LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen laarzen geleverd door gedeelddoor2.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Ziba
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2017 21:50

Geen laarzen geleverd door gedeelddoor2.nl

Ongelezen bericht door Ziba »

Laarzen besteld bij gedeelddoor2.nl . Ze waren €63 inl verzendkosten. Ik moest met creditcard betalen en later zag ik dat er €75 afgeschreven is. Ze reageren niet op mail. Ook worden geen laarzen geleverd , maar er komt een pakketje uit China , waar iets waardeloos inzit. ( snoertje). Ook moet je bij de douane nog eens €20 betalen voor invoeren.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen laarzen geleverd door gedeelddoor2.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ziba schreef:Laarzen besteld bij gedeelddoor2.nl . Ze waren €63 inl verzendkosten. Ik moest met creditcard betalen en later zag ik dat er €75 afgeschreven is. Ze reageren niet op mail. Ook worden geen laarzen geleverd , maar er komt een pakketje uit China , waar iets waardeloos inzit. ( snoertje). Ook moet je bij de douane nog eens €20 betalen voor invoeren.
-Een site zo slecht vertaald dat zelf de 'home' knop is vertaald naar 'huis'. Heb er verschillende keren op geklikt, ben nog steeds niet thuis.
-Gedeeld door 2 doet vermoeden dat de aangeboden artikelen voor de helft van de prijs zijn, is ook niet zo.
-Geen algemene voorwaarden, geen contact gegevens en kvk bekend.
-Een site die net geregistreert is gezien de datum onderaan de site.

Wat denkt u op zo'n site te verwachten. Overal wordt gewaarschuwd waarop te letten bij het online bestellen. Gelukkig heeft u nog iets ontvangen, ook al kunt u er niets mee. En de invoerkosten is altijd voor bedragen boven de €22,00.

Beschouw het als leergeld en controleer eerst waar u iets koopt.

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Geen laarzen geleverd door gedeelddoor2.nl

Ongelezen bericht door BL2 »

Ook jij bent er ingetrapt zoals heel veel anderen.
In China lachen ze zich een breuk, van Euro 60,- kan je aldaar flink lang in je levensonderhoud voorzien. Zie het maar als ontwikkelingshulp.
Kijk even verder op het forum bij bv garage goudvis en anderen en je weet genoeg.....

Zie je betaling maar als leergeld, voor schoenen ga je naar een stenen winkel, passen en nog meer passen en je maakt een hopelijk goede keuze.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Geen laarzen geleverd door gedeelddoor2.nl

Ongelezen bericht door thecure »

De zoveelste.... Is er een stortvloed aan nepsites of zo?

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Geen laarzen geleverd door gedeelddoor2.nl

Ongelezen bericht door Dieke83 »

ik denk een stort vloed van Chinese web winkels ja

@TS U heeft ook een pakketje aangenomen dus bij de credit card maatschappij aanvechten zit er ook niet in aangezien u wel iets heeft ontvangen

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Geen laarzen geleverd door gedeelddoor2.nl

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

U hoeft geen 'leergeld' te betalen maar kunt uw geld terugvragen via de creditcardmaatschappij. U kunt contact opnemen en een betwistingsprocedure starten. Zie https://www.icscards.nl/binaries/conten ... vangen.pdf
Zo'n procedure starten zorgt er tevens voor dat deze site uit de lucht gaat omdat de betaalkanalen worden afgesloten.
Laat u nog even weten of u uw geld terug hebt gekregen? Goed voor het 'leer'proces op dit forum :wink:

