LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al meer dan drie weken geen e-mail bij Ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
rbohm
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2017 17:55

Al meer dan drie weken geen e-mail bij Ziggo

Ongelezen bericht door rbohm »

Ik heb inmiddels al meer dan 3 weken geen email meer.
Ook de grote storing van maandag 28 augustus heeft geen oplossing gegeven. Ik had nog gedacht dat het daar mee opgelost zou worden. Helaas!

Melding: 550 mailbox vol. Maar deze is niet vol. Heb daarna dit adres doorgestuurd naar een ander email. STOM!!! Deze is nu ook geblokkeerd. Maar hier krijgen de afzenders geen melding van, dus die denken dat alles goed gaat. Niet dus.
Ik kom maar niet door de "klantenservice" heen. Moet ik nu echt allerlei consumentensites erbij gaan halen?Het lijkt mij een simpele reset. Wie kan er aub, aub, aub naar kijken?

Met vriendelijke groeten

Remy
Laatst gewijzigd door Radar op 31 aug 2017 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Al meer dan drie weken geen e-mail bij Ziggo

Ongelezen bericht door henk51 »

Google al gebruikt?
Type zoekfunctie in en wellicht staat de oplossing erbij. Ruim 1400 reslutaten


groeten Henk

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Al meer dan drie weken geen e-mail bij Ziggo

Ongelezen bericht door henk51 »

Precies wat snuffel1 schrijft dit had TS ook o.a. kunnen vinden als hij eerst eens gegoogeld had.
Ook berichten die nog in verwijderde items staan tellen mee. Ik had van de week klantenservice binnen 1 minuut te pakken.Ligt er ook aan wanneer je belt
never tussen 12 en 2 dan bellen velen vanuit lunchpauze op hun werk en is de klantenservice ook niet vol bezet.
Als iedereen aan het eten is 17.30-18.30 is ook vaak gunstig. U kunt nu ook bellen 0 wachtenden.


groeten Henk

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Al meer dan drie weken geen e-mail bij Ziggo

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Je kan ook langs een Ziggo, Vodafone of Mediamarkt

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Al meer dan drie weken geen e-mail bij Ziggo

Ongelezen bericht door mp2017 »

Wat snuffel schrijft via webmail verwijderen en de aanvulling van Henk ook de prullenbak dan weer leeg maken is gewoon de oplossing.

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Al meer dan drie weken geen e-mail bij Ziggo

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Balen dat je al drie weken problemen hebt met je e-mail. Controleer inderdaad even of de webmail (mail.ziggo.nl) niet vol zit. Zo niet, dan ontvangen we graag (eventueel via twitter (www.twitter.com/ziggowebcare) of Facebook (http://bit.ly/FBziggo)) een privébericht met jouw klantnummer en adres.

Groet,
Ben - Ziggo Webcare

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Al meer dan drie weken geen e-mail bij Ziggo

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Of gebruik een andere mail voor je privezaken ( Bv Gmail ) en gebruik de providermail alleen voor berichten van je provider.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Al meer dan drie weken geen e-mail bij Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

snuffel1 schreef:Het blijft irritant dat Ziggo geen keuze aanbied want je kunt het Imap abonnement niet uitschakelen. Het heeft geen enkele zin om zeg maar notificaties van radar die ik per mail binnen krijg op de server achter te laten want die verwijder je na het lezen toch wel. De mails die ik wil bewaren sla ik in een aparte map op en verwijder ze dan.
Ziggo slaat de plank volledig om te denken dat de berichten op de server laten staan handiger is omdat het wel eens zo zou kunnen zijn dat een smartphone of tablet per ongeluk verkeerd in gesteld staat en de mails van de server gaat downloaden.
Wat is je probleem. Als jij een bericht verwijderd wordt hij ook van de server verwijderd mits je de prullenbak leeghaalt natuurlijk. imap is beter beveiligd en beter geschikt voor gebruik met meerdere apparaten.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Al meer dan drie weken geen e-mail bij Ziggo

Ongelezen bericht door gemist »

