Pagina 1 van 1

Slechte wifi en 4G bij VodafoneZiggo

Geplaatst: 24 jan 2020 15:01
door pdacruzmaia
ik ben klant bij vodaphone/ziggo al langer dan 1 jaar. Bij ziggo heb ik recentelijk mijn abonnement verhoogd om beter wifi verbinding in huis te hebben en toch vind ik dat slecht gaat. Als ik contact opneem met ziggo word ik constant vertel dat ik maar een kabel moet gebruiken. Ik kan me niet voorstellen dat wij nu overal digital werk doen en overal alles veranderd in een kabelloos manier van te werken en dan de abonnement duurder en duurder worden dat als oplossing voor een trage wifi is dat ik dan met een kabel moet gaan werken.
Zelfde als met Vodaphone mijn 4G verbinding is soms een drama gaat soms echt heel traag en vodaphone zegt

"Beste meneer Da Cruz Maia,

We zijn aan de slag gegaan met je klacht met registratienummer [verwijderd]. We controleren dan de signaalsterkte op jouw locatie, of de mast in de buurt goed werkt, of er werkzaamheden zijn en of je toestel en sim-kaart goed samenwerken.

Conclusie
We kunnen helaas geen 100% indoor dekking garanderen. Goede ontvangst kan door allerlei factoren van buitenaf beïnvloed worden en blijft ondanks dat we ons netwerk continu verbeteren altijd lastig. De outdoor dekking op jouw postcode is in ieder geval goed aanwezig.

Oplossing
Heb je al gehoord van onze dienst, 4G- en WiFi bellen? Hiermee is het voor het eerst mogelijk zonder extra apps of handelingen te bellen via ons 4G netwerk of jouw eigen Wifi-netwerk. Hiermee zal het bereik in huis een stuk beter worden en is tevens de enige technische oplossing die we je kunnen bieden.

Een vereiste voor het bellen via WiFi is een stabiele WiFi-verbinding. Mocht je hiermee alsnog hinder ondervinden, willen we je aanraden even contact op te nemen met jouw provider voor het vaste internet.

Lees hier wat het is en hoe je je telefoon ervoor in kunt stellen: www.vodafone.nl/4gbellen

Vriendelijke groet,

Gerald,
Vodafone Network Crew


In Belgie kunnen klanten die niet tevreden zijn overstappen naar een andere provider voor het eind van hun contract of omdat de andere goedkoper is of omdat de kwaliteit beter is. Jammer dat in NL dit niet kan...

Re: Slechte wifi en 4G bij VodafoneZiggo

Geplaatst: 24 jan 2020 17:10
door NeoDutchio
Als uw huis goed geisoleerd is en voorzien is van veel betonijzer, dan heeft een verhoogd internetabonnement geen nut. WiFi zal door het huis moeten kunnen gaan.
Hetzelfde geldt voor 4G. Deze straling zal binnen moeten kunnen komen. Het is niet de schuld van een provider dat uw huis goed geïsoleerd is.
De regels in België gelden inderdaad niet in Nederland. Hier gaan we uit van het principe dat een contract leidend is. Dat wil niet zeggen dat u niet voortijdig bij een bedrijf weg zou kunnen, maar dan moet de schuld wel veroorzaakt worden door de provider. Dat is hier niet het geval. Verder is het natuurlijk onzinnig om zonder reden ergens weg te kunnen. Stel je voor dat een werkgever dat ook zo doet. Een andere werknemer aannemen omdat die goedkoper is of sneller kan werken.

Re: Slechte wifi en 4G bij VodafoneZiggo

Geplaatst: 24 jan 2020 17:32
door Theotrucker
Er zijn vaak veel mogelijkheden om WiFi te verbeteren. Zorg dat er geen DECT telefoon naast de modem staat. Controleer het gebruik van de WiFi kanalen via een App als wifi optimizer.

Re: Slechte wifi en 4G bij VodafoneZiggo

Geplaatst: 27 jan 2020 08:46
door berndv
pdacruzmaia schreef:
24 jan 2020 15:01
Bij ziggo heb ik recentelijk mijn abonnement verhoogd om beter wifi verbinding in huis te hebben en toch vind ik dat slecht gaat.
Een verhoging van het abonnement is ook geen garantie op betere wifi. Als de verbinding op wifi nu al langzaam is, dan is dat meestal niet omdat de verbinding van uw modem naar buiten toe slecht is, maar heeft dit met interne factoren te maken. Zoals genoemd is veel staal in de constructie funest voor goede ontvangst. Zowel van wifi signalen in huis als van verbindingen van buitenaf.

