LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Anthiram
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2007 21:46

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door Anthiram »

Beste ToMaZH: Je hebt gelijk: mijn bericht heeft niets van doen met Tele2. Waarschijnlijk is er het een en ander misgegaan toen ik mijn reactie plaatste. Ik had nl. gelezen dat we konden reageren over onze ervaringen met of op het internet, dus gaf ik mijn ervaringen op het internet weer. Mijn bedoeling was, een bericht te plaatsen met de ervaringen op het internet die ik recent met Morris Lewis had en om tegelijkertijd anderen te waarschuwen voor zijn wanpraktijken. De mogelijkheid bestaat dat Lewis ook E-mails zou kunnen gaan verzenden naar de overige leden van het Forum. Tot nu toe heb ik er geen idee van, hoe hij aan mijn E-mailadres gekomen is.

Fanta
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:33

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door Fanta »

Veel mensen denken dat 20mb zo maar aan de voordeur geleverd worden vergeten daarbij de afstand tussen de Centrale/verdeelpunten en waar ze wonen. Ik zit 1600 meter van de Centrale en haal wel 18mb download de 2mb verlies komt door de afstand Centrale/woning.
De snelheidheid testen die jullie uitvoeren deugen voor geen meter bijna iedereen verwijst naar bdnet maar vergeten dat ze de binfile van 100mb moeten downloaden om een overzicht te krijgen van de gemiddelde snelheid en niet een gewone snelheidstest zoals deze op meerdere sites wordt aangeboden je zal zien dat de werkelijk snelheid veel hoger ligt dan de normale snelheidstesten.

http://speedtest.bbned.nl/ en dan download 100mb

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Citaat: Fanta

Ik zit 1600 meter van de Centrale en haal wel 18mb download de 2mb verlies komt door de afstand Centrale/woning.


Dan mag je van geluk spreken, ik zit 354m van de centrale en met inet premium van kpn heb ik 12mb, meer kan niet zeggen ze:)

marieke2407

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door marieke2407 »

goede middag

ik heb nu op de kop af ,2 jaar tele 2 en ik kan niet anders zeggen dat we noiot problemen hebben gehad,in die 2 jr heeft 2 keer mijn telefoon het 10 a 15 min het niet gedaan wel internet en tv...
eens in de zoveel tijd moet ik even de docoder van de digitale tv ,de stekker eruit halen,waarschijnlijk zijn ze dan met onderhoud bezig geweest...en dan doet hij het weer perfect..
internet hele snelle verbinding ze zeggen ook tot 20 mb...waarschijnlijk zitten wij dicht bij een centrale...
als we een vraag hebben dan krijg je snel antwoord...
hier voor heb demon gehad wat nu x4all is oftewel kpn!!ik heb 3 mnd zonder internet gezeten,ze vonden het raar dat je zoveel belden want dat ging alleen maar tegen je werken,is dat wat..oftewel dan laten ze je links liggen en dat voor 59,95 per mdn...nou ben ik gekke beppie niet dus geen internet niet betalen en heb gelijk stopgezet..zei leveren niet ik betaal niet simpel en al helemaal niet met zo'n houding...
let wel ik betaalde 59.95 voor 10mb!!! en geen telefoon of digitale tv......
we hebben toen gezocht **** wat moeten we nu nemen..we hebben alles onderzocht maar wisten al dat demon x4all werd dus dat viel af en ik ken mensen die ook veel problemen er mee hebben!
ik ken ook een heleboel mensen die op ons aanraden tele 2 hebben genomen de buren bv en die zijn vader een collega,nooit problemen!
speedlinq trok me ook niet echt en chello hadden we vroeger gehad,dan spring ik nog liever van het dak....
dus dachten nou oke we proberen het...is het niks dan kunnen we er van af na een bepaalde tijd nu dus..maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt....
ik ben super tevreden.waar ik de heer in het begin wel gelijk in moet geven is dat het digitale kastje uit het jaar nul stamt...

dus als er iemand mee leest van tele 2.....het is een afschuwlijk ding,die je het liefs zover mogelijk wegstopt......waarom?upc is een mooie...en ook wordt er wel beloofd sinds 2 jr al,dat rtl 4 enz op programma;s terugkijken erbij zou komen...maar dit is meer een vraagd...maar het kastjes mag wel een nw jasje...
volgens mij zijn die uit de jaren 70...
maar verder top....
helaas dit is mijn verhaal ik kan er niks slechts van maken...het zei zo...

marieke 2407

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door D1RK »

@ marieke,

Elke provider was vroeger duurder en slechter, ze moesten nog veel leren over ADSL en daarom is uw huidige nu beter en goedkoper, net als de Computers steeds beter en goedkoper worden.

