LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 48 uur zonder diensten thuis van KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Mustapha Almere
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2020 16:01

48 uur zonder diensten thuis van KPN

Ongelezen bericht door Mustapha Almere »

18-6-2020

Inmiddels al meer dan 48 uur geen diensten meer thuis met een gezin wat thuis moet werken , studie vanuit huis tv kijken voor de kleine er helaas niet meer in zit en onbereikbaar zijn via de vaste telefoon!

Kortom geen ideale situatie en KPN laat niets van zich horen!

Noodpakket opgehaald met Digitenne erin waarvan het ontvangst belabberd is en continu staat ik te zwaaien met de antenne om normaal tv te kunnen kijken, en het zenderaanbod niet overeenkomt met wat ik voorheen had maar een beperkte zenders bij Digitenne ,waardoor mijn kind zijn favoriete kinderzenders niet meer kan zien en dit kunnen ze er ook niet opzetten volgens de klantenservice want het is maar een noodpakket???? Dus je kind heeft pech en moet het maar zonder die kinderzenders doen!!

Wifi kastje met 2 mobieltjes en dan wordt alles al trager en kan je niets kijken laat staan nog werken!

Voor vaste telefonie is er geen noodoplossing, dus blijven lekker onbereikbaar voor sommige instanties die alleen maar onze vaste nummer hebben en de kids kunnen niet bellen naar ons als wij even de deur uit zijn!

Wordt vervolgd!!

mcmurphy
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mar 2012 14:11

Re: 48 uur zonder diensten thuis van KPN

Ongelezen bericht door mcmurphy »

Kan dat niet gewoon spelen ipv TV kijken?

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 48 uur zonder diensten thuis van KPN

Ongelezen bericht door 16again »

Kan KPN je nummer niet doorschakelen?

peter17111962
Berichten: 578
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: 48 uur zonder diensten thuis van KPN

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Waarschijnlijk proberen ze U te bellen om het probleem op te lossen. :mrgreen:

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 48 uur zonder diensten thuis van KPN

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja, vervelend, maar niet onoverkomelijk. Wees blij dat de tv uitstaat, veel wordt er niet meer uitgezonden dankzij corona. En het gaat pas om 2 dagen. Geen idee wat de oorzaak van de storing is en hoe het opgelost moet worden, maar als u of uw kind geen 2 dagen zonder tv kan, dan is dat erg te noemen.
Wellicht is denken in oplossingen beter. Hebben de buren wifi? Vraag bij elke buur de code en iedereen kan op een eigen apparaat werken. Uw kinderen kunnen u niet bellen? Geen idee welke leeftijd ze hebben, maar als ze te jong zijn dan sowieso niet alleen thuis laten. Gaat u samen weg laat u 1 mobieltje thuis.

Overal kan een storing ontstaan. Heel vervelend als het gebeurd, maar het gaat om de oplossing. Er wordt getracht dat u iets kan, wees daar dankbaar voor.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 48 uur zonder diensten thuis van KPN

Ongelezen bericht door berndv »

natuurlijk een vervelende situatie, dat zonder meer. Maar het zo op uw kind spelen vind ik niet echt fair. Ik kan met genoeg ideeen komen om de tijd door te komen. Helemaal nu u niet thuis kunt werken en uw kind niet tv kan kijken, is het misschien een idee om iets samen te doen. Een "offline" spelletje bijvoorbeeld.

Maar goed, u heeft een consumentenaansluiting en daar zit geen SLA op. Een storing is vervelend, maar u heeft geen enkele garantie dat die storing dan ook binnen x uur opgelost is.

Mustapha Almere
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2020 16:01

Re: 48 uur zonder diensten thuis van KPN

Ongelezen bericht door Mustapha Almere »

NeoDutchio schreef:
18 jun 2020 18:38
Tja, vervelend, maar niet onoverkomelijk. Wees blij dat de tv uitstaat, veel wordt er niet meer uitgezonden dankzij corona. En het gaat pas om 2 dagen. Geen idee wat de oorzaak van de storing is en hoe het opgelost moet worden, maar als u of uw kind geen 2 dagen zonder tv kan, dan is dat erg te noemen.
Wellicht is denken in oplossingen beter. Hebben de buren wifi? Vraag bij elke buur de code en iedereen kan op een eigen apparaat werken. Uw kinderen kunnen u niet bellen? Geen idee welke leeftijd ze hebben, maar als ze te jong zijn dan sowieso niet alleen thuis laten. Gaat u samen weg laat u 1 mobieltje thuis.

