LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tiscali Wurggedrag

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
JDTimmer
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2005 10:10

Tiscali Wurggedrag

Ongelezen bericht door JDTimmer »

Ik heb jaren geleden een "gratis" internet toegang bij The Internet Palza (TIP) genomen. TIP werd overgenomen door World Online en vervolgens door Tiscali. Het "gratis" is ook in de loop der jaren gewijzigd in een wat hoger bedrag (nog steeds redelijk voor een analoge verbinding)
Omdat ik voor mijn werk naar Duitsland vertrok, heb ik keurig geprobeerd volgens de voorwaarden op te zeggen. Dit mag alleen schriftelijk en ik heb dus de brief aangetekend verzonden...... Helaas: Tiscali accepteerd geen aangetekende stukken uit het buitenland maar stuurd wel een deurwaarder op de nieuwe bewoners van mijn huis in Nederland af. Tiscali eist nu van mij dat ik een orgineel bewijs van inschrijving in Duitsland via TPG (Nederlands aangetekend) toestuur om de overeenkomst te beeindigen. Ondertussen heb ik de openstaande rekeningen maar voldaan om de huurders van mijn woning in NL rust te gunnen.
Heeft iemand een idee om van deze mafiabende af te komen?

Goose
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jun 2005 13:00

Re: Tiscali Wurggedrag

Ongelezen bericht door Goose »

Vraag het even aan neptunis1963, die kent volgens mij wel wat mensen bij Tiscali.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tiscali Wurggedrag

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Laat je niet gek maken. Dat ze geen aangetekende stukken uit het buitenland accepteren is natuurlijk hun probleem. Dat zal de kantonrechter ook vinden. Je kan het dus laten aankomen op een zitting bij de kantonrechter. Daar maakt Tiscali geen schijn van kans en dat weten ze ook. Alleen weten ze ook dat de meeste mensen zich makkelijk laten intimideren met berichten als "wij sturen een deurwaarder langs".

Laat die deurwaarder maar komen: hij moet bij jou in Duitsland zijn en nergens anders. Andere personen hebben niets te maken met jouw contract met Tiscali.

DSL_Expert
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 aug 2005 10:51

Re: Tiscali Wurggedrag

Ongelezen bericht door DSL_Expert »

Ik ben bang dat Tiscali dit mag eisen. Ze hebben een contract binnen Nederland afgesloten met een Nederlands staatsburger.

Domme regel in mijn ogen , maar wel verklaarbaar. Ik zou zeggen lekker aangetekend versturen in Nederland.

Gesloten