaad klopt dat het zo aangesloten is, dat is natuurlijk een ander verhaal.
Wat ik zelf denk dat er gebeurd is, zonder dat overigens verder te kunnen onderbouwen, is dat bij de splitsing de aderparen verwisseld zijn geweest en om dit op te lossen (bij de buren althans), jouw aderpaar verlegd is naar de meterkast van de buren en daar afgemonteerd, met als gevolg de situatie zoals jij die nu beschrijft. Als je wilt dat dit wordt opgelost door de provider waarmee je jouw contract hebt, dan heb je maar één keuze: KPN. Alle andere providers kunnen dit niet oplossen, en MOGEN dit ook niet oplossen. Ze mogen geen van allen met hun tengels aan het netwerk van de KPN komen.
In de algemene voorwaarden van alle providers staat vermeld dat de klant verantwoordelijk is voor het ISRA punt. In de praktijk legt die klant deze verantwoordelijkheid weer neer bij de aannemer die het huis (ver-)bouwt, en die legt deze verantwoordelijkheid weer neer bij de KPN, die nog altijd de wettelijke plicht heeft om dit te regelen.

De conclusie is dat Tele2 doet wat ze moet doen; leveren tot aan de wijkcentrale op de draadjes waar het briefje '81rd' bij hangt en komen dus hun deel van de overeenkomst na. Hieruit volgt dus voor jou ook de betalingsverplichting uit deze overeenkomst.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Tele2 sluit mijn internet aan bij de buren! Geen oplossing!

Ongelezen bericht door olaf79 »

onzin, tele2 levert iets dat niet werkt. Tele2 is daarvoor verantwoordelijk, niet de klant. Niet leveren is niet betalen. Simpeler kan ik het niet maken.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tele2 sluit mijn internet aan bij de buren! Geen oplossing!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Tele2 is hier aansprakelijk voor. Er hoeft niet betaald te worden. Wil je kunnen ontbinden, dan moet er een ingebrekestelling worden verstuur waarin staat dat je wil dat Tele2 er voor zorgt dat jij de verbinding krijgt en dat binnen 14 dagen. Als er daarna nog niets is dan kun je ontbinden.

Gesloten