LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door ?? »

@Mazzaline: je kunt je oude modem herconfiguren dat 'ie het doet op het netwerk van Wanadoo. Dan werkt het ook, aangezien ieder fatsoenlijk ADSL modem werkt op ieder netwerk. De instellingen kun je vinden op het forum van Tweakers (waar mensen overigens wel een discussie aan kunnen gaan zonder gelijk zichzelf in een slachtofferrol te plaatsen, maar die opmerking is niet aan jou gericht). Info over het herconfiggen van je huidige modem vind je in de handleiding.

'T is een work-around, maar dan werkt het in ieder geval en kun je het internet op.

@VV: Goh, nu werk ik weer bij Wanadoo. Als ik de mensen op dit forum moet geloven, heb ik ongeveer 50 banen. Hmmm... zou jij mij even uit kunnen leggen hoe dat kan?

ridge4est
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2005 22:20

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door ridge4est »

Het enige wat bij wanadoo (te) goed werkt zijn de automatische incasso's en de rest is bagger.

VV
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:54

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door VV »

Leuke tip ?? onze ADSL-deskundige ...dat wat jij voorstelt is iets wat ieder weldenkend mens uiteindelijk zal proberen....ik heb het dus ook geprobeerd...

En toen kwam ik erachter dat dat baggerbedrijf het had gepresteerd om helemaal GEEN ADSL-signaal door te geven terwijl ze doodleuk beweerden dat ze dat wel deden.

Ze zijn vervolgens nog te beroerd om even te komen controleren, laat staan iemand te sturen die de zaak in orde gaat maken.

En ?? je blijft helaas dooremmeren over een slachtofferrol....ga dan lekker discussieren op het Tweakers-forum als het je niet aanstaat dat iemand hier ongezouten zijn beklag doet. En overigens...als je mijn vorige bijdrage goed leest, kun je lezen dat ik nergens beweer dat je bij Wanadoo zou werken.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door ?? »

@VV: Natuurlijk komen ze niet bij jou controleren, dat schiet niet op. Als je geen line-sync hebt terwijl bij jou alles goed zit heeft dat totaal geen zin. Verspilling van tijd en geld van beide partijen.

In dat soort gevallen moet je ook niet moeilijk gaan doen. Paar keer bellen en als dat geen oplossing biedt binnen een redelijke termijn (paar weken), een faxje of een briefje sturen. Da's bijzonder effectief, ook bij Wanadoo. Bij mij was het na een vriendelijke fax binnen een paar dagen opgelost en belden ze nog na om te checken of alles nu wel goed werkte. Vervolgens kreeg ik nog abogeld terug voor de periode dat ik niet online was geweest plus nog een beetje extra. Probleem opgelost zonder dat ik er opgefokt over hoefde te gaan doen of moet gaan zeuren over het ontbinden van contracten.

Maar goed, ik zal wel te simpel denken. Toch vreemd dat ik mijn problemen met bedrijven altijd erg snel heb opgelost ...

VV
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:54

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door VV »

Zucht....?? heeft blijkbaar een streepje voor bij Wanadoo....want bij mij was er na drie maanden nog geen oplossing gekomen terwijl ik op allerlei manieren contact met ze heb gezocht.
Dat contact wordt gewoonweg op geen enkele wijze bevredigend beantwoord. Probeer dan nog maar eens rustig te blijven als je voor de zoveelste keer wordt afgescheept door de helpdesk...om maar niet te spreken over al die keren dat ik van het kastje naar de muur werd gestuurd.
"Meneer er is een case aangemaakt" Ik kon vantevoren al voorspellen wat de helpdesk op mijn vragen zou antwoorden.....geen enkele case heeft echter tot resultaat geleid.....en dat maandenlang!!

Ga me toch niet vertellen dat er met Wanadoo op een redelijke wijze te overleggen valt. Ze hebben mij laten stikken en ik heb er nog voor moeten betalen ook. Ik krijg nog steeds geld van ze.

Ik zou wel hartstikke gek zijn geweest als ik niet had geeist dat ze mijn contract zouden ontbinden. Dat is overigens de enige actie die Wanadoo in mijn geval wel op een juiste wijze heeft uitgevoerd.
Laatst gewijzigd door VV op 04 dec 2005 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door ?? »

Vv, laat ook maar. Je hebt een negatieve ervaring met Wanadoo en wil vervolgens niet aannemen dat anderen wel positieve ervaringen kunnen hebben. En dat anderen wellicht iets meer ervaring (understatement) hebben met een bedrijf en daardoor tot een wat genuanceerder oordeel kunnen komen. Aan de hand van één ervaring roep je allerhande dingen die totaal niet onderbouwd zijn en vervolgens omschrijf je dat als 'kritisch'. Kritiek leveren is heel wat anders dan iets of iemand affikken op grond van één enkele ervaring.

