LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Freeler overgenomen door Het Net

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Freeler overgenomen door Het Net

Ongelezen bericht door four-eyes »

Het Net heeft Freeler overgenomen. Vlgs Het Net levert dit alleen maar voordelen op voor de Freeler-abonnee. Helaas kan ik het daar niet mee eens zijn. Momenteel kan ik b.v. gebruik maken van de FTP-server van Freeler via mijn ADSL-account bij SpeedXS. Geen probleem.

Bij Het Net kan dat niet. Daar moet je inbellen. Wie gaat er nou inbellen als je een ADSL-abonnement hebt? Dan ben je toch gek? Wil je niet inbellen dan moet je om bestanden te uploaden de Homepage Wizard van Het Net gebruiken. En dat betekent stuk voor stuk bestanden uploaden. Lekkerrr !

Ik waarschuw dus de Freeler-abonnees die overgaan naar Het Net.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Freeler overgenomen door Het Net

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Voor meer over dit onderwerp kijk op www.adslforum.nl

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Freeler overgenomen door Het Net

Ongelezen bericht door four-eyes »

Bedankt voor de tip.
Ben blijkbaar niet de enige die Het Net niet ziet zitten.
Heb je ooit wel eens iets te maken gehad met de Helpdesk van Het Net?
Zelden, maar dan ook zelden, heb ik zo'n incompetente club meegemaakt.
Nee, wat mij betreft, ga ik van z'n lang zal z'n leven niet over naar Het Net.

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Freeler overgenomen door Het Net

Ongelezen bericht door jvs »

Heb je ooit wel eens iets te maken gehad met de Helpdesk van Het Net?
Zelden, maar dan ook zelden, heb ik zo'n incompetente club meegemaakt.
Dit is echt onzin. De helpdesk van Hetnet is precies dezelfde als de helpdesk van Planet internet en werkt nauw samen met de helpdesk van kpn zelf en dat zijn gewoon helpdesks die als prima bekend staan.

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: Freeler overgenomen door Het Net

Ongelezen bericht door Lahan »

idem ze staan in de top5 van provider met de minste klachten...

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Freeler overgenomen door Het Net

Ongelezen bericht door four-eyes »

Oh ja? Ik heb toch echt andere ervaringen. Als je in een mail 2 vragen stelt, krijg je steevast antwoord op 1 vraag. En als je nog wat had aan dat antwoord ... nee dus.
Op mijn specifieke vraag hoe het zat met toegang krijgen tot de FTP-server van Het Net via een andere provider, kreeg ik een kant-en-klaar verhaaltje, zo van hun eigen site geplukt. Mij werd uitgelegd hoe FTP werkte en dat je daar een speciaal programma voor nodig had. Maar daar vroeg ik helemaal niet naar!
Op een gegeven moment kreeg ik te horen dat mijn abonnement beëindigd was. Maar ik had helemaal geen abonnement bij Het Net. Sterker nog: never nooit niet neem ik een abonnement bij Het Net. De correspondentie met de Helpdesk heeft daar beslist toe bijgedragen.
Ik wist niet dat de Helpdesk van Het Net en Planet dezelfde zijn. Maar nu je het zegt wordt me ineens duidelijk waarom mijn zwager die bij Planet zit zo'n hekel heeft aan de Helpdesk. Een stelletje nincompoops vindt hij ze. En groot gelijk heeft-ie.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Freeler overgenomen door Het Net

Ongelezen bericht door four-eyes »

Terugkomend op die specifieke vraag van mij en hun antwoord daarop: denk niet dat ik dit antwoord meteen kreeg. Er zijn tig mailtjes aan vooraf gegaan met allemaal onzin antwoorden van de kant van de Helpdesk van Het Net.
Weet je wie een goeie Helpdesk heeft? SpeedXS. Die reageren tenminste snel en correct. Dat is andere koek!

