LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help ik ben opgelicht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
r.vellema
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 sep 2005 11:15

Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door r.vellema »

Graag ontvang ik advies:

Even kort mijn verhaal: Een paar maand terug heb ik via een bon een gratis kookboek aangevraagd. Het boek heb ik keurig thuisgestuurd gekregen. Maar een week later schrok ik mij een hoedje..... Er werd ineens 688,35 van mijn bankrekening afgetrokken. Ik natuurlijk actie ondernomen via mijn bank... Maar nu komt het: Blijkt er sprake te zijn van een 0 dagen incasso contract en KAN ik het niet terug eisen... Omdat ik me namelijk heb aangemeld.

Ik kijk op internet en wat schetst mijn verbazing... ook daar zijn ze actief... kijk maar op http://www.gratisboek.tk Ik wil dus graag advies over die 0 dagen incasso van de bank en hoe ik mijn geld bij deze oplichter kan terughalen.

Wie kan mij helpen!!!!

technomania
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 sep 2005 13:03

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door technomania »

beste topicstarter,

Ik raad aan om voortaan ALLES GOED TE LEZEN voor u klakkeloos alles invuld en u ergens voor aanmeld.
zostaat er op de site.
Ik betaal slechts € 2,95 aan administratie- en verzendkosten voor het kennismakingspakket. Hierna ontvang ik elke 4 weken een nieuwe deel voor slechts € 50,00. Een lidmaatschap duurt 1 jaar en gaat in als ik niet binnen 8 dagen opzeg, na ontvangst van mijn kennismakingspakket. Ik machtig hierbij u dan ook om het totaal bedrag van mijn lid-maatschap in 1 keer van mijn rekening af te halen. (Regeling incasso opdracht is verkrijgbaar bij uw bank of Postkantoor
even kijken elke 4 weken een boek voor "slechts" 50 euro... 52 weken gedeeld door 4 = 13 * 50 = alkvast 650 euro, daarbij komt dan nog 13x 2,95 verzendkosten=38,35.... samen is dat 388,25...

vrees dat je hier helemaal nix aan kan doen!

(misschien een tip om helemaal geen www........TK sites te vertrouwen voor beste

r.vellema
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 sep 2005 11:15

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door r.vellema »

haha technomania,

Ik begrijp dat je me dom vindt en dat je van mening bent dat het mijn eigen schuld is. Daar heb ik dus niks aan... Ik wil info hoe het kan dat er zomaar een grote oplichter 700 euro van mijn bank kan plukken waar ik niks tegen kan doen. Gratis is toch gratis !!!

Wie weet er meer over dit bedrijf en nogmaals technomania jij weet toch ook dat gratis betekend voor niks nada noppes.

Dus graag wat info om deze oplichterij aan te pakken

technomania
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 sep 2005 13:03

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door technomania »

valt dit onder oplichten? Kijk, als ze het geld afschrijven en u krijgt uw kookboeken niet, dan is dat oplichting! Dit isn gewoon een vuil zaakje waar u helaas bent ingetrapt. Ik vrees ook dat u er weinig tegen kunt doen! Ik hoop dat ik het mis heb want het is toch een flink bedrag! Suc6 (ps, was geen aanval tegen u persoonlijk...)

Gratis is idd gratis... zoals op de site staat vermeld dat het 1e deel gratis! dat klopt. de overige zijn dus niet gratis!

Heeft u binnen 8 dagen afgemeld bij deze organisatie? dan kunt u er nog wel vanaf komen...

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door topery »

Waar het om gaat is:
U heeft een bon ingevuld? Waar heeft u dat gedaan? Stonden de algemene voorwaarden daarbij vermeld?

Als u via de website heeft gereageerd staat daar nl. duidelijk vermeld dat u een verplichting aangaat....

r.vellema
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 sep 2005 11:15

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door r.vellema »

topery

Nee ik heb geen algemene voorwaarden gehad ik weet zeker dat die er niet bij stonden. Ik weet zeker dat het om een graatis kookboek gaat en niet om een bedrag van 700 euro die van mijn rekening is afgetrokken, jij bent toch met me eens dat het pure oplichters zijn...

