LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] leuke manier om Ipod te krijgen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
TheBlasphemer
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2005 23:01

Re: leuke manier om Ipod te krijgen

Ongelezen bericht door TheBlasphemer »

Hey,

Even mijn mening hierover :)
Ikzelf beheer een website met ongeveer 15.000 bezoekers per dag, en daar verdien ik al flink mee met reclame, ookal staat er niet belachelijk veel op. Dit betekent dat als je je echt gaat richten op reclame maken, dat er dan nog veel meer uit te halen is.
Het meeste wordt tegenwoordig betaald voor het aanbrengen van nieuwe gebruikers, of het laten installeren van bepaalde software. Dit eerste is precies waar dit "spel" om gaat.
Jij meld je aan, en registreert je op allerlei sites, en je stemt ook toe dat ze je nog veel meer reclame sturen (wat normaal niet zomaar mag), en je brengt ook nog anderen aan. Ook is het zo dat het grootste deel van de gebruikers er niet in slaagt een x aantal gebruikers aan te brengen, en daarmee zoieso alleen maar winst produceert.
Daarmee kunnen ze de gebruikers die WEL veel mensen aanbrengen belonen :)

Kortom, het kan wel degelijk uit om iPod uit te delen in zo'n constructie. En als je er geen bezwaar tegen hebt dat je helemaal platgegooid wordt met reclame, dan moet je het ook zeker doen :P
Voor je vrienden die je alleen een mailtje stuurt is het volgens mij niet erg, zij hebben immers niet toegestemd met de voorwaarden. Als je vrienden echt aanbrengt dan krijgen ze wel reclame, maar daar beslissen ze ook zelf voor (het staat immers in de overeenkomst).

Tuurlijk is het niet prettig om allemaal reclame te krijgen, maar je krijgt er wel een iPod voor. Is een kwestie van een afweging maken: af en toe spam weggooien in ruil voor een ipod :)

Edit:
Als je overigens een iPod nano wilt, is dit misschien een leukere actie:
http://doritos-ipod.win02test.inpact.nl ... country=nl
Reclamestunt van doritos, delen elke dag een iPod uit aan de beste speler :)

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: leuke manier om Ipod te krijgen

Ongelezen bericht door Inter »

ik heb gelukkig nog geen emails van hun gekregen, maar om zeker te zijn had ik ook een nieuwe hotmail acount aangemaakt.
Je hotmail staat al hier .
Ik gebruik zelf alleen nog maar Gmail om Spam te voorkomen .Maar dat is een ander onderwerp.


En inderdaad zoals al werd gezegd , je kiest hier zelf voor.
Laatst gewijzigd door Inter op 16 dec 2005 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.

milcom
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 okt 2005 04:43

Re: leuke manier om Ipod te krijgen

Ongelezen bericht door milcom »

ja daarom, ik doe er ook niet moeilijk over.
als ik een ipod gratis kan krijgen vind ik het allemaal best.

roflcake
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2006 12:42

Re: leuke manier om Ipod te krijgen

Ongelezen bericht door roflcake »

ik heb je wel door hoor
http://studenten.startkabel.nl/forum/?id=35214&sub=1

groetjes;)


milcom
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 okt 2005 04:43

Re: leuke manier om Ipod te krijgen

Ongelezen bericht door milcom »

nou, geef die 10euro dan maar hier, want die van marktplaats ben ik helemaal niet! lomp ook van je, want je ziet ook dat het van een andere referral link is.
ik wacht op mijn 10euro...

