LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Versatel / Tele2 Klachten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door TdeHond »

Advies Consuwijzer bij probleem met Provider vaste aansluiting:
Als u een klacht heeft over de handelwijze van de aanbieders van uw vaste aansluiting, kunt u het volgende doen.
Stap 1: Dien een schriftelijke klacht in
Stuur een schriftelijke klacht naar uw aanbieder. Als deze de klacht niet naar tevredenheid of niet binnen de daarvoor geldende termijn (zie de algemene voorwaarden bij uw contract, anders kunt u 4 weken aanhouden) afhandelt, ga naar stap 2.
Stap 2: Ga naar de geschillencommissie/ het juridisch loket
Schakel de Geschillencommissie Telecommunicatie (zie www.geschillencommissie.nl) in.
Dien uw klacht schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in, maak kopie van brief en bewaar verzend- en ontvangstbewijs goed.
---------
Schrijf ook in de brief over het gedrag van de monteur.

machinist
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 nov 2006 09:48

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door machinist »

Oke, ik was heel tevreden met Tele2 adsl 10mbit.
Dit werkte naar behoren en ik heb altijd de volledige snelheid gehad.
Nu ben ik over gestap naar 20mbit/s en telefonie.
Die 20 mbit is een wassen neus, die kunnen ze niet geven.
Ze hebben 6 mbit gereserveerd voor televisie en die andere 4 mbit is onderweg van de tracto gevallen.
Ik voel me gen%%id, de helpdesk kan niets anders doen dan de aanvraag te annuleren?!?!?
Ach ja het blijft KPN he.........

Gerard R.
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:00

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Gerard R. »

Vandaag heb ik Tele2 dit briefje gestuurd (want zoals in de
brief staat: ik kan ze vrijwel niet bereiken).
Wat een rotbedrijf is dat geworden:

Tele2 Nederland B.V.
Postbus 70041
9704 AA Groningen

Geachte mevrouw, mijnheer,

Ik stuur u maar een briefje. Ik kan u alleen bereiken blijkbaar via uw servicenummer en aangezien uw verbinding (Tele2 'compleet') steeds afvalt kan ik u niet bellen. Ik kan blijkbaar geen email naar uw klantenservie sturen. Links op uw factuur werken niet.

Zoals ik ook aan uw telefonische helpdesk heb gemeld (internetklachtenvak op uw site zie ik nergens, zal wel aan mij liggen) staat uw modem steeds opnieuw zijn 'instellingsinfo' van uw server te laden (te zien aan de 'statuslamp' en een rode lamp links).
Streams vallen dan af, Verbindingen zijn niet te maken. Telefoon heb ik dan niet meer (wat heel gevaarlijk is, omdat ook nog mijn moeder ziek is en aan de
andere kant van het land woont). Ik heb geen mobieltje (kosten).
Zondag 28/9/2008 was het onderbreken van uw 'compleet' verbinding zelfs zeer frekwent, ongeveer 1 keer in de 10 minuten.

Ik ben zeer ontstemd over dat dit dagen moet duren.
U begrijpt, dat ik graag zou zien, dat u de dagen financieel restitueert, waarop u wanprestatie levert. Dit is begonnen op donderdag 25/9/2008.
Uw nummer 1 plaats in beoordeling kunt u wel van uw site afhalen, wat mij betreft.

Als ik u op zondag opbelde moest ik klantnummer of tel.nr. doorgeven. Ook het tel.nr. was niet bekend bij u, zei de automaat. Klantnummer zit een letter in, dus kan ik niet doorgeven met mijn vast toestel.
En ondertussen de telefoon steeds wegvallen door uw technische problemen....

Ontoelaatbaar, dat is het enige woord dat ik
ervoor kan bedenken. Uw verbindingen dienen het te doen, en als er een probleem is, lost u (of zoals in dit geval de KPN) dat snel op.

