LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hires
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2006 19:03

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door hires »

De lijst met problemen bij Lycos is lang.. Ik hoor daar overigens ook bij, met problemen die hier al genoemd zijn. Misschien kunnen ze hoeveelheid klanten niet aan, of is de bedrijfsvoering niet goed, geen goeie helpdesk support; zaak is dat elk bedrijf simpelweg moet leveren wat men belooft en waar je vaak al van tevoren voor betaald.

Ik ben er zeker van dat webhosting (inclusief al zijn extra's of niet) wat mag kosten en ik nooit meer in zee ga met een gratis webhoster of erg goedkoop hostingbedrijf. Ik ben heel blij met de website: http://www.webhosters.nl waar veel webhosters worden vergeleken, klanten kunnen zoeken naar pakketten en waar je ook reacties van klanten vind en zelf ook kan plaatsen.

Daarbij ben ik zeer tevreden met mijn huidige hostingprovider; http://www.fish-internet.nl. Ik krijg altijd binnen 24 uur antwoord op mijn vragen én wat ik belangrijk vind: ze bieden een uptime garantie van 99,5% (dat je site dus voor dat pecentage online is) en als men dat niet haalt krijg je naar rato je geld terug! Dat is een service-zekerheid die je dan van tevoren al hebt, maar daarbij: ik heb nooit problemen :) Ook veel ondersteuning e.d.

anneonline
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2006 15:54

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door anneonline »

ja, het ene probleem is nog niet verholpen of het andere bied zich hier al aan, ik wilde dus mijn domeinen verhuizen. Bel dus ander hosting bedrijf voor info en die zien ineens dat mijn domeinnaam niet meer op mijn naam staat maar op een bedrijf in oostenrijk. Ik dus gelijk bellen, nou zal wel administratief foutje zijn ik ga het doorgeven. En oja ik heb ook al twee dagen geen email meer en mijn site's liggen down. Ja we hebben een storing (de zoveeltse maar goed ik leg me er bij neer) ben inmiddels al gewend dat mijn site's meer down zijn dan up.

Volgende dag kijk ik of mijn site al up is schets mijn verbazing ik wordt doorgelinkt naar een duitse SMS site. Ik weer bellen, tja wel vreemd hoor bij ons staat hij nog gewoon op uw naam. Daar heb ik wat aan, kan hier helemaal niks meer. FTP kan ik niet meer benaderen dus kan ook niks meer safe stellen. Email werkt niet meer en ga zo maar door. Heb wel een email gestuurd naar de SIDN deze wilde graag alle verhalen van lycos hebben dus heb je nog een mooi verhaal stuur het naar [email protected]

En ja of ik mijn domeinnaam nog terug ga krijgen.

Adrianda
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 feb 2006 11:07

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Adrianda »

Anneonline? Wil jij met mij contact opnemen? [email protected] Ik zit met exact hetzelfde probleem en heb contact gehad met Lycos en een mailtje van SIDN. Misschien kunnen we info. uitwisselen?

alffx
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2006 10:40

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door alffx »

IK heb hetzelfde probleem.
T.D Dolezal heeft mijn domeinnaam geregistreerd.
Lycos zei al dat ik niet de enige ben.
En dat terwijl mijn registratie nog doorliep tot augustus.
Ze zeiden dat ze gingen proberen of ze de naam terug konden kopen.
Maar het feit op zich al dat een naam halverwege een periode gekaapt kan worden wijst op hele slechte administratie.
Zelfs mijn 5 gig aan data was weg.

IK bel ze vandaag nog een keer en zie wel wat ik dan doe.

JeroenOomen
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 feb 2006 18:35

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door JeroenOomen »

Lycos is een te groot bedrijf met te weinig kundige medewerkers waardoor ze het gewoon niet meer aankunnen. Bovendien zetten ze servers bomvol met websites wat de stabiliteit niet ten goede komt.