Overal kan een storing ontstaan. Heel vervelend als het gebeurd, maar het gaat om de oplossing. Er wordt getracht dat u iets kan, wees daar dankbaar voor.
Als je de diensten bent gewend zoals voorheen en in deze digitale tijdperk alles gedigitaliseerd is wordt het knap lastig als je opeens niets meer hebt en tegen een muur aanloopt bij KPN!
Kinderen willen na het buiten spelen, spelletjes , wandeling etc.. ook ff een moment voor de buis zitten daarvoor bestaan er ook kinderzenders.
Buren geven geen wifi weg helaas.
Een grote Provider als KPN kan diensten eraf halen zonder mijn weten ,maar helaas niet met dezelfde vaart weer de diensten erop zetten waar ik recht op heb.
Maar maandelijks wel snel automatisch incasseren gaat super snel!

Mustapha Almere
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2020 16:01

Re: 48 uur zonder diensten thuis van KPN

Ongelezen bericht door Mustapha Almere »

berndv schreef:
19 jun 2020 08:18
natuurlijk een vervelende situatie, dat zonder meer. Maar het zo op uw kind spelen vind ik niet echt fair. Ik kan met genoeg ideeen komen om de tijd door te komen. Helemaal nu u niet thuis kunt werken en uw kind niet tv kan kijken, is het misschien een idee om iets samen te doen. Een "offline" spelletje bijvoorbeeld.

Maar goed, u heeft een consumentenaansluiting en daar zit geen SLA op. Een storing is vervelend, maar u heeft geen enkele garantie dat die storing dan ook binnen x uur opgelost is.
Ideeen hebben we allemaal en ieder maakt zijn keuze hoe de tijd door te komen, maar als je plotseling van je diensten wordt afgehaald zonder aankondiging dan heb je wel een probleem thuis in deze digitale tijdperk.
Helemaal als de oplossing niet nabij is en je als consument tegen een muur aanloopt bij KPN!
En gewoon je recht wil halen waarvoor je betaald!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 48 uur zonder diensten thuis van KPN

Ongelezen bericht door berndv »

Mustapha Almere schreef:
19 jun 2020 10:30
Als je de diensten bent gewend zoals voorheen en in deze digitale tijdperk alles gedigitaliseerd is wordt het knap lastig als je opeens niets meer hebt
Dat ben ik ook volledig met u eens, men raakt gewend aan een bepaalde vorm van comfort en als dat wegvalt, dan ga je het inderdaad missen.
Mustapha Almere schreef:
19 jun 2020 10:30
Een grote Provider als KPN kan diensten eraf halen zonder mijn weten ,maar helaas niet met dezelfde vaart weer de diensten erop zetten waar ik recht op heb.
er is een storing, er zijn geen diensten af gehaald, er is een storing, en ik vermoed dat ze bezig zijn om te achterhalen waar die storing door veroorzaakt wordt en hoe die opgelost kan worden. Dit zal niet binnen 48 uur gebeuren, en ik denk ook niet binnen 72 uur. Ik ga eerder uit van een termijn van een week. Dat is natuurlijk vervelend, maar u maakt er wel een halszaak van. Het is nu niet anders, dit topic zal de zaak niet bespoedigen. Bellen naar de klantenservice zal de zaak ook niet bespoedigen. Hoe vervelend het ook klinkt, u kunt niets anders dan afwachten.
Mustapha Almere schreef:
19 jun 2020 10:36
En gewoon je recht wil halen waarvoor je betaald!
U heeft recht op een werkende verbinding, maar een storing kan altijd gebeuren. Maar het feit dat u betaalt voor uw diensten geeft u geen andere status als klant, iedere klant betaalt immers voor zijn of haar diensten. Logisch ook, als u niet zou betalen, zou u ook geen diensten krijgen en ook niet de status van klant hebben. U kunt, als de storing verholpen is, natuurlijk een verzoek doen tot compensatie, uw maandbedrag delen door 30 of 31 en dit vermenigvuldigen met het aantal dagen dat u zonder diensten gezeten heeft.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 48 uur zonder diensten thuis van KPN