Groet,
..........
.......... enz.

benreurink
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2008 12:13

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door benreurink »

Beste lezer,
ben je aan het kijken of tele2 bellen, internet en tv wat voor jou is? hier een tip! GEWOON NIET DOEN!
Ik heb het pakket nu een week, in mij eerste weekend kreeg ik een stroring, tv valt na 10 weg, internet idem. KS gebeld tot 4 maal toe in discussie maar probleem werdt niet op afstand verholpen. toen aangegeven dat ik pakket wilde opzeggen, toen meneer merkte dat die mij niet meer kon ompraten werdt de haak er opgegooid (en ik ben echt niet heeel onvriendelijke geweest....)
Wat een belachelijke partij, heb jaren gewoon tv via de kabel bekeken en nooooit een probleem gehad, na een week tele2 totaal heb ik al een probleem, nu kan het 14 dagen duren voor de technische dienst het probleem kan oplossen.
Nogmaals volg mijn tip op en doe het NIET!

Gerard R.
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:00

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Gerard R. »

Ja, het vervelende is, dat ik het nu al iets meer dan een jaar heb. Het ging ook heel goed, ik was tevreden, zeker aangezien het systeem met mijn aktiviteiten nogal wat 'aan moet kunnen'.
Maar wat ik nu meemaak en wat ik bovenstaand met dat emailtje beschrijf is een aanfluiting voor een provider als Tele2. Bah, bah, bah, dat is wel drie keer bah, dat is wel heel erg... !!
Naar aanleiding van zoals dit gaat, raadt ik iedereen Tele2 af. Ook die naastliggende 'slechte service-dingetjes' zijn idioot. Wat een wanprestatie.

nut
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2008 17:42

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door nut »

Na 2 maanden tele2 internet + telefonie komt er toch gewoon een kpn rekening binnen + gesprekkosten.
Bij tele2 word me verstaan te geven dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het opzeggen van mijn kpn abbonement, terwijl in de eerste brief die je van tele2 krijgt na het afsluiten van je abbonement staat dat je vooral niet zelf je kpn moet opzeggen,omdat je anders niet je telefoonnummer mee kan nemen.
Lekkere jongens daar .... :twisted: :twisted:
Ga me abbonement gelijk opzeggen...moet dan helaas nog 10 maanden door met die ******.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door TdeHond »

M.i. is Tele 2 in gebreke gebleven.
Hieronder vindt u per product hoe u moet opzeggen:

Telefoon

Wilt u uw huidige telefoonnummer behouden?
Zeg dan niet uw telefoonaansluiting op Tele2 regelt dit voor u en zegt uw huidige telefoonabonnement voor u op.
Bron: http://www.tele2.nl/shop/overstappen/index.htm

Het lijkt mij dan ook logisch dat u Tele2 vraagt de financiële schade die u lijdt aan u te vergoeden.

Ik raad ook aan om bij consuwijzer een klacht in te dienen over deze gang van zaken.

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte klanten.

Stuurt u mij alstublieft een email met uw gegevens (Bv. postcode en huisnummer). Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected] Met vriendelijke groeten, Webservice Tele2.}

Gerard R.
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:00

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Gerard R. »

Naar aanleiding van dit:
Geplaatst op 28 Sep 2008 15:14 door Gerard R. Bewerk/Verwijder dit bericht
Vandaag heb ik Tele2 dit briefje gestuurd (want zoals in de
brief staat: ik kan ze vrijwel niet bereiken).
Wat een rotbedrijf is dat geworden:

Tele2 Nederland B.V.
Postbus 70041
9704 AA Groningen

Geachte mevrouw, mijnheer,

Ik stuur u maar een briefje. Ik kan u alleen bereiken blijkbaar via uw servicenummer en aangezien uw verbinding (Tele2 'compleet') steeds afvalt kan ik u niet bellen. Ik kan blijkbaar geen email naar uw klantenservie sturen. Links op uw factuur werken niet.

