Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Wow, zelden iemand gezien met zo'n plaat voor haar kop.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
05 mei 2021 20:10

Je gaat hier op dit forum toch echt geen gelijk krijgen, dus leg je er maar bij neer.
Vast niet, maar van sommige mensen vind ik de antwoorden veel te ver gaan
Ze gedragen zich alsof de TS een misdaad heeft gepleegd, omdat hij niet wil zeggen waarom hij een IP ban heeft.

Voor TS zou ik zeggen.....voor je weer gaat reageren...koel eerst ff af

Sopi
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:38

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door Sopi »

reggie2 schreef:
05 mei 2021 20:20
snellie schreef:
05 mei 2021 20:10

Je gaat hier op dit forum toch echt geen gelijk krijgen, dus leg je er maar bij neer.
Vast niet, maar van sommige mensen vind ik de antwoorden veel te ver gaan
Ze gedragen zich alsof de TS een misdaad heeft gepleegd, omdat hij niet wil zeggen waarom hij een IP ban heeft.

Voor TS zou ik zeggen.....voor je weer gaat reageren...koel eerst ff af

Ik hoef echt niet af te koelen, ik weet al te goed dat er divers milieu bestaat, er zijn mensen die begrijpen en geven advies, er zijn mensen die uitleg vragen en denken mee, maar er zijn ook mensen die alleen bezig zijn een topic afkakken en een ander belachelijk maken en aanvallen.......

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door de auditu »

Sopi schreef:
05 mei 2021 17:52
amerikaan met veel macht is erger dan een rus of chinees... neem het van mij aan
Nee, dat neem ik niet zonder meer van u aan. Ik zou bijna voorstellen om een aantal jaren in die landen door te brengen om daar een oordeel over te kunnen geven.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door de auditu »

Sopi schreef:
05 mei 2021 20:40
Ik hoef echt niet af te koelen, ik weet al te goed dat er divers milieu bestaat, er zijn mensen die begrijpen en geven advies, er zijn mensen die uitleg vragen en denken mee, maar er zijn ook mensen die alleen bezig zijn een topic afkakken en een ander belachelijk maken en aanvallen.......
IK REAGEER HELEMAAL NIET EMOTIONEEL!!!!!!! :lol: :lol: :lol:

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bijzonder hoe TS hier ongelooflijk afgezeken wordt. Het is heel goed denkbaar dat facebook een algoritme heeft wat ten onrechte door de feitelijke omstandigheden van TS (puur de combinatie van land en niet-bijbehorende taal) getriggerd wordt en tot een onterecht ban leidt. Dat is niet de eerste keer, zacht gezegd.

Het doordrammen op de ontbrekende juridische grond mbt het mogen blokkeren van IP-adressen is ronduit kinderachtig: het is overduidelijk dat TS dat niet op juridische gronden, maar op zijn/ haar mening baseert.

De manier waarop in dit topic iemand die een (voor hem/ haar serieus) probleem aankaart wordt afgezeken, vind ik echt diep triest.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt. Iets met actie en reactie. Ook niet goed - maar ik begrijp het heel goed.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door reggie2 »

@snellie...je fantasie gaat op de loop met je😂

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel snellie, maar dat weten we dus niet. De TS stelt een vraag waarop al een feitelijk antwoord gegeven is: Facebook mag inderdaad IP's blokkeren als daar een reden voor is. En vervolgens ontstaat er een oeverloze discussie die kant nog wal raakt omdat TS het niet eens is met de blokkade, maar ook geen verdere informatie wil geven. Hij vindt dat er geen reden voor een blokkade is, en dat het dus niet zou mogen.

