Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Sopi
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:38

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door Sopi »

Toevallig spreek ik 4 talen.. ik kom uit een ander land en woon hier.. Ik reageer op forums in ander land en automatisch andere taal. Dat lijkt me normaal. Wat is bedoel is dat facebook niet het recht heeft je hele huis te blokkeren omdat er meer mensen in dit huis wonen en automatisch krijg je bericht "je account is uitgeschakeld"...
Het gaat niks om iets ontkennen (holocaust of zo), gewoon je politieke voorkeur geven en je mening..

Wat ik hiermee wil zeggen is wat ook vaak het geval is... dit soort arrogante grootmachten bepalen wat je moet doen en hoe je moet denken... omdat als er iemand komt met alternatief voor facebook en andere forum dan komt dat amerikaans gehuil en met rechtszaken dreigen...dit soort bedrijven zijn echt walgelijk en arrogant... Amerikanen klagen over Huawei en tik tok... maar zelf zijn 30X erger dan chinezen...

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door kuklos »

Sopi schreef:
05 mei 2021 16:54
Wat is bedoel is dat facebook niet het recht heeft je hele huis te blokkeren
Dit is nou al de 4e keer dat je dit je toetsenbord uit weet te krijsen, maar nog steeds ontbreekt het waarom dit niet zou mogen. Dus voordat je weer begint te krijsen dat het niet mag, leg nou eens uit waarom het niet mag. En met uitleggen wordt dan niet bedoeld dat jij deze mening hebt, maar dat er een wet is die het verbiedt.
Dus, kom maar op met die onderbouwing waarom het niet zou mogen.

Methusalah
Berichten: 1160
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ben toch wel benieuwd wat jij hebt gepost dat je meerder malen een ban hebt gekregen. Als het goed is staat er ook in die ban uitgelegd waarom dat zo is. Blijkbaar heb je gewoon een regel overtreden.

En ja, als facebook zelfs de president kan blokkeren, dan kunnen zij jou ook een ip ban geven.

Richard3
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2021 17:33

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door Richard3 »

Volgens mij heeft een social media platform altijd het recht om een account op te heffen als deze in hun ogen niet voldoet aan de richtlijnen. Misschien in contact proberen te komen met Facebook om de exacte reden te achterhalen, dit kan jou misschien verder helpen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Methusalah schreef:
05 mei 2021 17:17
Ben toch wel benieuwd wat jij hebt gepost dat je meerder malen een ban hebt gekregen.
Plaats maar een keer een plaatje van zwarte Piet en je hebt inderdaad een ban :-)
Als facebook je een keer geblokt heeft moet je gewoon opletten, in mijn omgeving waren er verschillenden waaronder ook ik.....die ff niet op de facebook site konden vanwege zwarte Piet.
1 weekend.
Laatst gewijzigd door reggie2 op 05 mei 2021 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door kuklos »

Zwarte Piet was mijn reden om te vertrekken bij Facebook. Ook hier weer, vote with your feet. De beste manier om ze pijn te doen is ze minder leden te bezorgen.

Sopi
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:38

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door Sopi »

Ik ben nieuw hier, ik weet nog niet hoe op reactie van iemand reageren... KAN IEMAND MIJ VERTELLEN HOE IK OP REACTIE KAN REAGEREN??

In mijn huis wonen 3 mensen. Als ik een ban krijg waarom moet hele huist met dit IP nu uit de facebook, niemand kan op Facebook nu, meteen krijg je bericht uitgeschakeld, dat vind ik idioot en niet mogen.

Een ban krijgen voor reactie in andere taal vind ik echt idioot.. Hier waren ook verkiezingen, je mag toch zeggen dat je voor Rutte of Wilders bent en waarom zonder iemand te beledigen...
Ik heb geen reacties geplaatst om iemand te kwetsen of enge dingen, puur omdat ik in andere taal schreef en daarom kreeg ik eerst ban voor 24uur, dan ban voor 3 dagen, dan ban 30 dagen en nu hele huis geblokkeerd.. Ik heb die bezwaar procedure gevolgd en alles ingevuld, maar nooit reactie op gehad.. Je kan deze idioten niet bereiken of bericht sturen...
En ik bet het eens met kuklos, deze idioten zijn veel te machtig, verdienen geld van ons en maken ons voor een idioot...

Wij hebben hun teveel macht gegeven... amerikaan met veel macht is erger dan een rus of chinees... neem het van mij aan

kijk naar de vaccinatie nu... die hebben vaccins om hele oceaan mee te vaccineren maar geven niet aan de rest van de wereld, die mogen doodgaan dus...

Je mag iemand ban geven maar niet het hele huis blokkeren... DAT IS MIJN PUNT
Laatst gewijzigd door Sopi op 05 mei 2021 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dirkie schreef:
05 mei 2021 16:20


En zonder iemand op een idee te brengen: er zijn mogelijkheden om een IP-ban te omzeilen :mrgreen:


