LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eSoftwaredownload manipulatief en onprofessioneel

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Wat?
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2017 14:23

eSoftwaredownload manipulatief en onprofessioneel

Ongelezen bericht door Wat? »

eSoftwaredownload heeft ook goede beoordelingen. Maar niet door mij. Hier kocht ik een licentiecode om Windows te activeren, maar die werkte niet. Om verder gedoe te voorkomen kocht ik een officiele licentiecode bij een ander softwarebedrijf, die overigens meteen goed werkte. Ik vroeg aan eSoftwaredownload of ik mijn geld terug kon krijgen. Nee, kon niet. Ondanks de 30 Dagen Niet Goed Geld Terug garantie, die ik op Trustpilot had gelezen (deze info is inmiddels verwijderd). Ik schreef een negatieve recensie. Hierop ontving ik een heel boze Email met het voorstel:
""En dan ook nog leugens gaan vertellen over een melding van een piratencode welke helemaal niet bestaat. Als u uw beoordeling intrekt dan storten we het geld terug maar val ons s.v.p. niet meer lastig met deze onzin." Mijn antwoord was: "Dus de optie is tussen 1) geld terug en review verwijderen of 2) geld niet terug en review blijft. Dit is een keuze die alleen eSoftwaredownload kan maken."
Vervolgens gebruikt eSoftwaredownload mijn antwoord om het te doen voorkomen alsof ik hem heb gechanteerd. Daarbij heeft hij het woordje "alleen" opzettelijk weggelaten, om nog meer die indruk van chantage te wekken. De vraag is echter wie wie probeerde te chanteren. Het voorstel van geld terug en review weghalen kwam in eerste instantie van hemzelf! Ik herhaalde slechts de opties die ik dus kreeg.
Het hele verhaal is te lezen op:
https://www.feedbackcompany.com/NL-NL/r ... 45991.html
Dit is: opzettelijke manipulatie van iemands woorden, dubieus, oneerlijk, onprofessioneel en zeer onbeleefd.
Ik kan het bewijzen, want ik heb de Email-uitwisseling op schrift.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: eSoftwaredownload manipulatief en onprofessioneel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat gaf eSoftwaredownload voor antwoord toen u aangaf dat de licentiecode niet werkte? Er mist nu een hoop tekst. U koopt daar een code die schijnbaar niet werkt en koopt direct een ander bij een andere aanbieder. Waarom niet gemeld en de verkoper de kans gegeven om het op te lossen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: eSoftwaredownload manipulatief en onprofessioneel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Wat? schreef:eSoftwaredownload heeft ook goede beoordelingen. Maar niet door mij. Hier kocht ik een licentiecode om Windows te activeren, maar die werkte niet. Om verder gedoe te voorkomen kocht ik een officiele licentiecode bij een ander softwarebedrijf, die overigens meteen goed werkte. Ik vroeg aan eSoftwaredownload of ik mijn geld terug kon krijgen. Nee, kon niet. Ondanks de 30 Dagen Niet Goed Geld Terug garantie, die ik op Trustpilot had gelezen (deze info is inmiddels verwijderd). Ik schreef een negatieve recensie. Hierop ontving ik een heel boze Email met het voorstel:
""En dan ook nog leugens gaan vertellen over een melding van een piratencode welke helemaal niet bestaat. Als u uw beoordeling intrekt dan storten we het geld terug maar val ons s.v.p. niet meer lastig met deze onzin." Mijn antwoord was: "Dus de optie is tussen 1) geld terug en review verwijderen of 2) geld niet terug en review blijft. Dit is een keuze die alleen eSoftwaredownload kan maken."
Vervolgens gebruikt eSoftwaredownload mijn antwoord om het te doen voorkomen alsof ik hem heb gechanteerd. Daarbij heeft hij het woordje "alleen" opzettelijk weggelaten, om nog meer die indruk van chantage te wekken. De vraag is echter wie wie probeerde te chanteren. Het voorstel van geld terug en review weghalen kwam in eerste instantie van hemzelf! Ik herhaalde slechts de opties die ik dus kreeg.
Het hele verhaal is te lezen op:
https://www.feedbackcompany.com/NL-NL/r ... 45991.html
Dit is: opzettelijke manipulatie van iemands woorden, dubieus, oneerlijk, onprofessioneel en zeer onbeleefd.
Ik kan het bewijzen, want ik heb de Email-uitwisseling op schrift.
Verhaal op de feedbackcompany.nl is anders dan hier:

De online activatie met de ontvangen licentiecode lukte niet. Ik kreeg een melding dat het een piratencode zou zijn. Ik moest telefonisch activeren. Daarop vroeg ik eSoftwaredownload om een activatiecode die wel meteen zou werken, of anders graag het geld retour. Geld retour was niet mogelijk, volgens eSoftwaredownload. Ik heb toen maar een officiële licentiecode aangeschaft bij een computerbedrijf en toen lukte de online activatie wel. Het kan dus heel probleemloos gaan.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: eSoftwaredownload manipulatief en onprofessioneel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ah, er kon dus telefonetisch geactiveerd worden, maar daar had u geen zin in?

