LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Speedlinq

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
88mikie88
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2007 12:01

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door 88mikie88 »

Na een maand geen internetverbinding te hebben gehad vandaag voor de tweede maal incasso laten terugdraaien en overlegd met mijn jurist. Advies: stel ze in gebreke middels een aangetekende brief.
Laatst gewijzigd door 88mikie88 op 02 mei 2007 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

wallywally
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2007 09:41

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door wallywally »

Dat is wel leuk maar ben totaal afhankelijk van mij internet.
Als ik niet betaal gaat de stekker er uit en ligt mijn mailserver uit de lucht dat kost mij nog veel meer.
Het enige wat ik wil is mijn aansluit en modem kosten terug.
Die goeie modem van hun heb ik natuurlijk gelijk in de kliko gegooit.

Stress met Stef
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:34

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Stress met Stef »

Op mijn post van vorige week het vervolg:

Ik heb Speedlinq in gebreke gesteld door een aangetekende brief; en let op:

-Mijn modem is direct vergoed
-De factuur van het tweede modem is vervallen
-Ik ben kosteloos heraangesloten
-De downloadsnelheid is nu 20,7 Mb

Dit alles is gebeurd 1 dag nadat ik mijn brief heb afgegeven bij het postkantoor!

Mijn advies is dus om voortaan per aangetekende brief te communiceren.

Het kan dus wel...

wallywally
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2007 09:41

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door wallywally »

welk adres moet ik dat sturen dan?
kan je geen kopie brief op het forum zetten?

Mizzmutsy
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2007 11:54

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Mizzmutsy »

hey mensen

Het kan bij sommige mensen wel goed gaan in 1 keer hoor!
Wij hebben vorige week ons geld terug gekregen voor de aansluit kosten en modem, telefonie en noem maar op.. Een bedrag van boven de 400 euro...
En wij hebben geen problemen met speedlinq verder... Zijn vanaf januari lid

Pos2007
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2007 12:55

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Pos2007 »

02-05-2007
"Ik ben vanmiddag eindelijk gebeld door Speedlinq. Had sinds 15 maart geen internet meer, daarvoor 3 maand prima gedraaid. Daarvoor heb ik geprobeerd (tussen eind september en begin december 2006) via Abel telecom op BBned te komen, na 60 dagen had ik nog niks, dus die heb ik geannuleerd. Prima verlopen ook netjes modemkosten teruggekregen. Toen dus speedlinq aangevraagd.

Nu zegt speedlinq: BBNED heeft de lijn toch "opgehaald" op 15 maart maar is inmiddels weer afgesloten. Vandaar dat ik al die tijd zonder adslsignaal zit. Dit is toch niet normaal dat dit zomaar kan"

03-05-2007
*UPDATE*
Nu zegt speedlinq, wij kunnen er ook niks aan doen. We kunnen je abo nu stopzetten (ben ik van mijn jaarcontract af) maar moet ik wel een nieuw abo nemen met 89 euro aansluitkosten.
Totale rekening bedraagt dan ca. 300 euro( ca.2maand geen internet + gemaakte belkosten a 70 c p/m+ nieuwe aanluitkosten). Dit slaat toch helemaal nergens op.

Ik zie het zo. Ik heb een jaarcontract met speedlinq, dat iemand anders die lijn kaapt kan ik niks aan doen. Zij moeten mij gewoon een jaar internet leveren, dit doen zij niet. Ik kan dus opzeggen met teruggave van gemaakte kosten e.d, of zie ik dit verkeerd.

DSL_Expert
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 aug 2005 10:51

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door DSL_Expert »

Beste gebruiker,

Helaas kan SpeedLinq hier niets aan doen. U heeft een abonnement aangevraagd bij een andere provider (Abel) en deze heeft het verzoek tot oplevering ingedient bij de lijnleverancier (BBNed ?)

SpeedLinq KAN deze zogenaamde migratie niet tegenhouden en is op uw initiatief. De OPTA heeft bepaald dat deze migraties niet door providers kunnen worden tegen gehouden, anders zouden zij u altijd aan u kunnen binden.