Alternatief:


http://www.starfixhosting.nl

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Ben zelf ook ex lycos klant. Er zit alleen nog een domein wat ik graag over wil hebben naar een andere provider. Heb nu erg goede ervaringen met TransIP, zowel de service als prijs zijn erg goed.
Helaas geen reacties van de kant van lycos op e-mail...

Adrianda
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 feb 2006 11:07

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Adrianda »

Zowel anneonline als ik: www.hondenwinkeltje.nl zijn weer in de lucht! De afwikkeling volgt nog. Lycos heeft dit, omdat ik weigerde zelf contact te zoeken met de kaper, geregeld! Mag dus ook wel even worden medegedeeld. Toch?

alffx
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2006 10:40

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door alffx »

dat is goed om te horen.
heb jij nou nog meer gedaan dan alleen de helpdesk bellen.
Ik heb iemand op de helpdesk die mij wil helpen alleen heb ik nog nooit een telefoontje van lycos gehad.
hij vond dat vreemd. Nu is het een week later en ik heb nog steeds niets gehoord, Ondertussen komt de nieuwe maandtermijn eraan en ik heb eigenlijk geen zin om die te betalen maar als ik auto betaling uitzet heb ik weer anderre problemen. heb zelfs een com domein moeten nemen om mijn data weer beschikbaar te maken.
Dus ik ben benieuwd of ik misschien iemand speciaal moet benaderen om het voor elkaar te krijgen.
Ik laat weten hoe het afloopt

Adrianda
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 feb 2006 11:07

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Adrianda »

Alffx, officieel heeft Lycos ons nog niet gemeld dat de website weer online was. Daar belde een cliente van ons over. Vrijdag belde Lycos, en vertelde dat ze onze domeinnaam terug hadden maar dat de contracten e.d. nog getekend moesten worden, dat zou allemaal per fax gaan en kon nog een week duren. Wij moeten n.l. ook weer een handtekening zetten. Ze zouden de contracten handmatig in gaan dienen bij het SIDN. Over de verdere afwikkeling hebben we het echter nog niet gehad. Eerst officieel de site weer de lucht in, en dan praten we weer verder. Aangezien de communicatie niet goed verliep, heb ik op aanraden van "de boze Lycos-klant" contact gezocht met Ina Kruse en een kopie naar F. de S. En toen? Binnen 10 minuten een mail van F. waarin hij liet weten, nog druk voor ons bezig te zijn. Toen ging het balletje rollen. Dus als ik jou was, mailen met Ina Kruse! Echt, het werkt!!!

edje-h
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:26

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door edje-h »

Ik zie dat veel mensen klagen over lycos.
Kunnen jullie geen andere aanbieder vinden die mischien wel goed werkt nemen dan?
lijkt mij wel beter dan daar te blijven zitten.
Als je voor iets betaald mag je ook goede service verwachten.
En uren wachten voor je iemand van de help desk aan de telefoon hebt,zegt al genoeg.
Schijnbaar is er bij lycos vaker iets niet goed dan wel goed.
:evil:

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Kunnen jullie geen andere aanbieder vinden die mischien wel goed werkt nemen dan?
lijkt mij wel beter dan daar te blijven zitten.
Probleem is dat je voor de verhuizing van je domein afhankelijk bent van lycos. Als ze gewoon niet reageren op e-mail heb je dan dus wel een probleem.

