LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Speedlinq

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door rayke »

Hier reageert speedlinq niet op.
Wij hebben na zo'n brief de rechtsbijstand ingeschakeld. Toen ineens reageerder speedlinq wel en werden eindelijk de problemen (sinds half februari geen telefoon meer) opgelost.
Inmiddels werkt alles weer.
Nu moeten ze de schade nog vergoeden.
Enne, het contract is inmiddels opgezegd. De eik...s.

neno72
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 apr 2007 03:53

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door neno72 »

Voor nieuwe klanten:
Ik heb abbo 20/1MB comfort met bellen,KPN lijn
Ware snelheid al maanden
12uur/dag down:80-320Kb/sec up: 320Kb/sec
8uur/dag down:1-1.5Mb/sec up:400 Kb/sec
3uur/dag down:3-4Mb/sec up: 600Kb/sec
1uur offline met slow/speedlinq

In het begin (1-2m slechts) was het 19Mb/sec up: 750Kb/sec.
Dat betekent - technisch mogelijk wat belooft is.

En 10000000000 maal roep ik :

VERGEET DEZE GELEGALISEERDE OPLICHTERS !!!
...die belasting betalen en vrij rondlopen

iasimov
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 mar 2007 13:49

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door iasimov »

@neno72 Wees nou eens constructief en stuur een aangetekende brief zoals hierboven is voorgedaan. Als zij werkelijk in gebreke blijven kun je gewoon opzeggen! 8)
Val ons tot dat moment niet lastig met frustraties waar je toch niets mee wilt doen.. :x

Lenard
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2007 15:03

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Lenard »

Ik heb een lange lijdensweg ondergaan bij Speedlinq. Ik wilde opzeggen na twee jaar, maar het bleek al snel dat mij dat op alle manieren onmogelijk werd gemaakt. Ik kan niet uitweiden over alle telefoontjes, kosten en frustraties, maar het is te gek voor woorden.
Een klant die wil opzeggen en dat niet mag!
Mensen die hier zeggen dat ze tevreden zijn omdat hun verbinding pico bello werkt, moeten maar wachten wanneer ze eenmaal willen opzeggen. Zolang ik betaalde en niet wilde opzeggen werkte de verbinding ook uitstekend en probleemloos. Maar dat is niet meer dan normaal, dat mag ik immers als betalend klant verwachten. Met het opzeggen van je abonnement, dan begint het pas! Ik heb vele brieven gestuurd, zelfs naar de directie, ook aangetekend. Nooit reacties!! Bleven wel abb.kosten afschrijven. Bank opdracht gegeven te blokkeren. Toen bleef het stil. Ik dacht, ik heb van mijn kant alles gedaan wat in mijn vermogen lag om te kennen te geven op te zeggen.
Na zeven maanden kreeg ik ineens een Incassobureau (EDR) met een vordering van 730 Euro. Waarvan ruim 400 euro alleen al aan administratiekosten (???) Ik ontplofte van woede. Ik heb meteen EDR gebeld en gezegd dat ik het tot een rechtzaak zou laten komen en ze geen cent behoefden te verwachten. Zo is het gegaan. Het is tot een rechtzaak gekomen. Deze heb ik gewonnen! Gelukkig had ik een rechtsbijstandsverzekering afgesloten. Nooit bij Speedlinq gaan!!! Zij zijn onbeschoft, meedogenloos, en negeren je als klant totaal en volledig. Ze trekken wel ineens aan de bel, als ze merken dat ze hun geld niet krijgen. Dan weten ze je ineens wel te vinden. Een 'Helpdesk' voor klanten voor 70 eurocent per minuut. Wat een ironie. Het is te triest voor woorden. 'Gelddesk' zou beter passen. Een paar tips!! Zeg bij Speelinq op SCHRIFTELIJK !(NIET BELLEN met ze!!! kost je alleen handenvol geld) en opzeggen per aangetekende brief. Bewaar copie brief en poststempel aangetekend. Zolang je dat hebt kunnen ze niets meer doen. Ze zullen een incassobureau inschakelen maar ook deze hebben GEEN ENKELE rechtsbevoegdheid. (Het zijn geen deurwaarders). Mensen verwarren deze twee begrippen vaak. Wees niet bang voor EDR's dreigingen. Hun kracht echter is dat ze weten dat veel mensen er op den duur onder bezwijken en omwille voor hun gemoedsrust tot betalen overgaan. Het is intimidatie. NIET DOEN!!! Laat je niet beroven! Zolang je de bewijzen hebt kunnen ze niets meer doen. Zorg ook voor een rechtsbijstandsverzekering en geef het dan over aan je toegewezen advocaat en leun dan heerlijk achterover in je luie stoel. Speedlinq is ronduit onbeschoft in het totaal negeren van hun klanten.
Er viel een hele last van mij af toen de zaak werd beslist in mijn recht. Maar ik heb ervan geleerd .