Eventuele oplossingen zou ik eerder zoeken aan repeaters/versterkers elders in huis.
pdacruzmaia schreef:
24 jan 2020 15:01
In Belgie kunnen klanten die niet tevreden zijn overstappen naar een andere provider voor het eind van hun contract of omdat de andere goedkoper is of omdat de kwaliteit beter is. Jammer dat in NL dit niet kan...
In Nederland moet je vaak wel iets meer dan "ontevreden" zijn. Dan moet je ontevredenheid ook gebaseerd zijn op iets wat door de provider wordt veroorzaakt. Heb hetzelfde met een andere mobiele provider gehad, daar was zowel binnen als buiten de dekking niet naar behoren, afstand tot dichtstbijzijnde mast was te groot. Overeenkomst werd ontbonden en ik kon overstappen.

Re: Slechte wifi en 4G bij VodafoneZiggo

Geplaatst: 27 jan 2020 09:30
door Kolibrie
Misschien een eigen krachtige router aanschaffen, kijk eens naar multi-room routers.en lees gebruikservaringen.

Re: Slechte wifi en 4G bij VodafoneZiggo

Geplaatst: 27 jan 2020 09:46
door sjohie
Ik snap even niet waarom je je abonnement bij Ziggo verhoogt, om een sterker WiFi signaal te krijgen? Was dat een tip van Ziggo, omdat je dan een nieuw modem van ze zou krijgen, met mogelijkerwijs een iets sterkere ingebouwde WiFi router? Want wat er aan snelheid binnenkomt via de Ziggo coax kabel, is wat anders dan wat je WiFi netwerk aan snelheid levert. Als jij een Alles-in-1 Complete met 250 mbit down en 25 mbit upload hebt, is het niet gezegd dat jouw WiFi netwerk die snelheid ook kan leveren. Dat is zoals je in de posts hierboven kan lezen, afhankelijk van een heleboel factoren, vele die buiten Ziggo liggen ook nog. En Vodafone 4G is mobiel internet, geen vast, en dus nóg iets compleet anders.

Enige overeenkomst kan zijn, dat als zowel je WiFi signaal als 4G binnen slecht zijn, je in een relatief nieuw huis woont met veel gewapend beton, en met van die HR++ dubbele beglazing waar een dunne onzichtbare laag metalen isolatie in zit. Dat zijn 2 factoren waarvan bekend is, dat ze erg negatief werken op die beide typen draadloze signalen.

Re: Slechte wifi en 4G bij VodafoneZiggo

Geplaatst: 27 jan 2020 13:17
door Aad van Hoorn
Laat ik als eerste melden dat er op dit moment een aangetekende brief van mij in behandeling is bij Vodafone.
Ook ik zit met een veel te lage elektromagnetische veldsterkte, ook wel bekend als bereik, in en rondom ons huis.
Vodafone laat je gewoon aan een draadje bungelen want je zit voor 2 jaar vast aan een contract.

Maar, bij het niet leveren of kunnen leveren van een goed werkend product is er een 30 dagen regeling bij Vodafone.
Valt er te praten over wanneer gaan die 30 dagen dan in, wij zijn ze in ieder geval allang gepasseerd, ik meen 6 juni 2019 was de start.
Alleen veel later valt mij op dat ik met enige regelmaat de melding krijg alleen maar een noodoproep te kunnen doen bij voldoende signaal.

Vodafone verklaart vervolgens dat wanneer er van het alarmnummer gebruik wordt gemaakt en er geen verbinding mogelijk is via
het netwerk van Vodafone, automatisch wordt overgeschakeld naar een ander netwerk.
Prima daar hebben ze dan wel een punt, maar als ik normal zelf bel of iemand mij belt gaat dat met horten en stoten.
Een reserve GSM een oud iPhone 4 verbonden met het netwerk van KPN geeft zoveel veldsterkte dat ik streepjes te kort kom.
Daar tegenover komt Vodafone niet verder dan heel soms 2 streepjes maar meestal niet meer dan 1 puntje.
De onderhandelingen met Vodafone zijn nog gaande, zojuist contact gehad via een chat via Facebook waar ik een open brief heb
geschreven aan Vodafone waar binnen enkele minuten een reactie op kwam.

Voor wat betreft Ziggo, inderdaad heeft het totaal geen zin om een hogere snelheid te nemen in de verwachting dan ook een beter wifi signaal daar de gehele woning te krijgen.
De beste oplossing is het aantal acces points te verhogen, eventueel 1 per verdieping.