Adrianda
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 feb 2006 11:07

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Adrianda »

Ik moet je heel eerlijk zeggen, dat ik nooit problemen heb gehad met Lycos. Feit is wel, dat ze heel moeilijk te bereiken zijn. Op het moment dat wij er achter kwamen dat onze site uit de lucht was, werden wij gebeld door een medewerkster! Fout werd onmiddellijk erkend. Nu de verdere afwikkeling nog. Lycos heeft zelf niet medegedeeld dat we online zijn, kreeg het van een klant te horen, we hebben ook de nieuwe papieren nog niet binnen die wij (mijn partner en ik) moeten ondertekenen om de domeinnaam weer op onze naam te zetten. Als dat rond is gaan we afwikkelen.

tomopweg
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 feb 2006 23:48

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door tomopweg »

Ik heb dus ook genoeg van Lycos, ik heb trouwens een betaalde dienst genomen en geen gratis gebeuren.
Nu wil ik mijn domeinnaam .com daar weg halen.
Natuurlijk geen reactie van Lycos. Binnenkort start de .nl en heb ik ruim een jaar om te proberen de handel in orde te krijgen.
Ik plaats maar een link op de bestaande site .com die de klanten naar de .nl doorstuurd.
Heeft nog iemand tips of tel.nr.?

Groet Ton

JeroenOomen
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 feb 2006 18:35

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door JeroenOomen »

Je kunt gratis je website laten monitoren door interseer. Deze houden 24/7 je website in de gaten en sturen je een mailtje wanneer je website uit te lucht is en wanneer hij weer online komt. Aan het eind van de week krijg je mooie statistieken van je volledige uptime die week.
Je kunt lycos met deze grafieken confronteren, dan heb je meer kans van slagen. Hier kun je je aanmelden:

http://internetseer.com/

Ook bij webbuddy kun je je gratis aanmelden voor controle van je site:

http://www.webbuddy.nl/


Tevens een erg goed alternatief voor lycos:

http://www.hosting-isp.nl
http://www.starfixhosting.nl



.

tomopweg
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 feb 2006 23:48

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door tomopweg »

Jep, ik ben ondertussen overgestapt naar 123Host.
Op mail wordt binnen het half uur gereageerd, bellen kost normaal tarief en je hebt meteen iemand aan de lijn met kennis van zaken.
Nu proberen de domainnaam bij Lycos weg te krijgen, hij is nog voor ruim 2 jaar betaald. Verlies nemen we graag op de koop toe als alles loopt zoals het hoort.

Mijn nog maar korte ervaring met 123Host is niets anders dan perfect.

Ton

Ukkel
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2006 22:28

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Ukkel »

Ik heb me ruim 3 weken geleden ingeschreven voor Lycos webhosting en webshop 1000. Ik heb sindsdien niets meer van Lycos vernomen, behalve dat op de inschrijfdag al € 44,- is afgeschreven. Ik heb reeds 3 mailtjes verstuurd en 2 keer 20 minuten voor niets aan de lijn gehangen (x 15ct. p/m); je komt er niet doorheen en krijgt geen enkele reactie op je e-mail (behalve een enquete voor de afhandeling van je mail???). Lycos geeft in hun advertenties in totaal 7 dagen opstarttijd voor dit pakket. Ik heb het contract even bekeken en als ik het goed begrepen heb staat er maximaal 30 dagen voor de 'volbrengingsperiode'. Ik hoop inmiddels dat ik volgende week dus opzoek kan gaan naar een andere webhost...

mathijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2006 22:29

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door mathijs »

Ik leef met jullie mee. Wat lycos webhosting presteert is beneden ieder pijl. Ik dacht: ik laat mijn site's niet hosten door een goedkoop stuntprijzen hostertje dat het over een half jaar alweer aflegd. Dus ging ik naar lycos. Groot stabiel bedrijf. OK, ze zijn wat duurder maar -hoopte ik- betrouwbaarder.

FOUT FOUT FOUT.

Lycos presteert niets. Mijn verhaal:

Vanaf begin dit jaar lopen de statistieken niet meer. Erg vervelend want als je met een promotie campagne bezig bent wil je wel weten of het resultaat heeft. Lycos mailde me terug dat ik een extra tool zou kunnen instaleren om de hits te meten en analyzeren. Ze maakten niet de indruk dat ze hun eigen tool op korte termijn aan de praat verwachten te hebben..

gedurende de hele periode is voor korte of langere periode de control panel pagina niet te bereiken..

