LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tinder Shadowban

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Anton80
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2020 15:03

Tinder Shadowban

Ongelezen bericht door Anton80 »

Wie heeft er nog meer last van tinder dat je opeens geen likes meer krijgt en dat je ook reacties meer krijgt van je matches.
Het ging bij van de een op de andere dag. Daarom ben ik eens gaan kijken en kwam op de volgende term uit:
Shadowban.
Blijkbaar schijnt dit gebruikelijk te zijn bij Tinder.
Hebben meer mensen hier last van gehad.
Als dit waar is, dan vind ik dit slechte zaak dat je zonder waarschuwing en/of notificatie een levenslange ban krijgt.

Graag hoor ik jullie (serieuze) commentaar op dit fenomeen.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tinder Shadowban

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat gaf Tinder aan waarom u een ban had?


Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tinder Shadowban

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
17 dec 2020 17:22
Wat gaf Tinder aan waarom u een ban had?
Uit voorgaand artikel:
Wat tinder doet is je profiel onzichtbaar maken zonder dat aan je te melden.
Dit maakt het dus extra frustrerend omdat je helemaal niet weet of je wat fout hebt gedaan volgens tinder.

Anton80
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2020 15:03

Re: Tinder Shadowban

Ongelezen bericht door Anton80 »

Kijk, als ik iets fout doe.. dan kan ik begrijpen dat ik een ban krijg.
Ik vermoed dat ik te vlug een nieuw account aanmaakte.
Ik had net mijn slapende account verwijderd omdat ik in een relatie zat (let op de verleden tijd).
Maar het stoort mij dat:
1. geen duidelijke regelgeving vooraf.
2. geen waarschuwing
3. geen notificatie wanneer het gebeurd.
4. dat het niet tijdelijk is.
5. geen bezwaar mogelijkheid
Ik vind dat je dan als bedrijf het niet open en eerlijk communiceert met je gebruikers.
En het is best een zware straf.

Verder heb ik gelezen dat dit ook kan gebruiken bij betalende gebruikers en dan ben je je geld kwijt omdat je een nieuw account (let wel met nieuw telefoonnnummer en met nieuw gmail account. Ik heb ook online gelezen dat je zelfs niet je oude foto's kan gebruiken). Dus het is best wel ingrijpend.

P.S.: toen ik van emailadres wilde veranderen moest ik opeens een hele nieuw account aanmaken. Het zou mij verbazen al ik dadelijk niet weer geblokkeerd wordt.

Gesloten