LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mschapink
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2015 14:08

Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door mschapink »

Zaterdag met de Klantenservice contact gehad van Telfort.

Dit om mijn onvrede te uiten over de prijsstijgingen ( 15 % stijging ! ) van mijn huidige Telfort Thuis Standaard abonnement Internet + Bellen. Helaas gesproken met een ondeskundig iemand die niet helemaal begreep waar ze over sprak.

Gepraat over en weer en er werd mij een aanbod gedaan om mijn huidige abonnement een jaar vast te leggen met korting.

Wat blijkt tot mijn grote schrik een dag later, ik ben plotseling op een abonnement naar glasvezel overgebracht.

Nooit en te nimmer heb ik glasvezel in mijn mond genomen. Ik begrijp dat Telfort liever ziet dat iedereen naar een glasvezelabonnement over gaat , maar met mijn huidige infrastructuur wil ik dit niet.

Ongelooflijk hoe ze 10 jaar oude trouwe klanten behandelen. Ik zeg pas op met de mooie praatjes van klantenservice.

Gebeld vandaag, ze kunnen de reeds in gang gezette overgang niet direct veranderen. Ik zou teruggebeld worden door een afdeling die klantenrelaties heet bij Telfort, ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Het enige wat Telfort wil voordat het opgaat in moederbedrijf KPN Telecom is zoveel mogelijk bestaande klanten te laten overgaan naar een glasvezelabonnement, dit in mijn ogen, om investeringen gedaan in Regefiber en het aanleggen van glasvezelkabel naar een huis terug te verdienen ( ja ik heb vroeger als contractmanager in de telecom gewerkt bij Lucent Techonologies ).

Allemaal bedacht door de snelle marketing boys in vlotte pakken en leaseauto's om hun bonus te verdienen

Een waarschuwing voor een ieder die een abonnement heeft via ADSL en daar tevreden mee eens, trap niet in de praatjes en aanbiedingen van Telfort, door de 'oude' abonnementen met 5 euro per maand te laten stijgen pushen ze mensen naar een abonnement via glasvezel met alle consequenties bij de installatie intern in huis van dien.

Mijn oplossing van het probleem, verander net zo snel als je boel in gang gezet weer terug naar wat ik had, inclusief de beloofde korting.

Een Budget provider zijn ze al niet meer, maar het merk houdt volgend jaar toch op de bestaan, dan kunnen ze gelijk door naar een premium merk naam, en kunnen die verschrikkelijke reclames op TV van de omlaag gevallen miljonair weer veranderen in internet via glasvezel in een huis in Wassenaar bij een echte miljonair.

ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

en er werd mij een aanbod gedaan om mijn huidige abonnement een jaar vast te leggen met korting.

Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Veel waarschijnlijker is het dat dit aanbod voor je nieuwe glasvezel abonnement is.

mschapink
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2015 14:08

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door mschapink »

Onjuist ik heb met de medewerkster van Telfort letterlijk de email doorgenomen die mij de dag daarvoor was opgestuurd met de prijsstijgingen van mijn huidige abonnement van Standaard Internet + vast Bellen via ADSL..

Gelukkig heb ik op dit zelfde blad aantekeningen gemaakt waar wij over gesproken hebben.

Die waren:

Internet + Vast Bellen, van € 31,50 naar 28,50 euro per maand -> verhoging van 2,50 euro per 1 juni naar € 31
Vast Bellen was € 2,68 wordt nu € 2,50 + € 2,50 per 1 september -> totaal 5 euro

Alles bijelkaar 36 euro i.p.v. 38,50 wat in de communicatie te lezen was als vaste maand bedrag.

Ik ben Contract Manager geweest en behoorlijk pietje precies, in de dag daarop werd mij per email verteld dat ik een Glasvezel abonnement heb afgesloten ( wat ik niet gedaan heb ) , actie 6 maanden 30 euro Internet , daarna per 26-10 35 euro, eerste 6 maanden gratis Bellen Onbeperkt Vast € 2,50 per maand + 5 euro per maand voor iets wat niet gespecificeerd is, totaal uiteindelijk € 42,50 per maand.

De laatste bedragen zijn compleet nieuw voor mij en niet met mij besproken, intern is door Telfort een fout gemaakt.