Voordat je nu gaat roepen dat 'er zo veel klachten zijn over Wanadoo: 1) Wanadoo en Versatel groeien momenteel als kool en krijgen veel nieuwe klanten; meer nieuwe klanten = meer fouten = meer klachten. 2) De mensen die tevreden zijn hoor je doorgaans niet klagen. Hoeveel klanten hebben Wanadoo, Tiscali en Versatel momenteel? (retorische vraag).

Geloof me: bij alle providers gaat met enige regelmaat iets mis. Als je het risico niet wil lopen dat je een tijdje zonder Internet komt te zitten door een fout, moet je ook geen internetaansluiting nemen.

steefje1982
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 nov 2005 03:40

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door steefje1982 »

Ik heb voor Wanadoo een half jaar gewerkt als ''eerste lijns''

Wat ik u alvast kan vertellen; HET IS EEN ZOOITJE BIJ WANADOO!

GA NOOIT, maar dan ook, NOOIT in zee met wanadoo!

Postzakken met post werden weggegooid, er was gewoon geen procedure voor... af en toe werd er eentje van de telefoon geplukt om post te sorteren...

Lange wachttijden, soms zat ik alleen op de klantenservice voor euronet (de zakelijke wanadoo)... wachttijd voor de klanten; gemiddeld twee uur...

Mensen komen en gaan, nee ik zeg het verkeerd, mensen komen te snel en gaan nog rapper weg, jaja, ik had elke avond hoofdpijn van de schreeuwende klanten... jammer voor u de klant maar op een gegeven moment liet ik de klanten maar uitschreeuwen en zat ik lekker te MSN-en met een klant roepend op de achtergrond... Psychisch erg zwaar, zo een klantenservice baantje...

Eerste en tweedelijns... hahahaha ja, het werd net ingevoerd met hun nieuwe systeem; vantive... wat een ramp...we hadden op een gegeven moment 5 verschillende programma's open staan om u als klant te helpen... neem daarbij verouderde pc's met windows die continu crashen, u begrijpt het al... Ik als eerste lijn klachten doorsturen om er vervolgens nooit meer wat van te horen... het leek wel een spooksysteem... invoeren en voila, probleem weg... das wanadoo

Een case is gekoppeld aan een persoon van de klantenservice, als de klacht na twee weken door de tweede lijns wordt bekeken en ''opgelost'' wordt het teruggestuurd... maar wat als de 1ste lijner die de klacht heeft ingevoed er niet meer werkt? parrtime werkt? juist ja... de klacht verdwijnt in het systeem om er vervolgens te spoken...

Mailtje sturen naar wanadoo? begin er niet aan... hadden eens 7000 klachten emails staan... oei oei dacht wanadoo, dat is toch best veel en we hebben er geen procedure of mensen voor, de telefoons zijn al onderbemand... hey (dacht wanadoo) dit delete knopje is toch wel erg handig zeg...

DELETE 7000 emails, we kunnen met een schone lijst beginnen (zodat we volgende maand weer eens op het delete knopje kunnen drukken)

Mevrouw, Meneer, ik kan u zoveeeeeeeeeeeel verhalen vertellen waar u als klant van achterover stuitert...

Hierbij twee adviezen;

1. Bent u nog geen klant, wordt het niet!
2. Bent u al klant en heeft u een probleem, ga naar het hoofdkantoor in Amsterdam, bij het waterlooplein en ga naar de receptie en vraag daar of uw probleem NU opgelost wordt... Het bespaart u tijd en geld!

mvg, Steven!

VV
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:54

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door VV »

Steefje1982.....je beschrijft iets wat ik als ex-klant allang vermoedde...goed dat je bij die zooi bent weggegaan....werk moet tenslotte ook nog een beetje leuk blijven.

