LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VPN en Teamviewer

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

VPN en Teamviewer

Ongelezen bericht door mahadma »

Mijn vraag: Ik stuur via teamviewer een kabelkrant aan van huis uit. De uitzend pc van de kabelkrant herkent nu mijn pc als "veilige" computer en geeft mij direct toegang tot het systeem van de kabelkrant-pc. Ook gebruik ik Radmin voor data transport. Als ik nu VPN zou gaan gebruiken blijven deze functies dan intact of werken die dan niet meer? Dank voor de reactie(s).
Laatst gewijzigd door Radar op 14 jul 2020 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Teamvier --> Teamviewer

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Beste antwoord
Gekozen door mahadma

Re: VPN en Teamvier

door sylvesterb » 14 jul 2020 12:42

mahadma schreef:
14 jul 2020 12:19
Mijn vraag: Ik stuur via teamviewer een kabelkrant aan van huis uit. De uitzend pc van de kabelkrant herkent nu mijn pc als "veilige" computer en geeft mij direct toegang tot het systeem van de kabelkrant-pc. Ook gebruik ik Radmin voor data transport. Als ik nu VPN zou gaan gebruiken blijven deze functies dan intact of werken die dan niet meer? Dank voor de reactie(s).
Nee dat veranderd niets. VPN zorgt enkel voor een "anoniem" IP adres. Teamviewer verifieert echter niet op IP adres, maar op basis van jouw hardware en inlog.
Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: VPN en Teamviewer

Ongelezen bericht door Revoked »

Waarom zou het niet werken?
Waarom een VPN?
Waar is het systeem in beheer?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: VPN en Teamviewer

Ongelezen bericht door mahadma »

Als ik NU via teamviewer naar de kabelkrant pc ga, wordt er gecontroleerd of ik een veilige/bekende pc ben na een ww. Dan moet ik nog een ww invoeren om effectief te kunnen werken. Ik stel deze vraag of VPN een beveiliging zou kunnen zijn voor mij.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: VPN en Teamviewer

Ongelezen bericht door sylvesterb »

mahadma schreef:
14 jul 2020 12:19
Mijn vraag: Ik stuur via teamviewer een kabelkrant aan van huis uit. De uitzend pc van de kabelkrant herkent nu mijn pc als "veilige" computer en geeft mij direct toegang tot het systeem van de kabelkrant-pc. Ook gebruik ik Radmin voor data transport. Als ik nu VPN zou gaan gebruiken blijven deze functies dan intact of werken die dan niet meer? Dank voor de reactie(s).
Nee dat veranderd niets. VPN zorgt enkel voor een "anoniem" IP adres. Teamviewer verifieert echter niet op IP adres, maar op basis van jouw hardware en inlog.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: VPN en Teamviewer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik wist niet eens dat kabelkranten nog bestonden.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: VPN en Teamviewer

Ongelezen bericht door mahadma »

Moneyman schreef:
14 jul 2020 14:08
Ik wist niet eens dat kabelkranten nog bestonden.
Ik weet het wel zeker!

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: VPN en Teamviewer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik heb echt moeten googelen om er achter te komen wat een kabelkrant is.

billyed
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2020 16:33

Re: VPN en Teamviewer

Ongelezen bericht door billyed »

Het hangt ervan af of de webtoegang is gebonden aan een speciaal VPN-IP-adres of niet. Ik gebruik momenteel een Windows VPN.

Gesloten