LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen verbinding Ziggo... En ook geen uitleg!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Geen verbinding Ziggo... En ook geen uitleg!

Ongelezen bericht door Philo12 »

Sinds vrijdagmorgen 7 juli heb ik geen internet, geen telefoon, geen wifi. Terwijl mijn werk er zoooo van afhankelijk is. Steeds maar wordt uitgesteld dat het gemaakt zou worden (welke oorzaak of aanleiding er ook voor is voor deze storing)... en nu krijg ik zelfs helemaal geen sjoege.

Ik wil kijken of met meer gedupeerden (omgeving Haarlem?) een class action kan worden begonnen dat je niet zomaar diensten onderbreekt zonder enige uitleg daarover te geven. Ook niet op hun website. M.a.w. er moet een behoorlijke compensatie uit de bus rollen voor geleden schade als gevolg van niet bereikbaar zijn! Plus excuses.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geen verbinding Ziggo... En ook geen uitleg!

Ongelezen bericht door sjohie »

Philo12 schreef:Sinds vrijdagmorgen 7 juli heb ik geen internet, geen telefoon, geen wifi. Terwijl mijn werk er zoooo van afhankelijk is. Steeds maar wordt uitgesteld dat het gemaakt zou worden (welke oorzaak of aanleiding er ook voor is voor deze storing)... en nu krijg ik zelfs helemaal geen sjoege.

Ik wil kijken of met meer gedupeerden (omgeving Haarlem?) een class action kan worden begonnen dat je niet zomaar diensten onderbreekt zonder enige uitleg daarover te geven. Ook niet op hun website. M.a.w. er moet een behoorlijke compensatie uit de bus rollen voor geleden schade als gevolg van niet bereikbaar zijn! Plus excuses.
Geen sjoege? Ik lees op de site van Ziggo dat de zakelijke klantenservice voor het MKB van 08.00-22.00 beschikbaar is, dus dat kan ik niet helemaal plaatsen. De oplossing kan in een aantal gevallen langer duren dan jij als leek zou verwachten, graven in een binnenstedelijke omgeving is voor een bedrijf als Ziggo een hele klus qua vergunningen etc. Dat is geen kwade opzet, maar hoe eea werkt. Maar goed, voor onze beeldvorming, wat geven ze als diagnose van het probleem, en oplostermijn ervan?

Los hiervan, als je werk er van afhankelijk is, dan zou je daar zakelijk gezien een alternatief voor moeten hebben, al was het het maar een prepaid 3/4G dongle op het netwerk van een andere provider om te kunnen internetten.

Last but not least, da's Engels, net als de tvseries waar je die term class action lawsuit in hoort en ziet :wink: , dat is niet de werkelijkheid in Nederland. Als je wat wilt doen via juridische weg, stel ik voor dat je dat baseert op info van een Nederlandse advocaat.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Geen verbinding Ziggo... En ook geen uitleg!

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

je heb vast geen zakelijke verbinding?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Geen verbinding Ziggo... En ook geen uitleg!

Ongelezen bericht door renewouters »

Als het zo belangrijk is voor je werk, waarom heb je dan geen redundante verbinding? Zo lastig is dat tegenwoordig niet meer: neem een fatsoenlijk 4G abonnement en je bent telefonisch bereikbaar en je hebt een snelle internetverbinding.

Aangezien je hier klaagt neem ik aan dat je geen zakelijk abonnement bij Ziggo hebt en dus ook geen SLA. Gauw upgraden zou ik zeggen voordat je nog meer werk misloopt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Geen verbinding Ziggo... En ook geen uitleg!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsjonge tsjonge daar gaan we weer, bash de gedupeerde consument. Mensen houdt toch eens daarmee op. TS heeft gewoon recht op een werkende verbinding en als het even niet werkt, wat altijd kan gebeuren, dan heeft hij recht op informatie en een snelle oplossing. Zo moeilijk is dat toch niet?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Geen verbinding Ziggo... En ook geen uitleg!