Hier zie ik dus geen fout bij SpeedLinq

Pos2007
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2007 12:55

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Pos2007 »

ik heb helemaal niks aangevraagd bij Abel (BBned). Dit is op 22-11-2006 geannuleerd, nadat ik 60!!! dagen op een werkende verbinding heb gewacht. De termijn om rechtmatig op te zeggen was hier 30 dagen. Ik heb ook netjes de modemkosten teruggekregen van Abel. Dat was dus afgehandeld. Toen heb ik pas Speedlinq aangevraagd. Dat is dus eind november / begin december geweest. Per 20 december werkende adsl lijn van speedlinq. Per 15 maart niks meer, wat komt omdat BBNED de lijn heeft gesloopt. Waar komt dit dan vandaan, hier moet toch iemand verantwoordelijk voor zijn. BBNED doet niet aan correspondentie met particulieren. Dit moet via de ISP. Wie is er dan mijn ISP? Speedlinq niet, en Abel ook niet want die heeft de lijn geannuleerd.

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door lammertc »

stap naar de geschillencommissie telecommunicatie
www.sgc.nl

DSL_Expert
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 aug 2005 10:51

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door DSL_Expert »

Beste pos2007,

Ik reageer alleen op uw woorden:

"Ik zie het zo. Ik heb een jaarcontract met speedlinq, dat iemand anders die lijn kaapt kan ik niks aan doen. Zij moeten mij gewoon een jaar internet leveren, dit doen zij niet."

Hier zegt u zelf dat iemand de lijn kaapt en ik leg u uit dat geen provider daar iets aan kan doen.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Moppentappers »

de lijn kaapt?
hebben wij het dan over inbel kaping?
of kaping dmv draadloos netwerk?

Pos2007
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2007 12:55

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Pos2007 »

Beste DSL_Expert,

ik reageer op uw woorden:

Beste gebruiker,

Helaas kan SpeedLinq hier niets aan doen. U heeft een abonnement aangevraagd bij een andere provider (Abel) en deze heeft het verzoek tot oplevering ingedient bij de lijnleverancier (BBNed ?)

SpeedLinq KAN deze zogenaamde migratie niet tegenhouden en is op uw initiatief. De OPTA heeft bepaald dat deze migraties niet door providers kunnen worden tegen gehouden, anders zouden zij u altijd aan u kunnen binden.

Hier zie ik dus geen fout bij SpeedLinq


met name op .. uw initiatief... Dit was nl. niet zo. Speedlinq kon er inderdaad niks aan doen dat de lijn overgenomen werd door BBNED. Wat me wel stoort is dat er pas na 6 weken naar gekeken wordt, na een in gebreke stelling. Je wordt dus tbv het spekken van de helpdeskkas aan het lijntje gehouden.

@ moppentappers: de adsl-aansluiting id overgenomen door BBNED zonder dat hier opdracht is voor gegeven door mij of speedlinq.

@ lammertc: Heb met consuwijzer gebeld, deze vertelde mij dat er nog geen geschillencommissie is voor alleen internet (wel internet + bellen e.d.). Tevens duurt dit een maand of 3, kost het 50 euro en draai je ook op voor een deel van de kosten.

BBNED zou uitzoeke wat er aan de hand is met de lijn.
Speedlinq belt mij a.s. woensdag terug voor een oplossing.

mharst
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2007 20:16

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door mharst »

Stress met Stef,

Heb je nog een voorbeeld op je pc staan van de genoemde aangetekende brief. Ik was ook al van plan er 1 te sturen, maar zou graag een brief van een ander inzien om te kijken hoe ik hem het beste kan opbouwen.
Mag hier op het forum, maar je mag hem ook mailen.

groeten,

Martin (een gefrusteerde speedlinq (nog wel) - klant)

Bob23
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mei 2007 11:46

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Bob23 »

Beste Speedlinq gebruikers en andere internetters,

Ik wil jullie hierbij attenderen/ waarschuwen voor het feit dat Speedlinq voor veel consumenten geen goedkoop maar (zeer) duurkoop is.

Ik als professionele internet gebruiker ondervindt wekelijks problemen met de lijn. Wij krijgen door problemen bij Speedlinq regelmatig geen contact met de DHCP server en dus geen ipadres. Dit probleem kan alleen door Speedlinq zelf worden verholpen.

Tegenwoordig gaat bijna alles via internet, denk aan bankzaken, solliciteren, studeren etc etc...
Zoals u zult begrijpen is het voor een groot gezin erg vervelend weken zonder internet te zitten.

