LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vijandigheid op Forums

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Er wordt vaak vijandig of agressief gereageert op de forums op deze site.

Peiling eindigde op 14 dec 2005 23:00

Eens
20
80%
Oneens
5
20%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Vijandigheid op Forums

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Het valt me op dat mensen op deze forums heel snel boos of agressief reageren op posts, of ligt dat aan mij? We kunnen toch wel als normale mensen met elkaar omgaan...

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Vijandigheid op Forums

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

En dat is niet alleen op forums als deze:

Waarom zouden er anders zoveel oorlogen worden gevoerd ?

Als je kijkt naar oorzaken van agressie dan zijn daar b.v.:
1. Egoisme/hebzucht
2. Jalouzie/Afgunst
3. Faalangst
4. Het krijgen/geven van (opbouwende) kritiek.

Daarmee zijn waarschijnlijk de belangrijkste factoren, welke agressie opwekken wel genoemd.

De toon waarmee sommigen in postings reageren komt ook vaak voort uit 1 van de vier genoemde factoren.
Wat je daar mee aan moet ? Dat hangt van je persoonljke instelling af.

Wat zijn "normale mensen" ? Zijn dat mensen welke het gedragspatroon van de "meute" volgen ? Of zijn het juist die mensen, welke in de minderheid zijn, maar waar je eigenlijk nooit een kwaad woord over hoort ? Zeg het maar............

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Vijandigheid op Forums

Ongelezen bericht door hoffie »

Zou je misschien helpen als je eens stopt met alles te copieeren om het vervolgens onder heel veel vragen neer te zetten???????????????????????

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: Vijandigheid op Forums

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Ja, dat was een klein foutje, veel is overdreven trouwens... maar je hebt wel gelijk

Joop_Aarnoutse
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2005 11:09

Re: Vijandigheid op Forums

Ongelezen bericht door Joop_Aarnoutse »

HET mooie voorbeeld!

Hoffie is dus een van die personen die continu uit loopt te dagen! :x

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: Vijandigheid op Forums

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Ik weet er alles van, ik heb 1 keer iets gezegd wat inderdaad fout was(daarna verbeterd) en ik ben gelijk duivelsgebroed... Ik heb zelfs toegegeven dat ik fout zat en nog blijven de aanvallen binnenrollen... Als hij me nou in normaal nederlands op mijn fout gewezen had, maar nee. Ik ben gelijk een nietsnut en een computerleek (dat heeft ie trouwens nooit met die woorden gezegd, maar daar kwam het wel op neer).

Gewoon niets van aantrekken.

T zal me niets verbazen als ie hier ook weer gaat reageren...

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: Vijandigheid op Forums

Ongelezen bericht door Lahan »

zullen wij het eens hebben over niveau van de gemiddelde vraag die wordt gesteld of die van de vraagstellers?

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: Vijandigheid op Forums

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Hoe bedoel je dat precies?

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: Vijandigheid op Forums

Ongelezen bericht door mve2 »

Lahan iedereen van elk niveau kan zijn vragen hier kwijt

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: Vijandigheid op Forums

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Tja, als hier alleen mensen met een bovengemiddeld niveau ingewikkelde vragen mogen stellen kunnen we nu net zo goed ophouden :roll:

Deze forums zijn er om mensen te helpen, dus is het logisch dat je soms vragen van een (voor jou) laag niveau tegenkomt.
Laatst gewijzigd door Wouter_Oud op 21 nov 2005 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: Vijandigheid op Forums

Ongelezen bericht door Lahan »

heel veel mensen raadplegen dit forum pas ná dat ze iets gekocht hebben...

heel veel mensen weten niet wat het woord "zoeken" betekent...

heel veel mensen beginnen een nieuw topic, terwijl er al genoeg topics zijn over een bepaald onderwerp...

heel veel mensen denken recht te hebben op iets, zonder dat ze hun rechten kennnen...

heel veel mensen lezen de huisregels van dit forum niet eens, en vinden het dan raar dat ze achteraf met iets zitten waar ze eigenlijk niet voor gekozen hebben...

De consument is arrogant, asociaal, lui en vooral dom!

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: Vijandigheid op Forums

Ongelezen bericht door mve2 »

Heel veel mensen doen het wel goed, en ook heel veel mensen zijn niet arrogant, asociaal, lui en vooral dom.
En wat het te maken heeft met de huisregels van dit forum?

