LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontevreden over Tele2: abonnement stopzetten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
petervdmeijden
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2018 12:33

Ontevreden over Tele2: abonnement stopzetten

Ongelezen bericht door petervdmeijden »

Ik heb sinds kort een nieuw ,,alles in een’’ abonnement via Tele 2 en ben daar niet tevreden over, opnemen kan slechts via een decoder i.p.v. via beide decoders, foxsport wordt door Tele 2 niet ondersteund in tegenstelling tot alle andere aanbieders.
De layout van het menu is niet om aan te zien, het lijkt wel iets uit het DOS tijdperk.
Het vervelende is dat je hier pas achter komt op het moment dat de spullen thuis zijn geleverd en je het e.e.a. hebt geinstalleerd en op dat moment is de tijd om te annuleren verlopen, Tele 2 heeft namelijk een periode van 14 dagen annuleren vanaf het moment dat ze je een welkombrief sturen.
Het is echter pas mogelijk om de door hun geleverde diensten te beoordelen op het moment dat je hiermee aan de gang kan gaan en als op dat moment blijkt dat het geleverde niet aan je verwachtingen voldoet rest slechts een hele dure afkoopsom waar ze je aan houden.
De wettelijke bedenktijd zouden ze dus in moeten laten gaan 14 dagen vanaf de levering van de spullen i.p.v. vanaf een zogenaamde welkomsbrief.
Ik heb hierover telefonisch contact gehad met Tele 2 en werd door hun medewerkers behoorlijk onbeschoft te woord gestaan.
Voor mij dus nooit geen Tele 2 meer, ik hoop dat veel mensen dit bericht lezen en zich goed bedenken dat Tele 2 er eigen regels op na houd.
Met vriendelijk groet,
Peter v. d. M.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jan 2018 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ontevreden over Tele2: abonnement stopzetten

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik was(!) tot het vernieuwde(?) of schrijf je vernielde menu layout tevreden daar. Heb uiteindelijk via contractontbinding t2 nu een betere provider. Het had wel behoorlijk wat "voeten in de aarde".

Edgaroke
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 okt 2016 15:29

Re: Ontevreden over Tele2: abonnement stopzetten

Ongelezen bericht door Edgaroke »

Ik heb al 3 jaar tele2 wel is waar alleen tel en internet nooit geen problemen en ik krijg elke jaar korting van ze als ik zeg kan ik verlegen

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ontevreden over Tele2: abonnement stopzetten

Ongelezen bericht door alfatrion »

petervdmeijden schreef:Het is echter pas mogelijk om de door hun geleverde diensten te beoordelen op het moment dat je hiermee aan de gang kan gaan en als op dat moment blijkt dat het geleverde niet aan je verwachtingen voldoet rest slechts een hele dure afkoopsom waar ze je aan houden.
De wettelijke bedenktijd zouden ze dus in moeten laten gaan 14 dagen vanaf de levering van de spullen i.p.v. vanaf een zogenaamde welkomsbrief.
Deze conclusie kan niet getrokken worden. Als er sprake is van een consumentenkoop of een gemende overeenkomst, dan geld de herroepingstermijn vanaf het moment waarop je de spullen hebt ontvangen. Huur, bruikleen (dat is vaak verkapte huur) en schenkingen zijn geen consumentenkoop, dus geldt hiervoor geen herroepingsrecht. Dan blijf je over met een dienst en die geld vanaf het moment waarop je de brief hebt ontvangen. De aanbieder van een dienst mag sowieso wachten met het leveren van de dienst tot het moment waarop het herroepingsrecht is verlopen.

In een vergelijkbare zaak was de geschillencommissie op de hand van de consument, maar daarin heeft de geschillencommissie ongelijk.
https://www.degeschillencommissie.nl/co ... ederen-in/

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Ontevreden over Tele2: abonnement stopzetten

Ongelezen bericht door GJS »

Op de Tele2 website kan je zien in de zenderlijst dat er geen FOX sport wordt aangeboden en ook bij bestellen van de 2de ontvanger kan je er niet voor kiezen zoals bij de 1ste dat je er mee wilt opnemen, lijkt mij vrij duidelijk.

HardeHamer
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 feb 2018 16:40
Locatie: Delft, Nederland
Contacteer:

Re: Ontevreden over Tele2: abonnement stopzetten

Ongelezen bericht door HardeHamer »

Tele2 dan weet je van te voren toch dat het problemen geeft? As je voor de laagste prijs gaat moet je ook niet mekkeren vind ik.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ontevreden over Tele2: abonnement stopzetten

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als Tele2 er niet was waren die anderen nog veel duurder.
Ik ben er vanaf het eerste begin bij en erg tevreden.
Vorig weekend modem kapot, zaterdag 17 uur gebeld, dinsdag het nieuwste model thuis.
Dat is service zonder topprijzen.

Gesloten