Deze kunnen zowel via utp kabels of als clone verbonden worden met het modem van Ziggo.
Als u in de gelegenheid bent alles van een utp kabel te voorzien via 1 of meerdere utp switchen is dat aan te bevelen.
Ook kan in overweging genomen worden zelf een router aan te schaffen, het Ziggo modem in de zogenaamde Bridge mode te laten zetten waarna de router achter het modem de taak overneemt die signalen te verspreiden via de kabel dan wel via wifi.
Het toekennen van interne ip adressen kan door de router zelf afgehandeld worden en is het voor de eventuele meerdere pc's
slechts noodzakelijk deze een automatisch intern ip adres te laten toekennen.
Deze oplossing was voor mij de beste, want in het begin had ik veel last van storingen, wegvallen van internet en of totaal
wegvallen van de snelheid, normaal heb ik 500/40 maar er bleef dan bijvoorbeeld 10/5 over.

Indien u in de buurt van Capelle aan den IJssel woont zou ik u daarbij wel kosteloos kunnen helpen, maar in bijna iedere familie is wel iemand te vinden die dat ook zou kunnen doen.
Zelf utp kabels maken kan soms lastig zijn, daar is wel speciaal gereedschap voor nodig.

Re: Slechte wifi en 4G bij VodafoneZiggo

Geplaatst: 27 jan 2020 13:23
door Moneyman
Aad van Hoorn schreef:
27 jan 2020 13:17
Ook kan in overweging genomen worden zelf een router aan te schaffen, het Ziggo modem in de zogenaamde Bridge mode te laten zetten waarna de router achter het modem de taak overneemt die signalen te verspreiden via de kabel dan wel via wifi.
Inderdaad een prima oplossing.

Ik had net een nieuwe route (een krachtige tri-band TP-Link Archer C3200) gekocht toen ik switchte naar Ziggo. Heb direct de TP-Link achter de Connect Box in bridge geplaatst (plug & play) en dat werkt als een jekko.

Vervolgens een UTP-kapeltje naar boven, switch ertussen en al mijn apparatuur werkt ook op mijn zolder(werk)kamer als een speer.

Re: Slechte wifi en 4G bij VodafoneZiggo

Geplaatst: 27 jan 2020 14:20
door pdacruzmaia
ik woon in Amsterdam in een oude huis dus kan me moeilijk voorstellen dat het huis super goed geisoleerd is....

Ivb Ziggo ja het is dus beloofd omdat ik veel van thuis werk dat de wifi beter zou zijn en eens ik veranderd ben vragen ze mij om met een kabel te werken... ik heb ook geen vaste telefoon niets, de enige dat er staat is een externe harde schijf dat op netwerk aangesloten.

vodafone is maar de laatste maand dat zo een slechte verbinding heeft. ik heb een melding bij hen gedaan en zeggen ze dat alles werkt prima dat ze binnen huis niets kunnen beloven wat ik belachelijk vind anno 2020...

Re: Slechte wifi en 4G bij VodafoneZiggo

Geplaatst: 27 jan 2020 14:57
door Kolibrie
pdacruzmaia schreef:
27 jan 2020 14:20
ik woon in Amsterdam in een oude huis dus kan me moeilijk voorstellen dat het huis super goed geisoleerd is....

Ivb Ziggo ja het is dus beloofd omdat ik veel van thuis werk dat de wifi beter zou zijn en eens ik veranderd ben vragen ze mij om met een kabel te werken... ik heb ook geen vaste telefoon niets, de enige dat er staat is een externe harde schijf dat op netwerk aangesloten.

vodafone is maar de laatste maand dat zo een slechte verbinding heeft. ik heb een melding bij hen gedaan en zeggen ze dat alles werkt prima dat ze binnen huis niets kunnen beloven wat ik belachelijk vind anno 2020...
U zou eens kunnen kijken of er veel routers in de buurt op hetzelfde kanaal uitzetten als uw router.
Kan zijn dat uw signaal weggedrukt wordt door routers in uw omgeving, zeker omdat u zegt het iets van de laatste maand is.
Met onderstaande link kunt u de gratis inSSIDer downloaden waarmee de routers in uw omgeving en hun uitzendkanaal te bekijken zijn.
Kies voor uw router een minder bezet kanaal.

https://www.techspot.com/downloads/5936-inssider.html

Re: Slechte wifi en 4G bij VodafoneZiggo

Geplaatst: 27 jan 2020 15:48
door berndv
pdacruzmaia schreef:
27 jan 2020 14:20
vodafone is maar de laatste maand dat zo een slechte verbinding heeft. ik heb een melding bij hen gedaan en zeggen ze dat alles werkt prima dat ze binnen huis niets kunnen beloven wat ik belachelijk vind anno 2020...
Dus voorheen was de verbinding gewoon goed? En hoe is de verbinding als u buiten staat? Dus buiten bij uw eigen woning.

