Buitenlandse zending wederom verdwenen in de handen van PostNL, op RING-camera vastgelegd

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Yarnell vd Horst
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2021 23:01

Buitenlandse zending wederom verdwenen in de handen van PostNL, op RING-camera vastgelegd

Ongelezen bericht door Yarnell vd Horst »

Allereerst een beknopte uitleg: Ik zit met mijn bedrijven o.a. in de groothandel. Wanneer wij een test-sample bestellen bij een nieuwe leverancier, kiezen wij voor de optie om vanuit het buitenland onze order te laten bezorgen via een standaard bezorgoptie (Vanaf buitenland naar NL> en vanaf de NL-douane via PostNL naar mijn adres).

Goed, vorige week hebben we een test-sample besteld die al snel richting Nederland onderweg was. Afgelopen woensdag 28 april heb ik uit nieuwschierigheid de toegestuurde PostNL-track en trace code bekeken en tot mijn verbazing was de laatste update "26/4 succesfully delivered on address (mijn adres..) at 6:46pm". Dat is gek.. dacht ik, want die dag heb ik helemaal geen RING-notificatie gehad van een persoon die bij ons heeft aangebeld. Ook hebben beide buren niets mogen aannemen van mij.

Ik ben vervolgens in mijn RING-app gedoken om de camera-beelden van de voorkant van mijn huis terug te kijken rond het zogenaamde bezorgmoment. Wat ik toen zag heeft mij al helemaal aan het denken gebracht:

Maandag 26 april om 18:44 kwam de PostNL bus met kenteken VBK-02-K aanrijden bij mijn voordeur. Op de camerabeelden is te zien dat de PostNL courier stopt, bijna een minuut richting mijn voordeur kijkt, en vervolgens zonder uit te stappen om 18:46 weer weg rijdt.

Omdat ik in het verleden talloze situaties heb gehad waarbij PostNL onze eigen zendingen kwijt is geraakt (en ik al bekend ben met hoe je het bos wordt ingestuurd bij het vragen van hulp), had ik gelijk het vermoeden dat de hele situatie niet goed zat. Bij het eerste telefonische contact met de PostNL "klantenservice" gaf de amper verstaanbare meneer aan dat, gezien ik de ontvanger ben van het pakket en niet de afzender, ik geen onderzoek kon laten starten. Daarnaast gaven ze aan de ze er zeker van waren dat mijn pakket bij de buren was afgegeven (op dit punt had ik met opzet nog niet verteld dat ik camera-beelden van dit moment had).

Ik heb vervolgens opgehangen en een 2e keer gebeld (met een iets striktere toon), dit keer gaf ik gelijk door dat ik zowel de bus met kenteken in beeld had, als de PostNL courier in full-HD met zijn gezicht in beeld. Plotseling was het toen wel mogelijk om een onderzoek te starten en vroegen ze naar details over de beelden, tijdstip, kenteken en meer. Meneer aan de telefoon gaf toen aan dat ze aan de hand van mijn camera-beelden en het kenteken van de PostNL-bezorgbus onderzoek zouden doen naar mijn pakket, en de klacht doorgezet zou worden naar een afdelingsmanager. "Erg leuk en aardig" dacht ik, maar dat is geen oplossing voor mijn kwijtgeraakte pakket, ook belde ik niet om een klacht in te dienen, maar om samen met hun een oplossing te vinden voor het vinden van mijn pakket. Helaas konden ze mij hier niet mee helpen en was het enige wat ik kon doen: wachten tot donderdag 29 april. Vandaag heb ik ook een aantal keer gebeld om meer uit hun los te krijgen, maar helaas hoor ik telkens hetzelfde verhaal als in mijn 1e belletje " U bent de ontvanger dus we kunnen geen onderzoek starten".

Ik heb geprobeerd uit te leggen dat ik bij mijn 2e belletje te horen kreeg dat ze dus wel onderzoek zouden doen, maar dit resulteert niet in verdere progressie.


--

Je zou zeggen dat ik dan richting de leverancier om een refund kan vragen, helaas is dit niet mogelijk omdat het handelsplatform waar de aankoop is gedaan (nee, niet aliexpress), in hun systeem ziet staan dat het pakket is geleverd om 26 april (?!!!)