@ sopi Misschien kan je Dirkie vragen hoe je een IP ban moet omzeilen..... ik heb geen idee.
Laatst gewijzigd door reggie2 op 05 mei 2021 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Sopi schreef:
05 mei 2021 17:52
Een ban krijgen voor reactie in andere taal vind ik ook idioot.. Hier waren ook verkiezingen, je mag toch zeggen dat je voor Rutte of Wilders bent en waarom zonder iemand te beledigen...
De ban heeft u niet gekregen omdat u in een andere taal schreef, maar waarschijnlijk vanwege de inhoud. Buitenlandse bemoeienis bij verkiezingen is iets waar tegen opgetreden wordt. Voor enkel schrijven dat je voor een bepaalde persoon bent is geen reden voor een ban.
Sopi schreef:
05 mei 2021 17:52
Je mag iemand ban geven maar niet het hele huis blokkeren... DAT IS MIJN PUNT
En hoe kunnen ze zien dat niet u inlogt maar wel een huisgenoot? Inderdaad, dat kunnen ze niet. Vandaar een ban op IP zodat u niet onder een ander account weer kunt reageren.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door kuklos »

Sopi schreef:
05 mei 2021 17:52
Je mag iemand ban geven maar niet het hele huis blokkeren... DAT IS MIJN PUNT
En nu krijs je het voor de 5e keer. Maar nog steeds ben je niet in staat om uit te leggen waarom dit niet zou mogen. Als jij hetzelfde hebt gedaan op Facebook geef ik ze nog groot gelijk ook. Dus joehoe, leg nou eindelijk eens uit waarom ze jouw IP niet zouden mogen blokkeren. Welke wet verbiedt ze dat? Welk internationale vedrag verbiedt ze dat? Wat is de rechtsgrond dat ze jouw IP adres niet zouden mogen blokkeren?
Sopi schreef:
05 mei 2021 17:52
En ik bet het eens met kuklos, deze idioten zijn veel te machtig, verdienen geld van ons en maken ons voor een idioot...
Dit heb ik helemaal nergens geschreven. Dus wil je mij geen woorden toedichten?

Arizonakid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Heerlijk dat dit soort types dus daadwerkelijk een ip-ban krijgen, is FB weer een stuk leuker for the rest of us.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

kuklos schreef:
05 mei 2021 17:50
Zwarte Piet was mijn reden om te vertrekken bij Facebook. Ook hier weer, vote with your feet. De beste manier om ze pijn te doen is ze minder leden te bezorgen.
Is Zwarte Piet ook actief op Facebook? Dan snap ik wel dat je daar weg ging.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door Revoked »

Zo kreeg ik een melding dat een foto uit een privébericht was verwijderd. Account gebruik ik al jaren niet meer, en het was een felicitatie aan mijn Duitse zwager. Natuurlijk een parodie op Adolf, zo gaat dat hier in de familie. Maar anno 2021 een melding sturen dat je een gestuurde foto, in 2005(!), hebt verwijderd...is gewoon kansloos. Ik weet ook wel dat het een geautomatiseerd proces is, maar toch. Het is dom. Maar ik ging inderdaad weer naar Smoelenboek om te kijken. Was er jaren niet geweest, maar niks gemist. Voor echt discussie-fora zijn er betere mogelijkheden dan Smoelenboek

Sopi
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:38

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door Sopi »

Ik vraag al 3X....
Hoe antwoord ik op iemand bericht of vraag..??
Ik zie geen mogelijkheid "reageer op dit bericht of zo...

ik ben nieuw hier

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

PeterPeters1966 schreef:
05 mei 2021 18:35
kuklos schreef:
05 mei 2021 17:50
Zwarte Piet was mijn reden om te vertrekken bij Facebook. Ook hier weer, vote with your feet. De beste manier om ze pijn te doen is ze minder leden te bezorgen.
Is Zwarte Piet ook actief op Facebook? Dan snap ik wel dat je daar weg ging.
Jij snapt best wat er bedoeld wordt. Ga met je woke gehalte naar het d66 forum

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Sopi schreef:
05 mei 2021 18:52
Ik vraag al 3X....
Hoe antwoord ik op iemand bericht of vraag..??
Ik zie geen mogelijkheid "reageer op dit bericht of zo...

ik ben nieuw hier
Op de aanhalingstekens drukken aan het begin ( linksboven) van het bericht waarop je wenst te reageren

Sopi
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:38

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door Sopi »

J. Deltoer schreef:
05 mei 2021 18:56
Sopi schreef:
05 mei 2021 18:52
Ik vraag al 3X....
Hoe antwoord ik op iemand bericht of vraag..??
Ik zie geen mogelijkheid "reageer op dit bericht of zo...

ik ben nieuw hier
Op de aanhalingstekens drukken aan het begin ( linksboven) van het bericht waarop je wenst te reageren
Bedankt... groet

Sopi
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:38

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door Sopi »

Arizonakid schreef:
05 mei 2021 18:22
Heerlijk dat dit soort types dus daadwerkelijk een ip-ban krijgen, is FB weer een stuk leuker for the rest of us.


Wat fijn dat types als u in de wereld zijn...

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

TS, het probleem ligt dus niet bij Facebook maar bij jezelf. Je hebt dus meerdere keren een ban gekregen en een nieuw account aangemaakt. Op een bepaald moment is een ip-ban makkelijker dan elke keer dat nieuwe account verwijderen. Als je niet had gewild dat de rest er in huis last van had, dan je geen nieuw account moeten aanmaken nadat je een ban kreeg.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Mag Facebook mijn IP blokkeren?

Ongelezen bericht door Jablan »

Eh ... Sopi .. tussendoor is een paar keer gevraagd om welk land en welke taal het gaat. Dat begint wel belangrijk te worden, want dan valt sneller in te schatten of Facebook te ver is gegaan of jij slachtoffer bent van een spambotjesleger, kortom of dit nieuwswaarde heeft of niet.

Gesloten