Re: Slechte wifi en 4G bij VodafoneZiggo

Geplaatst: 27 jan 2020 16:24
door 16again
Aad van Hoorn schreef:
27 jan 2020 13:17
Een reserve GSM een oud iPhone 4 verbonden met het netwerk van KPN geeft zoveel veldsterkte dat ik streepjes te kort kom.
Daar tegenover komt Vodafone niet verder dan heel soms 2 streepjes maar meestal niet meer dan 1 puntje.
Niet alle providers zitten op dezelfde mast

Re: Slechte wifi en 4G bij VodafoneZiggo

Geplaatst: 27 jan 2020 20:21
door martijn.van't-voort
Ik gebruik zelf ook ziggo vodafone wat mij opvalt is dat de verbinding zelf anno 2020 altijd goed tot uitstekend is bij deze wifi of mobiel verbinding altijd uitstekend verloopt! :D

Re: Slechte wifi en 4G bij VodafoneZiggo

Geplaatst: 27 jan 2020 21:19
door Aad van Hoorn
16again schreef:
27 jan 2020 16:24
Aad van Hoorn schreef:
27 jan 2020 13:17
Een reserve GSM een oud iPhone 4 verbonden met het netwerk van KPN geeft zoveel veldsterkte dat ik streepjes te kort kom.
Daar tegenover komt Vodafone niet verder dan heel soms 2 streepjes maar meestal niet meer dan 1 puntje.
Niet alle providers zitten op dezelfde mast
Dit is voor mij toch wel een openbaring.
Maar even alle gekheid op een stokje, de elektromagnetische veldsterkte wordt bepaald door een bepaald vermogen en het aantal opgestelde zendmasten, nu staan er meestal veel van die installaties bij elkaar, soms wordt er wel eens gedeeld.
Dat zal hier in de omgeving van Capelle aan den IJssel Middelwatering niet het geval zijn.
Er is vastgesteld dat die van Vodafone staat opgesteld bij het Capelseplein, hemelsbreed hier niet zo heel ver vandaan.
Als ik daar het hoogste flatgebouw kies dan geeft Google Earth een afstand aan van 1,79 km, heel precies 179.135,92 cm
Dat is nu niet bepaald een afstand die niet te overbruggen zou zijn.
Ga ik naar het winkelcentrum de Koperwiek dan wordt het signaal al zo'n 100% sterker, van 2 naar 4 streepjes.

Re: Slechte wifi en 4G bij VodafoneZiggo

Geplaatst: 27 jan 2020 21:51
door 16again
Afstand zegt niet alles: Niet alle antennes zijn rondstralers.

Re: Slechte wifi en 4G bij VodafoneZiggo

Geplaatst: 28 jan 2020 01:25
door Shena
Als voormalig vodafone gebruiker, moet ik zeggen dat ik ben overgestapt na jaren amper bereik te hebben.
En ik herken de problemen met ziggo ook, helaas heb ik dezelfde problemen met wifi gebruik.
En heb ik de modem toch vlak bij staan. Dit is meer dan een har betonnen omgeving waarin we zitten,
Aangezien ik hetzelfde probleem ervaar bij iemand uit een andere provincie, ook ziggo en zelfde wifi probleem.

Re: Slechte wifi en 4G bij VodafoneZiggo

Geplaatst: 28 jan 2020 09:39
door berndv
Shena schreef:
28 jan 2020 01:25
Dit is meer dan een har betonnen omgeving waarin we zitten,
Aangezien ik hetzelfde probleem ervaar bij iemand uit een andere provincie, ook ziggo en zelfde wifi probleem.
maar wel typisch dus dat beide problemen hebben met draadloze signalen in het algemeen, en stellig zijn dat het niet gerelateerd is aan staalgebruik of andere vormen van blokkering van het signaal. Maar wel heel toevallig dat draadloze verbinding zowel via wifi als via het mobiele netwerk problemen geven.

Re: Slechte wifi en 4G bij VodafoneZiggo

Geplaatst: 28 jan 2020 10:06
door 16again
berndv schreef:
28 jan 2020 09:39
maar wel typisch dus dat beide problemen hebben met draadloze signalen in het algemeen, en stellig zijn dat het niet gerelateerd is aan staalgebruik of andere vormen van blokkering van het signaal. Maar wel heel toevallig dat draadloze verbinding zowel via wifi als via het mobiele netwerk problemen geven.
Ga even buiten staan, en kijk hoeveel beter 4G dan is.
De meeste ISP routertjes hebben vaak slecht WiFi , of staan op ongunstige plek, waardoor het al minder toevallig wordt