Dit is mijn zoveelste pakket die kwijt is geraakt in de handen van de boefjes bij PostNL en ik kan wederom fluiten naar mijn centen. Als eigenaar van meerdere zeer goed bekende bedrijven vraag ik mij af hoe een bedrijf zoals PostNL op deze wijze om durft te gaan met (betalende en zakelijke) klanten. Nu gaat het specifiek bij deze zending niet om duizenden euro's, maar dit is wel de zoveelste zending die verdwijnt.

Discussies over "waarom handel je dan nog via PostNL??" ga ik niet aan, dat is ook niet de bedoeling van deze post. Mijn doel is om PostNL hopelijk te bereiken zodat ze met extreem weinig hoop, mijn pakket toch nog kunnen leveren, zonder smoesen en excuses.

Yarnell vd Horst
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2021 23:01

Re: Buitenlandse zending wederom verdwenen in de handen van PostNL, op RING-camera vastgelegd

Ongelezen bericht door Yarnell vd Horst »

PS: volgens radar zijn mijn RING-app screenshots van amper 350KB te groot om toe te voegen aan deze post.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Buitenlandse zending wederom verdwenen in de handen van PostNL, op RING-camera vastgelegd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is niet zo makkelijk zoals u er over denkt. Bezorgers zijn in veel gevallen ingehuurde externe bedrijven. Het is dus niet zo dat PostNL aan een kenteken kan zien wie er op de bus zit. En het is ook maar de vraag of de externe bedrijven vaste bezetting hebben op de bussen.
U hebt pas woensdag contact kunnen opnemen met PostNL, denkt u nu echt dat ze sinds uw belletjes op woensdag tot nu de tijd hebben gehad om het bedrijf te achterhalen die voor hun bezorgd en de bezorger al hebben kunnen opsporen?
Eerst moet de bezorger gevonden worden, die moet gehoord worden en dan moet gekeken worden waar uw pakket gebleven is. Dat doe je niet even in een paar uur.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Buitenlandse zending wederom verdwenen in de handen van PostNL, op RING-camera vastgelegd

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De vraag is of ze überhaupt wel iets gaan ondernemen gezien de reacties van de klantenservice.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Buitenlandse zending wederom verdwenen in de handen van PostNL, op RING-camera vastgelegd

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
30 apr 2021 09:35
Dit is een consumentenforum. TS is duidelijk een bedrijf.
Het betreffende probleem daarentegen is een probleem waar zeer veel over geklaagd wordt op dit forum. Een zeer welkom topic dus, wat mij betreft.

peter17111962
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Buitenlandse zending wederom verdwenen in de handen van PostNL, op RING-camera vastgelegd

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Als U iemand verdenkt van het achterhouden van pakketjes, dan is er een vrij eenvoudige manier om dit zelf te
controleren. Laat een goede kennis van U iets opsturen naar U, maar zorg er dan wel voor dat er in hetgeen er
wordt opgestuurd een GPS-tracker zit. Dan weet U voortaan precies bij wie die inhoud van dat pakketje in huis is.


Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Buitenlandse zending wederom verdwenen in de handen van PostNL, op RING-camera vastgelegd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Bij consumenten post is de verzender verantwoordelijk. Daar moet je klagen, en hun bij PostNL. Wel kan je overwegen om aangifte te doen (als het pakketje spoorloos is) van verduistering en een melding te maken bij ACM.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Buitenlandse zending wederom verdwenen in de handen van PostNL, op RING-camera vastgelegd

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Als je denkt dat het is gestolen kan je beter aangifte bij de politie doen dan op een internetforum klagen. Wij kunnen er niets aan doen.

