T-Mobile Thuis verschuilt zich achter KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hoanghuy111

T-Mobile Thuis verschuilt zich achter KPN

Ongelezen bericht door hoanghuy111 » 23 mei 2019 05:04

Twee maanden lang heb ik T-mobile Thuis de tijd gegeven de afgenomen Alles-in-1 dienst via ADSL op te leveren. Helaas zonder resultaat.

Na ontvangst van het pakket bleek de telefoonlijn niet correct te werken. Een 'kabelbreuk bij KPN' werd mij door de klantenservice gemeld. U wordt teruggebeld. Niet natuurlijk... Sorry meneer, ik ga het nogmaals doorgeven aan KPN. U wordt door hen gebeld. Niets.... Meneer, ik zie hier in ons systeem dat u KPN heeft gemeld dat alles in orde is. U heeft KPN niet gesproken, dat is wel heel vreemd. Ik ga nogmaals voor u aan de slag. Excuses hoor!

Een week later nog maar eens gebeld met vergelijkbare verbazing en beloofde opvolging. Ondertussen heb ik in 2 dagen een werkende verbinding via de collega's van Ziggo geregeld. Kind van 5 en vrouwlief wilde nu toch onderhand TV kijken en op internet kunnen. T-mobile maar rustig uit het hoofd gezet.

1 dienst van T-mobile Thuis werkt uiteraard wel als een zonnetje: de facturatie. De stornering van mijn bank werkt ook prima.

Na weer een maandje de verbinding nog eens getest: nog steeds geen enkel signaal en dus de klantenservice van T-mobile maar weer gebeld met het verzoek het abonnement toch maar eens te annuleren. Er wordt tenslotte toch geen dienst geleverd.

Nou, dat zag ik toch echt helemaal verkeerd... U heeft al 38 dagen geen contact met ons opgenomen en ons systeem zegt dat uw verbinding werkt! Ik zie nu wel dat dit niet zo is, maar wij kunnen natuurlijk niet van een paar honderdduizend klanten controleren of de verbinding wel werkt en het ligt ook aan KPN, dat wist u al. Nee, ik kan helaas niets voor u doen. Als u van uw abonnement af wilt dan betaalt u een afkoopsom. Dus...

Conclusie: T-mobile Thuis biedt een dienst aan die blijkbaar afhankelijk is van KPN. Er wordt niet gecontroleerd of de dienst wel geleverd kan worden. De klant moet initiatief nemen en blijven nemen, want als dat niet gebeurd gaan we er gewoon vanuit dat alles klopt, ondanks meerdere meldingen. En uiteraard gewoon betalen, of de dienst nu wel of niet geleverd is.

We wachten de facturen/herinneringen maar af en sturen eventuele 'dreigementen' maar rechtstreeks door naar de rechtsbijstand. Zucht...
Laatst gewijzigd door Radar op 23 mei 2019 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

thecure

Re: T-Mobile Thuis verschuilt zich achter KPN

Ongelezen bericht door thecure » 23 mei 2019 16:31

Heb je ze wel officieel in gebreke gesteld? Want hun zijn ermee bezig en ondertussen ga je shoppen bij Ziggo.

Je had dan wel een brief moeten sturen van: als het binnen zoveel dagen niet werkt, ontbind ik het contract.

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 24 mei 2019 08:14

hoanghuy111 schreef:
23 mei 2019 05:04
Twee maanden lang heb ik T-mobile Thuis de tijd gegeven de afgenomen Alles-in-1 dienst via ADSL op te leveren. Helaas zonder resultaat.
Heb je ze ergens ook schriftelijk een termijn gesteld?