Zoals ik ook aan uw telefonische helpdesk heb gemeld (internetklachtenvak op uw site zie ik nergens, zal wel aan mij liggen) staat uw modem steeds opnieuw zijn 'instellingsinfo' van uw server te laden (te zien aan de 'statuslamp' en een rode lamp links).
Streams vallen dan af, Verbindingen zijn niet te maken. Telefoon heb ik dan niet meer (wat heel gevaarlijk is, omdat ook nog mijn moeder ziek is en aan de
andere kant van het land woont). Ik heb geen mobieltje (kosten).
Zondag 28/9/2008 was het onderbreken van uw 'compleet' verbinding zelfs zeer frekwent, ongeveer 1 keer in de 10 minuten.

Ik ben zeer ontstemd over dat dit dagen moet duren.
U begrijpt, dat ik graag zou zien, dat u de dagen financieel restitueert, waarop u wanprestatie levert. Dit is begonnen op donderdag 25/9/2008.
Uw nummer 1 plaats in beoordeling kunt u wel van uw site afhalen, wat mij betreft.

Als ik u op zondag opbelde moest ik klantnummer of tel.nr. doorgeven. Ook het tel.nr. was niet bekend bij u, zei de automaat. Klantnummer zit een letter in, dus kan ik niet doorgeven met mijn vast toestel.
En ondertussen de telefoon steeds wegvallen door uw technische problemen....

Ontoelaatbaar, dat is het enige woord dat ik
ervoor kan bedenken. Uw verbindingen dienen het te doen, en als er een probleem is, lost u (of zoals in dit geval de KPN) dat snel op.

Groet,
..........
.......... enz.
....kan ik melden, dat er progressie is ingetreden, al heeft het wel 6 dagen (zes dagen, eigenlijk zeven, want ik klaagde pas een keer de volgende dag) geduurd.

Ik heb een nieuw modem van ze gekregen, wat overigens in eerste instantie niet hielp, de fout bleeft kort nog optreden. Maar op een zeker moment hebben ze zelf zitten rommelen (of KPN). De connectie was zeker 5 minuten geheel weg. Daarna draaide het modem als een zonnetje en echt heel snel. Het lijkt wel of ze de bandbreedte zelfs wat hebben opgevoerd.

Eerder merkte ik ook al, dat na een keer bellen met een mevrouw in de technische afdeling, dat de links op de fakturen de volgende dag ook weer werkte. Ik had nogal gefulmineerd over alle tekortkomingen..

Zelfs de Email-link op de site heb ik (later) weer kunnen gebruiken. Ik heb het bedrijf wel elke dag gebeld en er Emails op losgelaten om ze te updaten over de momentele toestand aan mijn kant.

Nu ga ik kijken of ze nog iets willen doen met restitutie.

Hoe dan ook, ik heb Tele2 hier al een 'rotbedrijf' genoemd, maar... ik heb wél het idee, dat ze vatbaar zijn voor rede als het over hun functioneren en/of voortbestaan gaat.
Wel zal je bij een langdurig vuiltje, zoals dit, elke dag in de pen, de Email (indien werkend) en de telefoon (als dat kan, of met een mobieltje) moeten hangen, als je iets wilt bereiken, dat is mijn indruk.
Misschien zijn ze op de 'goede weg'??

De wachttijden aan de telefonische helpdesk zijn veel te lang,
dat zouden ze ook doorgeven?!?!

Als ik meer kan melden, dan kom ik hier weer terug.

Groet,
Gerard R.

Gerard R.
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:00

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Gerard R. »

En dan nog het sluitstukje van mijn storingen bij Tele2:

Ik schreef:
Nu ga ik kijken of ze nog iets willen doen met restitutie.
En ja, ze doen dit nu perfekt in mijn ogen.
Ze restitueren voor de storingsperiode bijna €9,00.

En zo is een naar moment toch nog tot een redelijk einde gekomen.
Ik hoop dat ik een bijdrage heb geleverd aan het klantenbesef van Tele2 en dat u, lezer, er ook iets aan hebt.