Yarnell vd Horst
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2021 23:01

Re: Buitenlandse zending wederom verdwenen in de handen van PostNL, op RING-camera vastgelegd

Ongelezen bericht door Yarnell vd Horst »

Beste PeterPeters1996,

Dit is inderdaad de bedoeling, echter vind ik het ook belangrijk dat wij als klant (en ontvanger van pakketten) deze problemen onder woorden brengen. Zolang dit niet gebeurt, zal PostNL situaties zoals deze nooit serieus nemen.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Buitenlandse zending wederom verdwenen in de handen van PostNL, op RING-camera vastgelegd

Ongelezen bericht door john18 »

Volgens systeem postNL is het afgeleverd. U heeft bewijs dat het niet is afgeleverd. Aangifte heeft u niks aan want u hebt geen bewijs zonder samenwerking van post.nl. De afzender daar en tegen kan wel handelen. Als hun een onderzoek zouden aanvragen met uw bewijs, zou de waarheid boven tafel kunnen komen en zou de verstuurder wel aangifte kunnen doen tegen PostNL. U kan als ontvanger helemaal niks want het is niet uw bezit omdat u het niet heeft ontvangen/aangenomen naar mijn mening.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Buitenlandse zending wederom verdwenen in de handen van PostNL, op RING-camera vastgelegd

Ongelezen bericht door Jablan »

Voor de volgende klacht: vraag of de teamleider je terug wil bellen èn nodig hem/haar dan uit om de beelden te bekijken.

xadar
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 apr 2021 10:42

Re: Buitenlandse zending wederom verdwenen in de handen van PostNL, op RING-camera vastgelegd

Ongelezen bericht door xadar »

Met de AVONDbezorging (goedkoper tarief voor de afzender b.v. Amazon) van DHL, particuliere bestellers half stoned met petje achterste voren en in stokoude particuliere auto, is dit meer regel dan een incident. Meestal komen ze dus helemáál niet (camerabeelden) of incidenteel blijven ze die halve minuut voor de deur staan zonder uit te stappen en zonder het pakketje te bezorgen. Ben in twee jaar tientallen pakketjes kwijtgeraakt of pakketjes liggen open en er zijn artikelen uit geroofd. Direct in een locker dumpen is ook een hobby van DHL. Evenals terugsturen omdat ze het adres zogenaamd niet kunnen vinden. Altijd komen ze met een DOMme reden en NOOIT met een oplossing.

RvanS
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2021 15:39

Re: Buitenlandse zending wederom verdwenen in de handen van PostNL, op RING-camera vastgelegd

Ongelezen bericht door RvanS »

Vaak is dit het geval met buitenlandse zendingen. Ik heb het vaker meegemaakt dat pakketten dan verdwijnen. In Nederland is er een goede methode om te onderzoeken waar de pakketten vandaan komen en leveranciers zijn vaak eenvoudig te benaderen. Zo is de kans op waar het mis is gegaan te achterhalen groot.

Bij bedrijven die iets verstuurd hebben vanuit het buitenland wordt dat een stuk lastiger. Die bedrijven zijn vaak niet geïnteresseerd om erachter te komen want het geld is toch al binnen. Ook is de communicatie lastiger en er gaat vaak veel te veel tijd overheen eer er een antwoord is. Een termijn van reclameren wordt dan al gauw overschreden. Het recht tot ontbinden overeenkomst is lang niet overal zo geregeld als hier.

PostNL geeft nooit informatie over de te ontvangen zending, zij zeggen altijd dat je maar moet informeren bij de leverancier want die is verantwoordelijk voor de zending. PostNL kan hiervoor niet benaderd en aansprakelijk gesteld worden, alleen de leverancier kan een onderzoek instellen. Daar rekenen de zoals jij zegt "boefjes" op.

Bij buitenlandse leveranciers is het dus zaak om bijvoorbeeld met PayPal te betalen en op tijd ( ik dacht binnen 60 dagen) een reclamatie in te dienen met alle bijbehorende mailwisselingen met die leverancier. Met creditcardbetalingen kan dit natuurlijk ook. Dat is meestal de enige manier om je geld terug te krijgen. Ben je te laat? dan ben je helaas alles kwijt. De boeven gaan zo wel vrijuit maar het systeem is helaas niet anders. Er ligt hier een veel grotere taak voor PostNL dan ze nu uitvoeren.

oldbilly
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 sep 2014 19:23

Re: Buitenlandse zending wederom verdwenen in de handen van PostNL, op RING-camera vastgelegd

Ongelezen bericht door oldbilly »

Helaas, de post is de post niet meer. Ik heb er jaren gewerkt en genoeg gezien en gehoord. Ik betaal alles met mijn creditcard of paypall, Klarna. Ik houd precies bij wat ik koop en waar en de garantie, dat als het niet aankomt ik mijn geld terug krijg. Tot nu toe is dat altijd gelukt.