Bij IMAP blijven de mails op server staan. Tenzij je ze dáár verwijdert. Da's via webmail, meestal. Er zijn mailprogramma's die je de opdracht kunt geven om de server schoon te vegen. Ik denk niet dat dat hier aan de orde is.
En een 550 melding ken ik alleen als melding van, tijdelijke, blokkering wegens spamgedrag.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Al meer dan drie weken geen e-mail bij Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

gemist schreef:Bij IMAP blijven de mails op server staan. Tenzij je ze dáár verwijdert. Da's via webmail, meestal. Er zijn mailprogramma's die je de opdracht kunt geven om de server schoon te vegen. Ik denk niet dat dat hier aan de orde is.
En een 550 melding ken ik alleen als melding van, tijdelijke, blokkering wegens spamgedrag.
onzin, verwijderen is verwijderen tenzij je emailprogramma het imap protocol niet goed ondersteund. Verwijderen betekend (meestal) enkeltje prullenbak en prullenbak legen betekend volledig verwijderen.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Al meer dan drie weken geen e-mail bij Ziggo

Ongelezen bericht door Dirkie »

Kijk even op de storings pagina van Ziggo
E-mail POP3 server probleem

Wanneer u gebruikt maakt van een e-mail programma i.c.m. POP3 mailinstellingen, dan zouden de reeds opgehaalde e-mails niet in uw webmail omgeving zichtbaar moeten zijn.

Op dit moment is er een probleem met de server waardoor de e-mails ook in uw webmail omgeving blijven staan.

We werken hard aan een oplossing, excuses voor het ongemak.
Alleen jammer dat deze melding er pas sinds gisteren op staat terwijl het probleem al weken speelt. Maar ze hebben eindelijk door dat er wel een probleem is.

rbohm
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2017 17:55

Re: Al meer dan drie weken geen e-mail bij Ziggo

Ongelezen bericht door rbohm »

Iedereen tot nu toe alvast bedankt voor de suggesties en evt oplossingen.
Waarschijnlijk ben ik niet helemaal duidelijk geweest.
In de eerste regel van mijn bericht staat dat de mailbox NIET vol is. Dit is uiteraard via webmail bekeken. Alle voor de hand liggende oplossingen zijn al diverse malen geprobeerd.
Met niet door de klantenservice heen komen bedoel ik dat ik ze wel te spreken krijg maar elke keer hetzelfde verhaal moet vertellen, elke keer dezelfde zgn oplossingen aangeboden krijg maar niets helpt. Nu ben ik zo ver dat ik zelfs niet meer teruggebeld word. Het is echt een reset die bij Ziggo moet gebeuren volgens mij.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Al meer dan drie weken geen e-mail bij Ziggo

Ongelezen bericht door Dirkie »

rbohm schreef:Iedereen tot nu toe alvast bedankt voor de suggesties en evt oplossingen.
Waarschijnlijk ben ik niet helemaal duidelijk geweest.
In de eerste regel van mijn bericht staat dat de mailbox NIET vol is. Dit is uiteraard via webmail bekeken. Alle voor de hand liggende oplossingen zijn al diverse malen geprobeerd.
Met niet door de klantenservice heen komen bedoel ik dat ik ze wel te spreken krijg maar elke keer hetzelfde verhaal moet vertellen, elke keer dezelfde zgn oplossingen aangeboden krijg maar niets helpt. Nu ben ik zo ver dat ik zelfs niet meer teruggebeld word. Het is echt een reset die bij Ziggo moet gebeuren volgens mij.
Er zijn wat verschillen tussen IMAP en POP. Als je bij POP een mail ophaalt (en in je mail programma staakt het vinkje dat hij de mail moet verwijderen na ophalen) dan wordt de mail verwijderd van de server en daar dus niet in de prullebak geplaatst. Als je bij IMAP een mail verwijderd dan wordt die in de prullebak op de mailserver geplaatst. En die prullebak kan dus wel vollopen. Net zoals de SPAM folder trouwens.
En je kunt POP en IMAP gewoon door elkaar gebruiken. POP is een oudere standaard en niet zoals sommigen verkondigen een verouderde. Bij POP staan de mails op je eigen computer (wat geen probleem is als je gewoon backups maakt) en bij IMAP blijven ze op de server van je provider (wat geen probleem is zolang als je online bent, niet van provider wisselt en er geen mail storingen zijn).

rbohm
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2017 17:55

Re: Al meer dan drie weken geen e-mail bij Ziggo

Ongelezen bericht door rbohm »

Beste meedenkers,

Ziggo is vandaag in de weer geweest om een oplossing te zoeken.
Dit was een uniek op zichzelf staand probleem. Wat ik er heel voorzichtig uit opmaak is dat er toch een triggerpoint is blijven hangen.
Het ziet er nu weer hoopvol uit.
Morgen maar even goed alles testen, maar nu komt er weer mail binnen en is de 550 melding ook verdwenen.
Iedereen hartelijk dank voor het meedenken.

Gesloten