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Freeler overgenomen door Het Net

Ongelezen bericht door jvs »

Zou je kunnen verklaren waarom planet op de 2e en hetnet op de 5e plek staat van beste providers, met direct-adsl daar nog tussen? Terwijl ze zooooo'n slechte helpdesk hebben? :P

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Freeler overgenomen door Het Net

Ongelezen bericht door four-eyes »

Heb geen idee waar dit onderzoek op gebaseerd is. Ik weet alleen maar wat ik zelf heb meegemaakt. En wat ik van mijn zwager hoor die bij Planet zit.
Nogmaals, de Helpdesk van Het Net sucks big time !

ex-freeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2005 16:19

Re: Freeler overgenomen door Het Net

Ongelezen bericht door ex-freeler »

Eerst kregen de freeler klanten bricht dat ze over konden stappen naar HetNet en daarbij hun bestaande (freeler-) adres konden behouden.
Na de aanmelding bij HetNet blijkt echter dat je abonnee wordt van HetNet en als neveneffect de bestaande freeler email eveneens blijft bestaan. Daarna heb je dus twee accounts, dat was natuurlijk niet de bedoeling. De webmail van HetNet is veel beter bij de tijd dan die van freeler en kan goed met HTML overweg, iets wat de freeler webmail niet kan (kon). Ik heb over deze gang van zaken geklaagd met als enige melding dat "het nu eenmaal zo is". De freeler server was een oude server en daar deden "ze" niks meer aan. Ik had dus voorgesteld om de freeler adressen simpelweg door te sluizen naar de server van HetNet. Dat had gekund, HetNet is immers eigenaar van mail.freeler.nl.
Wat schetst mijn verbazing dat vorige week de "oude" mailserver van freeler tòch is aangepast. Inderdaad een andere layout, HTML werkt nu ook en je kunt een forward instellen. Echter sindsdien werkt de freeler mailserver voor geen meter meer. Af en toe doet ie het eventjes, maar het is zo erg dat de helpdesk van HetNet na "toets 1 voor een technische vraag" meteen al aangeeft dat ex freeler klanten kunnen rekenen op problemen met de email server. En dat nu al meer dan een week. En op vragen per email aan de helpdesk wordt al helemaal niet gereageerd..... foi foi wat een ellende.
Laatst gewijzigd door ex-freeler op 08 dec 2005 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: Freeler overgenomen door Het Net

Ongelezen bericht door Bink007 »

De helpdesk van Het Net is niet zo heel erg goed in het beantwoorden van vragen. Geven ze al een antwoord dan is dat meestal een antwoord op een niet gestelde vraag.

Heb zelf vanwege het niet functioneren van de helpdesk mijn abonnement opgezegd. Op de vraag wat nu de juiste einddatum van het contract is heb ik nu al drie verschillende data opgekregen. 2 verschillende van de helpdesk en nog een andere datum via een bevestigingsbrief van de opzegging. Nadat ik hier voor de zoveelste keer opheldering over had gevraagd en daarnaast tevens de vraag had gesteld wie nu eigenlijk verantwoordelijk is voor de opzegging bij de KPN, werd het stil, heel erg stil..........

Eigenlijk kun je er maar het beste om lachen om zoveel onnozelheid op een hoop!

BLS
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 jul 2005 16:58

Re: Freeler overgenomen door Het Net

Ongelezen bericht door BLS »

Ik was bij freeler en overgegaan naar het net. Nu gaan ze geld incasseren nog van freeler :lol: alles laten restorneren het is gewoon helemaal niets het net. Opgezegd en een brief laten schrijven door een jurist van de rechtsbijstandverzekering. Mijn contract bij ze loopt nog tot april 2006 ik ben overgestapt naar planet en binnen 2 dagen was alles geregeld.

Ik hoef mijn contract bij het net niet uit te dienen wegens wanprestatie van e-mailstoringen etc. anders had ik ze een proces aangedaan !!!!!!!

Van hun website van vandaag:

Onderwerp: Problemen met Freeler e-mail
Tijdstip Melding: 07-12-2005 16:54
Korte uitleg: Helaas hebben wij op dit moment problemen met de Freeler e-mail.

Op dit moment kunt u problemen ondervinden bij het ophalen (poppen) van uw e-mail via uw mailprogramma. Uw mailprogramma zal aangeven dat het geen reactie krijgt van onze mailserver (time-out).

Verder zijn wij genoodzaakt spoedonderhoud te plegen op de Freeler webmail. Hierdoor is deze tot nader order helaas niet beschikbaar.