MAXIEM

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Ter aanvulling op lenard,

Deze ******** firma 8) is te bereiken op:

Ze hebben geen normaal telefoonnummer.
Wel een adres:

Speedlinq,
Postbus 60163, 1320 AE Almere
of
Televisieweg 2, 1322 AC Almere
of
Speedlinq Antwoordnummer 10988 2501 WB Den Haag
of
Postbus 756 - 9700 AT - Groningen
Telefoon helpdesk: 0900-7733354 (€ 0,70 per minuut)
E-mail helpdesk: [email protected]
Online helpdesk: klik hier

Of

Speedlinq BV
Postbus 136
2270 AC Voorburg
(hoofdkantoor)
Fax Speedlinq: 070-3830185

Vriendelijke groet, Maxiem.

iasimov
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 mar 2007 13:49

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door iasimov »

Geachte Speedlinq Abonnee,


Wij hebben op 18-05-2007 de actiekortingen naar u overgemaakt!

Het gaat om een bedrag van ? 278,60.

Dit bedrag bestaat uit:
- aansluitkosten ? 89,00
- modemkorting ? 69,00
- maandkortingen ? 120,60 (12 maanden x 10,05)

Mocht u nog meer vragen hebben verwijzen wij u naar de volgende link:
http://www.speedlinq.nl/php/faq.php

Vertrouwende u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq Customer Care
Feestje!! :lol:

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door lammertc »

@ iasimov

Nou kunnen ze aan de hand van jou gegevens zien dat je een zwaarder modem hebt gekregen.
Krijg je misschien alsnog rekening
mischien snel aanpassen???

iasimov
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 mar 2007 13:49

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door iasimov »

@lammertc: LOL. :P Ben je betoeterd, zij weten niet beter of ik heb 1 PC draaien op een single-PC modem. In feite heb ik nog steeds het multi-PC modem niet geïnstalleerd, dus kopen.. :?:

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door lammertc »

@ iasimov
Ik bedoel, je zet er een datum bij, dus kleine moeite om in boekhouding credits van die dag na te kijken

iasimov
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 mar 2007 13:49

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door iasimov »

@lammertc:
Ik verwacht ech nie, dat ze een opsporingsbediende inhuren om dit forum te screenen om een luizige €20,- op mij terug te vorderen. Alleen al aan manuren (waar ze immers op besparen) halen ze dát er niet uit.
Maar van de andere kant:
Just because you're paranoid doesn't mean they are not after you.. :oops:

neno72
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 apr 2007 03:53

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door neno72 »

iasimov:
Ik had het tegen nieuwe klanten niet tegen jou.
Voor jou: Ik heb geen zin nog meer kosten te maken en mijn tijd verspilen aan oplichters... en slechts een vraag:
Wat doe je nog in je leven behalve hier commentaren te posten?Ga maar wat plezier maken.

iasimov
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 mar 2007 13:49

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door iasimov »

Voor wie werkelijk geïnformeerd wil worden over hoe gebruikers Speedlinq ervaren, volg dit forumdraadje: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... e/27902414 hier vind je zakelijke informatie en krijg je een indruk hoe groot de 'Oplichtersbende' nu werkelijk is, hoe je modem correct te trainen bij snellere abo's en welke firmware te installeren enz. Tevens ervaar je wat zelfredzaamheid inhoudt: eerst de fout bij jezelf zoeken en pas daarna met het vingertje wijzen.. 8)

@ neno72
Ik amuseer me kostelijk om het gefoeter in dit forumdraadje, ga vooral zo door dan kom ik nog graag commentaar leveren.. :wink:

neno72
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 apr 2007 03:53

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door neno72 »

Dit is mijn laatste post hier.Ik zie weer een paar mensen die tevreden zijn met speedlinq bende en verspillen zo veel tijd en overvloeden dit forum met niet inetresante informaties en slape of positive commentaren over speedlinq !!!??? Waarom,waarom,waarom ???
Of ze werken voor speedlinq bende of ..weet ik veel..tweede antwoord zou kunnen een arts weten.Ik ben arts toch niet.
Ik werk wat met computers en networking en red me thuis niet met speedlinq.Daarom tegen alle potentiele nieuwe klanten..zoek wat dan ook behalve slow/speedlinq oplichters.

iasimov
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 mar 2007 13:49

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door iasimov »