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: eSoftwaredownload manipulatief en onprofessioneel

Ongelezen bericht door Jetsertje »

NeoDutchio schreef:Ah, er kon dus telefonetisch geactiveerd worden, maar daar had u geen zin in?
Ben je nou weer aan het zoeken hoe je de schuld op de TS kan afschuiven? Daar lijkt het namelijk wel weer op en de vorige keer zaten je onderbuikgevoelens er nog eens flink naast ook.

Kans geven zou ik het ook niet, als de code bij eerste invoering al aangeeft een product van piraterij te zijn. Hieraan meewerken kan mogelijk strafbaar zijn, net zoals heling dat is. Zeer logisch om dan direct de koopovereenkomst te willen ontbinden.
Wat? schreef:Ik vroeg aan eSoftwaredownload of ik mijn geld terug kon krijgen. Nee, kon niet. Ondanks de 30 Dagen Niet Goed Geld Terug garantie, die ik op Trustpilot had gelezen (deze info is inmiddels verwijderd).
Lijkt erop dat ze een service aanbieden, totdat iemand gebruik wilt maken van de service. Ze zijn namelijk vergeten die service van de website zelf te halen. Zie ook: https://www.esoftwaredownload.nl/service/disclaimer/

U heeft het recht uw bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Een voorwaarde is wel dat u de desbetreffende activatiecode nog niet geactiveerd heeft. U krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten.

Dit staat ook nog eens in de Algemene Voorwaarden van het bedrijf. Het bedrijf zal zich daaraan moeten houden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: eSoftwaredownload manipulatief en onprofessioneel

Ongelezen bericht door berndv »

Jetsertje schreef:Lijkt erop dat ze een service aanbieden, totdat iemand gebruik wilt maken van de service. Ze zijn namelijk vergeten die service van de website zelf te halen. Zie ook: https://www.esoftwaredownload.nl/service/disclaimer/

U heeft het recht uw bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Een voorwaarde is wel dat u de desbetreffende activatiecode nog niet geactiveerd heeft. U krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten.

Dit staat ook nog eens in de Algemene Voorwaarden van het bedrijf. Het bedrijf zal zich daaraan moeten houden.
dat wordt dan lastig bewijzen als je een al gebruikte code ontvangt.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: eSoftwaredownload manipulatief en onprofessioneel

Ongelezen bericht door Jetsertje »

berndv schreef:
Jetsertje schreef:Lijkt erop dat ze een service aanbieden, totdat iemand gebruik wilt maken van de service. Ze zijn namelijk vergeten die service van de website zelf te halen. Zie ook: https://www.esoftwaredownload.nl/service/disclaimer/

U heeft het recht uw bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Een voorwaarde is wel dat u de desbetreffende activatiecode nog niet geactiveerd heeft. U krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten.

Dit staat ook nog eens in de Algemene Voorwaarden van het bedrijf. Het bedrijf zal zich daaraan moeten houden.
dat wordt dan lastig bewijzen als je een al gebruikte code ontvangt.
Een melding van piraterij lijkt mij voldoende bewijs om aan te tonen dat je de code niet hebt kunnen gebruiken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: eSoftwaredownload manipulatief en onprofessioneel

Ongelezen bericht door berndv »

die melding krijg je als je de code op een tweede computer gebruikt. Ik zal niet zeggen dat het zo is, maar stel je hebt 2 computers thuis, installeert eerst de eerste, die registreer je ook volledig. Daarna ga je de 2e installeren met dezelfde code, dan kan je in theorie die melding al krijgen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: eSoftwaredownload manipulatief en onprofessioneel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jetsertje schreef:
NeoDutchio schreef:Ah, er kon dus telefonetisch geactiveerd worden, maar daar had u geen zin in?
Ben je nou weer aan het zoeken hoe je de schuld op de TS kan afschuiven? Daar lijkt het namelijk wel weer op en de vorige keer zaten je onderbuikgevoelens er nog eens flink naast ook.

Kans geven zou ik het ook niet, als de code bij eerste invoering al aangeeft een product van piraterij te zijn. Hieraan meewerken kan mogelijk strafbaar zijn, net zoals heling dat is. Zeer logisch om dan direct de koopovereenkomst te willen ontbinden.
Wat? schreef:Ik vroeg aan eSoftwaredownload of ik mijn geld terug kon krijgen. Nee, kon niet. Ondanks de 30 Dagen Niet Goed Geld Terug garantie, die ik op Trustpilot had gelezen (deze info is inmiddels verwijderd).
Lijkt erop dat ze een service aanbieden, totdat iemand gebruik wilt maken van de service. Ze zijn namelijk vergeten die service van de website zelf te halen. Zie ook: https://www.esoftwaredownload.nl/service/disclaimer/

U heeft het recht uw bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Een voorwaarde is wel dat u de desbetreffende activatiecode nog niet geactiveerd heeft. U krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten.