Het bellen naar Speedlinq is bij voorbaat een kansloze zaak. U wordt beantwoord door studenten vanuit een callcenter die in de meeste gevallen even veel als u weten, en zelfstandig niets kunnen / mogen doen behalve het voorlezen van de handleiding of aanmaken van een ticket dat op zn vroegst 10 dagen na aanmak kan worden behandeld. Heeft u dus niets aan.

Een (aangetekende) brief lijkt meer effect te hebben, helaas maar voor even. Wij hebben nu 1 maand internet via Speedlinq, de eerste 5 dagen ging het goed, daarna 10 dagen ADSL down. Toen weer 10 dagen stotterend online en nu opnieuw volledig plat.

Wij hebben geluk met een vriendelijke buurman die wel internet tot zijn beschikking heeft en wil delen.

Ik kots wel van Speedlinq, en wil er verder geen aandacht meer aan geven. Het is absoluut de miskoop van het jaar, en nominatie voor de koudste douche. Op dit moment ben ik oriënterende bij andere aanbieders. Ik ben al vanaf 2001 online via verschillende aanbieders, maar heb zoiets dramatisch als Speedlinq niet eerder mee gemaakt.

Speedlinq ADSL , get a life OFFLINE

Mensen trap er niet in, laat u niet verleiden door de lage maandprijs. Speedlinq heeft veel te maken met storingen, u belt a 70cent pm, u baalt en zit soms weken zonder internet.
Mogelijk kan Tros een kijken hoe het juridisch zit om hier vanaf te komen. Ik heb de neiging zodra het actievoordeel is teruggestort op mijn rekening via een 3e aangetekende brief de overeenkomst wegens wanprestatie te ontbinden en de incasso machtiging per direct in te trekken.

Stress met Stef
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:34

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Stress met Stef »

@ mharst en wallywally,

Sorry voor mijn late post!

Onderstaand de brief zoals ik die heb geschreven...

Succes!

O ja, nog ff voor de formaliteit: onderstaande brief is GEEN aanzet tot negatieve publiciteit jegens Speedlinq, of andere vormen van smaad of laster. Deze brief is uitsluitend bedoeld als voorbeeld indien niet telefonisch gecommuniceerd kan worden.

stel je voor zeg...

Groetjes,
Stef


Speedlinq BV
Postbus 136
2270 AC Voorburg
AANGETEKEND

Veldhoven, 19 april 2007


Geachte mevrouw/mijnheer,

Begin maart heb ik de overstap gemaakt naar Speedlinq, en heb een 20Mb download abonnement met internetbellen. In de praktijk is de snelheid minder dan eenderde; te weten 6,2 Mb.

Uw helpdesk blijkt doof voor mijn klacht, want na 7x gebeld te hebben (totaal Eur 71,38) , is er nog steeds helemaal niets gebeurd.

Direct na ontvangst van mijn modem heb ik de actievoucher ingestuurd. Binnen 6 weken zou ik het voorgeschoten bedrag terugontvangen. Deze termijn is vandaag afgelopen en heb helaas geen storting op mijn rekening mogen verwelkomen.

Klap op de vuurpijl is onderstaand verhaal:

Tijdens mijn ADSL oplevering heb ik keurig een voip-modem ontvangen. Per abuis ontving ik een week later, bij de oplevering van internetbellen, wederom een voip-modem. Deze heb ik direct teruggestuurd.
Toch kreeg ik hierover een factuur, en heb wederom uw helpdesk gebeld. Het was een bekende fout, zei de medewerkster, en zou direct worden opgelost.

Sinds gisteren (18 april) ben ik afgesloten van zowel telefoon als internet. De reden? Omdat ik het tweede modem niet heb betaald. Uw helpdesk erkend de fout, en weet dat dit modem niet in mijn bezit is, maar wil toch dat ik dit modem betaal want eerder wordt ik niet aangesloten. Dit is in mijn ogen chantage, want aan mijn financiële verplichtingen heb ik gewoon voldaan, en voel me niet verantwoordelijk voor de fouten van uw firma. Ik heb een klacht aangegeven bij de helpdesk, en men heeft beloofd mij dezelfde dag terug te bellen. Dit is ook niet gebeurd.

Ik ben slechts zeven weken klant van Speedlinq, maar heb weinig reden om enthousiast te zijn over uw product. Met name de gebrekkige kennis en valse beloften van uw –overigens vriendelijke- medewerk(st)ers ergert mij enorm.

Ik stel u dan ook in de gelegenheid om binnen zeven dagen na dagtekening onderstaande problemen op te lossen:

-Snelheid verhogen naar 20Mb, conform overeenkomst. Indien technisch niet mogelijk verwacht ik financiële compensatie in verhouding.