R.Mens
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2006 15:37

Re: leuke manier om Ipod te krijgen

Ongelezen bericht door R.Mens »

te grappig, vaak zijn het piramidesystyemen.. je moet zoveel mensen refferen (en daar is milcom waarschijnlijk mee bezig) en dan krijg je iets, als je je al met iets inlaat gebruik dan zeker alleen het .nl adres en laat /ref=[eennummer] ALTIJD WEG, zo weet je zeker dat mocht het niet zijn wat je verwachtte een ander niet met een beloning weg komt :wink:

Fraukje
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2006 14:07

Re: leuke manier om Ipod te krijgen

Ongelezen bericht door Fraukje »

hey ik zag het net ook, maar jij hebt dus je Ipod gekregen? Het is toch zo dat iedereen dezelfde aktie als jou moet doen?
Dus als ik t goed begrijp en ik de Ipod van 1 gig wil en ik me inschrijf voor het revalidatie fonds (dat gewoon erkend is, heb ik gecheckt) voor 3 euro per maand(waarvan 1 jaar lid).Dus als ik dan 36 euro per jaar overmaak en bijv. 10 mensen dat ook doen dat ik dan die I pod krijg?

milcom
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 okt 2005 04:43

Re: leuke manier om Ipod te krijgen

Ongelezen bericht door milcom »

je hebt het bijna aan de juiste eind. iedereen bepaalt zelf welk aanbieding ze doen. ik had mijn gsm abo verlengd met gratis samsung D600 :) en een paar andere mensen doorverwezen, weet niet wat zij gedaan hebben, maar er waren in ieder geval 4 die wat gedaan hadden. Ik kreeg niet veel later mijn Ipod shuffle thuis gestuurd. ook vroegen ze me een foto te maken met de ipod en mezelf erop die ik moest mailen. ze zeiden dat dat ergens op de site zou komen te staan, maar duurde nog omdat ze er nog mee bezig waren. hierdoor mocht ik weer opnieuw voor een kado gaan, dus ga ik nu voor de ipod 60gb!!! hehehehe en ik hoef ook niet meer een nieuwe aanbieding te doen, schijnt niet meer te hoeven na de 2de keer.

Fraukje
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2006 14:07

Re: leuke manier om Ipod te krijgen

Ongelezen bericht door Fraukje »

hey milcon,

voeg me is ff toe op msn. heb toch nog wat vraagjes. bijv. hoeveel mensen wat moeten doen enz.. hangt denk ik ook af van de aktie die ze doen ofniet?

milcom
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 okt 2005 04:43

Re: leuke manier om Ipod te krijgen

Ongelezen bericht door milcom »

als je hun FAQ leest dan weet je het.
hoeveel refs je nodig hebt is afhankelijk van het kado wat je kiest. voor mijn shuffle had ik 4 refs nodig.

Inonomas
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jan 2006 19:56

Re: leuke manier om Ipod te krijgen

Ongelezen bericht door Inonomas »

Ik ga ook proberen om een gratis iPod in de wacht te slepen. Kheb me aangemeld voor een iPod Nano via de AIDSfonds aanbieding en heb al wat referrals.
Ik ben een weblog aan het bijhouden over het gebeuren. Ik denk dat het wel legitiem is hoor.

Klik hier voor de weblog

milcom
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 okt 2005 04:43

Re: leuke manier om Ipod te krijgen

Ongelezen bericht door milcom »

hey, de site blijkt tijdelijk offline te zijn.
ik kreeg een mail, dat ze het zo snel mogelijk op zou lossen.
zou wel druk geweest zijn daar! te veel mensen op een site kan problemen geven.lol

Inonomas
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jan 2006 19:56

Re: leuke manier om Ipod te krijgen

Ongelezen bericht door Inonomas »

Ja ze zijn idd offline. Maar ik heb alleen niet zoals jou een mailtje gekregen. Ze zijn zo populair geworden dat ze de instroom niet aan konden denk ik.

Edit: Ik lees net dat ze donderdag weer online zijn omdat ze van server gaan switchen.
------------------------------------------------------------------------------------
iPod weblog

jermainelievendag
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jan 2006 06:46

Re: leuke manier om Ipod te krijgen

Ongelezen bericht door jermainelievendag »

