[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • KPN incasseert kosten Wifimonteur
Pagina 1 van 1

KPN incasseert kosten Wifimonteur

Geplaatst: 11 sep 2019 11:45
door robert.molenaar
eind 2018 viel bij ons thuis constant de wifi verbinding weg. Wanneer je KPN belt dan willen ze dat je eerst zelf een test afrond waarbij je in je gehele huis de wifi verbinding test. Maar omdat de wifi zo slecht was, kregen we deze test niet afgerond. Na vele telefoontjes en een hoop frustratie stuurt KPN eindelijk een monteur om het probleem op te lossen. De monteur schrijft een bon met daarop €50,- aan kosten. Uiteraard gingen we daar niet mee akkoord omdat KPN zijn eigen problemen kwam oplossen. Wij betalen tenslotte voor internet en een stabiele Wifi aansluiting. De monteur heeft bij ons naar de klantenservice gebeld en die zeggen toe dat het bedrag door hen zou worden gecrediteerd. We hebben het door de monteur op de bon laten zetten dat de klantenservice de kosten crediteert voordat we de bon aftekenen. In dezelfde maand brengt KPN € 50,- in rekening voor standaard arbeidsloon. Dus wij bellen naar KPN. Ik krijg te horen dat er een interne creditnota is gemaakt en dat die wordt verrekend met de maandelijkse factuur. In januari krijgen we weer een factuur, maar de € 50,- wordt niet met ons verrekend. Uiteraard nemen we weer contact op met KPN. We krijgen te horen dat KPN de creditnota's binnen uiterlijk 2 maanden verrekend, dus bij de volgende factuur zou het goed moeten komen. In februari wordt er echter weer geen bedrag gecrediteerd. Omdat KPN zich niet aan zijn toezeggingen houdt heb ik de incasso van februari teruggehaald en de maandelijkse betaling handmatig overgemaakt met inhouding van mijn eigen € 50,-. Daarna heb ik diverse malen met KPN gebeld, maar KPN vraagt me om eerst maar mijn factuur van februari te betalen (met rente en incassokosten) maar in niet bereid te kijken naar de €50,- die ze zelf in december 2018 hebben geïncasseerd. KPN maakt reclame voor Wifi in alle hoekjes en gaatjes maar als KPN niet levert wat ze beloven, dan mag de klant betalen voor de oplossing.

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Geplaatst: 11 sep 2019 16:06
door sylvesterb
robert.molenaar schreef:
11 sep 2019 11:45
eind 2018 viel bij ons thuis constant de wifi verbinding weg. Wanneer je KPN belt dan willen ze dat je eerst zelf een test afrond waarbij je in je gehele huis de wifi verbinding test. Maar omdat de wifi zo slecht was, kregen we deze test niet afgerond. Na vele telefoontjes en een hoop frustratie stuurt KPN eindelijk een monteur om het probleem op te lossen. De monteur schrijft een bon met daarop €50,- aan kosten. Uiteraard gingen we daar niet mee akkoord omdat KPN zijn eigen problemen kwam oplossen. Wij betalen tenslotte voor internet en een stabiele Wifi aansluiting. De monteur heeft bij ons naar de klantenservice gebeld en die zeggen toe dat het bedrag door hen zou worden gecrediteerd. We hebben het door de monteur op de bon laten zetten dat de klantenservice de kosten crediteert voordat we de bon aftekenen. In dezelfde maand brengt KPN € 50,- in rekening voor standaard arbeidsloon. Dus wij bellen naar KPN. Ik krijg te horen dat er een interne creditnota is gemaakt en dat die wordt verrekend met de maandelijkse factuur. In januari krijgen we weer een factuur, maar de € 50,- wordt niet met ons verrekend. Uiteraard nemen we weer contact op met KPN. We krijgen te horen dat KPN de creditnota's binnen uiterlijk 2 maanden verrekend, dus bij de volgende factuur zou het goed moeten komen. In februari wordt er echter weer geen bedrag gecrediteerd. Omdat KPN zich niet aan zijn toezeggingen houdt heb ik de incasso van februari teruggehaald en de maandelijkse betaling handmatig overgemaakt met inhouding van mijn eigen € 50,-. Daarna heb ik diverse malen met KPN gebeld, maar KPN vraagt me om eerst maar mijn factuur van februari te betalen (met rente en incassokosten) maar in niet bereid te kijken naar de €50,- die ze zelf in december 2018 hebben geïncasseerd. KPN maakt reclame voor Wifi in alle hoekjes en gaatjes maar als KPN niet levert wat ze beloven, dan mag de klant betalen voor de oplossing.
Ik zou je adviseren om contact op te nemen met KPN via facebook/twitter, hun webcare is over het algemeen beter dan de telefonische support.

