LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Domeinnaam automatisch verlengd.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
123.Klacht
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2020 17:10

Domeinnaam automatisch verlengd.

Ongelezen bericht door 123.Klacht »

Beste lezers,

Wellicht dat dit al een keer besproken is. Ik heb een geschil met een hosting bedrijf ivm domeinnamen die automische verlengd zijn. Ik heb ze afgemeld. Echter geeft men aan dat dit niet het geval is. Tevens zou men dit uitzoeken en echter nooit meer van ze gehoord. Maar ze nemen wel de moeite om incassobureau in te schakelen. Mijn vraag is wat kan ik hier tegen doen? Alvast bedankt voor jullie reactie en de moeite!

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Domeinnaam automatisch verlengd.

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Is uw contract zakelijk of prive?
Wat staat er in de voorwaarden?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Domeinnaam automatisch verlengd.

Ongelezen bericht door hebra98 »

Een domeinnaam registratie loopt inderdaad automatisch door in registratie.

Maar als u van het domein af wilt, kunt u uiteraard wel het domein vrijgeven.
Ook kunt u soms, als het een mooie domeinnaam is, deze verkopen.

Heeft u bewijs van vrijgave van het domein?
En wat was de TLD van het domein?

rhen
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 apr 2020 16:37
Contacteer:

Re: Domeinnaam automatisch verlengd.

Ongelezen bericht door rhen »

Als je ze hebt stopgezet is daar ongetwijfeld een e-mailbevestiging van. Dat lijkt me voldoende bewijs toch?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Domeinnaam automatisch verlengd.

Ongelezen bericht door Revoked »

rhen schreef:
20 aug 2020 19:11
Als je ze hebt stopgezet is daar ongetwijfeld een e-mailbevestiging van. Dat lijkt me voldoende bewijs toch?
Ik geef je gelijk, laat ik daar duidelijk over zijn. Maar...de automatische bevestigingen gaan vrijwel altijd naar admin @ domeinnaam . En de meeste particulieren gebruiken dat mailadres niet. Omdat ze de regels niet kennen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Domeinnaam automatisch verlengd.

Ongelezen bericht door hebra98 »

Revoked schreef:
20 aug 2020 20:14
rhen schreef:
20 aug 2020 19:11
Als je ze hebt stopgezet is daar ongetwijfeld een e-mailbevestiging van. Dat lijkt me voldoende bewijs toch?
Ik geef je gelijk, laat ik daar duidelijk over zijn. Maar...de automatische bevestigingen gaan vrijwel altijd naar admin @ domeinnaam . En de meeste particulieren gebruiken dat mailadres niet. Omdat ze de regels niet kennen.
>>
Meeste klopt,maar veel hangt af van de registrar waar het domein is geregistreerd en welk TLD het betreft.
Maar TS weet natuurlijk, als houder van het domein, wat als Administratief Contact mail adres is ingegeven.
Dat kan elk email adres zijn, als het maar een geldig email adres is.

TS kan natuurlijk wel even controleren wat de status is van de registratie, op dit moment.
( waar, hangt wel af van het TLD)

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Domeinnaam automatisch verlengd.

Ongelezen bericht door alfatrion »

taxikemperman schreef:
20 aug 2020 18:10
Is uw contract zakelijk of prive?
Als je als consument handeld dan kun je een beroep doen op de Wet Van Dam. Er wordt namelijk geregeld een dienst geleverd: iedereen die www.domein.nl opvraagt krijgt als antwoordt. 1.2.3.4 terug.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Domeinnaam automatisch verlengd.

Ongelezen bericht door hebra98 »

Betaling van een domeinnaam is altijd per jaar, zelfs als een pakket per maand is met inbegrip van domein.
Dus als je betaald hebt voor een jaar kun je hem het beste voor volgend jaar, minimaal een maand voor verlengen, opzeggen .
Restitutie na een dag van de verlenging is volgens mijn ervaring niet mogelijk.
Domeinregistratie alleen is voor de meest gangbare TLD's ook niet heel hoog, voor een jaar.

Het is vaak wel mogelijk om in WHOIS te zien wat de status is en wanneer deze status is ingegaan. (laatste wijziging)

Edgaroke
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 okt 2016 15:29

Re: Domeinnaam automatisch verlengd.

Ongelezen bericht door Edgaroke »

Ik het privé een domein ik krijg twee maanden voor het jaar om een een nieuwe rekening als ik die niet betaal wordt twee maanden later stop gezet

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Domeinnaam automatisch verlengd.