Ik ben bij de politie geweest en bij de bank, die helpen mij ook niet. Wie heeft er tips en zijn er prodeo advocaten die kunnen helpen om dit aan te pakken?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik kan er met de beste wil van de wereld geen oplichting in zien hoor. Je vult een formulier in, waar notabene NAAST staat op dezelfde pagina dat je een verplichting aangaat als je niet binnen 8 dagen opzegd. Tekst is iets eerder in dit forum te vinden.

Je hebt dus blijkbaar niet gereageerd binnen die 8 dagen en dan zit je er dus aan vast. Geen oplichting dus, maar je eigen vergeetachtigheid.

technomania
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 sep 2005 13:03

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door technomania »

mee eens kar2... sommige internetters zijn zulke makkelijke prooien! zelf ook wel eens stom gedaan... gelukkig mijn lesje geleerd. Alleen topicstarter heeft wel een duur lesje geleerd.

trouwens....mensen (EN VOORAL WEBMASTERS)... leer nou eens het verschil tussen een forum en een topic

r.vellema
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 sep 2005 11:15

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door r.vellema »

Karr-2 en technomania

Voor de duidelijkheid gaat het hier om een bon uit een tijdschrift en daar stond bij dat het alleen gratis was. De internet pagina is anders van opmaak. De advertentie was alleen maar een gratis kookboek.

En voor de duidelijkheid ik heb nu 2 boeken thuis liggen maar ik ben nu al 700 euro kwijt. Stel dat ze niet meer leveren waar bijf ik dan dan ben ik mijn geld kwijt.

Nogmaals de bon zag er anders uit en op www.internetoplichting.nl staat ook nog een ander slachtoffer van deze oplichtiers. Bambi is ook bestoklen.

En tevens is het vreemd, want nergens staan gegevens van het bedrijf, dus opzeggen is ook onmogelijk !

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ah oke dat veranderd de zaak iets. Maar dan nog zou u moeten weten dat gratis niet bestaat in de moderne maatschappij, er zit altijd ergens een addertje onder het gras. En dat is dus nu gebleken.

Misschien verwezen ze naar de voorwaarden online?

bokkie
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mar 2005 21:48

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door bokkie »

Heeft u een kopie van die bon? Een ander exemplaar wellicht? Dan heeft u een zaak. Ook kunt u overwegen bij de bank te melden dat er een onrechtmatige incasso heeft plaatsgevonden. De bank MOET dan bewijs opvragen bij het bedrijf en als het goed is, kan het bedrijf dat niet leveren. Dreig bij de benk desnoods met stappen naar de Geschillencommissie Bankzaken om de vaart er in te houden.

sollingen1
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2005 10:38

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door sollingen1 »

Wie heeft er ook ervaring

Ik heb een gratis kookboek aangevraagd. Gekregen en daarna iser 700 Euro van mijn bank afgeschreven. Ik wilde het terugdraaien, maar dat lukte niet. Ik heb inmiddels aangifte gedaan maar dat werkte niet (civiele zaak).

het gaat om http://www.gratisboek.nl

Groetjes Mike en Bianca

geert1965
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:30

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door geert1965 »

Kijk hier eens:

http://internetoplichting.nl/cgi-bin/ya ... 1126170430

Zo te zien hebben ze nog veel meer slachtoffers gemaakt.

Die gasten verkopen dus telefoonboeken voor 700 euro!! Schandalig

Gast

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 08 Sep 2005 15:28 door r.vellema


--------------------------------------------------------------------------------

topery

Nee ik heb geen algemene voorwaarden gehad ik weet zeker dat die er niet bij stonden. Ik weet zeker dat het om een graatis kookboek gaat en niet om een bedrag van 700 euro die van mijn rekening is afgetrokken, jij bent toch met me eens dat het pure oplichters zijn...

