LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Domeinnaam te koop gezet zonder aantoonbare communicatie

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Opgelichtmijndomein
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2018 12:07

Domeinnaam te koop gezet zonder aantoonbare communicatie

Ongelezen bericht door Opgelichtmijndomein »

Ik heb al enkele jaren een website bij MijnDomein. Ik heb vorig jaar mijn e-mailadres gewijzigd m.b.t. de communicatie met MijnDomein, ik heb hen hiervoor een kopie van mijn paspoort moeten sturen en heb een bevestiging gekregen dat alles correct was doorgevoerd. Vorige week kwam ik er echter ineens achter dat mijn domeinnaam te koop staat bij een soort marktplaats van domeinnamen. Ik heb MijnDomein hierover gecontacteerd en ze zeggen me dat ze verschillende e-mail herinneringen m.b.t. de betaling van een factuur hebben gestuurd naar mijn OUD e-mailadres. Ik heb aangegeven dit e-mailadres al een jaar geleden te hebben gewijzigd. Ze hebben aangegeven een fout te hebben gemaakt (softwarefout) m.b.t. het aanpassen van mijn e-mail (vorig jaar) maar dit veranderd blijkbaar niets aan de incassokosten (LAVG incasso) en de verkoop van mijn domeinnaam. Ik kan de domeinnaam terugkopen voor minimaal 150 euro (minimaal bod marktplaats site) en moet de incasso hier bovenop betalen. Ze zeggen me namelijk ook een SMS en brieven te hebben gestuurd maar deze zijn 1. niet aangetekend verstuurd, 2. ik heb ze nooit mogen ontvangen 3. MijnDomein geeft zelf aan op haar website alleen per e-mail te communiceren. Ik voel me dus opgelicht door MijnDomein. Ze kunnen niet aantonen dat ik iets heb ontvangen (niet aangetekend per brief en naar verkeerde e-mailadres NADAT ik dit had aangepast en bevestiging had gehad over deze aanpassing). Ik begrijp niets van deze werkwijze en vind het uitermate klantonvriendelijk. De incassokosten zijn onterecht daar ze niet aan de 14 dagentermijn hebben voldaan (verkeerde e-mailadres, brief niet aangetekend dus geen enkel bewijs van aantoonbare ontvangst), en het te koop zetten van de domeinnaam is al helemaal van de gekke.
Ik kan me voorstellen dat dit soort dingen gebeuren wanneer je je e-mailadres niet aanpast maar ik heb het aangepast en heb hier ook bevestiging van gehad, later hebben ze hun fout hieromtrent ook aangegeven.
Zowel LAVG als MijnDomein verwijzen naar elkaar in de discussie en ik kom niet tot een oplossing.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Domeinnaam te koop gezet zonder aantoonbare communicatie

Ongelezen bericht door yan »

Ik ga niet de hele voorwaarden van mijn domein lezen.
Maar het kan zijn dat hierin staat dat u zelf verantwoordelijk bent voor verlenging (dus bij geen betaling: mag het domein worden verkocht)

Wet wel zo is, gezien het domein niet is verlengd, en u geen rekening/herinnering heeft ontvangen hoeft u dus ook NIETS te betalen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Domeinnaam te koop gezet zonder aantoonbare communicatie

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Vervelend dat zoiets zo gelopen is. Ik ben wel benieuwd of u een brief ontvangen hebt, afgezien van het feit of die nu wel of niet aangetekend was. En of men bij MijnDomein uw correcte telefoonnummer heeft.
Ik vrees dat jullie hier niet uitkomen. Het is het bewijs van de ene partij dat die iets verstuurd heeft tegen het bewijs van de andere partij dat die niets ontvangen heeft.

Als dit geschil alleen draait om een niet goed verwerkte wijziging van een emailadres door MijnDomein dan zal men daar toch de hand in eigen boezem hebben stoken? Zit de angel niet in het aantal gestuurde (betalings-) herinneringen?

Gesloten