LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2: klachten, en helpdesk niet te bereiken

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
oosterwijck

Tele2: klachten, en helpdesk niet te bereiken

Ongelezen bericht door oosterwijck »

[ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd] Elke dag komen er nieuwe klachten bij. Als je de reviewsites bekijkt, kun je ogen niet geloven, eindeloze rijen met klachten. Ikzelf ben ook de dupe [ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd] . Ik heb een klacht ingediend bij de geschillencommissie en die keuren mijn klacht af. Ongehoord. Ik moet nu naar de rechtbank om mijn recht te halen. De klachten, omvatten: verkeerde facturen, te hoge facturen, defecte telefoons en Routers (internetontvangers). De helpdesk neemt de telfoon niet op. Aangetekende brieven worden geweigerd. Gewone brieven komen nooit aan. Tele2 reageert op geen enkele klacht. Het is schrijnend dat dit doorgaat tot op de dag van vandaag. Ik heb een klacht ingediend bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM), maar die reageren heel laconiek, dat ze niet ingaan op individuele klachten. Ik moet maar naar de rechter om mijn recht te halen. Dat er al honderden klachten bij hen zijn binnengekomen ontkennen ze. Vervolgens heb ik een brief geschreven naar de Tweede kamer, maar die verwijzen mij terug naar de ACM. [ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd] Hier is iets goed fout. Hier is iets niet in de haak. Ik roep iedereen op, die weet van misstanden, de reactie te manen, iets aan al deze klachten te doen.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jan 2018 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: nieuwe titel, ongefudeerde bewering verwijderd

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tele2: klachten, en helpdesk niet te bereiken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Oplichting? Dat kunt u hard maken? Dan moet u heel snel aangifte gaan doen. Anders krijgt u te maken met 2 andere woordjes: laster en smaad.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Tele2: klachten, en helpdesk niet te bereiken

Ongelezen bericht door HADES2001 »

als tele2 werkelijk zo slecht is stapt iedereen toch gewoon over naar een andere provider?
Tevens is defecte telefoon/modem niet zo snel de schuld van tele2 die maken ze namelijk niet zelf maar kopen ze in.
Dus ik denk eerder dat je bedoelt dat u het niet goed kunt vinden met de klacht afhandeling?

ACM ontkent honderden klachten, bewijs dat maar. Ik heb ook wel is een probleem met een winkel gehad maar nog nooit naar ACM gestapt.
Tweede kamer? denk dat de tweede kamer wel wat beters te doen had toen der tijd dan een kamerverhoor over een defecte computer.

Dus ontspan, en doe is rustig je verhaal over welk probleem je precies hebt, en hoe wij je eventueel kunnen helpen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Tele2: klachten, en helpdesk niet te bereiken

Ongelezen bericht door mahadma »

De tegenhanger van oplichting is smaad:

Artikel 261
1
Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2
Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
3
Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.

Het staat al publiek, dus met een beetje pech heeft u een aanklacht te verwachten.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Tele2: klachten, en helpdesk niet te bereiken

Ongelezen bericht door rvjapio »

....'telecombedrijven' die carte blanche hebben? Met de mijne is niks aan de hand hoor.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Tele2: klachten, en helpdesk niet te bereiken

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Nou, oplichters weet ik niet, maar ik heb zelf ooit wel (6 jaar geleden nu) problemen gehad met Tele2. Voordat dit geschil was opgelost was ik tientallen e-mails en telefoontjes verder. Hiernaast zijn er 4 aangetekende brieven de deur uit gegaan.

Ik had destijds een abonnement + toestel. Abonnement was destijds 500MB internet en 100 belminuten/SMS. Ik kreeg vervolgens op een ochtend een SMS van Tele2 dat ik mijn databundel verbruikt had, opzich al raar als je wakker om ineens zo'n SMS te zien. Gekeken naar mijn verbruik en ik schrok me rot... ik had die nacht 8 GB aan data verbruikt? Hoe dan dacht ik bij mezelf, dus had ik contact opgenomen met Tele2. Zij konden niet zien waaraan ik had verbruikt i.v.m. de wet op privacy, wat natuurlijk logisch is. Het vreemde dat de medewerker hierna zij dat er ook nog eens elk halfuur, vanaf 1:00 's nachts €5,00 in kosten waren gebracht. En dit volgde elk half uur tot 8:00. Toen ik vroeg waar dat van was, kon de medewerker mij hier geen antwoord op geven... ik heb gekeken of ik verbonden was met SMS-diensten, maar dit was niet het geval.