Wij bieden onze excuses aan voor dit ongemak, en doen er alles aan deze problemen zo spoedig mogelijk op te lossen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Freeler overgenomen door Het Net

Ongelezen bericht door SJZ »

Dit is echt onzin. De helpdesk van Hetnet is precies dezelfde als de helpdesk van Planet internet en werkt nauw samen met de helpdesk van kpn zelf en dat zijn gewoon helpdesks die als prima bekend staan.
Nou, een familielid van mij kan al meer dan een week niet meer inbellen, en heeft al tig keer kweet niet hoelang met de helpdesk aan de telefoon gezeten. (waarbij de telefoonverbinding aan hun kant er ook nog soms uitklapt zodra je iemand spreekt "ja, er ging hier wat mis, wie had u aan de lijn?")
En het enige wat de helpdesk echt kan zeggen is: "nee, het ligt niet aan u, vanaf hier kan ik uw mailbox ook niet bereiken, dus de technische storing moet hier zitten. Wij bellen u binnen 48 uur terug." En dan hoor je niks meer.

Ja, lekkere club. Zelf heb ik ook afscheid MOETEN nemen van freeler nadat gironet werd omgezet naar freeler. Met freeler was niks mis, maar veel mensen die met die omzetting te maken hadden kregen wel problemen.
En nu is de omzetting van freeler naar hetnet dus een probleem, de helpdesk kan dan ook niks betekenen.

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Freeler overgenomen door Het Net

Ongelezen bericht door henkgeluk »

exfreeler,

die forward werkt die wel?
ik moet mijn freeler email ophalen van hun webserver
anders komen ze niet meer binnen via hetnet.

freeler ligt er tekens uit (email)

gisteren ook de email van hetnet.

dus hoe forward jij die email naar hetnet?

gr

henk geluk

ex-freeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2005 16:19

Re: Freeler overgenomen door Het Net

Ongelezen bericht door ex-freeler »

Henk,

De forward werkt naar mijn idee wel naar behoren, hoewel ik niet telkens probeer of de webmail werkt als ik een mailtje geforward krijg.
Maar ik forward het dus niet naar HetNet maar naar een derde adres...

Nu weet ik dat het wel of niet werken van de webmail niet direct te maken hoeft te hebben met het wel of niet werken van de emailserver want dat kunnen heel goed verschillende machines zijn. Zo lijkt het hier ook, want de inlogpagina van de webmail werkt prima. Echter zodra de berichten in beeld moeten verschijnen wordt het stil. De forward functie lijkt dus wel te werken, maar aangezien ik geen idee heb van evt. vertraging die daarbij optreedt weet ik niet of het ook zo snel werkt als zou moeten.

GL

ex-freeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2005 16:19

Re: Freeler overgenomen door Het Net

Ongelezen bericht door ex-freeler »

En ja hoor, de freeler webmail en mailserver lijken weer te werken. Volgens de eerste aankondigingen (van vorige week, vòòr het 'updaten' van mailserver) werd nog hard geroepen dat klanten niets hoefden te doen en dat er "niets" met de berichten in de mailbox zou gebeuren.
Welnu was het eerst zo dat klanten niets kònden doen en niet bij hun berichten konden, nu kun je wel weer bij je mailbox maar alle berichten zijn VERDWENEN!!!!! Leuk, want de POP3 werkte ook niet en ik heb de berichten nog niet met m'n outlook express kunnen ophalen en nu is dus alles weg. Wat een ongelofelijke opeenstapeling van onkunde.

senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

Re: Freeler overgenomen door Het Net

Ongelezen bericht door senseo »

Ik ben niet zo'n deskundige, maar wat ik wel heb gemerkt:
Bij Freeler nooit problemen gehad
Baalde al dat Freeler werd overgenomen naar het Net
En ja, problemen met ophalen van (belangrijke!) e-mails de afgelopen periode.
Bovendien verbreekt regelmatig de verbinding sinds het net.
Niet voor lang, maar als je zo 'verwend' bent geweest bij Freeler, toch vervelend...
Freeler leek op zo'n scheidsrechter die het spel goed leidt, maar nauwelijks opvalt. Het Net lijkt op............pffffffffffffffffffff

Gesloten