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen laarzen geleverd door gedeelddoor2.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Klaas Jan schreef:U hoeft geen 'leergeld' te betalen maar kunt uw geld terugvragen via de creditcardmaatschappij. U kunt contact opnemen en een betwistingsprocedure starten. Zie https://www.icscards.nl/binaries/conten ... vangen.pdf
Zo'n procedure starten zorgt er tevens voor dat deze site uit de lucht gaat omdat de betaalkanalen worden afgesloten.
Laat u nog even weten of u uw geld terug hebt gekregen? Goed voor het 'leer'proces op dit forum :wink:
Nogmaals, een creditcardmaatschappij heeft echt niet de macht om een Chinese webshop te laten sluiten. En al zou een creditcardmaatschappij een samenwerking stopzetten met een webshop, dan is het echt niet na 1 of 2 klachten.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Geen laarzen geleverd door gedeelddoor2.nl

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

NeoDutchio schreef:Nogmaals, een creditcardmaatschappij heeft echt niet de macht om een Chinese webshop te laten sluiten. En al zou een creditcardmaatschappij een samenwerking stopzetten met een webshop, dan is het echt niet na 1 of 2 klachten.
Het maakt eigenlijk helemaal niet uit of mensen met feiten en ervaring uit de praktijk aankomen.
U hebt voor uzelf bedacht dat het anders zit.

Jammer dat u met die instelling misschien sommigen demotiveert om actie te ondernemen om malafide webshops te helpen sluiten.
Of demotiveert om contact op te nemen met een creditcardmaatschappij om hun geld terug te krijgen.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen laarzen geleverd door gedeelddoor2.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:Nogmaals, een creditcardmaatschappij heeft echt niet de macht om een Chinese webshop te laten sluiten. En al zou een creditcardmaatschappij een samenwerking stopzetten met een webshop, dan is het echt niet na 1 of 2 klachten.
Aankopen die gedaan worden met een creditcard zijn vaak verzekerd.

atlas1302

Re: Geen laarzen geleverd door gedeelddoor2.nl

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Zijn jullie die webshops nu niet een beetje zat aan het worden, waar halen de webshops hun goederen vandaan? precies... moeten we daar nu nog lang over praten of kibbelen!
Gun onze middenstanders ook een plezier zodat zij niet hoeven te sluiten door deze oneerlijke concurrentie, laat de wet hier eens een stokje voor steken van deze ondoorzichtige zolderkamer praktijken.
Onder de 22 euro geen invoerrechten, als je dan toch in de maling genomen wil worden koop dan rechtstreeks en laat die webshops voor wat ze zijn. 8)

mh73

Re: Geen laarzen geleverd door gedeelddoor2.nl

Ongelezen bericht door mh73 »

Volgens mij zijn er ook genoeg Nederlandse en zelfs internationale webshops die keurig leveren.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Geen laarzen geleverd door gedeelddoor2.nl

Ongelezen bericht door Dieke83 »

chinese webshops kun je proberen te laten sluiten maar er komt voor elke die gesloten word 10 voor terug.
En als je een beetje goed rond kijkt kan je ze ontlopen. Niet al die webshops zijn slecht sommige kunnen ook goed zijn maar je zult moeten zoeken lezen en googlen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geen laarzen geleverd door gedeelddoor2.nl

Ongelezen bericht door sjohie »

TS; Er lopen 2 dingen door elkaar, het geld terug krijgen, en het sluiten van de webshop, wie dat laatste ook geopperd heeft hiero. :shock:

Geld terug krijgen is bij een betaling met een creditcard goed te doen, zoals al gezegd, een betwistte transactie opstarten bij de CC maatschappij van dienst is daarvoor de oplossing, en dan krijg jij je geld terug. De CC maatschappij gaat evt wel in de clinch met de club achter die webshop.

