LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] weer wanadoo ellende

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
smijter
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2005 22:24

weer wanadoo ellende

Ongelezen bericht door smijter »

Ik heb al vanaf het begin dat ik wanadoo heb ellende nu al 6 maanden, de verbinding valt weg doet het weer even en ga zo maar door, de helpdesk werkt ook niet mee die zeggen alleen dat ze er mee bezig zijn of ze weten het niet????? Wat moet ik daar nou mee? ik zie dat ze de algemene voorwaarden gaan wijzigen in januari dus dan kan ik het volgens mij ook opzeggen?

help!

budje
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 okt 2005 09:07

Re: weer wanadoo ellende

Ongelezen bericht door budje »

Yep, voorwaarden wijzigen dus je kunt het probleemloos opzeggen.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: weer wanadoo ellende

Ongelezen bericht door maybe »

Yep, voorwaarden wijzigen dus je kunt het probleemloos opzeggen.
Ga nou niet gelijk roepen dat je dan gelijk probleemloos kunt opzeggen. Volgens mij kun je alleen opzeggen als de voorwaarden echt in je nadeel zijn. Dus als de prijzen verhoogd worden of iets dat in je nadeel is.

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: weer wanadoo ellende

Ongelezen bericht door nl1sms »

Laat wanadoo maar aantonen dat hun wijziging van de voorwaarden NIET in jouw nadeel werkt. Laten we de rollen eens omdraaien...

Nee hoor, volgens mij kun je gewoon opzeggen, als iedereen dat nu zou doen die niet tevreden is over wanadoom dan gaan ze mischien eens nadenken waar ze in Godsnaam mee bezig zijn. Wanadoo zuigt, geeft geen reacties op brieven, faxen en emails en de helpdesk word bemand door ex kassamedewerksters met LBO niveau.

Om over dat brok ellende ding van een livebox maar te zwijgen.

smijter
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2005 22:24

Re: weer wanadoo ellende

Ongelezen bericht door smijter »

wanadoo heeft gereageerd en zeggen dat dit niet in uw nadeel is, dus u kunt alleen opzeggen als u dat kunt aantonen

budje
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 okt 2005 09:07

Re: weer wanadoo ellende

Ongelezen bericht door budje »

Zelfde reactie gekregen, maar volgens mij doen ze dat alleen maar in de hoop dat hierdoor mensen afhaken.

In de nieuwe voorwaarden verplichten ze je om een KPN-lijn te behouden, want anders is Wanadoo gerechtigd om een 'boete' in rekening te brengen. Dit is naar mijn mening voldoende verzwarend zodat ik niet akkoord hoef te gaan met deze nieuwe voorwaarden.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: weer wanadoo ellende

Ongelezen bericht door ?? »

@ Budje: het is ook geen verzwaring van de voorwaarden. Wanadoo stond het niet toe om je KPN abo op te zeggen als je Family had. Blijkbaar willen ze dat in de toekomst wel toe gaan staan, of zijn ze zich daar in ieder geval op aan het voorbereiden.

Bij ADSL Direct is het overigens wel mogelijk om je KPN abo eruit te gooien; volgens de helpdeskpagana's kost dat EUR 9,95 per maand extra. Dat bedrag komt overigens voort uit een Opta besluit, waardoor KPN gerechtigd is extra bedragen in rekening te brengen indien een klant geen KPN-abo heeft.

budje
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 okt 2005 09:07

Re: weer wanadoo ellende

Ongelezen bericht door budje »

Mag je mij uitleggen waarom het geen verzwaring van de voorwaarden is als Wanadoo mij een 'boete' in rekening mag brengen als ik mijn abonnement bij KPN opzeg.

herootje
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2005 19:02

Re: weer wanadoo ellende

Ongelezen bericht door herootje »

Budje Budje, wat ben je toch ook een eigenwijs stuk @$@#. Het is nu inmiddels wel duidelijk dat dit geen verzwaring is van de voorwaarden en daarmee is het verhaal klaar, ga dan niet telkens weer met mensen in discussie.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: weer wanadoo ellende

Ongelezen bericht door ?? »

@Budje: om de simpele reden dat het in het verleden niet eens mogelijk was om je KPN abo op te zeggen. Het enige wat ze dus doen is de mogelijkheid in de AV inbouwen om dat in de toekomst wel mogelijk te maken, waarmee ze een extra dienst aan kunnen bieden. Op het huidige pakket aan diensten verandert er dus in het geheel niets.