Ongelezen bericht door bprosman »

dan heeft hij recht op informatie en een snelle oplossing. Zo moeilijk is dat toch niet?
Neem aan dat de helpdesk wel iets gezegd heeft.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Geen verbinding Ziggo... En ook geen uitleg!

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
dan heeft hij recht op informatie en een snelle oplossing. Zo moeilijk is dat toch niet?
Neem aan dat de helpdesk wel iets gezegd heeft.
Die hel(p)desken zeggen heel vaak wat maar komen vaak niet tot een oplossing.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Geen verbinding Ziggo... En ook geen uitleg!

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar dan nog WAT hebben zij gezegd, ze zeggen toch minstens wat ze DENKEN wat de issue is.
TS is ook vaag, branden de lampjes op t modem, staat er ueberhaupt signaal op het modem, is het signaalniveau ok.

Allemaal zaken die je zelf kunt testen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen verbinding Ziggo... En ook geen uitleg!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een behoorlijke compensatie nog wel. Waar zat u aan te denken, 1ton, 2 ton? Excuses kunt u krijgen ja, maar voor de rest... Hooguit een compensatie voor de abonnementskosten als het te lang duurt.
Storingen kunnen nou eenmaal ontstaan, maar als u zo afhankelijk bent van een werkende verbinding moet u een zakelijk contract aangaan. Maar ja, dan heeft u weer niets te klagen op dit consumentenforum.

Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: Geen verbinding Ziggo... En ook geen uitleg!

Ongelezen bericht door Philo12 »

Ik heb oiver de afgelopen drie weken af en aan storingen gehad... waarvan Ziggo nu erkent dat ze er waren. Vandaag komt een Ziggo 'monteur' of er ook specifieke problemen bij mij thuis zijn.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen verbinding Ziggo... En ook geen uitleg!

Ongelezen bericht door witte angora »

Philo12 schreef:M.a.w. er moet een behoorlijke compensatie uit de bus rollen voor geleden schade als gevolg van niet bereikbaar zijn! Plus excuses.
Die 'behoorlijke' compensatie zal hooguit bestaan uit een maandje geen abonnementskosten betalen. Dan praat je, afhankelijk van je abonnement, over een paar tientjes per maand of iets meer.

Vind je dat de moeite echt waard om er zoveel tijd en geld aan te spenderen?

Hoe heb je trouwens, aangezien je geen internet hebt, hier een topic kunnen openen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geen verbinding Ziggo... En ook geen uitleg!

Ongelezen bericht door sjohie »

Philo12 schreef:Ik heb oiver de afgelopen drie weken af en aan storingen gehad... waarvan Ziggo nu erkent dat ze er waren. Vandaag komt een Ziggo 'monteur' of er ook specifieke problemen bij mij thuis zijn.
Wat bedoel je daar precies mee? Storing als je een bepaald apparaat gebruikt, of geen ...... (telefoon/internet/tv, vul maar in) binnen een bepaalde tijdsperiode, werkte de WiFi niet als de magnetrron aan stond, maar de laptop/computer aangesloten via een netwerkkabel op het modem wel?

Maar goed, het is mooi om te zien dat Ziggo ter plaatse poolshoogte komt nemen, laat je nog even weten wat de oplossing is geweest? Dan hebben mensen die dit googlen in de toekomst er nog wat aan, als ze dit topic dan tegenkomen.

Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: Geen verbinding Ziggo... En ook geen uitleg!

Ongelezen bericht door Philo12 »

sjohie schreef:
Maar goed, het is mooi om te zien dat Ziggo ter plaatse poolshoogte komt nemen, laat je nog even weten wat de oplossing is geweest? Dan hebben mensen die dit googlen in de toekomst er nog wat aan, als ze dit topic dan tegenkomen.
Nu werkt het. Uitval kan nog steeds gebeuren, aangezien er in mijn buurt iets structureel mis is. Ziggo zegt ermee bezig te zijn, erkent zijn fout, biedt excuses aan, en vergoedt als het goed is voor de tijd dat er storing was (moet nog binnenkomen dan).