Ik ben bij de politie geweest en bij de bank, die helpen mij ook niet. Wie heeft er tips en zijn er prodeo advocaten die kunnen helpen om dit aan te pakken?
Wat ik altijd doe als ik dit soort dingen krijg en ik zou geïnteresseerd zijn, kopie maken alvorens op te sturen, inderdaad als erop de bon staat gratis en er staat verder niks bij dan staat u juridisch in uw recht, maar zodra zo'n instantie om uw rekeningnr. gaat vragen dan moet u voorzichtig zijn, want als iets gratis is, dan behoef je dat niet op te geven.
Ik denk dat erop de bon vast wel in kleine lettertjes iets gestaan heeft in die trend dat je een overeenkomst aangaat, mijn vraag luid ook heeft u uw handtekening moeten zetten.?
Zonder handtekening kunnen ze je niks maken, als men electronisch een aanvraag doet en het word toegewezen dan is die electronische handtekening rechtsgeldig, maar zoals ik uit uw verhaal op heb kunnen maken is dat niet het geval, dus kom ik weer terug op die bon, wat stond erop en waarom heeft u geen kopie er van gemaakt.?
Ik zeg dus niet dat u dom bent maar ik vind wel dat u een klein beetje onvoorzichtig geweest bent.
Natuurlijk zijn er Prodeo-Advocaten die u kunnen helpen maar ook zij zullen u dezelfde vragen stellen als wat ik gedaan heb, als u niet aan kan tonen dat u in uw recht staat, dan word het verdomd moeilijk om te bewijzen dat u in uw recht staat.
Want hoe bewijs je iets waar je geen bewijzen van hebt.?

geert1965
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:30

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door geert1965 »

Lees net dat er op internetoplichting een advocaat op basis van no-cure-no-pay zijn diensten aanbiedt.

Dat betekent toch gratis als er wordt gewonnen?

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door LeeGer »

geert1965
BerichtGeplaatst op: 11 Sep 2005 12:18 Onderwerp: gratis advocaat?

Lees net dat er op internetoplichting een advocaat op basis van no-cure-no-pay zijn diensten aanbiedt.

Dat betekent toch gratis als er wordt gewonnen?
Nee, als je wint moet je juist betalen, win je niet en krijg je dus niets dan hoef je ook niet te betalen.

Gast

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 11 Sep 2005 12:18 door geert1965


--------------------------------------------------------------------------------

Lees net dat er op internetoplichting een advocaat op basis van no-cure-no-pay zijn diensten aanbiedt.

Dat betekent toch gratis als er wordt gewonnen?
Neen, dat betekend, als een Advocaat de zaak niet naar behoren af kan handelen; dus hij wint geen zaak voor je, dan behoef je zo'n Advocaat niet te betalen, maar wint hij de zaak wel voor je dan krijg je zijn rekening gepresenteerd.
Dat is dus no cure no pay .
Zo'n Advocaat werkt ook niet naar mijn inziens met toevoegingen.

geert1965
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:30

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door geert1965 »

Dat betekent dus dat je hoe dan ook geld kwijt bent als je naar de rechter gaat? Of moet de tegenpartij de kosten betalen van jouw advocaat?

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door vladja »

Een tegenpartij, als die verliest, wordt voor een deel veroordeeld tot betaling van de kosten. Maar in dit bedrag zitten niet de kosten van je advocaat. Het bedrag dat toegewezen wordt, is in werkelijkheid maar een schijntje in vergelijking tot de gemaakte kosten. Houd er rekening mee dat een advocaat al gauw per uur zo'n € 200,-- tot € 250,-- kost.

Een paar uurtjes werk en je zit al boven het bedrag dat je terug kan krijgen. Met de rest van de kosten erbij, ga dus het schip in.

Vladja

geert1965
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:30

Re: Help ik ben opgelicht

Ongelezen bericht door geert1965 »

Dat betekend dus dat je dubbel genaaid wordt......

Zijn er nog andere kosten bij een rechtzaak? Je moet toch ook de rechtbank betalen?

Gesloten