Senso
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: Buitenlandse zending wederom verdwenen in de handen van PostNL, op RING-camera vastgelegd

Ongelezen bericht door Senso »

Helaas, de PostNL is tegenwoordig een grabbelton voor criminelen. Ook ik handel via het internet, maar postzegels plakken op de wat goedkopere items en ze in de brievenbus gooien doe ik al jaren niet meer. Als je niet wilt dat een brievenbusleger je pakjes uitsorteert, dan zit er niets anders op dan ze zelf naar het postkantoor te brengen en toe te zien dat ze ook werkelijk in een postzak verdwijnen.
Ik kan daarnaast ook bevestigen dat het bedrijf klachten en verzoeken tot schadevergoeding zo lang mogelijk saboteert, net zolang tot de meeste mensen het maar opgeven.
En dat is lang niet het enige wat daar mis is.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Buitenlandse zending wederom verdwenen in de handen van PostNL, op RING-camera vastgelegd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Laat ik dan na alle treurnis over Post.nl eens een positief stuk schrijven.

Ik kreeg vandaag twee pakjes bezorgd, in het tijdvak dat keurig was aangekondigd.
Omdat ik ze niet in ontvangst kon nemen, had ik een briefje opgehangen met het verzoek ze op een bepaalde plek neer te zetten. Was perfect gebeurd.

Tot mijn verbazing zat er op het grote pak flink wat plakband van Post.nl. Ook zat er een sticker opgeplakt met de volgende tekst.

“Helaas is uw poststuk incompleet en/of beschadigd. Wij hebben uw poststuk hierna opnieuw dichtgemaakt, zonder de inhoud te bekijken. Onze excuses voor het ongemak.”

De inhoud, een strijkplank, was onbeschadigd, de sluiting bovenaan van de doos, was blijkbaar niet bestand tegen het gewicht. Ik heb ook geen ongemak ervaren, dus excuses overbodig.

Dit vond ik toch wel aardig en voorkomend van Post.nl.

Gravin4
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 mei 2011 12:56

Re: Buitenlandse zending wederom verdwenen in de handen van PostNL, op RING-camera vastgelegd

Ongelezen bericht door Gravin4 »

Ook ik heb ooit een klacht ingediend bij Post.nl over bezorger. Daarna is een behoorlijke tijd niet meer aangebeld, maar gingen de pakketten meteen retour naar afhaalpunt en het eerstvolgende pakket is dusdanig rondgestuurd en uiteindelijk retour afzender gegaan.
Ik kijk dus wel uit voor ik weer een klacht indien. Sommige bezorgers gaan een stapje verder met hun service, maar er zijn er ook die nooit naar de buren gaan en postbezorgers die brievenbuspakjes uit de brievenbus laten steken, zodat iedereen het mee kan nemen of het nat regent. Met DHL en andere bezorgdiensten zelden klachten!

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Buitenlandse zending wederom verdwenen in de handen van PostNL, op RING-camera vastgelegd

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

neem kontakt op met het district waar de verdeler zit en dus de plek waarvandaan de bezorger start en leg daar je bevindingen neer....

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Buitenlandse zending wederom verdwenen in de handen van PostNL, op RING-camera vastgelegd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Komisch dat u mijn relaas off topic noemt, terwijl u zelf vermeldt dat het bij uw meeste bestellingen wel goed gaat.

En het gaat bij mij niet “weleens” goed. Het gaat altijd goed. Nog nooit een pakket of overige post kwijt geraakt.

Één keer is een teruggezonden pakket niet aangekomen en de originele verzender heeft dat voor zijn rekening genomen.

En als je dan ook nog nagaat hoeveel post en postpakketten er per jaar verzonden worden, helemaal in deze tijd, vind ik de problemen nogal meevallen.

Maar ook hier mogen alle meningen heen en weer stuiteren. U maakt niet uit welke mening hier neergezet wordt.

Gesloten