J. Deltoer
Berichten: 3050
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

snellie schreef:
05 mei 2021 21:30
Stel nou dat TS in zijn/haar posts woorden heeft gebruikt die door een algoritme worden herkend als woorden die ook gebruikt worden bij het plannen van een aanslag. Dan is een permanente ban dus volkomen op zijn plaats. Sterker, het komt de nationale veiligheid ten goede. Ik kan me voor stellen dat FB denkt: better save than sorry.
Sorry, wat Moneyman zegt. Ga nou niet door met allerlei rare aannames, als je op faceboek iets negatiefs zegt over BLM of het coronabeleid heb je al een ban, zo woke zijn die gasten.
Sira schreef:
05 mei 2021 20:05
Sopi schreef:
05 mei 2021 19:21
Assumptions are the mother of all fuckups.
Thats another cook.
Laatst gewijzigd door J. Deltoer op 05 mei 2021 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:
05 mei 2021 21:39
Jawel snellie, maar dat weten we dus niet. De TS stelt een vraag waarop al een feitelijk antwoord gegeven is: Facebook mag inderdaad IP's blokkeren als daar een reden voor is. En vervolgens ontstaat er een oeverloze discussie die kant nog wal raakt omdat TS het niet eens is met de blokkade, maar ook geen verdere informatie wil geven. Hij vindt dat er geen reden voor een blokkade is, en dat het dus niet zou mogen.


Jij was er toch klaar mee???

Oh ja, jij kon ook zo lekker katten naar de TS, stoer hoor!

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Facebook mag zelfs ip-adressen blokkeren zonder reden. Het is hun eigen site, ze mogen zelf bepalen wie de gebruikers zijn.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
05 mei 2021 21:44
Facebook mag zelfs ip-adressen blokkeren zonder reden. Het is hun eigen site, ze mogen zelf bepalen wie de gebruikers zijn.
Misschien kan @ Dirkje helpen, schijnt dat je een IP adres kan ontwijken of zoiets.
Al zou het helpen voor de rest bij de TS in huis.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat is niet eens heel moeilijk. Google wijst je daarvoor ook de weg.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nijogeth schreef:
05 mei 2021 21:51
Dat is niet eens heel moeilijk. Google wijst je daarvoor ook de weg.
Kan echt nergens online vinden dat Facebook de simpel te ontwijken IP blokkade gebruikt om gebruikers te weren van hun platform. Uiteraard is dit gewoon toegestaan, je bent te gast op het netwerk van Facebook en zij mogen bepalen wie wel en niet welkom is.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
05 mei 2021 21:44
Facebook mag zelfs ip-adressen blokkeren zonder reden. Het is hun eigen site, ze mogen zelf bepalen wie de gebruikers zijn.
Dat is veel te kort door de bocht. Ook Facebook (of wie dan ook) mag geen willekeur toepassen, maar heeft zich aan regels te houden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Maar dat doet Facebook niet, heb al meer van die rare gevallen gehoord.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Blijkbaar heeft FB je drie keer gevraagd ergens mee te stoppen en ben je door blijven gaan. Tja, een gewaarschuwd mens telt voor twee maar blijkbaar ben je daar doof voor geweest. Het gaat dus niet om 1 zin en dit zijn de consequenties. Niets aan te doen.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Sopi schreef:
05 mei 2021 20:09
Een politieke mening geven is niet verboden, ik weet zelf heus wel wat wel a niet mag...
Het probleem ligt hem in de taal,
Stond dat in de reactie van facebook dat u niet in een andere taal mag communiceren? In dat geval had ik al lang een ban moeten krijgen. Of is het, zoals ik het al eerder benoemd heb, dat er een controle is op buitenlandse inmenging bij verkiezingen? Dat is iets waar nu tegen opgetreden wordt.
Sopi schreef:
05 mei 2021 20:09
Ik kreeg ban van 7 dagen voor deze opmerking "ja, ja... net voor de verkiezingen wordt van alles beloofd"....
Want u kunt dat ook onderbouwen? Het kan als opruiing gezien worden aangezien u een balletje opgooit, maar geen onderbouwing hebt. En als u dat ook nog eens doet in een discussie van een andere partij, dan is het niet zo vreemd dat daarop ingegrepen wordt.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

reggie2 schreef:
05 mei 2021 21:48
Nijogeth schreef:
05 mei 2021 21:44
Facebook mag zelfs ip-adressen blokkeren zonder reden. Het is hun eigen site, ze mogen zelf bepalen wie de gebruikers zijn.
Misschien kan @ Dirkje helpen, schijnt dat je een IP adres kan ontwijken of zoiets.
Al zou het helpen voor de rest bij de TS in huis.
Heel simpel met een VPN

Gesloten