LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand ervaring met Het Luxe Leven bv?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ffnogniet
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2017 15:52

Iemand ervaring met Het Luxe Leven bv?

Ongelezen bericht door ffnogniet »

Ik heb van deze persoon die eigenaar is van deze BV een Apple Watch gekocht welke hij nooit geleverd heeft.
Ik heb netjes betaald, hij is tenslotte al ruim 12 jaar actief op o.a. Marktplaats.
De persoon gaf aan deze te versturen met track en trace, maar heeft dat niet gedaan.
Later geeft hij aan dit niet te hebben gedaan en als gewone post te hebben verstuurd.
En je raad het al, deze is nooit aangekomen en zijn lezing is dat dit dan bij Postnl is kwijtgeraakt.

Heeft iemand anders ervaring met dit bedrijf, persoon of zo'n situatie?

Ik ben namelijk zoekende wat ik behalve aangifte, het beste kan doen.
De kans dat de politie hier iets mee doet, acht ik zelf klein omdat het lastig is om te bewijzen dat hij hem niet zou hebben verstuurd via de gewone post.
Mij lijkt het namelijk onwaarschijnlijk dat je een pakket kan versturen zonder code van postNL.

Mocht iemand goede tips hebben, dan hoor ik heel graag van jullie.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Iemand ervaring met Het Luxe Leven bv?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u het bij een bedrijf gekocht heeft is het bedrijf verantwoordelijk totdat u het product in handen heeft. De verkoper kan niet bewijzen dat u het ontvangen heeft en zal dus of een nieuwe moeten sturen of het geld moeten terug betalen.
Aangifte doen kan nog niet, er is nog niets gebeurd dat strafbaar is.

Geef in een aangetekend schrijven aan binnen welk termijn u de watch ontvangen wilt hebben. Gebeurd dat niet kunt u de koop ontbinden. Vraag dan eerst binnen het wettelijke termijn van 14 dagen uw geld terug. Nadien kunt u opnieuw een brief sturen met een termijn van 7 dagen en kunt u aangeven dat het dan aan een incassoburo uit handen gegeven wordt. En dat is de laatste stap, deze inschakelen.

ffnogniet
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2017 15:52

Re: Iemand ervaring met Het Luxe Leven bv?

Ongelezen bericht door ffnogniet »

Het lastige is dat hij onder zijn eigen naam handeld op marktplaats, maar wel een factuur stuurt vanuit bedrijfsnaam. Maakt dat nog iets uit?

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Iemand ervaring met Het Luxe Leven bv?

Ongelezen bericht door HADES2001 »

alleen maar een voordeel dat hij een factuur stuurt vanuit een bedrijf dan heb je namelijk ook alle rechten van een webwinkel in plaats van een tweede hands marktplaats handelaar.
Maar de hele webpagina van het luxe leven is een rare samenhangsel, ze verkopen alles van wasmanden tot spelcomputers tot chocola. (heel erg breed assortiment maar totaal niet diep)
Sluit me aan bij NeoDutchio, zwart op wit dat u met twee weken of de levering wilt of uw geld terug.

ffnogniet
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2017 15:52

Re: Iemand ervaring met Het Luxe Leven bv?

Ongelezen bericht door ffnogniet »

Ik heb mijn rechtsbijstand verzekering aangesproken en wacht even af of ze mij hiermee gaan helpen.

Dank voor de suggesties en pas op voor dit bedrijf.

Gesloten