Ik kon hier posten omdat ik van iemand anders' wifi kon gebruikmaken.

Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: Geen verbinding Ziggo... En ook geen uitleg!

Ongelezen bericht door Philo12 »

*pom-pompiedom* Nog steeds wachten op de refund...

stofzuigertje

Re: Geen verbinding Ziggo... En ook geen uitleg!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als er kabels in de grond te oud zijn en ze zijn bezig...... jammer dan.
Pas als opgelost is kunnen ze kijken hoeveel schade je hebt en vergoeden.

Maar hoe is de KPN lijn, een ADSL of VDSL via Telfort mag ook, als dat goed werkte... en Ziggo opzeggen.

De analoge kanalen blijven wel meestal zichtbaar, je digitale TV kaart valt uit.
Gewoon opzeggen als ze voor aanstaande zaterdag een goed werkende verbinding leveren, en stuur ze een mail wat je van mijn plan vinden!
Dus even een link naar dit topic.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen verbinding Ziggo... En ook geen uitleg!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef: Gewoon opzeggen als ze voor aanstaande zaterdag een goed werkende verbinding leveren, en stuur ze een mail wat je van mijn plan vinden!
Dus even een link naar dit topic.
Wat een dom advies!

Je kunt niet een termijn van 2 werkdagen stellen om iets te laten herstellen. TS heeft een best effort verbinding, dit betekend concreet dat conform de overeenkomst Ziggo enkel haar best moet doen om het probleem te verhelpen. Ziggo (en alle andere providers) bieden ook diensten aan met een SLA erop maar die lijnen zijn per maand veelal het tienvoudige (afhankelijk van de SLA die erop zit) van zijn huidige verbinding. Als TS een dergelijk bericht zou sturen wat jij voorstel en dit ook echt zou doen krijgt hij een afkoopnota voor zijn contract. Het verbaast mij compleet waarom jij met je veelal onzinnige en niet inhoudelijk advies niet gebanned bent en iemand als Moneyman, die inhoudelijk gewoon juist advies gaf gebanned is.

Voor TS, een creditnota bij een bedrijf van de grote als Ziggo is er niet binnen een paar werkdagen. Als Ziggo aangeeft dat u een creditering krijgt voor de periode van de storing krijgt u deze echt wel, betreft een paar euro. Dit kan wel een paar weken duren.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Geen verbinding Ziggo... En ook geen uitleg!

Ongelezen bericht door harkja »

olaf79 schreef:Tsjonge tsjonge daar gaan we weer, bash de gedupeerde consument. Mensen houdt toch eens daarmee op. TS heeft gewoon recht op een werkende verbinding en als het even niet werkt, wat altijd kan gebeuren, dan heeft hij recht op informatie en een snelle oplossing. Zo moeilijk is dat toch niet?
Allemaal reacties van Ziggoklanten die dit leuk vinden. Ziggo is leuk voor een museum hoe men vroeger verbinding kon maken met het web. Dit is anno 2017.

stofzuigertje

Re: Geen verbinding Ziggo... En ook geen uitleg!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bel de klanten service gratis via 1200 en ga opzeggen op 11 augustus tenzij......
En meld even dit Radar forum... dan kunnen zij hun kant van het verhaal plaatsen.

Er zijn helaas enkele steden met oude kabels die vervangen moeten worden maar de GEMEEN..te is soms traag met toestemming open straten!
Verder is per Email klagen vaak beter dan bellen, dan zien ze als je reageer op antwoorden die je eerder kreeg dat het te lang word en dat er iets moet gebeuren!

Dan heb je gelijk bewijs van hoelang je al bezig bent met klagen.
Bellen, 1e of 100e keer... ik weet en zie niets maar via Email en dan kun je gelijk de link naar dit Radar Topic sturen en vragen waar het probleem nu zit.
Vooral in binnen steden zitten soms grote problemen en met oude KPN kabels is overstap naar voordelige KPN dochter Telfort ook niet altijd even perfect helaas....

Gesloten