Groet aan allen,
Gerard R. :D

Gerard R.
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:00

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Gerard R. »

nut schreef:
Geplaatst op 30 Sep 2008 17:48 door nut
Na 2 maanden tele2 internet + telefonie komt er toch gewoon een kpn rekening binnen + gesprekkosten.
Bij tele2 word me verstaan te geven dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het opzeggen van mijn kpn abbonement, terwijl in de eerste brief die je van tele2 krijgt na het afsluiten van je abbonement staat dat je vooral niet zelf je kpn moet opzeggen,omdat je anders niet je telefoonnummer mee kan nemen.
Lekkere jongens daar .... Twisted Evil Twisted Evil
Ga me abbonement gelijk opzeggen...moet dan helaas nog 10 maanden door met die ******.
Ik ken die bepaling ook en zo is het indertijd bij mij ook uitgevoerd. Tele2 zei de KPN op. En dan komt de KPN met een huilverhaal bij jou, dat het toch zo jammer is dat je naar Tele2 gaat en wat je gaat missen.

Maar ik zou dit dus niet accepteren van Tele2. Neem de bepaling en sla ze ermee om de oren. En zoek anders de direktie op.

Gerard R.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door TdeHond »

Of beter:
De geschillencommissie. Laat deze hier een uitspraak over doen!
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie
https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf
De geschillencommissie:
https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel

wesley486
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2008 15:20

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door wesley486 »

Mensen ook ik kan met jullie mee praten over tele 2 eerste advies NOOIT AAN BEGINNEN en wanneer je eraf kan stappen doen
Wij zijn nu klant vanaf februari 2008 eerste periode ging het erg goed. we waren erg tevreden rond augustus begon er een storing regelmatig te komen in de decoder deze liep vast en het beeld bleef hangen 1 optie mogelijk dat is de stekker eruit en opnieuw er in dit duurt weer een minuut tot dat hij is opgestart erg vervelend wanneer je een film kijkt ofzo dit gebeurde dagelijks een keer of 5
wij contact gehad met de tele 2 service inderdaad personeel wat ontzettend vriendelijk is alleen de afspraken nakomen word weer te veel er is mij verteld dat ik binnen 5 werkdagen terug gebeld zou worden erg lang maar wij gewacht geen probleem een week later nog niet gebeld wij weer bellen en werd verteld een foutje binnen 3 dagen word ik gebeld en inderdaad met 6 dagen nog geentelefoontje weer boos terug gebeld en gezegt dat ik me contract gaat ontbinden en me machtiging intrek voor mijn incasso toen werd ik ineens terug gebeld de dag erna en heeft de mevrouw van de td mij proberen te helpen echter tot nu toe 4 weken later storing nog niet verholpen ik weer gebeld en zou worden terug gebeld moet nu nog gebeuren dat het toppertje afgelopen vrijdag wil me tv aanzetten zijn wij afgesloten voor televisie en telefonie ivm een betalings achterstand wij direct gebeld en de klantvriendelijke medewerker verteld mij dat ze een fout gemaakt hebben en ik de volgende dag weer aangeslopten zou zijn en zaterdag geen tv wij weer gebeld vandaag en werd mij verteld dat ik eerst een borg moet betalen van 300 euro omdat wij een boven het gemiddelde zitten aan bel kosten en de videotheek voor wij weer worden aangesloten in plaats van dat ze zeggen een fout van ons naaien ze je op een andere manier om het daar op te gooien voor berscherming van de klant ( wat natuurlijk weer met kleine lettertjes in de algemene voorwaarden staat ) maaar jah maandag een aangetekende brief van de advocaat dat wij van het contract af willen
nog maals een tip BEGIN ER NIET AAN

agent78
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 sep 2008 14:30

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door agent78 »