@ Neno72
Dit is al de tweede keer dat je mensen die betere ervaringen hebben dan jij, ervan beschuldigt op de loonlijst van Speedlinq te staan. Goed deze tweede keer houd je de mogelijkheid nog open, dat die mensen een medisch probleem hebben. Ik neem aan, dat je daarmee bedoelt, dat ze gek zijn.. :shock:
Ik begrijp dat je vindt dat je groot onrecht is aangedaan, dat is wellicht zo. Ik bespeur ook, dat je moeizaam communiceert en formuleert. Dat zal in de communicatie met Speedlinq (dat minimale moeite doet om zijn klanten te begrijpen) een enorme handicap zijn als je wilt reclameren. Ik denk dat dit een probleem is dat in deze maatschappij steeds vaker de kop opsteekt. Communiceren met de overheid, met Nuts-bedrijven, met winkels: steeds minder persoonlijke aandacht en steeds slechtere communicatie. Ik heb in deze met jou - en vele anderen - echt wel te doen. Hier springen consumentenorganisaties vaak in de bres. In jouw geval - een ernstig vertrouwensconflict - zou ik zeker eens gaan polsen of op een wetswinkel geen goede brief voor je kan worden opgesteld. :)
Ik vind overigens dat je wantrouwen ten opzichte van medeforumgebruikers niet helemaal gezond is en dat hún inbreng en ervaringen net zoveel bestaansrecht hebben als die van jou. :!:

raprap
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2007 19:05

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door raprap »

...en ik sta ook niet op de loonlijst. Ik snap de frustraties wel hoor: ze zij NIET bereikbaar, alleen via de dure helpdesk a 0,70 cent per minuut. Ik heb de helpdesk nooit hoeven bellen en ben er altijd zelf uitgekomen. Alle problemen die ik gehad heb in de afgelopen twee jaar, lagen overigens nooit aan de verbinding, maar aan hardware of configuratie van hardware. Eens, begin niet aan Speedlinq als je zelf niet handig bent met computers, routers etc. Ben je dat wel:
goedkoper dan bij Speedlinq kan je het volgens mij niet krijgen. Ik betaal nu 24,95 per maand voor een 12 Mbit-aansluiting (natuurlijk moet je dat lijntje delen en haal je die top nooit, maar 600 kbps of meer staat er bij het downloaden toch regelmatig op de teller). Op de website staat tegenwoordig ook heel eerlijk vermeld dat ze geen servicekosten doorberekenen in de abonnementsprijzen. Met andere woorden: ik betaal niet voor de mensen die de stekker van hun PC vergeten in het stopcontact te stoppen. Dit verdienen ze terug met de helpdesk.

Het is dus een afweging maken. Toen ik over wilde stappen naar Speedlinq en het zag van die dure helpdesk, vond ik het best een risico. En wat was ik pissig toen ik het op de dag van oplevering niet direct aan de praat kreeg... Maar het is gelukt en het enige probleem dat ik een paar keer gehad heb, is dat ik een uurtje geen verbinding had. Ook dit hoeft natuurlijk niet eens bij Speedlinq vandaag te komen (maar het ligt voor de hand om je provider de schuld te geven, doe ik ook hoor :) )

Raymond

MarcKoetsier
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2005 20:30

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door MarcKoetsier »

Volgens mij ligt Speedlinq er sinds het pinksterweekend al uit. Ik hoor over het hele land heen mensen die een klapperende Speedlinq verbinding hebben die 99% van de tijd uit is.

De klantenservice is niet te bereiken, dus het lijkt erop alsof meer mensen bellen om hetzelfde te melden. (Dit tegen 70Eurocent per minuut, waarbij tot drie keer toe na twee minuten de telefoon-verbinding werd verbroken...)

Hebben meer mensen deze ervaring(en)?

iasimov
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 mar 2007 13:49

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door iasimov »

Hier ligt in ieder geval de verbinding er niet uit (Regio Nijmegen - Tiscali/BabyXL)..

raprap
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2007 19:05

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door raprap »

Ook in de regio Rotterdam ondervind ik geen problemen (ook hier Tiscali/Baby XL).

rodofumi
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2007 21:47

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door rodofumi »

hier in groningen sinds deze week alleen maar ellende. overdag geen probleem maar vanaf 19:00 ligt de adsl-verbinding er elke minuut uit. pas na middernacht wordt de verbinding beter. speedlinq niet bereikbaar

christina45
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2007 10:57

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door christina45 »

Hier in de regio Zoetermeer (BBNed) is het ook al hommeles.
Idd elke avond en in het weekend zelfs al eerder, vooral als het regent.

Heb na contact met de Helpdesk een email gekregen met zaken om te controleren voor wat betreft TraceRT en aan hen terug te melden (ja natuurlijk via de telefoon) :evil: . De HD meldde dat er capaciteitsproblemen zijn, nu zie ik dat het niet alleen hier is
Ik hoop dat ze het oplossen want hier word ik niet blij van :(

Succes allemaal.

Gesloten