Ik verzoek Telfort de afspraken gemaakt met mij na te komen en de korting te geven waar de vrouw van de klantenservice, met mij over gesproken heeft. Geloven zij mij niet dan kunnen ze het gesprek , als dit opgenomen is, van zaterdagmiddag afspelen.

Er klopt werkelijk niets van, maar het is intern bij Telfort met de aankomende reorganisatie een chaos volgens mij.
Laatst gewijzigd door mschapink op 23 apr 2019 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Kies voor XS4ALL, goede service.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door Nijogeth »

XS4ALL gaat ook over naar KPN.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kunt uw klacht ook zetten op
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/t ... 1086dd1fb3

De KPN afdeling die daar klachten behandelt levert goed werk.

mschapink
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2015 14:08

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door mschapink »

Dank voor de tip, ik zal morgen mijn verhaal daar ook plaatsen, momenteel accepteert hij de aanmaak van een account niet.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door Revoked »

mschapink schreef: ...

Ik ben Contract Manager geweest en behoorlijk pietje precies,...
Er klopt werkelijk niets van, maar het is intern bij Telfort met de aankomende reorganisatie een chaos volgens mij.
Wat heeft dit allemaal met uw klacht te maken?
Laat ik mijn mening nog buiten beschouwing...

mschapink
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2015 14:08

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door mschapink »

Nou ik zal het proberen uit te leggen , als contract manager wordt je geacht de kleine lettertjes te bestuderen en daar de gevolgen van in te zien.

Het helpt daarbij dat je geordend te werk gaat, maar als iemand van klanten contact , volledig iets anders gaat te doen wat afgesproken is , gaat dat in dit geval niet echt opschieten.

Wel handig als je alles genoteerd hebt, wat er in het telefoongesprek besproken is en met wie.

Ik heb in ieder geval geen akkoord gegeven voor een omzetting van mijn huidige contract naar een glasvezel abonnement.

Dat het bij Telfort intern rommelt kon ik al merken, toen ik vandaag in de KPN winkel stond, om met iemand daar het probleem op te lossen.

Hij had geen mogelijkheid met een klantnummer in het systeem van Telfort te kijken.
Laatst gewijzigd door mschapink op 24 apr 2019 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Providers doen er alles aan om klanten binnenboord te houden en dat gaat er niet altijd even netjes aan toe. Ik denk dat dat ook een rol speelt.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door Revoked »

Een contact manager zoals u bedoelt, is dat voor mij een klantenservice medewerker? En wat heeft dat met uw klacht te maken?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door Revoked »

Bob Schurkjens schreef: Providers doen er alles aan om klanten binnenboord te houden en dat gaat er niet altijd even netjes aan toe. Ik denk dat dat ook een rol speelt.
Dat hangt van de indeling van de servicedesk af. Het is soms erg voordelig voor een provider om de niet-technische kant uit te besteden aan outsourced contact centers. Dan kun je dit soort slechte services verwachten. Maar, KPI gehaald, SLA op niveau dus de bonus komt binnen. Klant over de ****? Ja, jammer hè?

mschapink
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2015 14:08

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door mschapink »

Nee ik ben voordat ik ZZP'er werd, een gecertificeerde Contract Manager ( MBA ) geweest bij Lucent Technologies,

Dus geen klantenservice medewerker, maar Manager van grote contracten zoals een Backbone Transmissie project voor KPN Telecom toentertijd.

Of dat iets met de klacht te maken heeft , tja U vind van niet , ieder zijn mening.

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Even zijdelings: waarom vindt u het noodzakelijk om Contract Manager met hoofdletters te schrijven en contact manager met kleine letters? Het scheelt maar één letter. Maakt die ene letter u een ander mens? Wat voegt vervolgens uw halve CV aan de probleemstelling toe? Iets met hoge torens en blazen?
Het voegt in ieder geval een element toe waar nog om gelachen kan worden.
Een klacht is een klacht en die is niet anders voor iemand die zichzelf speciale kwalificaties toedicht.

ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dat het bij Telfort intern rommelt kon ik al merken, toen ik vandaag in de KPN winkel stond, om met iemand daar het probleem op te lossen.