Enige tijd later lag ook de FTP functionaliteit plat. De site was nog online maar ik kon de content niet meer aanpassen.. Mail gestuurd. Tot op vandaag geen reactie.

Een week later (gisteren, om precies te zijn) hele site plat. Alles offline. Kan geen mail meer ophalen. niets. DUS AL BIJNA 24 UUR OFFLINE
Lycos is waarschijnlijk de slechtste ISP van nederland.

Nu het verhaal lycos. Wat blijkt namelijk: Er is helemaal geen Lycos Nederland meer.. Lycos heeft zijn activiteiten in nederland begin 2005 opgedoekt. De helpdesk is geintegreerd met die van Lycos Europe. Dat betekend dat de ondersteuning in Duitsland zit en de hardware in Armenie(!)

http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=419725

Dit was waarschijnlijk vanuit bezuinigings oogpunt een prima zet. Voor de klant echter...

Mijn advies (en kennelijk niet alleen dat van mij:) PROBEER ZO SNEL MOGELIJK BIJ LYCOS WEG TE KOMEN.

Sterkte allemaal

Groeten Mathijs

dafhobby
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2006 17:37

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door dafhobby »

Nou breekt mij helemaal de klomp, mijn geluk dus.
5 maart Lycos een berichtje gestuurd met de mededeling om mee te werken met de verhuizing van dafhobby.com naar een nieuwe host (123Host). Natuurlijk niets meer vernomen van Lycos.
Vervolgens een bericht ontvangen van de nieuwe Host dat ze het verzoek hadden ingediend om de .com over te nemen.
Ik heb toen iedere dag naar Lycos enkele mails gestuurd en ook naar Lycos Duitsland.
Verbazing alom toen ik gisteren een berichtje van Lycos kreeg met de tekst:

Geachte mnr. Mui.....,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met het Lycos Webhosting.
Onze excuses voor de vertraagde reactie.
Als u wilt uw domein verhuizen dan kunt u dit aangeven bij uw nieuwe registrar. Zij zullen de verhuisprocedure in gang zetten en u hoeft verder niets meer te doen. Het verhuizen duurt maar 5 tot 7 dagen.

Hopende u hiermee voldoende van dienst geweest te zijn.

Met vriendelijke groet,
Het Lycos Webhosting Team

Dit berichtje doorgestuurd naar de nieuwe Host en deze melde hedenmorgen:

Geachte heer Mui........,

Deze domein is verhuisd en zal binnen 24 uur naar onze server wijzen. Via uw
controlpanel van dafhobby.nl kunt u eventueel e-mailadressen aanmaken voor
dafhobby.com.

Met vriendelijke groet,

ir. Bryan P.T.G. Ho
123Host.nl
Bergsingel 170A
3037 GN Rotterdam
Tel : 010-4659510
Fax : 010-4661069
E-mail : [email protected]
Internet : www.123host.nl

Alles bij elkaar iets meer dan een week en de zaak is geregeld.

123Host bedankt voor de medewerking in deze en Lycos, wat moet ik hier nu op zeggen.

Iedereen veel succes verder, ik heb nu een goede en ook nog eens een goedkopere Host die ik gewoon kan bellen tegen normaal tarief.

Ton Muijtjens

gelukzoekerNL
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2006 17:29

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door gelukzoekerNL »

Wie heeft het telefoonnummer of mobiele nummer van F. de Steenwinkel (whois) is de technisch contact voor Lycos domeinnamen. Als je lycos NL belt, wordt je doorverbonden met een duits ingehuurd callcenter.

Het nummer wat in whois staat 023-7501100 is niet meer bereikbaar.

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door themaster »

gelukzoekerNL
geef mij je msn adres of je krijgt de mijne ook geen probleem ik kan je naam verhuizen zonder dat lycos medewerking hoeft te verlenen

Gesloten