Maar natuurlijk kwam de rekening á 7500 MB> over het abonnement en 14x €5,00 aan iets wat Tele2 zelf niet weet... Ik heb gevraagd aan Tele2 wat de dienst is maar zij zeiden dat ze het echt niet wisten. Dat is natuurlijk raar, want Tele2 vraagt mij deze kosten te betalen, dus Tele2 zal die kosten hiervoor in eerste instantie moeten hebben voorgeschoten aan die bepaalde dienst? Toen zij stand hielden bij het feit dat zij niet wisten waar het vandaan kwam, heb ik verteld dat ik het niet betaal. Waarom zou ik betalen voor een dienst waarvan zelfs Tele2 het bestaan niet van afweet!?

Al met al veel gezeur de 3 maanden erna, totdat ik had aangegeven in mijn laatste aangetekende brief dat ik een gang naar de rechter wel aan zou durven, gezien de vaagheid waarmee Tele2 antwoordde. Geld in rekening brengen voor diensten die zij zelf niet kennen, ongebruikelijk veel dataverbruik terwijl ik daarvoor altijd binnen mijn bundel bleef etc. Na deze laatste brief kreeg ik een telefoontje van Tele2 dat alle schulden kwijtgescholden waren en dat ik de facturen van de drie maanden dat het geduurd niet hoefde te betalen.

Voor mij is het netjes opgelost, het heeft wel veel tijd en stress veroorzaakt... maar dannog... De werkelijke reden van het dataverbruik en de 14 x €5,00 is mij nooit verteld, maar ik was al blij dat ik de rekening niet meer hoefde te betalen...

Verwijderd

Re: Tele2: klachten, en helpdesk niet te bereiken

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Wat weerhoudt u er dan van om deze zaak voor de rechter te brengen?

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Tele2: klachten, en helpdesk niet te bereiken

Ongelezen bericht door juliomariner »

Voor ongeveer €75 kunt uw klachtenbrief ook door de deurwaarder laten bezorgen misschien een goedkopere optie dan direct naar de rechtbank

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tele2: klachten, en helpdesk niet te bereiken

Ongelezen bericht door Moneyman »

oosterwijck schreef:Duizenden consumenten zijn de laatste paar jaar opgelicht door Tele2. Elke dag komen er nieuwe klachten bij. Als je de reviewsites bekijkt, kun je ogen niet geloven, eindeloze rijen met klachten. Ikzelf ben ook de dupe van die oplichters. Ik heb een klacht ingediend bij de geschillencommissie en die keuren mijn klacht af. Ongehoord. Ik moet nu naar de rechtbank om mijn recht te halen. De klachten, omvatten: verkeerde facturen, te hoge facturen, defecte telefoons en Routers (internetontvangers). De helpdesk neemt de telfoon niet op. Aangetekende brieven worden geweigerd. Gewone brieven komen nooit aan. Tele2 reageert op geen enkele klacht. Het is schrijnend dat dit doorgaat tot op de dag van vandaag. Ik heb een klacht ingediend bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM), maar die reageren heel laconiek, dat ze niet ingaan op individuele klachten. Ik moet maar naar de rechter om mijn recht te halen. Dat er al honderden klachten bij hen zijn binnengekomen ontkennen ze. Vervolgens heb ik een brief geschreven naar de Tweede kamer, maar die verwijzen mij terug naar de ACM. Het lijkt erop dat telecombedrijven carte blanche hebben om consumenten op te lichten. Hier is iets goed fout. Hier is iets niet in de haak. Ik roep iedereen op, die weet van misstanden, de reactie te manen, iets aan al deze klachten te doen.
Je beweert hel wat, maar onderbouwt en staaft niets. Vind je het erg dat ik er dan maar niet op inga?

