LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaalverzoek in Marktplaats en serviceverlening

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
JolandaE
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2018 10:42

Betaalverzoek in Marktplaats en serviceverlening

Ongelezen bericht door JolandaE »

Op woensdag 28 februari en donderdag 1 maart heb ik Marktplaats omhulp gevraagd en middels contactformulier ingediend dat het indienen van betaalverzoeken ineens niet meer actief is op mijn account terwijl ik op 19 februari j.l. nog op deze wijze een betaling heb mogen ontvangen, Telefonisch is Marktplaats niet te bereiken en via de chatfunctie (lijkt wel met een robot gezien de rare conversatie en vragen die ik krijg terwijl ik meteen het probleem in mijn eerste bericht uitleg) wordt ik ook niet fatsoenlijk en adequaat te woord gestaan. Dan krijg ik eindelijk op zaterdagochtend een mailtje dat ik zelf maar contact op moet nemen met Online Betaalplatform omdat de betaalverzoeken via hen lopen.

Ik vind deze manier van Marktplaats; het terug over de muur naar hun klanten gooien met het antwoord dat de klant het zelf maar moet oplossen door contact met Online Platform op te nemen , verre van klantvriendelijk! Marktplaats is een samenwerking met Online Betaalplatform aangegaan en Marktplaats biedt deze dienst aan mij, als klant, in het kader van veilig handelen aan. Mijns inziens had Marktplaats mijn probleem/vraag ook kunnen doorzetten naar Online Betaalplatform en dit aan mij, de klant, als zodanig kunnen terugkoppelen. Ik heb inmiddels een ticket bij Online Betaalplatform aangemaakt daar ik ze nu ( inmiddels weekend) niet telefonisch kan bereiken. Gaan dus weer een paar dagen overheen voordat dit opgepakt en opgelost gaat worden. Ik hoop dat 'mijn koper' tegen de tijd dat Betaalverzoeken in mijn Marktplaatsaccount weer werkt en actief is, nog geïnteresseerd is en niet inmiddels afgehaakt is. Ik ben niet blij met de afhandeling en werkwijze van mijn probleem door Marktplaats en heb ook hierover een klacht middels contactformulier ingediend in de hoop dat Marktplaats dit als verbeterpunt in hun serviceverlening oppakken.

Ik meldt dit hier omdat er misschien wel meer mensen problemen hebben (gehad) met het ineens niet meer actief zijn van Betaalverzoeken indienen. Ik vindt deze werkwijze van Marktplaats echt niet kunnen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Betaalverzoek in Marktplaats en serviceverlening

Ongelezen bericht door newmikey »

Als u als particulier eens wat te koop heeft aangeboden is het slechts lastig, vervelend maar géén reden om hier actie te gaan lopen voeren. Als u een zakelijke verkoper bent, kunt u uw klacht kwijt op higherlevel.nl

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Betaalverzoek in Marktplaats en serviceverlening

Ongelezen bericht door crazyme »

JolandaE schreef:Op woensdag 28 februari en donderdag 1 maart heb ik Marktplaats omhulp gevraagd en middels contactformulier ingediend dat het indienen van betaalverzoeken ineens niet meer actief is op mijn account terwijl ik op 19 februari j.l. nog op deze wijze een betaling heb mogen ontvangen, Telefonisch is Marktplaats niet te bereiken en via de chatfunctie (lijkt wel met een robot gezien de rare conversatie en vragen die ik krijg terwijl ik meteen het probleem in mijn eerste bericht uitleg) wordt ik ook niet fatsoenlijk en adequaat te woord gestaan. Dan krijg ik eindelijk op zaterdagochtend een mailtje dat ik zelf maar contact op moet nemen met Online Betaalplatform omdat de betaalverzoeken via hen lopen.

Ik vind deze manier van Marktplaats; het terug over de muur naar hun klanten gooien met het antwoord dat de klant het zelf maar moet oplossen door contact met Online Platform op te nemen , verre van klantvriendelijk! Marktplaats is een samenwerking met Online Betaalplatform aangegaan en Marktplaats biedt deze dienst aan mij, als klant, in het kader van veilig handelen aan. Mijns inziens had Marktplaats mijn probleem/vraag ook kunnen doorzetten naar Online Betaalplatform en dit aan mij, de klant, als zodanig kunnen terugkoppelen. Ik heb inmiddels een ticket bij Online Betaalplatform aangemaakt daar ik ze nu ( inmiddels weekend) niet telefonisch kan bereiken. Gaan dus weer een paar dagen overheen voordat dit opgepakt en opgelost gaat worden. Ik hoop dat 'mijn koper' tegen de tijd dat Betaalverzoeken in mijn Marktplaatsaccount weer werkt en actief is, nog geïnteresseerd is en niet inmiddels afgehaakt is. Ik ben niet blij met de afhandeling en werkwijze van mijn probleem door Marktplaats en heb ook hierover een klacht middels contactformulier ingediend in de hoop dat Marktplaats dit als verbeterpunt in hun serviceverlening oppakken.

Ik meldt dit hier omdat er misschien wel meer mensen problemen hebben (gehad) met het ineens niet meer actief zijn van Betaalverzoeken indienen. Ik vindt deze werkwijze van Marktplaats echt niet kunnen.
Guttegut, U eist nogal een flinke service.

Volgens mij is dit door de bank genomen een GRATIS platform.
Een platform wat de betalingen graag wat veiliger wil laten verlopen voor hun gebruikers.

Wanneer uw "deal" zo belangrijk is, kunt u natuurlijk ook gewoon via de reguliere wegen uw zaken regelen.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Betaalverzoek in Marktplaats en serviceverlening

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ik handel al jaren via marktplaats en ik vind dat betaalverzoekengedoe volstrekt overbodig. Ik maak er dan ook geen gebruik van en heb nooit problemen met betalers.

stofzuigertje

Re: Betaalverzoek in Marktplaats en serviceverlening

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het is een nieuw product met kinderziektes......

Leuk aangeboden maar contant vind ik nog steeds het beste betaalmiddel....
Zal ik nog even wat biljetten uitprinten of herkende U deze gelijk als vals? :mrgreen:

Ja, welke manier ze ook bedenken, criminelen kunnen altijd elk systeem misbruiken na enig zoeken.
Maar een niet meer werkend systeem, dat hoorde zo bij alles wat nieuw is.....

Gesloten