Vandaag staat er dat ze online gaan. Hopelijk houden ze de consument niet voor de gek met ietz zoals van o"nze excuses voor het ongemak we zijn de gegevens kwijt kunt u zich opnieuw aanmelden en mensen lid maken" of iets dergelijks. Anders krijgen ze een hoop rechtszaken inclusief die van mij aan hun broek en dat willen ze niet. Ze komen nu negatief in het nieuw. Op kassa.nl zijn er vragen over gesteld en nu op dit forum als ze erover zorgen dat ze mensen voor de gek houden zal ik er persoonlijk voor zorgen dat ze negatief in het nieuws staan op voorpagina's als webpagina zoals nu.nl tweakers.nl
dan zullen ze merken of ze nog aandacht krijgen.
Ik vind het ook heel slecht dat je niet eens normaal contact met ze kan opnemen op de homepage van www.doemaardie.nl

En dit spel doemaardieipod.nl is een piramidespel

Een piramidespel is een "spel" waarbij deelnemers een inleg doen en tevens proberen anderen over te halen om mee te doen, zodat zij van hun inleg weer een deel ontvangen

Piramidespelen vallen in Nederland sinds 1998 onder de verboden kansspelen van de Wet op de kansspelen. Het spel wordt gezien als een kansspel, omdat de deelnemers geen overwegende invloed hebben op hun resultaten (bron justitie.ml)

Theo1980
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 okt 2005 21:40

Re: leuke manier om Ipod te krijgen

Ongelezen bericht door Theo1980 »

Hoewel ik de legitimiteit van dit 'spel' betwijfel, valt dit niet zozeer onder piramidespelen. Bij een piramidespel krijgt (als alles goed gaat, wat meestal niet het geval is) de persoon die anderen aanbrengt letterlijk een deel van de winst. Het bedrijf zelf strijkt het grootste deel van het geld op.
Hoewel deze constructie hierop lijkt, is het niet geheel hetzelfde, omdat je nieuwe deelnemers moet aanbrengen voor verschillende soorten bedrijven. Het lijkt mij meer een zeer aggressieve vorm van direct marketing dan en piramidespel. Even irritant, maar niet illegaal.

milcom
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 okt 2005 04:43

Re: leuke manier om Ipod te krijgen

Ongelezen bericht door milcom »

@ jermainelievendag :
het is in ieder geval zeker geen piramidespel!! Het is gewoon affiliate marketing maar dan voor consumenten! Volledig legaal dit, vraag maar aan consumentenbond, had het zelf na laten checken door hun.
Ook moet je niet gelijk vooroordelen, Er staat toch op doemaardie.nl wat er aan de hand is. Waarom moet je gelijk de zaken negatief benaderen. Ik denk dat zij er zelf ook er heel erg van balen van wat er nu aan de hand is. Ook is het toch logisch, denk je nou echt dat ze er mee weg zouden komen door te doen wat jij suggereert. Ze staan overal in de persberichten enzo. Die zijn echt niet zo dom om zoiets te doen wat jij denkt. lol
check anders op www.gratisipod.nl.tp
daar staat wel wat extra info.

milcom
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 okt 2005 04:43

Re: leuke manier om Ipod te krijgen

Ongelezen bericht door milcom »

hey, ik kan trouwens weer online !!!
alles schijnt weer normaal te werken.
hehehe weer aan de slag voor mijn 2de ipod!!! :lol: :lol: :lol:

Inonomas
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jan 2006 19:56

Re: leuke manier om Ipod te krijgen

Ongelezen bericht door Inonomas »

Ik begrijp best dat mensen denken dat dit een piramidespel is. Ik zou je graag door willen verwijzen naar deze site dat uitlegt waarom het geen piramidespel is.

En zoals malcom al zei kan je op www.gratisipod.nl.tp kijken voor meer info. Hier word ook een log bijgehouden over het gebeuren en kan je je eigen verhaal kwijt bij de comments.

De site is nu dus gewoon weer onine en iedereen heeft gewoon zijn referrals nog.
Laatst gewijzigd door Inonomas op 11 jan 2006 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

jermainelievendag
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jan 2006 06:46

Re: leuke manier om Ipod te krijgen

Ongelezen bericht door jermainelievendag »

De site schijnt niet bij iedereen te werken
Veel mensen krijgen de melding "This site has been suspended"

Gesloten