Ik lees alleen dat er meerdere malen geklaagd is, dat er beloftes zijn gedaan en dat u vervolgens een contract bij ziggo heeft afgesloten. Vervolgens na uw klacht doet u ruim een maand niets met uw aansluiting en dan blijkt het nog niet te werken en wilt u er van af. Ik mis wel wat cruciale stappen om er ook daadwerkelijk kosteloos van af te komen.
hoanghuy111 schreef:
Conclusie: T-mobile Thuis biedt een dienst aan die blijkbaar afhankelijk is van KPN.
Goh. Ja, dat doen ze, net als ongeveer alle ADSL en VDSL aanbieders, of heeft u ook telefoonlijnen van andere aanbieders in uw woning liggen?
hoanghuy111 schreef:
We wachten de facturen/herinneringen maar af en sturen eventuele 'dreigementen' maar rechtstreeks door naar de rechtsbijstand. Zucht...
Heeft u deze rechtsbijstand ook al gesproken over wat er gebeurd is? Anders voel ik een nieuw topic aankomen dat te maken heeft met incassobureaus en deurwaarders.

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 » 24 mei 2019 08:57

hoanghuy111 schreef:

Na ontvangst van het pakket bleek de telefoonlijn niet correct te werken. Een 'kabelbreuk bij KPN' werd mij door de klantenservice gemeld. U wordt teruggebeld. Niet natuurlijk... Sorry meneer, ik ga het nogmaals doorgeven aan KPN. U wordt door hen gebeld. Niets.... Meneer, ik zie hier in ons systeem dat u KPN heeft gemeld dat alles in orde is. U heeft KPN niet gesproken, dat is wel heel vreemd. Ik ga nogmaals voor u aan de slag. Excuses hoor!

Een week later nog maar eens gebeld met vergelijkbare verbazing en beloofde opvolging. Ondertussen heb ik in 2 dagen een werkende verbinding via de collega's van Ziggo geregeld. Kind van 5 en vrouwlief wilde nu toch onderhand TV kijken en op internet kunnen. T-mobile maar rustig uit het hoofd gezet.

1 dienst van T-mobile Thuis werkt uiteraard wel als een zonnetje: de facturatie. De stornering van mijn bank werkt ook prima.

Na weer een maandje de verbinding nog eens getest: nog steeds geen enkel signaal en dus de klantenservice van T-mobile maar weer gebeld met het verzoek het abonnement toch maar eens te annuleren. Er wordt tenslotte toch geen dienst geleverd.

Nou, dat zag ik toch echt helemaal verkeerd... U heeft al 38 dagen geen contact met ons opgenomen en ons systeem zegt dat uw verbinding werkt! Ik zie nu wel dat dit niet zo is, maar wij kunnen natuurlijk niet van een paar honderdduizend klanten controleren of de verbinding wel werkt en het ligt ook aan KPN, dat wist u al. Nee, ik kan helaas niets voor u doen. Als u van uw abonnement af wilt dan betaalt u een afkoopsom. Dus...

Conclusie: T-mobile Thuis biedt een dienst aan die blijkbaar afhankelijk is van KPN. Er wordt niet gecontroleerd of de dienst wel geleverd kan worden. De klant moet initiatief nemen en blijven nemen, want als dat niet gebeurd gaan we er gewoon vanuit dat alles klopt, ondanks meerdere meldingen. En uiteraard gewoon betalen, of de dienst nu wel of niet geleverd is.

Voor de goede orde het netwerk van Ziggo is iets anders dan van KPN.
T-mobile is inderdaad afhankelijk van KPN.
Als het goed moet zijn zou KPN altijd apart met u een afspraak maken voor infra zaken. En inderdaad u moet wel even de boel warm houden dus niet afwachten tot maar als er na 2 dagen geen reactie is opnieuw aan de bel hangen.
U zou het kunnen gooien op wanprestatie, maar of m dat gaat worden.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 24 mei 2019 10:15

wilhelmima1 schreef:
24 mei 2019 08:57
Het klinkt als een kruisdraden probleem in de centrale, voor Tele2 lijkt de verbinding dan gewoon actief. TS heeft na een week niets meer van zicht laten horen dus Tele2 denkt het probleem is opgelost en sluit de melding. Je kunt dan gaan storneren of een rechtsbijstand inschakelen maar uiteindelijk is afkopen van het contract de goedkoopste optie.