??.....droom maar lekker verder van een snelgroeiend Wanadoo....als ze nog niet eens het fatsoen hebben om hun oude klanten (want daar was ik er een van !!) op een fatsoenlijke wijze aan een ander abonnement te helpen zakt mijn broek volledig af.
Het is inderdaad normaal dat dingen binnen een bedrijf misgaan....maar als je geen vinger uitsteekt om het op te lossen is er maar een remedie...opzouten en terug naar Frankrijk met je waardeloze bedrijf.

steefje1982
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 nov 2005 03:40

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door steefje1982 »

Hallo VV,

Nog het volgende, de verkoop van wanadoo wordt door een extern bedrijf behandeld... dus als je klant wilt worden heb je als eerste contact totaal niet met wanadoo te maken maar met een prof. bedrijf die verschillende produkten verkoopt...

Zo merk je als klant niet wat een zooitje het is... (lange wachten enzo)

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door nl1sms »

Ik stik bijna van het lachen. Las ik hier nou net dat een fax of een brief naar Wanadoom wel effectief is?? Hahahaha wat een grap zeg... Ik heb 2 brieven gestuurd naar Wanadoom, vervolgens heb ik 2 faxxen gestuurd naar Wanadoom.... Ik heb alles hier nog op mijn computer staan maar zal jullie dat besparen. Hoe kan het dat ik tot op de dag van vandaag geen enkel antwoord heb gekregen van Wanadoo ?

Hoe kan het dat ik per 1 november 2005 ben afgesloten van Wanadoom maar er doodleuk wel een automatische incasso van mijn rekening wordt afgeschreven? Terwijl ik ruim een maand terug via de bank een rode kaart naar wanadoom heb opgestuurd waar ik de machtiging intrek? Hoe kan dit dan toch allemaal? Over effectief gesproken....

Ligt het soms aan mij? Ben ik niet geduldig genoeg geweest met wanadoo ? Had ik dan toch 3 maanden moeten wachten op mijn internet aansluiting ipv 2,5 maand? Zeg het maar. Wanadoo is een grote drama. Een nachtmerrie. Gelukkig woon ik dicht bij Amsterdam en als dit zo doorgaat ga ik er maar eens naar toe om verhaal te halen.

Ik zou tijd te kort hebben als ik alles op zou moeten schrijven wat er mis is gegaan of niet is gedaan aan de kant van wanadoo.

Tot de dag van vandaag heb ik nog steeds een livebox in huis, terwijl mij verzekerd was dat ik na de opzegging (waar ik wel schriftelijk een bevestiging van heb gekregen) een retourbox thuis gestuurd zou krijgen.

Waarom is mijn kleine prive homepage op home.wanadoo.nl nu nog steeds actief terwijl mijn account is beeindig op 1-11-2005 ?

En dan als laatste nog wat... het verhaal dat je je oude modem zo kan configureren dat hij ook werkt op wanadoo adsl is niet helemaal waar. Als je een oude speed touch home modem hebt zoals ik kan dat helemaal niet. Trouwens, waar hebben we het over? Wanadoo verzuimt om op tijd een livebox te sturen en dan moet je maar via je oude modem gaan internetten? Wanadoo hoort gewoon netjes op tijd zijn zaakjes te regelen, daar betaal je als klant toch voor ?

Een ding heb ik geleerd, ga nooit maar dan ook nooit met wanadoom in zee. De helpdesk pronkt van technische onkunde, je wordt afgescheept met *** verhalen, er is niemand die je een datum kan noemen wanneer iets wel werkt en zelfs als je opzegt kunnen ze je niet vertellen wanneer je bent opgezegd.

Mischien leuk om te weten... Nadat ik eindelijk van Wanadoom af was had ik me aangemeld bij Tiscali. Na drie dagen had ik adsl op mijn lijn, mijn modem binnen en kon ik direct het internet op. Drie dagen jongens! Zo kan het dus ook.... zo hoort het eigenlijk ook, of niet soms?

steefje1982
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 nov 2005 03:40

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door steefje1982 »

Faxen naar wanadoo?

Ja ik kan me dat fax apparaat nog herinneren midden op de werkvloer, het arme schaap was helemaal van streek... faxen stroomden binnen... apparaat oververhit... leuk voor de vroege beginners, eitje op bakken, lekker ontbijtje, dag rustig beginnen... Balen faxpapier werden ingekocht..... Het telefoonteam had al snel door dat de gouden woorden; ''faxt u het maar meneer, wij handelen het dan snel af'' ervoor zorgde dat de klant minder lang doorschreeuwe, zelfs de doodsbedreigingen werden een stuk korter na het faxnummer gegeven te hebben...

De illusie van het fax apparaat ; uw klacht wordt dan snel opgepikt

Uw faxen?

