LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ben je via VPN verbinding nog steeds te traceren ?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Barry.bb
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2017 11:41

ben je via VPN verbinding nog steeds te traceren ?

Ongelezen bericht door Barry.bb »

Ik bedoel Een goede Premium VPN zoals pia die houdt geen logs bij .en daarbij heb ik ook nog En 2e vpn in me internet browser opera

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: ben je via VPN verbinding nog steeds te traceren ?

Ongelezen bericht door pierrev »

Barry.bb schreef:
23 mei 2020 21:36
Ik bedoel Een goede Premium VPN zoals pia die houdt geen logs bij .en daarbij heb ik ook nog En 2e vpn in me internet browser opera
voor iemand die dat echt wil ben je altijd te traceren op internet

Barry.bb
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2017 11:41

Re: ben je via VPN verbinding nog steeds te traceren ?

Ongelezen bericht door Barry.bb »

hoe werkt dat dan je ip is niet zichbaar

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: ben je via VPN verbinding nog steeds te traceren ?

Ongelezen bericht door pierrev »

Barry.bb schreef:
23 mei 2020 22:29
hoe werkt dat dan je ip is niet zichbaar
iemand die echt wil komt gewoon langs een vpn kijk maar op tech forums

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ben je via VPN verbinding nog steeds te traceren ?

Ongelezen bericht door 16again »

Barry.bb schreef:
23 mei 2020 22:29
hoe werkt dat dan je ip is niet zichbaar
Je klopt nog steeds met dezelfde browser+cookies etc aan
Lees onder browser fingerprinting:
https://softwareengineering.stackexchan ... y-a-client

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: ben je via VPN verbinding nog steeds te traceren ?

Ongelezen bericht door Cro »

Met een VPN kan je redelijk ontraceerbaar zijn, hou er echter wel rekening mee dat je bijvoorbeeld de website van degene waarvoor je niet te traceren wil zijn nooit bezocht mag hebben voordat je de VPN bent gaan gebruiken en vanaf dat moment ook altijd met VPN aan moet bezoeken anders kunnen er andere methode's voor identificatie mogelijk zijn, met fingerprinting kom je ook heel ver.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ben je via VPN verbinding nog steeds te traceren ?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ook al zou je ontraceerbaar zijn, dan is dat wellicht slechts voor een beperkte periode. Wanneer die periode afloopt weet niemand.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ben je via VPN verbinding nog steeds te traceren ?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik verraad mezelf door 't taalgebruik als 1e....

En daarna met de laptop met serie nummer die ook uitleesbaar is.
Elke Computer of Tablet, zelfs een telefoon zit serie nummer in moederbord.

Een IP is leuk maar een vrachtwagen Chauffeur als Theo kan overal via Wifi inloggen maar zijn apparaat is dan wel traceerbaar.
Kijk maar eens goed naar de broncode van een E mail, vanuit huis gestuurde en onderweg, als je dat weet vind je dit moeiteloos!

Alleen mensen met heel veel apparaten die telkens met een andere online gaan word het een hele puzzel!

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: ben je via VPN verbinding nog steeds te traceren ?

Ongelezen bericht door Justmeagain »

@komkommer een serienummer is niet herleidbaar. Een mac adres wel.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: ben je via VPN verbinding nog steeds te traceren ?

Ongelezen bericht door geengast »

Justmeagain schreef:
24 mei 2020 11:02
@komkommer een serienummer is niet herleidbaar. Een mac adres wel.
Dat weet ik nog niet zo zeker. Sinds vijf jaar geleden de verplichting is ingevoerd dat elke leverancier het serienummer op de factuur moet vermelden, kunnen ze aan de hand van het serienummer de eigenaar traceren.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: ben je via VPN verbinding nog steeds te traceren ?

Ongelezen bericht door Revoked »

Justmeagain schreef:
24 mei 2020 11:02
@komkommer een serienummer is niet herleidbaar. Een mac adres wel.
Maar een MAC is, zeer eenvoudig, veelvoudig te klonen.
Via beeldspraak komen jullie heus wel tot de juiste conclusie.
Hoe volg je een auto die door een tunnel rijdt zonder dat je er zelf in kunt.
De meerdere antwoorden zijn soms ook te combineren.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: ben je via VPN verbinding nog steeds te traceren ?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Barry.bb schreef:
23 mei 2020 21:36
Ik bedoel Een goede Premium VPN zoals pia die houdt geen logs bij .en daarbij heb ik ook nog En 2e vpn in me internet browser opera
Nee een VPN zorgt niet dat u niet te traceren bent. Het enige wat een VPN doet is uw verbinding opbouwen via een ander IP adres. Voor partijen zoals Brein bent u dan veilig. Echter voor andere criminele zaken bent u gewoon herleidbaar op verschillende manieren.

Een VPN provider die geen logs bijhoudt bestaat niet! Het is puur een marketing uitspraak waaraan je weinig waarde kunt hechten.

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: ben je via VPN verbinding nog steeds te traceren ?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Barry.bb schreef:
23 mei 2020 21:36
Ik bedoel Een goede Premium VPN zoals pia die houdt geen logs bij .en daarbij heb ik ook nog En 2e vpn in me internet browser opera
Alle commerciele VPN aanbieders weten precies wie jij bent, en loggen dat ook. De VPN in Opera is leuk, maar heel simpel te kraken.
Er zijn echt mogelijkheden tot behoorlijk anoniem browsen, maar alles is te achterhalen.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: ben je via VPN verbinding nog steeds te traceren ?