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mustapha Almere schreef:
19 jun 2020 10:30
Als je de diensten bent gewend zoals voorheen en in deze digitale tijdperk alles gedigitaliseerd is wordt het knap lastig als je opeens niets meer hebt en tegen een muur aanloopt bij KPN!
Tegen een muur aanlopen? Binnen 2 werkdagen wordt er digitenne geregeld en een andere noodoplossing. Sneller kan gewoonweg niet. En omdat ze dat sturen wil zeggen dat het een hardnekkige storing zal zijn. Maar er wordt dus aktie op ondernomen. Dan is dat niet tegen een muur oplopen.
Overigens wel apart. Als u vandaag een storing zou melden en er wordt een noodpakket opgestuurd, dan wordt dat de volgende dag lieverd. En om 16:00 kunt u al melden dat alles te traag is en niets zou werken. Dan hebt u snel alles geïnstalleerd en alles doorgetest.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: 48 uur zonder diensten thuis van KPN

Ongelezen bericht door mahadma »

Wat de kinderen betreft. U heeft mogelijk wel een DVD speler oid. Dààr heb je geen internet voor nodig.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: 48 uur zonder diensten thuis van KPN

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Schadeclaim indienen, gewoon advocaat op de zaak en uw recht halen.
Of even een mobieltje in huis als hotspot gebruiken en uw kind iets anders laten kijken

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 48 uur zonder diensten thuis van KPN

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mustapha, kunt u niet gebruikmaken van KPN Fon wifi? Als uw buren KPN hebben en de signaalsterkte redelijk is, zou u dat gratis moeten kunnen gebruiken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: 48 uur zonder diensten thuis van KPN

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Justmeagain schreef:
19 jun 2020 16:52
Schadeclaim indienen, gewoon advocaat op de zaak en uw recht halen.
Of even een mobieltje in huis als hotspot gebruiken en uw kind iets anders laten kijken
Op welke grond dan? Je hebt een consumenten verbinding met de daarbij behorende voorwaarden en die zijn altijd "best effort" ze garanderen geen 24/7 diensten en een storing kan gebeuren.

Geen enkele aanbieder garandeert 24/7 diensten als ISP. Je kunt wel een SLA overeenkomst afsluiten maar daarin heb je ook geen 100% garantie maar zijn er zaken over hoe snel de monteur er is geregeld. Bij uitval krijg je ook een schadevergoeding die veelal gelijk is aan het abonnement (of meer). Dit soort abonnementen kosten wel wat meer dan de gemiddelde consumenten verbinding.

KPN geeft met een noodpakket al meer dan waar je recht op hebt. Als je zo afhankelijk bent van bepaalde zaken dan moet je zelf backup mogelijkheden regelen, dus bijvoorbeeld een 2de pakket bij een kabel aanbieder.

Feinel
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2018 01:11

Re: 48 uur zonder diensten thuis van KPN

Ongelezen bericht door Feinel »

Tja, 48 uur is niet veel. Als er ergens een kabel schade is en er moet eerst een vergunning voor graafwerkzaamheden worden aangevraagd kan het zo een week duren. Daar kan een KPN of Ziggo ook niet veel aan doen.

En op digitenne kan inderdaad niet zomaar even een zender worden toegevoegd voor 1 klant, dat heeft niks met het noodpakket te maken maar met de techniek achter digitenne.

Verder is het een 'noodpakket', het is geen vervanging van je diensten en ook niet bedoelt om hele dagen itv/netflix mee te streamen. Je moet thuiswerken geef je aan, dan is daar het pakket prima voor geschikt, goed geregeld eigenlijk.

