Pagina 1 van 1

Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Geplaatst: 26 nov 2018 18:33
door marianne.grims
Vorige week mijn oude modem vervangen door een nieuwe maar installatie lukt niet. Volgens Ziggo zit het probleem bij hun intern. Hoe lang het duurt voordat het probleem is opgelost weten ze niet. Nu inmiddels al een week geen internet en het lukt ook al niet meer om contact met Ziggo te krijgen. Volgens het Ziggo forum zijn er veel klanten die er last van hebben. Wat kunnen we doen? We hebben net ons abonnement om laten zetten voor een jaar. Van het ene Ziggo abonnement naar een ander. Hebben we recht om het op te zeggen?

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Geplaatst: 27 nov 2018 13:34
door mahadma
marianne.grims schreef:
26 nov 2018 18:33
Vorige week mijn oude modem vervangen door een nieuwe maar installatie lukt niet. Volgens Ziggo zit het probleem bij hun intern. Hoe lang het duurt voordat het probleem is opgelost weten ze niet. Nu inmiddels al een week geen internet en het lukt ook al niet meer om contact met Ziggo te krijgen. Volgens het Ziggo forum zijn er veel klanten die er last van hebben. Wat kunnen we doen? We hebben net ons abonnement om laten zetten voor een jaar. Van het ene Ziggo abonnement naar een ander. Hebben we recht om het op te zeggen?
Hebben we recht om het op te zeggen?
Nu nog niet, u moet ze wel de kans geven om de fout te herstellen binnen redelijke termijn.

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Geplaatst: 27 nov 2018 16:36
door Lowieze
mahadma schreef:
27 nov 2018 13:34
marianne.grims schreef:
26 nov 2018 18:33
Vorige week mijn oude modem vervangen door een nieuwe maar installatie lukt niet. Volgens Ziggo zit het probleem bij hun intern. Hoe lang het duurt voordat het probleem is opgelost weten ze niet. Nu inmiddels al een week geen internet en het lukt ook al niet meer om contact met Ziggo te krijgen. Volgens het Ziggo forum zijn er veel klanten die er last van hebben. Wat kunnen we doen? We hebben net ons abonnement om laten zetten voor een jaar. Van het ene Ziggo abonnement naar een ander. Hebben we recht om het op te zeggen?
Hebben we recht om het op te zeggen?
Nu nog niet, u moet ze wel de kans geven om de fout te herstellen binnen redelijke termijn.
Mee eens. TS kan wel naderhand de kosten van internet over de periode dat zij/hij daar geen gebruik van kon maken, terug vragen bij Ziggo. Moet je wel zelf een aanvraag voor indienen.

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Geplaatst: 27 nov 2018 17:00
door Theotrucker
Modem zal toch wel van Ziggo zijn gekomen? Zoiets koop je toch niet.?

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Geplaatst: 27 nov 2018 17:43
door reggie2
snuffel1 schreef:
27 nov 2018 16:53
Als u zelf een modem heeft aangeschaft buiten Ziggo om gaat die never nooit online komen omdat Ziggo de apparatuur in bruikleen geeft.

Modem is van Ziggo

Volgens mij TS kan je ziggo het beste een week de tijd geven om de boel op te lossen. Zo niet zal je weg kunnen bij ziggo.

Ga eens langs het juridisch loket in je woonplaats.

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Geplaatst: 27 nov 2018 18:12
door bprosman
Als de overheid ons steeds meer zaken wil laten doen via internet lijkt het mij dat internet valt onder de primaire levensbehoefte. In dat geval is een redelijke termijn erg kort.
Daar tegenover staat dat tegenwoordig alles en iedereen internet heeft (vroeger als kind moesten wij op blote voeten een uur door de sneeuw om bij een Internet te komen ;-) ), je telefoon kan op 3/4G, er is altijd wel een buurman/buurvrouw met ook een Ziggo modem (bij Ziggo kun je die sharen) , of tijdelijk iets voor je aan wil maken.