Die werden netjes op een stapel gegooid om vervolgens gesorteerd te worden na drie a vier weken, sommigen werden gesorteerd richting prullenbak... Met de gedachte... mr. Janssen belt nog wel eens of het is al opgelost, vast wel, toch?


Na gesorteerd te zijn en niet in de prullenbak terecht gekomen te zijn na 5 weken verdwenen de klachtpapieren weer spoorloos in het bedrijf waar uw klacht tot de dag van vandaag nog rondspookt... Leuk voor halloween, minder leuk voor de klant... ik hoor u denken... waar heb ik dat rondspoken van klachten nog eens gehoord, juist ja, de cases die werden aangemaakt door de 1ste lijners en ''doorgestuurd'' worden naar de tweede lijners...

Om vervolgens te spoken in het systeem...

BOEH! aaaaarrrghhh de klacht van meneer janssen van februari 2005, snel ff op de knop delete drukken...

oef, daar zijn we weer vanaf voor een tijdje

wanadoo! wana don't

Steven (ex werknemer wanadoo)

jurjendt
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2005 00:27

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door jurjendt »

Lange wachtijden? Op mail word binnen 1 dag ongeveer gereageerd en telefoon heb ik niet langer als 5 min hoefen wachten.

steefje1982
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 nov 2005 03:40

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door steefje1982 »

heb je geluk

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door ?? »

Wachttijden bij de Wanadoo helpdesk zijn consequent ~5min. Heb alleen in het weekend een keer langer moeten wachten.

renoyoka
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 dec 2005 20:23

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door renoyoka »

Ik herken dit verhaal volledig, ik zit inmiddels 7 weken zonder ADSL van Wanadoo, wordt niet of nauwelijks geinformeerd, de rekeningen gaan gewoon door. Ik heb van hen ook nog nooit een werkende verbinding gehad en ben nu met een kiesmodem bezig. Wanadoo is vreselijk nalatig, tot zover ik weet mogen er geen kosten in rekening gebracht worden indien er nog niets geleverd is, Wanadoo denkt hier heel anders over. De medewerkers die ik spreek beamen inmiddels dat het probleem bij hen ligt, maar weten niets, kunnen niets en mogen niets toezeggen, vervelend genoeg gebeurt er ook nog eens niets merkbaars. Ook willen ze niets toezeggen over enige vormen van compensatie noch willen zij tijdelijk met een elegante oplossing komen, zoals bijvoorbeeld een lokaal of gratis inbelnummer of verzin het maar.

Radar help, ik wil mijn verhaal best openbaar maken desnoods voor de televisie, dit gaat echt te ver.

De wet behoort ons tegen dit soort praktijken te beschermen.

renoyoka
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 dec 2005 20:23

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door renoyoka »

Wie weet hoe het wettelijk geregeld is, ik kan alleen nog maar een advocaat inschakelen, ik zag staan dat Wanadoo op het waterlooplein zit, heeft iemand directe telefoonnummers, een juist adres, of zullen we samen een advocaat in de armen nemen.

steefje1982
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 nov 2005 03:40

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door steefje1982 »

Ik ga het nogmaals zeggen;

GA LANGS! Ze zitten bij het waterlooplein... Als ex werknemer kan ik u zeggen dat dit de beste oplossing is...

Blijf wel vriendelijk :) Er staat security... lol

JPG
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2005 11:58

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door JPG »

Eind september heb ik mij terug laten bellen voor informatie over Wanadoo + telefonie en over signaalsterkte (10 tot 20 meter) voor het draadloos netwerk.
Ik kreeg een vreemd verhaal over de kaarten, wanneer het signaal niet sterk genoeg zou zijn kon ik een andere voor 30 euro kopen.
(Bij [email protected] kreeg ik een heel ander verhaal.)

En of ik nu ingeschreven wilde worden.
Ik vertelde dat ik nog 2 maanden te gaan had bij een andere provider en dat ik geen dubbele kosten wilde hebben, dus dat ik mij later wel zou aanmelden.

Ik kon mij nu direct wel aanmelden, want ik zou dan gewoon over 2 maanden worden aangesloten.
Mijn gegevens werden genoteerd + de telefonie besteld.

Krijg een paar dagen later de bevestiging, maar voor telefonie zou er een aparte brief komen.

So far so good.

14 dagen na aanmelding krijg ik een brief dat ik over 9 dagen aangesloten zou worden. 20 oktober.
Helpdesk gebeld en deze vertelde dat dit niet meer terug gedraaid kon worden. ik vertelde dat een mondelinge afspraak ook rechtsgeldig is.
Nu blijkt achteraf dat deze persoon mij toch heeft afgemeld.

