LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is er een alternatief voor jongerenapp Yubo ?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Barry.bb
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2017 11:41

Is er een alternatief voor jongerenapp Yubo ?

Ongelezen bericht door Barry.bb »

me nichtje van 13 zat op de app yubo maar nu is der account geblokkeerd ze vragen om een foto van der id kaart maar dat wilt ze niet sturen en der ouders ook niet vanwege privacy Ze zoekt een app voor jongeren met profiel ,een kinder dating app
Laatst gewijzigd door Radar op 28 mei 2020 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Is er een alternatief voor jongerenapp Yubo ?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Barry.bb schreef:
26 mei 2020 21:56
me nichtje van 13 zat op de app yubo maar nu is der account geblokkeerd ze vragen om een foto van der id kaart maar dat wilt ze niet sturen en der ouders ook niet vanwege privacy Ze zoekt een app voor jongeren met profiel ,een kinder dating app
Is wel conform hun eigen voorwaarden:
II.1 If you are under age 13, you are not permitted to use the YUBO App. If you are between 13 and 17 years old, you are not allowed to create a user profile without the permission of your legal representative.
En als het goed is houden alle "kinder dating apps" zich netjes aan deze regels. Anders moet je ook niet willen dat je 13 jarige actief is op z'n app.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Is er een alternatief voor jongerenapp Yubo ?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een kinderdating app voor een 13 jarige? Compleet dwaas en gevaarlijk. En haar ouders weten daarvan, dat u dat voor haar zoekt?

Barry.bb
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2017 11:41

Re: Is er een alternatief voor jongerenapp Yubo ?

Ongelezen bericht door Barry.bb »

ja ze vroegen mij om hulp zelfs

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Is er een alternatief voor jongerenapp Yubo ?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een jongere (die niet traceerbaar wil zijn achter een vpn) vraagt op een gewoon consumentenforum naar een kinderdatingapp? Daar vind ik dus weer iets van.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Is er een alternatief voor jongerenapp Yubo ?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar gauw weer naar school.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Is er een alternatief voor jongerenapp Yubo ?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

breien schreef:
26 mei 2020 22:18
Yubo is waarschijnlijk heel bang dat er personen van boven de achttien een account aanmaken. Daarom vragen ze een foto van de ID-kaart om te controleren dat het nichtje een meisje van 13 jaar is.
Het nichtje is op zich wel gerechtigd om de app te bezoeken. Wel moet er goede controle zijn om het veilig te houden.
Yubo richt zich op jongeren tot 25 jaar. Maar ze moeten wettelijk gezien toestemming hebben van de ouders van een minderjarige om gegevens op te slaan en dit doen ze ook netjes. De angst voor je eigen privacy is er dus niet want ze vallen gewoon onder Europese wetgeving.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is er een alternatief voor jongerenapp Yubo ?

Ongelezen bericht door witte angora »

Barry.bb schreef:
26 mei 2020 21:56
een kinder dating app
Volgens mij is het niet als zodanig bedoeld. Sowieso heb je het volgens mij niet eens meer over kinderen, maar over pubers. En als je de link leest die ik hierna geef, dan begrijp je hopelijk waarom ik je nu zeg dat je er nog maar even goed over na moet denken. Sowieso omdat dat nichtje er af is gegooid en dat haar ID wordt gevraagd. Dat is niet zomaar.

https://fashionista.flair.be/fun/jonger ... bo-tinder/
https://www.oudersenzo.nl/yubo-kinder-tinder/

Overigens: weten haar klasgenootjes geen andere app? :idea:

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is er een alternatief voor jongerenapp Yubo ?

Ongelezen bericht door witte angora »

Asjemenou....
breien schreef:
30 jun 2019 17:47
Binnenkort krijgen we een topic waarin een persoon klaagt dat hij/ zij bij Facebook moet bewijzen dat hij/ zij echt is.
Uit: viewtopic.php?f=93&t=190775

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Is er een alternatief voor jongerenapp Yubo ?

Ongelezen bericht door sjohie »

Jakkes, en getsiederrie, en oh ja, yuck. Dating apps voor pubers, want Tinder is te gevaarlijk. Wat zou dáár nou mis mee kunnen gaan, hmm... Wel plus dat de ouders dit nog niet toestaan, en een dikke vette min voor jou, TS, dat je daar blijkbaar omheen of zelfs tegenin aan het gaan bent.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Is er een alternatief voor jongerenapp Yubo ?