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Tele2: klachten, en helpdesk niet te bereiken

Ongelezen bericht door juliomariner »

breien schreef:Welke klacht heeft TS eigenlijk. Dat is me niet helemaal duidelijk.
Hij heeft blijkbaar een conflikt met tele2, krijgt zijn gelijk niet en haslt er nu van alles onrelevant bij

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tele2: klachten, en helpdesk niet te bereiken

Ongelezen bericht door sylvesterb »

oosterwijck schreef:Duizenden consumenten zijn de laatste paar jaar opgelicht door Tele2. Elke dag komen er nieuwe klachten bij. Als je de reviewsites bekijkt, kun je ogen niet geloven, eindeloze rijen met klachten.
Op klacht.nl staan 469 klachten sinds 2009 dus in hun nadeel uitgerekend 58 klachten per jaar. Dit op 1 miljoen klanten (zie bron) vind ik dit geen eindeloze rijen met klachten. Op https://www.klachtenkompas.nl/ van de consumentenbond staan 311 klachten sinds 1 jaar, noem ik ook geen duizenden consumenten.

https://tweakers.net/nieuws/120525/aant ... erk.html)
oosterwijck schreef:Ik heb een klacht ingediend bij de geschillencommissie en die keuren mijn klacht af. Ongehoord.
Vreemd want Tele2 is gewoon aangesloten bij de geschillencommissie. Klachten kunnen enkel afgekeurd worden wanneer u zich niet aan de spelregels houdt. Zo moet de klacht bij Tele2 bekend zijn en hebben zij een termijn om te reageren (geloof 4 weken).
oosterwijck schreef: Ik moet nu naar de rechtbank om mijn recht te halen. De klachten, omvatten: verkeerde facturen, te hoge facturen, defecte telefoons en Routers (internetontvangers).
Verkeerde facturen en te hoge facturen lijken mij 1 punt samen.
Defecte telefoons? Tele2 maakt deze telefoons niet, wel vreemd dat ze bij u allemaal kapot gaan.
Router (internetontvangers) U bedoeld een modem, wat was er stuk aan dan?
oosterwijck schreef: De helpdesk neemt de telfoon niet op.
Vreemd want op klachtkompas gaat de eerste klacht over een klant die regelmatig belt met de helpdesk. Hij meldt niet dat ze de telefoon niet opnemen.
oosterwijck schreef: Aangetekende brieven worden geweigerd. Gewone brieven komen nooit aan.
Heeft u niet het verkeerde adres? Hoe weet u dat gewone brieven niet aankomen?
oosterwijck schreef: Tele2 reageert op geen enkele klacht.
Hoe kunt u dan meerdere defecte telefoons en routers hebben?
oosterwijck schreef:Ik heb een klacht ingediend bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM), maar die reageren heel laconiek, dat ze niet ingaan op individuele klachten.
Klopt dat doet de ACM niet.
oosterwijck schreef: Dat er al honderden klachten bij hen zijn binnengekomen ontkennen ze.
Heeft u ergens een bron waar uit dit blijkt, kan namelijk niet zo snel iets vinden dat honderden consumenten een klacht bij de ACM hebben ingediend over Tele2. U heeft schijnbaar bewijs gezien u hier stelt dat de ACM dit onterecht ontkent.
oosterwijck schreef: Vervolgens heb ik een brief geschreven naar de Tweede kamer, maar die verwijzen mij terug naar de ACM.
Logische wat moet de 2de kamer met uw persoonlijke conflict met Tele2, waarbij u feitelijke onjuistheden schrijft over duizenden klachten (zie mijn bron vermelding bij puntje 1)
oosterwijck schreef: Het lijkt erop dat telecombedrijven carte blanche hebben om consumenten op te lichten. Hier is iets goed fout. Hier is iets niet in de haak. Ik roep iedereen op, die weet van misstanden, de reactie te manen, iets aan al deze klachten te doen.
U probeert u eigen probleem een generaal probleem te maken, terwijl de grote klachten sites (zie puntje 1) u zogenoemde feiten niet onderbouwt. Tele2 is een low budget aanbieder en staat niet bekend om de beste service, maar met 1 miljoen klanten doen ze toch iets goed. Zou het probleem niet bij u liggen en niet bij Tele2?

Gesloten