Wat betreft dat sluiten van die webshop, dat is in Nederland door 1 klant al zo goed als ondoenlijk, in een niet EU land aan de andere kant van de wereld is dat finaal onmogelijk, [Tekst verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jul 2017 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigende opmerking

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Geen laarzen geleverd door gedeelddoor2.nl

Ongelezen bericht door renewouters »

sjohie schreef:TS; Er lopen 2 dingen door elkaar, het geld terug krijgen, en het sluiten van de webshop, wie dat laatste ook geopperd heeft hiero. :shock:

Geld terug krijgen is bij een betaling met een creditcard goed te doen, zoals al gezegd, een betwistte transactie opstarten bij de CC maatschappij van dienst is daarvoor de oplossing, en dan krijg jij je geld terug. De CC maatschappij gaat evt wel in de clinch met de club achter die webshop.
Dit is afhankelijk van de voorwaarden (en dus het soort kaart). Iets wat niet geleverd wordt is niet per definitie een betwistte transactie. O.a. Visa biedt wel een verzekering voor als iets niet geleverd wordt, mits het in de scope van de kaart zit.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Geen laarzen geleverd door gedeelddoor2.nl

Ongelezen bericht door Dieke83 »

CC gaan niet altijd over tot terug betaling.
De winkel kan aangeven dat er een pakketje is geleverd dat het niet is wat TS heeft besteld kan kloppen maar dan kan de webshop aangeven dat hun wel het juiste hebben verzonden en dat het is aangenomen door TS.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Geen laarzen geleverd door gedeelddoor2.nl

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

[quote="sjohie"]TS; Er lopen 2 dingen door elkaar, het geld terug krijgen, en het sluiten van de webshop, wie dat laatste ook geopperd heeft hiero. :shock:

Geld terug krijgen is bij een betaling met een creditcard goed te doen, zoals al gezegd, een betwistte transactie opstarten bij de CC maatschappij van dienst is daarvoor de oplossing, en dan krijg jij je geld terug. De CC maatschappij gaat evt wel in de clinch met de club achter die webshop.

Wat betreft dat sluiten van die webshop, dat is in Nederland door 1 klant al zo goed als ondoenlijk, in een niet EU land aan de andere kant van de wereld is dat finaal onmogelijk, laat maar gaan die [Tekst verwijderd].[/quote]

Graag vriendelijk en fatsoenlijk communiceren.
Nogmaals uit eigen ervaring: geld teruggekregen en de webshop is dicht.
Ervaring dus.
Laatst gewijzigd door Klaas Jan op 07 jul 2017 09:50, 2 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Geen laarzen geleverd door gedeelddoor2.nl

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dieke83 schreef:CC gaan niet altijd over tot terug betaling.
De winkel kan aangeven dat er een pakketje is geleverd dat het niet is wat TS heeft besteld kan kloppen maar dan kan de webshop aangeven dat hun wel het juiste hebben verzonden en dat het is aangenomen door TS.
Niet altijd., maar mijn ervaring is dat ze zeker niet moeilijk doen als er duidelijk iets niet in de haak is. Het is een verzekering en ze maken daar daar ook reclame mee. Dus ik zou als TS dat gewoon proberen, kans is groot dat het daarmee afgehandeld wordt.

Wat betreft sluiting. Als dit vaker gebeurd zal de CC inderdaad overgaan tot het stoppen van de betaaldiensten met deze website. Tevens zal de SIDN de NL domein gaan blokkeren.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Geen laarzen geleverd door gedeelddoor2.nl

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Je kan het altijd proberen nee heb je ja kan je krijgen.
Ik heb ook wel eens iets betwist op mijn CC ene keer lukte dat andere keer niet.

stofzuigertje

Re: Geen laarzen geleverd door gedeelddoor2.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zie een mooie website maar....2017 dus vrij jong en foutloos.
Maar adres of telefoon nummer ontbreken, net als KVK inschrijving voor deze Nederlands lijkende firma en ook BTW nummer vind ik niet terug.

Verder Creditcard nummer om mijn adres, dus ik kan niet eens bestellen?
Ideal of gewoon overboeken zie ik niet.

Gewoon een mooie site waar veel ontbreekt en als ik niet kan bellen of mailen met mail adres, alleen online formulier word ik al voorzichtig.
Ook geen Thuiswinkel of ander logo van betrouwbaarheid.
Een nergens bereikbare firma dus ik kijk niet eens wat ze aanbieden, want dit is erg gevaarlijk zaken doen.

Gesloten