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
27 mei 2020 09:12
Wel plus dat de ouders dit nog niet toestaan, en een dikke vette min voor jou, TS, dat je daar blijkbaar omheen of zelfs tegenin aan het gaan bent.
Lees jij een ander topic dan ik?
Barry.bb schreef:
26 mei 2020 22:11
Lady1234 schreef:
26 mei 2020 22:09
En haar ouders weten daarvan, dat u dat voor haar zoekt?
ja ze vroegen mij om hulp zelfs

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Is er een alternatief voor jongerenapp Yubo ?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

sjohie schreef:
27 mei 2020 09:12
Jakkes, en getsiederrie, en oh ja, yuck. Dating apps voor pubers, want Tinder is te gevaarlijk. Wat zou dáár nou mis mee kunnen gaan, hmm... Wel plus dat de ouders dit nog niet toestaan, en een dikke vette min voor jou, TS, dat je daar blijkbaar omheen of zelfs tegenin aan het gaan bent.
Jakkes, en getsiederrie voor iemand die niet kan lezen en daarom TS een dikke vette min gaat geven omdat hij niet de moeite heeft genomen het bericht uberhaubt te lezen.

De ouders staan het toe maar willen niet hun ID toesturen, daar is TS heel duidelijk in. De vraag van TS is of er een alternatief is waar de aanbieder zicht niet houdt aan de wetgeving omtrent diensten voor minderjarige. Waar jij "omheen of zelfs tegenin" vandaan haalt geen idee, ondanks dat TS dit nog een keer extra benadrukt blijf je een verzonnen verhaal inbrengen.

De benaming "dating app" is onjuist. Yubo is een community waar jongeren elkaar leren kennen. Uiteraard hebben die jongeren wel een bepaald doel, maar 13 jarige gaan nou eenmaal bepaalde interesses ontwikkelen.

Naar mijn mening is het juist goed als ouders dit toestaan en erover praten met hun kinderen. Als je het gaat verbieden dan zal je kind erover liegen en daar maken eventueel niet goed bedoelde personen graag gebruik van.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Is er een alternatief voor jongerenapp Yubo ?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zal wel hopeloos ouderwets zijn :oops: , maar wat moet je met zo.n platform?
De bedoeling is om lekker te chatten met leeftijdgenoten, desalniettemin worden er over en weer pikante berichtjes gestuurd .
Er zitten ook " fouterikken " op die vele malen ouder zijn dan 25 want een foutieve geboortedatum opgeven is een makkie , dus kijk hier mee uit :!:

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Is er een alternatief voor jongerenapp Yubo ?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ook 24 met 13 vind ik niet zo’n geslaagde combinatie.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Is er een alternatief voor jongerenapp Yubo ?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je een oudere neef vraagt en die hier ook online deze vraag hier stelde?
Dan weten de ouders vermoedelijk niets en zijn vermoedelijk tegen.

Een grote Neef kan niets regelen, zijn legitimatie + van haar is niet voldoende in dit geval.
Tot 18 jaren beslissen je eigen ouders, niet je neef.

Ik mag als Opa ook niets voor mijn kleinkinderen regelen, naast nog geen 13 ook geen ouder maar grootvader....

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Is er een alternatief voor jongerenapp Yubo ?

Ongelezen bericht door Erthanax »

De ouders van "me nichtje van 13" zijn zo bezorgd om de privacy van hun kind dat ze geen identificatie willen opsturen en daarom een andere betrouwbare app zoeken, waar identificatie niet nodig is. Bijzonder.

Zouden er geen betere en meer voor de hand liggende plaatsen zijn om suggesties te vragen dan een algemeen consumentenforum? Het schoolplein of de vriend(inn)engroep bijvoorbeeld? Of een forum/website gericht op ouders of op jongeren/pubers?

Yubo kende ik niet, Google wel. Metro had een jaar geleden een artikeltje, waarin dit stond:
Metro schreef:In praktijk wordt Yubo – net zoals Tinder – dan ook gebruikt om pikante berichten en foto’s te delen of om een onenightstand aan de haak te slaan. De app probeert misbruik nu tegen te gaan door middel van allerlei algoritmes, maar de vraag is of dat praktisch gezien ook mogelijk blijkt.
Klinkt leuk.

De eerdere topics van TS gingen ook al over bijzondere onderwerpen.

De ouders van "me nichtje" zou ik overigens als "oom en tante" omschrijven, maar ja, ik zou het ook niet over "me nichtje" hebben.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is er een alternatief voor jongerenapp Yubo ?

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm... kan het zijn dat een van die 'ouders' een 'broer' of 'zus' is?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Is er een alternatief voor jongerenapp Yubo ?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het kunnen zelfs een zwager of schoonzus zijn.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Is er een alternatief voor jongerenapp Yubo ?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat heb ik vroeger toch veel moeten missen. Om een onenightstand aan de haak te slaan moest ik op mijn 14e gewoon op pad en thuis kon dat natuurlijk niet, dus moesten we ergens een afgedekt plekje zoeken. Gelukkig waren er toen nog niet overal telefoons met camera's of beveiligingscamera's, dat zou vervelend zijn geweest.

Maar, het lijkt me juist een positief iets dat ze extra controle invoeren. Ik kan alleen maar foute dingen bedenken die met deze app gedaan kunnen worden. Overigens vind ik de combinatie vragen die TS op dit forum stelt ook aardig verdacht, maar dat mag mogelijk niet gezegd worden.

Gesloten