Ongelezen bericht door hebra98 »

Edgaroke schreef:
26 aug 2020 14:43
Ik het privé een domein ik krijg twee maanden voor het jaar om een een nieuwe rekening als ik die niet betaal wordt twee maanden later stop gezet
>>
Dat is uiteraard per registrar verschillend.
Ik heb redelijk aantal zakelijke domeinen meegenomen naar prive daar wordt alleen elke jaar het domein verlengd en sturen ze mij de factuur. Om hem op te heffen moet ik voor het einde van het jaar deze zelf opzeggen.
En als ik de factuur ontvang, is opzeggen pas aan het eind van dat al meteen lopende jaar.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Domeinnaam automatisch verlengd.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat zullen dan nog steeds zakelijke contracten zijn, die je desondanks privé gebruikt, neem ik aan.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Domeinnaam automatisch verlengd.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat is tekort door de bocht. Ten eerste, wat is meenemen? Is dat overdragen? Bij een ander? Ten tweede, is de register op de hoogte dat jij een consument ben?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Domeinnaam automatisch verlengd.

Ongelezen bericht door hebra98 »

Alle 18 domeinen heb ik nu privé staan en werkend op een VPS.
Ik zou niet weten waarom het belangrijk is hoe dit nu werkt.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Domeinnaam automatisch verlengd.

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
26 aug 2020 15:58
Alle 18 domeinen heb ik nu privé staan en werkend op een VPS.
Dat is geen antwoord op de vraag. Het is maar net wat je bedoelt met "privé staan".
hebra98 schreef:
26 aug 2020 15:58
Ik zou niet weten waarom het belangrijk is hoe dit nu werkt.
Daar kom je vanzelf achter zodra het relevant is of iets zakelijk of privé is - zoals in dit topic.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Domeinnaam automatisch verlengd.

Ongelezen bericht door hebra98 »

Er is geen verschil, voor het HOUDEN van een domein of je dit privé of zakelijk doet.
En als houder van een domein ben je niet verplicht er iets mee te doen of verantwoording over af te leggen.
Als je de domein kosten blijft betalen blijft het domein jouw eigendom en kan je het overzetten op elke persoon of bedrijf naar jouw keuze.
Je kunt het (wel of niet) gebruiken zoals je wilt, privé of zakelijk.
@SIDN over registreren en gebruik.
• Registreer je voor je eigen bedrijf of in opdracht van je werkgever? Vul dan de naam van jouw bedrijf of het bedrijf waar je werkt als houder in.
Registreer je voor privé gebruik? Vul dan je eigen gegevens in.
En...
Ik ben houder van deze 18 domeinen met diverse TLD bij één registrar.
@SIDN geeft ook aan:
Alleen de houder mag veranderingen rondom een domeinnaam doorvoeren. Bijvoorbeeld een verhuizing naar een andere registrar (hostingprovider) of andere contactgegevens. Het is dus belangrijk dat de juiste houder bij een domeinnaam geregistreerd staat. Veranderingen regel je via je registrar.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Domeinnaam automatisch verlengd.

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
26 aug 2020 16:23
Er is geen verschil, voor het HOUDEN van een domein of je dit privé of zakelijk doet.
Natuurlijk wel - al is het maar de vraag of het consumentenrecht op je van toepassing is of niet. Daar draait het hier juist om...

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Domeinnaam automatisch verlengd.

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
26 aug 2020 16:29
hebra98 schreef:
26 aug 2020 16:23
Er is geen verschil, voor het HOUDEN van een domein of je dit privé of zakelijk doet.
Natuurlijk wel - al is het maar de vraag of het consumentenrecht op je van toepassing is of niet. Daar draait het hier juist om...
>>
Ik zit hier niet met welk zakelijk belang dan ook. Dus die vraag is niet heel moeilijk.
En wat mijn domeinen voor functie hebben is hier ook geenzins van belang.
En dat weet Radar ook wel, anders hadden ze wel eerder hier een probleem van gemaakt.

Ze weten waarom ik hier ben.
Ze hebben ook vast wel mijn verhaal nagetrokken via mijn registratie.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Domeinnaam automatisch verlengd.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ehm... zo te zien ben je weer volledig kwijt waar het topic en de discussie over gaat :roll:

Hint: niet over jou.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Domeinnaam automatisch verlengd.

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
26 aug 2020 16:41
Ehm... zo te zien ben je weer volledig kwijt waar het topic en de discussie over gaat :roll:

Hint: niet over jou.
>>
Uhm, dan moet je me niet van die Off-Topic vragen stellen.
Ik kan ze namelijk wel onderbouwen en bewijzen.
Jouw vragen hebben hier niets mee te maken!!
Ik reageer (de) op de stelling van TS als ervaringsdeskundige en wat jij wil weten boeit me weinig.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Domeinnaam automatisch verlengd.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je mist het punt en leest ook niet terug om te snappen waarom het relevant is.

Maar laat maar, is toch een zinloze discussie.

Gesloten