Ook Speedlinq was eerste jaar te snel gegroeid en een puinhoop maar het laatste jaar juist goedkoop en goed.
Meestal kregen nieuwe zoals Alice nu ook heeft te veel klanten en ze hebben geen ervaring hoe ze zoveel klachten kunnen oplossen.

Vermoedelijk is deze nu erg slechte over enkele jaren net zo goed als Uw huidige... maar waar vind je als nieuwe firma met veel klachten personeel wat alles kan oplossen?
Niemand wil graag bij een slecht bekend staand bedrijf werken en dus zullen ze nog enige tijd problemen hebben met het oplossen.

Tele 2 is soms ook nog een puinhoop maar dit zit meestal in nieuwe klanten en als ik de klachten lees, het word nu tenminste snel en goed opgelost.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Speedlinq is overgegaan naar Telfort,

Het schijnt een redelijke provider te zijn, maar de helpdesk kost helaas €0.30 per minuut tot een maximum van € 15,-,

En dan maar hopen dat u goed geholpen wordt,

Bij ons in de stad wonen 2 kennissen die allebei Telfort hebben, de één heeft een download van netto 19 mbit, de ander in de de binnenstad komt met moeite op 7 Mbit,


Dus het is afwachten wat je krijgt bij Telfort, :oops:


Vriendelijke groeten,


Ulbe.

Cynthi@
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2009 20:23

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door Cynthi@ »

Ik ben sinds een paar maanden overgestapt van Ziggo naar Tele2.
Ik heb geen klachten mbt telefonie en internet van Tele2, het is iig beter dan Ziggo. Ziggo had nogal veel last van storingen waardoor wij niet bereikbaar waren en dus ook geen internet hadden. Maar net als bij de meeste providers hebben we in het begin wat aanloopproblemen met facturen gehad. Maar na wat heen en weer bellen en mailen is alles toch netjes opgelost. Ik ben helaas al niet anders meer gewend dan dat het bij internetproviders meestal niet meteen goed gaat. Maar zolang je niet verhuisd en niks wijzigd gaat het wel probleemloos. De klantenservice van Ziggo vind ik wel veel slechter. Lange wachttijden en overspannen personeel! We krijgen nog steeds rekeningen van Ziggo terwijl we er al sinds 1 oktober weg zijn!

TomH
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:21

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door TomH »

Ik heb Tele2 compleet, ik ben hier zeer tevreden over! snelheden zijn echt 20mb\s. maar dit komt doordat ik bij centrale woon. Nog geen problemen gehad!

Centraal wanbeheer
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 feb 2009 22:25

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door Centraal wanbeheer »

Rare tips weer van een boel mensen.

Je kunt providers beoordelen op prijs/snelheid. Ik neem aan dat men dat zelf kan zien.

Je kunt ze ook indelen op basis van bepaalde eigenschappen; statisch ip, dyn ip (maar altijd t zelfde), echt dynamisch, afscherming van poorten (compuserve, @home, hetnet) of open, hoeveelheid mailadressen, webruimte, enz.

Je kunt ze ook indelen aan de hand van de service van de helpdesk. Hierin zit een aardig deel van de prijs. Tele2 moet het niet hebben van zn helpdesk, of beter, de klant moet het niet hebben van de tele2 helpdesk. Je kunt er grofweg van uitgaan dat hoe goedkoper je abo is bij zelfde snelheid, hoe slechter de helpdesk (betaling, bereikbaarheid, expertise, opvolging, enz)

Veel mensen gokken en komen er leuk mee weg. Sommige mensen gokken, nemen een goedkoop abo en krijgen problemen. Ja dat is pech.

Dat is dus de keuze die je maakt.

Tele2 bashen is verder zinloos. Op een jaar tijd 2 keer even down geweest door tele2 of bbned (bij continu aan met server). Dat is echt niet slecht.

Lebra_2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 jan 2009 21:32

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door Lebra_2009 »

Ik ben momenteel wel tevreden met Tele2, alles werkt naar behoren. Geen storingen op het internet en draait op 16mb

densan
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 aug 2008 22:08

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door densan »

Ook ik heb al vele jaren tele 2,ben begonnen met inbelmodem van zonnet,en heb eigelijk nog nooit problemen gehad
Heb in die jaren mischien maar een paar keer geen verbinding gehad
Het enige wat ik jammer vind is dat mijn snelheid niet boven de 4 mb kan(woon te ver van de centrale af)
Verder werkt adsl en telefoon altijd goed

sterretje77
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2009 12:42

Re: Heeft iemand ervaring met tele2 internet?

Ongelezen bericht door sterretje77 »

Ik zit nu een jaar bij tele2 en heb nog geen sec problemen gehad met hun alles wordt gedaan zoals het hoort

Gesloten