Voor de rest is er overigens wel een versoepeling. De FUP is uit de voorwaarden, waarmee er de facto totaal geen limieten meer zijn op dataverkeer.

budje
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 okt 2005 09:07

Re: weer wanadoo ellende

Ongelezen bericht door budje »

Zie dat toch geheel anders... Overigens was het hiervoor wel degelijk mogelijk om de KPN-lijn af te sluiten terwijl er Wanadoo ADSL op zat. Wanadoo factureert in dat geval tot het einde van het contract voor de reguliere kosten (dit werd mij althans door de helpdesk gemeld een tijdje terug). Kortom: daar is geen sprake van administratiekosten e.d. en dat wordt nu wél opgenomen in de voorwaarden.

Herootje, ik vind het prima dat je je werkgever wilt steunen, maar kom dan met inhoudelijke argumenten. Overigens is een forum JUIST voor discussie...

smolders
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2005 15:59

Re: weer wanadoo ellende

Ongelezen bericht door smolders »

hadden in het beging ook veel problemen met wanadoo doe het nou perfect zelfs snller dan belooft

smijter
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2005 22:24

Re: weer wanadoo ellende

Ongelezen bericht door smijter »

Ja maar ondertussen zit ik nog steeds met de gebakken peren, ik kan nog steeds niet behoorlijk internetten

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: weer wanadoo ellende

Ongelezen bericht door jvs »

Dat is een ander probleem. Je kan ze in gebreke stellen, lees maar eens een van de 100.000en topics over dit onderwerp :P.

willemvl
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2005 13:14

Re: weer wanadoo ellende

Ongelezen bericht door willemvl »

Ook ik heb steeds problemen met de adsl-verbinding van wanadoo. De helpdesk verwijst mij staads door KPN. Als ik nu een andere provider kies, wordt dan van dezelfde KPN-adsl verbinding gebruik gemaakt?
Dan heeft overstappen naar een andere provider weinig zin.

VV
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:54

Re: weer wanadoo ellende

Ongelezen bericht door VV »

Laat je door Wanadoo niets wijsmaken. Ik had drie maanden geen ADSL via Wanadoo. Van pure ellende stap ik over naar Het Net en ik heb in no time een feilloos werkende verbinding.

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: weer wanadoo ellende

Ongelezen bericht door jvs »

Ook ik heb steeds problemen met de adsl-verbinding van wanadoo. De helpdesk verwijst mij staads door KPN. Als ik nu een andere provider kies, wordt dan van dezelfde KPN-adsl verbinding gebruik gemaakt?
Dan heeft overstappen naar een andere provider weinig zin.
In plaats van je door te verwijzen naar de direct-adsl helpdesk, zouden ze de storing door moeten melden aan kpn. KPN-adsl lost die storing vervolgens op.

Als je lid wordt van een andere ISP, zit je hoogstwaarschijnlijk ook via kpn, maar dan heb je misschien wel een helpdesk die de storing netjes doorgeeft aan de ntwerkbeheerder zodat die het op kan lossen.

Wat je eventueel kan doen om deze impasse te doorbreken is de helpdesk van kpn nogmaals bellen en uitleggen dat je graag een klacht wil indienen over deze procedure (dat de helpdesk van wanadoo je naar kpn verwijst en niet de storing doorgeeft), dan heb je kans dat kpn het alsnog gaat bekijken.

Gesloten