Dit staat ook nog eens in de Algemene Voorwaarden van het bedrijf. Het bedrijf zal zich daaraan moeten houden.
Wanneer zat mijn onderbuik gevoel er naast? Ik geef in eerste instantie aan dat er een hoop tekst mist. Als iets niet werkt moet je de verkoper de kans geven om het op te lossen. Hier staat het werkt niet, dus heb ik elders een andere gekocht.
Dat er een melding komt waar achteraan gebeld moet worden kan je natuurlijk besluiten niets te doen, maar je zou ook kunnen bellen. De code is gebruikt, dus de herroepingsrecht is niet van toepassing. En wat de reden van melding ook is, is nu gissen. Als ik een auto koop bij bedrijf 1die niet blijkt te starten ga ik ook niet eerst Naar bedrijf 2 een andere kopen om daarna bij bedrijf 1 te klagen en de koop omgedaan te maken.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: eSoftwaredownload manipulatief en onprofessioneel

Ongelezen bericht door Jetsertje »

berndv schreef:die melding krijg je als je de code op een tweede computer gebruikt. Ik zal niet zeggen dat het zo is, maar stel je hebt 2 computers thuis, installeert eerst de eerste, die registreer je ook volledig. Daarna ga je de 2e installeren met dezelfde code, dan kan je in theorie die melding al krijgen.
In de praktijk krijg je een melding dat de code al is gebruikt, niet een melding dat je gebruik maakt van niet legitieme software.

Deze melding is ook goed te verklaren. Dit soort Windows keys zijn eigenlijk bedoeld voor OEM-systemen. De key wordt vaak wel geaccepteerd als deze wordt ingetypt maar bij online validatie toch beoordeeld als niet legitiem. De code is immers niet bedoeld voor die PC.

De key zal dan ook alleen werken als je deze gebruikt met een aangepaste versie van Windows die gelijk is aan de OEM-systemen waarvoor de code eigenlijk is bedoeld. Een link naar deze aangepaste versie krijg je dan ook bij de download en is niet van Microsoft maar staat op een of andere schimmige website. Wat dat betreft lijkt ook deze verkoper hieraan te voldoen, die geeft ook aan dat je de software krijgt.

De TS kan dit natuurlijk zelf ook controleren en mogelijk hier valideren.

Hierna heeft de TS vermoedelijk een retail key gekocht en die werkt natuurlijk wel. Maar ook dat moeten we eerst aanhoren van de TS.
NeoDutchio schreef:Wanneer zat mijn onderbuik gevoel er naast?
O.a. hier: viewtopic.php?f=104&t=171233#p2374869

En ook in dit topic lijkt het te gebeuren, of al gebeurt. Want ja, de TS heeft niet gebeld dus nu is het allemaal eigen schuld dikke bult.
Ik geef in eerste instantie aan dat er een hoop tekst mist. Als iets niet werkt moet je de verkoper de kans geven om het op te lossen.
Je haalt regels voor garantie erbij terwijl die hier helemaal niet van toepassing zijn. Er wordt een beroep gedaan op het herroepen, niet op garantie. Dus nee, je hoeft de verkoper zeker niet de kans te geven het probleem op te lossen.

Dus ook niet als je online een auto koopt en de auto start direct al niet. Het zou wat zijn als je dan ineens geen beroep meer mag doen op het herroepen. En al helemaal als de verkoper niet eens een legitieme auto heeft gestuurd, al zou ik niet zo goed weten hoe een niet legitieme auto eruit moet zien. Een Audi met maar 3 ringen als logo?
Dat er een melding komt waar achteraan gebeld moet worden kan je natuurlijk besluiten niets te doen, maar je zou ook kunnen bellen. De code is gebruikt, dus de herroepingsrecht is niet van toepassing.
Hoe groot denk je dat de kans is dat Microsoft er toch voor gaat zorgen dat de software legitiem is, als deze in eerste instantie niet legitiem verkregen is? Kun je leuk bellen, maar daar heb je dus ook niets aan. Gewoon een manier van Microsoft om je alsnog een legitieme key voor Windows te verkopen.

Verkoper heeft simpelweg niet verkocht wat overeengekomen is en dus kan de TS de koop gewoon ontbinden. eSoftwaredownload dient het aankoopbedrag dus terug te storten.

Als ik de TS was, zou ik die review verwijderen. En na het terugkrijgen van het geld weer een nieuwe review plaatsen.

Gesloten