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: Vijandigheid op Forums

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

De consument is arrogant, asociaal, lui en vooral dom!
Lahan, je bent zelf ook een consument :wink:

Verder klopt het wel dat we allemaal dom en onwetend zijn op bepaalde gebieden...

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: Vijandigheid op Forums

Ongelezen bericht door Lahan »

Ik ben ook consument, maar mij overkomt bijna niks en als me iets overkomt weet ik op een of andere manier het wel goed op te lossen of opgelost te krijgen. Ik ben nou niet slimte, maar toch lukt het me.

Ik werk zelf in een winkel en heb bijna dagelijks met de consument te maken. Je wil niet weten op hoeveel mensen mijn stelling van toepassing is. Als ik er met collega's van een andere winkel over praat wordt er eerst lacherig over gedaan, maar als men dan aan het eind van een dag na denkt komt men gewoon tot de conclusie dat de consument arrogant, asociaal, lui en vooral dom is. Als voorbeeld geef ik de accu, mensen hebben geen idee wat een accu doet en koppelen allerlei symptomen aan een accu...

Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk...

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Vijandigheid op Forums

Ongelezen bericht door agro »

Beste Lahan,

Ik hoop nooit bij jou in de winkel te hoeven komen, en nog minder dat ik door je geholpen zal worden.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Vijandigheid op Forums

Ongelezen bericht door hoffie »

De consument is arrogant, asociaal, lui en vooral dom!
Laat dit nou net verwoorden hoe de meeste mensen over winkelpersoneel denken :lol: :lol: :lol:

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: Vijandigheid op Forums

Ongelezen bericht door Lahan »

Deze stelling staat me niet in de weg mijn werk te doen, ik heb uiterst tevreden klanten en krijg regelmatig een hand.

Het is vaak de klant zelf die een goede oplossing in de weg staat. Ze luisteren vaak niet naar wat je ze vraagt en naar de oplossingen die ze wil bieden.

Klanten die arrogant of dom bezig zijn we snel mee klaar, de deur is voorin de winkel...

Hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005 13:58

Re: Vijandigheid op Forums

Ongelezen bericht door Hamster »

Dat de vijandigheid op de forums zo groot is komt geheel voor rekening van het legioleaseforum. En jammer genoeg houdt de redactie van Tros Radar dit forum bewust in stand omdat zij vreest dat niemand meer aandacht zal besteden aan het Radarforum in zijn algemeenheid.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Vijandigheid op Forums

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

De mens zoekt gewoon agressie. Vraag mij niet waarom......
.
Voorbeeld: de persoon X gelooft alles wat er op tv wordt gezegd.
persoon y corrigeert bepaalde zaken, welke persoon x op tv gehoord heeft, omdat de zaken, gezegd op tv gewoon niet kloppen. Dat levert gegarandeerd agressie op. Dat gebeurt echter ook als persoon y persoon x in alles gelijk geeft omdat persoon y het zat is om te corrigeren. Als nu echter persoon x er achter komt, dat iets, verteld op tv niet juist was, is de kans reeel aanwezig dat hij persoon y daar op aanspreekt in de trend van "had je mij daar niet op kunnen wijzen ?", met mogelijk agressie tot gevolg........

Ik denk zelf niet, dat alleen het Legiolease forum debet is aan vijandigheid hier op het forum: Het is gewoon het gebrek aan respect voor andermans mening; vooral als die in gaat tegen alle principes van sommigen.
(Ook al zijn die principes het gevolg van b.v. indoctrinatie)

Ook als een doeltreffende oplossing wordt gegeven voor een probleem (in welke discussie dan ook), wordt daar meestal heel agressief op gereageerd, hetgeen doet vermoeden, dat er een bepaalde groep is, die er op kickt om te klagen en/of agressie uit te lokken en gewoon niet van hun probleem af willen. De reden is vermoedelijk, dat de aangedragen doeltreffende oplossing te veel moeite, danwel (te) veel geld kost: ofwel men is onder geen beding offer bereid, maar wil een oplossing welke vaak niet zonder agressie benaderd wordt. Is die oplossing dan niet haalbaar, dan resulteert dit in nog meer agressie.

Tenslotte: Er zijn geen problemen, alleen maar oplossingen :lol:

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Vijandigheid op Forums

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk...
Het is altijd weer een aangename verrassing om te zien dat iemand de moeite neemt om mij te vermelden.

Mijn dank :lol:

Gesloten