Ongelezen bericht door Justmeagain »

geengast schreef:
24 mei 2020 11:40
Justmeagain schreef:
24 mei 2020 11:02
@komkommer een serienummer is niet herleidbaar. Een mac adres wel.
Dat weet ik nog niet zo zeker. Sinds vijf jaar geleden de verplichting is ingevoerd dat elke leverancier het serienummer op de factuur moet vermelden, kunnen ze aan de hand van het serienummer de eigenaar traceren.
Zolang je de 1e eigenaar bent is dit redelijk waterdicht. Verkoop je je laptop op marktplaats dan houdt het al op.
Als ik bij de Aldi een pc koop staat serienummer niet op de bon, idem met een tablet. Beide voor kennis aangekocht en net de bon gecontroleerd op serienummers. Maar helaas.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ben je via VPN verbinding nog steeds te traceren ?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik van 5verschillende IP adressen een E mail kreeg met 5x zelfde Mac adres....
en hoe je het serie nummer nog kunt vinden, ik mag hier geen info geven hoe je deze hier kunt vinden.
Moderatoren houden niet van Hackers namelijk en daar hebben ze volkomen gelijk in.

Tussen iets niet weten en het niet kunnen zien is een groot zwart gat, Dark Web noemen we dat.

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ben je via VPN verbinding nog steeds te traceren ?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, wat stom van me; nu valt het kwartje pas. Dus jij bent die legendarische ouwe hacker Dark_Cucumber waar iedereen het op sommige, hier niet nader te noemen, forums over heeft.

Waarom zou je eigenlijk het setienummer van een apparaat willen weten, als je het al hebt geïdentificeerd met het MAC-adres?

Ik heb net de header van een e-mail bekeken en een MAC-adres zie ik daar niet zo gauw staan, maar dit terzijde.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: ben je via VPN verbinding nog steeds te traceren ?

Ongelezen bericht door Revoked »

Erthanax schreef:
Ik heb net de header van een e-mail bekeken en een MAC-adres zie ik daar niet zo gauw staan, maar dit terzijde.
Toch is een mailtrace de eenvoudigste manier om een apparaat te pinpointen.
Verder heb je headers en headers in mailprogramma's. Alles van MS laat de zwaar ingekorte versie zien. In Linux kun je veel uitgebreidere headers terugvinden. Maar alleen met de info kun je niet zoveel als je niet weet wàt je met die info moet doen om iemand te kunnen achterhalen.
Als je hier morgen tien kilo cocaïne op de drempel legt, kun je roepen dat ik veel geld kan verdienen. Ik heb echter géén idee aan wie ik dat spul zou moeten verhandelen en wat ik er voor kan vragen....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: ben je via VPN verbinding nog steeds te traceren ?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Revoked schreef:
24 mei 2020 19:31
Erthanax schreef: Ik heb net de header van een e-mail bekeken en een MAC-adres zie ik daar niet zo gauw staan, maar dit terzijde.
Toch is een mailtrace de eenvoudigste manier om een apparaat te pinpointen.
Verder heb je headers en headers in mailprogramma's. Alles van MS laat de zwaar ingekorte versie zien. In Linux kun je veel uitgebreidere headers terugvinden. Maar alleen met de info kun je niet zoveel als je niet weet wàt je met die info moet doen om iemand te kunnen achterhalen.
Als je hier morgen tien kilo cocaïne op de drempel legt, kun je roepen dat ik veel geld kan verdienen. Ik heb echter géén idee aan wie ik dat spul zou moeten verhandelen en wat ik er voor kan vragen....
De header van een e-mail bericht is in Linux niet uitgebreider dan in Windows, het heeft te maken met je mail programma hoe simpel het is om in te zien of niet.

Een header bevat ook niet het MAC-adres van je computer, dit zou compleet nutteloze informatie zijn. Een MAC adres is simpel aan te passen. Enige unieke wat een e-mail bevat is een "Message-ID" welke uniek is voor jouw systeem/mailprogramma. Uiteraard is deze ook simpel aan te passen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: ben je via VPN verbinding nog steeds te traceren ?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
24 mei 2020 16:54
Als ik van 5verschillende IP adressen een E mail kreeg met 5x zelfde Mac adres....
en hoe je het serie nummer nog kunt vinden, ik mag hier geen info geven hoe je deze hier kunt vinden.
Leuk verzonnen verhaal :) Een mac adres staat niet vermeld in de header en je kunt een mac adres niet omzetten naar een S/N. En als het wel zou kunnen kun je dat hier rustig vermelden want daar is niets illegaals aan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ben je via VPN verbinding nog steeds te traceren ?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De onleesbare geen idee wat het betekende moet je ook hebben,
En verstopt in broncode dus niet gelijk leesbaar.

Wel moet je meerdere korte mails sturen via 5 adressen en dan vergelijken,

Dat word dan mail A, B. C, D en E en dan is dan inhoud abcde....
Dus inhoudsloze mail met 1 letter en dan is er meer traceerbaar dan je denkt...

En heb je wel eens een wit stuk papier met witte letters geprobeerd te lezen?
De oude matrix maakte alles zwart! Simpele oplossing van vrijwel leeg veel met veel ruimte tussen de regels als je op Computer keek, maar bij printen zie je dan een Enorm lang verhaal.

Veel plezier en stuur elkaar maar eens een onleesbaar mailtje.
Veel plezier en nu is het wel leesbaar!


HIerboven staat echt iets in witte letters!
Gelukkig is Radar in licht blauwe/ grijze tint als achtergrond.

Gesloten