En inderdaad de 20e had ik al verbinding.

Ik wilde telefonisch alvast gaan opzeggen voor volgend jaar, nadat info wanadoo met het contract zwaaide, waar ik niet van af kon en nog meer van die argumenten, die van geen kant klopte.
De medewerkster adviseerde mij eerst om de directie een brief te schrijven met het verzoek om pas te gaan betalen per december.
Heb ik gedaan, maar geen antwoord op gekregen.
Er is dus niet opgezegd.

Maar waar was de telefonie nu? Die had ik toch ook aangevraagd.
Weer bellen, kreeg als antwoord, dat dit niet was doorgegeven, dus moest ik weer gaan aanvragen.
Deze werd binnen 2 dagen aangesloten.

Alles werkte prima, totdat ik wilde telefoneren.
"u bent niet gerechtigd om dit nummer in te toetsen"
Ging mijn mail ophalen en daar kreeg ik de melding, "dit account is geblokkeerd." Bel nummer ***** a 50 ct per min.
Ik weer bellen naar de helpdesk, kreeg te horen dat mijn account was opgezegd, wegens een aanbieding bij een andere provider.???????
En u wordt 16 november afgesloten. (gesloopt)
Ik vroeg om mijn email te deblokkeren en daar zou ik over terug gebeld worden. Niets gehoord.
De verbinding zou weer worden hersteld.

Inmiddels betaalde ik Wanadoo en mijn oude ISP.
Moest de box ook terug sturen anders zou dit 200 euro met de kaart en dongel gaan kosten.
Ik nog briefje er bij gedaan, dat er een fout was gemaakt en wanadoo die aan het herstellen was, om te voorkomen dat de 12,50 van mijn rekening zou worden afgehaald.

Kreeg een brief op 11 november, gedateerd op de 9e, dat de 8e mijn account geblokkeerd zou worden.

Weer gebeld en vroeg hoe de herstelprocedure in zijn werk ging, want ik zat alweer 14 dagen te wachten op dat herstel.
Dit kon volgens deze medewerker helemaal niet, ik moest maar weer een nieuwe aanvragen.
Er zou ook geen geld van mijn rekening afgehaald worden wegens het niet nakomen van de diensten door Wanadoo.

Dit laatste bleek een weer het zoveelste verzinsel.


Voor 18 dagen internet, eerste 5 dagen worden niet in rekening gebracht, dus 13 dagen internet verbinding kosten mij bij Wanadoo 82 euro. Plus 60 euro bij oude ISP.
En 14 euro telefoon kosten.
Totaal 156 euro.

Natuurlijk heb ik de bedragen binnen een uur weer terug op mijn rekening geboekt.

Wel opnieuw weer Wanadoo aangevraagd, nu moet ik mijn oude emailadres weer terug zien te krijgen, want die is nog steeds geblokkeerd.
Heb ook de directie gevraagd via de mail wanneer ze hun zaakjes een op orde gaan brengen.
En wanneer ik eens een antwoord van hun op mijn brief krijg.

Maar wat ik uit het berichtje van de ex wanadoo medewerker heb begrepen, hoef ik daar niet op te rekenen.

steefje1982
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 nov 2005 03:40

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door steefje1982 »

wil je iets geregeld hebben

ga langs, met deze brief en laat het lezen door een supervisor, is je beste kant...

Maar de supervisor zal zelf wel weten dat het hier gaat om de zoveelste klacht...

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door nl1sms »

Wat een drama allemaal weer met Wanadoom.

Zoals ik laatst vertelde had ik een email naar info@wanadoo gestuurd met de vraag wanneer ik mijn retourbox voor de livebox zou krijgen en waarom ze nog steeds geld van mijn rekening afhalen terwijl ik geen wanadoo abonnee meer ben (godzijdank)

Tot op heden geen antwoord.

De volgende dag had ik de email als brief opgestuurd ter attentie van de manager customer services. Wat denk je ? Nog steeds geen antwoord. Zelfs geen bevestigingsbrief.

Ik word zo moedeloos van wanadoo. Niets werkt, niets wordt geregeld. Je hoort niets van ze, ziet niets maar het enige wat ze wel kunnen is geld incasseren....

Ik weiger ook maar een cent te betalen aan ze, immers hebben ze nooit een produkt geleverd. Ik hoop echt dat ze straks met een deurwaarder ofzo aan gaan komen... ik betaal niets en laat hun een rechtzaak beginnen...

Gesloten