Hij had geen mogelijkheid met een klantnummer in het systeem van Telfort te kijken.
Onzin, niets met rommeltje te maken. Pas vanaf 1 mei worden de Telfort winkels opgeheven, en pas dan kun je terecht bij de KPN winkels.

Waarom plaats je hier de klacht als je het probleem snel opgelost wilt hebben en niet op het Telfort forum? Je gaat toch ook niet naar de bakker als je problemen hebt met de slager?

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

mschapink schreef:
23 apr 2019 19:41
Dat het bij Telfort intern rommelt kon ik al merken, toen ik vandaag in de KPN winkel stond, om met iemand daar het probleem op te lossen.

Hij had geen mogelijkheid met een klantnummer in het systeem van Telfort te kijken.
Als ik een klacht bij Big Bazar heb kan ik ook niet terecht bij Blokker. En mijn bestelling bij Kwantum kan bij Leen Bakker ook niet gevolgd worden. Weet u waarom? Het zijn zelfstandige bedrijven. Ook al zit hetzelfde moederbedrijf er boven, elk bedrijf heeft zijn eigen administratie en computersysteem.

Fouten kunnen overal gemaakt worden, maar u blaast wel erg hoog van de toren. Stap een paar treden naar beneden toe en communiceer op gelijke hoogte bij het juiste bedrijf.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door k2p »

Reageer schriftelijk. Beroep je primair op dat dit niet was afgesproken en dat je het dus niet wilt. En beroep je secundair op op de bedenktijd van 14 dagen, waarmee je het recht hebt de nieuwe overeenkomst te ontbinden. Maar stel wel duidelijk dat je de oude overeenkomst wil laten doorlopen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door renewouters »

Revoked schreef:
23 apr 2019 21:16
Een contact manager zoals u bedoelt, is dat voor mij een klantenservice medewerker? En wat heeft dat met uw klacht te maken?
ContRact manager.... Een letter maakt heel veel verschil in dit geval.

mschapink
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2015 14:08

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door mschapink »

@k2p
quote->Reageer schriftelijk. Beroep je primair op dat dit niet was afgesproken en dat je het dus niet wilt. En beroep je secundair op op de bedenktijd van 14 dagen, waarmee je het recht hebt de nieuwe overeenkomst te ontbinden. Maar stel wel duidelijk dat je de oude overeenkomst wil laten doorlopen.<-einde quote
Dank voor de tip, dit heb ik reeds gedaan, formele klacht intern via de website + een schriftelijke reactie waarin ik verzoek alles bij het oude te laten, die wettelijke 14 dagen bedenktijd staat voor alle contracten afspraken, die hetzij mondeling of schriftelijk afgesproken zijn tussen een klant en een bedrijf.

Het jammere van het geheel bij Telfort is dat hun interne systeem niet deze ongevraagde wijziging ongedaan kan maken aangezien er 48 uur verstreken is nadat ik zaterdag met een medewerkster van Telfort gesproken had. Het werkt ook voor mij helaas niet mee dat er een lang paasweekend tussen zat en de klantenservice pas dinsdagochtend om 9 uur bereikbaar was, wel heb ik een dag ervoor op hun website deze actie proberen te annuleren.

Over communiceren, als je op de website van Telfort zoekt waar een winkel is zodat je iemand direct in het gezicht kunt kijken dan kom je sinds 1 week geleden uit bij een KPN winkel, echter intern kon de medewerker van Kpn nog niet in het systeem kijken van Telfort. Hij heeft een poging gedaan om iemand te spreken binnen Telfort die hij persoonlijk kent, die kon behalve wijzen op de wettelijke termijn van bedenktijd ook niet veel betekenen.

Ik wacht de reactie van Telfort af, nu 24 uur nadat ik telefonisch, schriftelijk mijn verhaal gedaan heb, wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door mschapink op 24 apr 2019 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Telfort migreert mij ongevraagd bij wijziging huidige internet en bellen abo naar glasvezel abonnement

Ongelezen bericht door k2p »

mschapink schreef:
24 apr 2019 08:40
die wettelijke 14 dagen bedenktijd staat voor alle contracten afspraken, die hetzij mondeling of schriftelijk afgesproken zijn tussen een klant en een bedrijf.
Alle op afstand gesloten overeenkomsten met een consument. Zoals in een webwinkel of over de telefoon.

Gesloten