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 » 24 mei 2019 10:31

sylvesterb schreef:
24 mei 2019 10:15
wilhelmima1 schreef:
24 mei 2019 08:57
Het klinkt als een kruisdraden probleem in de centrale, voor Tele2 lijkt de verbinding dan gewoon actief. TS heeft na een week niets meer van zicht laten horen dus Tele2 denkt het probleem is opgelost en sluit de melding. Je kunt dan gaan storneren of een rechtsbijstand inschakelen maar uiteindelijk is afkopen van het contract de goedkoopste optie.
Wauw dat is lang geleden, ben bekend met Siemens, Ericsson en rikktetikeetik :mrgreen:

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye » 28 mei 2019 08:58

vraag me af, heb je in plaats van rood en blauw de andere 2 draadjes al eens aangesloten bij het aansluitpunt?

grote kans dat daar het signaal op zit...

is er een monteur langsgeweest|?//

vind het een apart verhaal...

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 28 mei 2019 09:03

Laat tele2 maar weg.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 28 mei 2019 21:42

hoanghuy111 schreef:
Nou, dat zag ik toch echt helemaal verkeerd... U heeft al 38 dagen geen contact met ons opgenomen en ons systeem zegt dat uw verbinding werkt! Ik zie nu wel dat dit niet zo is, maar wij kunnen natuurlijk niet van een paar honderdduizend klanten controleren of de verbinding wel werkt......
Dat hoeven ze ook niet voor een paar honderdduizend klanten te doen, maar alleen voor de klanten waar een case open staat. Een case die blijkbaar stilzwijgend gesloten wordt.

youss

Ongelezen bericht door youss » 28 mei 2019 21:47

16again schreef:
28 mei 2019 21:42
hoanghuy111 schreef:
Nou, dat zag ik toch echt helemaal verkeerd... U heeft al 38 dagen geen contact met ons opgenomen en ons systeem zegt dat uw verbinding werkt! Ik zie nu wel dat dit niet zo is, maar wij kunnen natuurlijk niet van een paar honderdduizend klanten controleren of de verbinding wel werkt......
Dat hoeven ze ook niet voor een paar honderdduizend klanten te doen, maar alleen voor de klanten waar een case open staat. Een case die blijkbaar stilzwijgend gesloten wordt.
Daar ben ik ook naar benieuwd, heeft T-mobile de klant proberen te bellen over de voortgang van de case of is deze gewoon vanzelf gesloten.

Als ik een klacht heb of probleem en er word een case aangemaakt, ga ik ervan uit dat in dit geval T-mobile mij blijft informeren over de stand van zaken en niet andersom.

Uiteraard zijn de details nog niet helder dus is het moeilijk te zeggen hoe of wat.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 28 mei 2019 22:38

youss schreef:
28 mei 2019 21:47
Daar ben ik ook naar benieuwd, heeft T-mobile de klant proberen te bellen over de voortgang van de case of is deze gewoon vanzelf gesloten.

Als ik een klacht heb of probleem en er word een case aangemaakt, ga ik ervan uit dat in dit geval T-mobile mij blijft informeren over de stand van zaken en niet andersom.

Uiteraard zijn de details nog niet helder dus is het moeilijk te zeggen hoe of wat.
Ik weet dat XS4ALL bij dergelijke problemen een SMS stuurt met de status, vermoed dat Tele2 ook wel een dergelijk systeem zal hebben gezien KPN Wholesale digitaal de status doorgeeft.

Maar los daarvan heeft TS de provider nooit ingebreke gesteld en hierbij een redelijke termijn gesteld, na 5 dagen heeft hij al een andere aanbieder genomen. Bij consumenten verbindingen is er geen SLA afgesproken, de providers zal veelal binnen een paar dagen het probleem oplossen, maar soms zijn problemen complexer en duurt het langer. De geschillencommissie gebruikt een termijn van 4 weken om een klacht op te lossen, meldt je voor deze termijn een klacht aan dan wordt hij altijd afgewezen.

Plaats reactie