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Geplaatst: 27 nov 2018 18:46
door reggie2
bprosman schreef:
27 nov 2018 18:12
Daar tegenover staat dat tegenwoordig alles en iedereen internet heeft (vroeger als kind moesten wij op blote voeten een uur door de sneeuw om bij een Internet te komen ;-) ), je telefoon kan op 3/4G, er is altijd wel een buurman/buurvrouw met ook een Ziggo modem (bij Ziggo kun je die sharen) , of tijdelijk iets voor je aan wil maken.
Nooit gedaan :lol: Maar lijkt mij wel normaal dat er een termijn gesteld gaat worden voor TS.

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Geplaatst: 27 nov 2018 18:55
door sylvesterb
Hypo63 schreef:
27 nov 2018 16:29
Dan is de vraag wat een redelijke termijn is. Als de overheid ons steeds meer zaken wil laten doen via internet lijkt het mij dat internet valt onder de primaire levensbehoefte. In dat geval is een redelijke termijn erg kort.
Internet is geen primaire levensbehoefte en zal het ook nooit worden. En zeker niet voor TS want deze heeft gewoon een alternatief, immers zonder internet geen topic hier.
Hypo63 schreef:
27 nov 2018 16:29
TS kan Ziggo beter in gebreke stellen en een termijn aangeven waarbinnen TS een oplossing verwacht. Tevens kan TS aangeven dat TS het recht voorbehoud om het contract op te zeggen indien Ziggo niet tijdig zorgt voor een oplossing.
Conform de overeenkomst met Ziggo moeten ze hun best doen bij storingen. Een probleem bij een toeleverancier/aannemer o.i.d. valt onder overmacht en is geen rede om de overeenkomst te kunnen beëindigen. Je kunt ze wel ingebreke stellen maar een termijn van 2 tot 3 weken is nog steeds acceptabel voor herstel. Na het herstel kun je wel verzoeken dat ze de abonnementskosten crediteren.

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Geplaatst: 27 nov 2018 19:49
door Charrels
Waarschijnlijk staat je nieuwe MAC adres niet geregistreerd in hun systeem en dan gebeurt er gewoon niets. Als je je oude nog hebt kun je die misschien invoeren in de instellingenpagina van de nieuwe router/modemcombo. Zit vast een handleiding bij of een stickertje op het apparaat met IP en inloggegevens. MAC adressen staan daar gewoonlijk ook op.

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Geplaatst: 27 nov 2018 21:19
door renewouters
Hypo63 schreef:
27 nov 2018 16:29

Dan is de vraag wat een redelijke termijn is. Als de overheid ons steeds meer zaken wil laten doen via internet lijkt het mij dat internet valt onder de primaire levensbehoefte. In dat geval is een redelijke termijn erg kort.
TS kan Ziggo beter in gebreke stellen en een termijn aangeven waarbinnen TS een oplossing verwacht. Tevens kan TS aangeven dat TS
het recht voorbehoud om het contract op te zeggen indien Ziggo niet tijdig zorgt voor een oplossing.
Je bent toch niet afhankelijk van 1 internetverbinding? Je kunt je telefoon gebruiken, even naar de buren of familie of desnoods naar een bibliotheek voor noodgevallen.

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Geplaatst: 27 nov 2018 22:41
door bprosman
. Als je je oude nog hebt kun je die misschien invoeren in de instellingenpagina van de nieuwe router/modemcombo.
Twijfel of dat gaat werken bij 2 verschillende typen modems omdat de config file type/fabrikant afhankelijk is en je niet bijv. een Cisco config naar een Technicolor modem kunt sturen.

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Geplaatst: 03 dec 2018 13:54
door Dirkestein
Je hebt in ieder geval 14 dagen bedenktijd, zit je daar nog in? -> https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... -omruilen/

Re: Al een week geen internet bij Ziggo. Mogen we opzeggen?

Geplaatst: 03 dec 2018 17:46
door Komkommertijd
Stuur een bericht dat als ze niet binnen enkele dagen werkende opleveren je het lopende contract gaat ontbinden.
Via je buren online gaat prima.... en dan ieder 50% betalen?

De niet gebruikte periode moeten ze volle bedrag vergoeden.
Maar ontbinden wegens niet leveren kun je eisen en dat doen steeds meer mensen.
Ziggo is lomp en groot en ooit was de service beter.