-Restitutie van mijn modem, waarvan de door uzelf opgelegde termijn verstreken is.

-Kosteloze heraansluiting van mijn abonnement.


Indien Speedlinq wederom in gebreke blijft, zal ik mij beroepen op mijn consumentenrecht, en schuw daarbij verdere rechtsgang niet.

Vertrouwende dat u het niet zo ver laat komen, verblijf ik.

iasimov
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 mar 2007 13:49

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door iasimov »

@Stress met Stef:
Ziet er een goede brief uit, ik ben geen jurist maar heb toch twee aanmerkingen:
* ik denk dat de termijn 1 week na dagtekening (te) krap gekozen is, ik denk eerder aan 14 dagen.
* de voorwaarden voor de teruggavevoucher die SL stelt is: na de tweede termijn-afschrijving (van het abonnementsgeld) gaat de 6 weken periode in binnen welke de restitutie zal plaatsvinden. Ik vermoed dat die periode nog niet verstreken is..

Verder: veel succes in je eenzame strijd.. 8)

Stress met Stef
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:34

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Stress met Stef »

@ iasimov

Bedankt!

Het heeft geholpen, want binnen 24 uur was alles opgelost. Heb nagevraag gedaan bij een advocate, en bij wanprestatie mag een termijn van 7 dagen worden geeist.

Destijds heb ik gebruik gemaakt van een aanbieding, en daarin stond dat de voucher binnen 6 weken na insturen zou worden gecrediteerd. Over creditering na een tweede factuur is mij niets bekend (stond ook niet in hun algemene voorwaarden).

In elk geval ben ik momenteel zeer tevreden met Speedlinq en hoop dat dat zo blijft. Over de manier waarop het is gegaan zeur ik niet meer, want het is (uiteindelijk) naar mijn mening prima opgelost.

Groetjes,
Stef

iasimov
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 mar 2007 13:49

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door iasimov »

@Stef

Ik ben blij voor jou en hoop dat velen zich kunnen spiegelen aan je uitstekende, assertieve brief. Wat met name voor jou heeft gepleit is dat je je goed verwoord hebt in correct taalgebruik.
Ik vrees, gelet op diverse reacties, dat velen niet verder kunnen komen dan uitlatingen als 'jullie zijn een roversbende' en elke nuancering opvatten als 'heulen met de vijand'.
Kortom (om met Mart Smeets te kletsen): Chapeau! :P

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Het heeft geholpen, want binnen 24 uur was alles opgelost. Heb nagevraag gedaan bij een advocate, en bij wanprestatie mag een termijn van 7 dagen worden geeist.
Volgens mij staat hier inderdaad 2 weken voor. 1 week is 5 dagen (werkdagen wel te verstaan) en vaak is dit te krap gebleken. 2 weken (10 werkdagen) is inderdaad lang zo slecht nog niet.

Ik snap trouwens niet waarom je niet ook meteen compensatie hebt gevraagd voor de gemaakte kosten. Niet geschoten is tenslotte altijd mis!

Stress met Stef
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:34

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Stress met Stef »

@iasimov

Dank je wel. Het heeft inderdaad geen enkele zin om witheet te worden, integendeel (ook al is het soms verrekte moeilijk om niet te ontploffen...). Je bereikt meestal meer door fatsoenlijk te blijven. Heb ook een aantal posts gelezen waarvan ik me afvraag of je hier werkelijk iets van verwacht...

@MaffeDarkie

Misschien hebben jullie gelijk en kan de termijn beter worden gesteld op 14 dagen. Ik ben juridisch nou eenmaal niet zo goed onderlegd.

De reden dat ik de gemaakte kosten niet heb geclaimed is omdat ik (waarschijnlijk als een van de weinige op dit forum) het niet zo onterecht vindt dat de helpdesk zo duur is. Dit wist je van tevoren. Ik betaal voor een 20mbit abonnement incl. bellen 30 Euro per maand. Dit is minder dan de helft van mijn KPN 3mbit en telefoon. Dan vind ik het logisch dat de kosten uit de lengte of uit de breedte moeten komen. Maar ik vind ook dat je geen 20 minuten hoeft te wachten. Daarom dus gewoon aangetekend communiceren, dat kost je nog geen 5 Euro en ben je verzekerd van resultaat.

Gesloten