Vaste lijn kun je naar mobiel doorschakelen via de mijnkpn omgeving.
https://www.kpn.com/service/bellen/tele ... akelen.htm

Mustapha Almere
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2020 16:01

Re: 48 uur zonder diensten thuis van KPN

Ongelezen bericht door Mustapha Almere »

Inmiddels alweer 8 dagen zonder mijn huidige diensten en het noodpakket is een belabberde noodvoorziening.
Sommig reacties hier van mensen die het noodpakket een goede tussen oplossing vinden en ik een storing maar voor lief moet nemen kun je alleen zeggen als je thuis met werkende diensten zit met werkende wifi etc.. en niet elke keer naar een locatie moet gaan zoeken buiten de deur met een goede werkende wifi om je werk te kunnen doen!
Even verplaatsen in de situatie zelf dat je diensten een op andere dag eraf worden gehaald zonder inlichting en vervolgens toezeggen dat je binnen 2 uur weer alle diensten erop hebt en nu inmiddels 1 week zonder vooruitzichten zit!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 48 uur zonder diensten thuis van KPN

Ongelezen bericht door berndv »

Mustapha Almere schreef:
23 jun 2020 11:40
Even verplaatsen in de situatie zelf dat je diensten een op andere dag eraf worden gehaald zonder inlichting en vervolgens toezeggen dat je binnen 2 uur weer alle diensten erop hebt
Tja, zo kan ik ook tegen u zeggen dat u zich uit de slachtofferrol moet plaatsen. Maar dat gaat ook niet gebeuren.

Die toezegging van dat u binnen 2 uur weer alle diensten heeft, heb ik nog niet eerder gelezen. U heeft het ook steeds over "diensten er af halen", wellicht kunt u hier wat meer info over geven. Wellicht dat er dan misschien iets duidelijker wordt over uw probleem. Want u heeft het in uw OP alleen over dat de diensten het niet meer doen. Dat heet in de volksmond een storing. Maar als diensten "er af gehaald worden" dan klinkt het als een administratieve fout/vergissing, die wellicht door een storing niet 1, 2, 3 hersteld kan worden, maar de basis is wel anders.

Maar 8 dagen is natuurlijk vervelend. Natuurlijk kan ik mij prima in uw situatie verplaatsen en ik kan me goed voorstellen dat dit ongelofelijk vervelend is. Maar het vervelende is, dat het niets verandert aan uw situatie. Er is overigens ook eigenlijk helemaal niets dat ook maar iets aan uw situatie op dit moment verandert. Dus u kunt van mij best een virtuele knuffel krijgen, maar ook dat zal uw probleem niet oplossen, ik denk zelfs dat het uw leed niet eens zal verzachten.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: 48 uur zonder diensten thuis van KPN

Ongelezen bericht door mahadma »

Mogelijk is deze storing ontstaan door anti 5G types waardoor er zendmasten uitvallen?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 48 uur zonder diensten thuis van KPN

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mustapha Almere schreef:
23 jun 2020 11:40
Inmiddels alweer 8 dagen zonder mijn huidige diensten en het noodpakket is een belabberde noodvoorziening.
Sommig reacties hier van mensen die het noodpakket een goede tussen oplossing vinden en ik een storing maar voor lief moet nemen kun je alleen zeggen als je thuis met werkende diensten zit met werkende wifi etc.. en niet elke keer naar een locatie moet gaan zoeken buiten de deur met een goede werkende wifi om je werk te kunnen doen!
Even verplaatsen in de situatie zelf dat je diensten een op andere dag eraf worden gehaald zonder inlichting en vervolgens toezeggen dat je binnen 2 uur weer alle diensten erop hebt en nu inmiddels 1 week zonder vooruitzichten zit!
Als u thuis werkt en zo afhankelijk bent van WiFi, waarom dan een consumentenpakket nemen? En kinderen die per sé tv willen kijken? Ook ik heb kinderen en we hebben een gastouderopvang aan huis, maar de tv blijft uit. Hele kleintjes kan je nog wel even achter een DVD zetten, maar als ze wat ouder zijn is er zat waarmee ze zich ook kunnen ontspannen.
Het lijkt er meer op dat u zich niet kan aanpassen aan onverwachte zaken. Die storing is een feit. Wat de reden is vermeld u niet, net zo goed als de oplossing. U wilt op exact dezelfde manier doorgaan zoals u gewend bent, maar dat gaat even niet. Dan is het aanpassen naar een andere werkbare situatie.

Gesloten