Het zelfstandig storneren van betalingen is natuurlijk nooit verstandig, nergens in de overeenkomst staat dat KPN verplicht is een gratis monteur te sturen, echter heeft u een notitie dat ze dit zouden crediteren.

Mocht u er echt niet uitkomen dan kunt uw klacht voorleggen aan de geschillencommissie, hierbij moet u KPN wel een termijn geven om het alsnog op te lossen, veel is het "dreigen" van een stap naar de geschillencommissie voldoende om KPN te laten bewegen.

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Geplaatst: 11 sep 2019 16:12
door Komkommertijd
Als je buren een nieuwe modem kregen op dezelfde dan kan dat storen en moet je de instellingen aanpassen.

Kijk eerst wie waar zit, en soms moet je dat opnieuw doen want je buren melden zelden dat ze een nieuw modem kregen!

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Geplaatst: 11 sep 2019 16:36
door Theotrucker
Het is opgelost door de monteur, maar ze willen geld zien.

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Geplaatst: 11 sep 2019 16:56
door Arizonakid
Komkommertijd schreef:
11 sep 2019 16:12
Als je buren een nieuwe modem kregen op dezelfde dan kan dat storen en moet je de instellingen aanpassen.

Kijk eerst wie waar zit, en soms moet je dat opnieuw doen want je buren melden zelden dat ze een nieuw modem kregen!
Of je probeert in ieder geval te begrijpen wat de vraag is, voor je je standaard riedeltje afdraait. :roll:

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Geplaatst: 11 sep 2019 16:59
door tttlocke
En na februari 2019 is er niets meer gebeurd?

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Geplaatst: 11 sep 2019 17:12
door Theotrucker
Incasso, storneren. Eindigt vermoedelijk bij de rechtbank.

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Geplaatst: 11 sep 2019 17:13
door 16again
robert.molenaar schreef:
11 sep 2019 11:45
KPN maakt reclame voor Wifi in alle hoekjes en gaatjes
Dat is gedurfd.
In principe is WiFi altijd afhankelijk van externe omstandigheden, en is de werking nooit te garanderen.
Ook gruwel ik van de de geboden oplossing met "WiFi versterkers." Dit halveert de snelheid, en verdubbelt interferentie

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Geplaatst: 11 sep 2019 17:15
door 16again
Theotrucker schreef:
11 sep 2019 17:12
Incasso, storneren. Eindigt vermoedelijk bij de rechtbank.
Wat is er mis met het storneren van een onterechte betaling?

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Geplaatst: 11 sep 2019 17:16
door alfatrion
Heeft u de apparatuur zelf geïnstalleerd of dit laten doen?
Wat heeft de monteur aangegeven over de oorzaak van het probleem?
Heeft u schriftelijk een bevestiging van het gesprek waarin is aangegeven dat u de kosten terug zou krijgen?

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Geplaatst: 11 sep 2019 17:21
door tttlocke
Er moet sinds februari iets gebeurd zijn. Hebben ze wel of niet terugbetaald? Bent u afgesloten? Is er een incassobureau ingeschakeld? Wat is er sindsdien gebeurd? Volgens mij moet deze ontbrekende informatie eerst bekend zijn, voordat zinvol geadviseerd kan worden.

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Geplaatst: 14 sep 2019 09:10
door Erwin uit Oosterhout
En wat is de reden waarom de WiFi niet werkte? Als dat aantoonbaar de KPN is, sta je sterker.

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Geplaatst: 14 sep 2019 11:40
door Feinel
16again schreef:
11 sep 2019 17:13
robert.molenaar schreef:
11 sep 2019 11:45
KPN maakt reclame voor Wifi in alle hoekjes en gaatjes
Dat is gedurfd.
In principe is WiFi altijd afhankelijk van externe omstandigheden, en is de werking nooit te garanderen.
Ook gruwel ik van de de geboden oplossing met "WiFi versterkers." Dit halveert de snelheid, en verdubbelt interferentie
Het betreft access points, geen range extenders oid. Dus de geboden oplossing die ze bieden is best oke.

Verder zou ik de vraag op het kpn forum zetten, klachtenkompass etc is helemaal niet nodig, webcare kan dit prima oplossen als het zoals je zegt schriftelijk op de bon staat.