Alles leek goed te gaan. Ik kreeg van online.nl een email met de bevestiging dat ik bij hen weg was en kreeg per post te horen dat ik de modem moest terugsturen. Dit heb ik gedaan. alles klaar als een klontje dacht ik.
Toen werd er plotseling nog diezelfde maand 360 euro afgeschreven van mijn bankrekening door online.nl. Ik vond dat wel vreemd en heb het laten terugstorten. Anderhalve maand later nog niks gehoord van online.nl dus ik dacht dat het waarschijnlijk een fout was.
Nu een week geleden kregen wij een brief van online.nl dat er 360 euro betaald moest worden binnen twee weken, anders ging het naar een incasso bureau. Ik heb ze gebeld en wat bleek? Ik had geen contract afgesloten voor 1 jaar maar voor 2 jaar! Stom van mij natuurlijk, ik heb het nagekeken en het bleek te kloppen, het was twee jaar.
Ok, wat nu? Ik heb maar een minimum wao uitkering en kan dit bedrag niet in een keer ophoesten. Ik heb ze weer gebeld om met hen naar een oplossing te komen. Wat heb ik allemaal geprobeerd:
1. Jullie hebben de prijs voor internet verhoogd dus ik mag onder het contract uit.
Het bleek dat dit maar kan binnen een maand nadat ze de prijsverhoging hadden ingevoerd. Het was helaas al te laat om mij hierop te beroepen.
2. Ik wil weer internet van jullie, we doen net alsof er niks gebeurd is, dan heb ik maar dubbel internet en betaal ik dus dubbel per maand een jaar lang.
Dit was niet mogelijk.
3. Ik wil een betalingsregeling met jullie treffen.
Dit was ook niet mogelijk.
4. Kan ik een maand uitstel krijgen? Ik krijg in mei vakantiegeld en dan kan ik het betalen.
Dit was ook niet mogelijk want het is alweer twee maanden geleden gebeurd en ze hadden mij meerdere keren gecontacteerd met het verzoek de eindafrekening te voldoen. (Dit is niet waar, ik heb maar een keer een brief gekregen van hen, nu precies een week geleden)
Kortom ze konden niks voor mij doen, het gaat naar een incasso bureau met de extra kosten.die dat met zich meebrengt.
In het verleden heb ik met elk bedrijf, ELK bedrijf een betalingsregeling kunnen treffen als ik in de problemen kwam. Online.nl is de enigste tot nu toe waar dat niet mogelijk is. Slechte service dus. Ze hadden mij ook wel even kunnen waarschuwen dat ik nog een contract had voor minstens een jaar.
U bent gewaarschuwd.
Wat ik nu nog ga proberen is online.nl een brief te sturen want het juridisch loket mailde mij oa het volgende:
Ik hoop dat het in ieder geval mogelijk is om met het incasso bureau tot een bevredigende oplossing te komen.De rechtbank Groningen heeft eerder beslist dat het in rekening brengen van het resterende abonnementstermijn onredelijk bezwarend is. Dit betekent niet dat de abonnee geen schadevergoeding hoefde te betalen, maar dat de hoogte van de schadevergoeding werd gematigd tot de helft van het resterende abonnementskosten.
Ik adviseer u om met de uitspraak van de Groningen https://uitspraken.rechtspraak.nl/#zoek ... =Relevance schriftelijk het standpunt in te nemen richting Online.nl dat het beding in de algemene voorwaarden onredelijk bezwarend is en dat de hoogte van de schadevergoeding daardoor te hoog is.
bedankt voor het lezen.