Geplaatst op 30 Sep 2008 17:48 door nut
Na 2 maanden tele2 internet + telefonie komt er toch gewoon een kpn rekening binnen + gesprekkosten.
Bij tele2 word me verstaan te geven dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het opzeggen van mijn kpn abbonement, terwijl in de eerste brief die je van tele2 krijgt na het afsluiten van je abbonement staat dat je vooral niet zelf je kpn moet opzeggen,omdat je anders niet je telefoonnummer mee kan nemen.
Lekkere jongens daar .... Twisted Evil Twisted Evil
Ga me abbonement gelijk opzeggen...moet dan helaas nog 10 maanden door met die ******.
waarschijnlijk had u niet alleen uw telefoon abonnement bij kpn lopen maar ook het internet (of een combi ervan). alleen het telefoonabonnement kan en mag tele2 opzeggen, (als het verbonden is aan) internet bij kpn dan dus niet.

er word een zogenaamde voicelog gemaakt tijdens het gesprek dat u heeft als u zich (telefonisch) aanmeld bij tele2. hierin word ook vermeld dat u zèlf verantwoordelijk bent voor het opzeggen van uw internet met de vermelding dat u overstapt naar adsl van tele2.

het is natuurlijk vervelend dat u nog 10 maanden vast zit aan kpn maar zij hadden ook een gebaar naar u kunnen maken door het contractte ontbinden. jammer dat ze dat niet gedaan hebben. succes met de situatie [/quote]

Tele2Ramp
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2008 10:47

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Tele2Ramp »

De afgelopen maand werkte Tele2 redelijk, alhoewel telefoneren vaak met horten-en-stoten gaat.

Hedenochtend om 09.20 stopte plotseling de verbinding met Tele2.
Zowel internet als telefoon vielen uit.

Met mobieltje naar Tele2 gebeld met het verzoek om mij terug te laten bellen. Dat gebeurde NIET.

Met mobieltje bellen naar S..... van Tele2 om 10.15 leverde het advies op om de voeding van de modem los te maken en weer aan te sluiten. Toen deed alles het weer, om 10.28.

MAAR.... om 10.40 belde Tele2's M....., met de mededeling dat er technische fout was gemaakt in een centrale. Daarom was het nodig dat ik in mijn wandcontactdoos enkele draadjes zou wisselen. Eventueel zouden ze een monteur kunnen sturen. Maar ik bood natuurlijk aan om zelf de draadjes verwisselen. Toen ik de wandcontactdoos weer had gemonteerd deed internet het WEL maar telefonie NIET. Mijn lijn was weer dood.

Chatten met "Vera" van Tele2 klantenservice werkt (toevallig?!) vandaag niet. Bellen met mobieltje levert een onbekend lange wachttijd van "meer dan 3 minuten" op en heeft dus geen zin.

Een familielid probeert nu M....... of S....... bij het Tele2 "trouble shoot" team te bereiken, met het verzoek om mij te bellen.

Een mailtje naar "[email protected] om 12.43 leverde nog geen reactie op.

Om 12.55 belde M....... van Tele2, na door het bezorgde familielid gebeld te zijn. Door een foutje was mijn lijn wel actief, maar was er een verkeerd nummer aan verbonden, waardoor mijn vaste nummer tijdelijk niet meer bestond en ik dus niet kon bellen of gebeld worden. Dat is om 12.55 gecorrigeerd. Mijn telefoon doet het weer.

Vriendelijke M....... maakte wel excuses. Maar daar blijft het bij.

Deze idioterie heeft geduurd van 09.20 tot 12.55, oftewel ruim 3.5 uur.

Tele2 is een ramp.

Tele2Ramp
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2008 10:47

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Tele2Ramp »

Bij het controleren van mijn Tele2 factuur constateer ik helaas nu ook fouten, natuurlijk in mijn nadeel.

Ik ben nu diverse bedragen tegengekomen die meer dan 50% hoger liggen dan de opgegeven tarieven.

Bijvoorbeeld binnen Noord-West Europa bellen kost volgens de website 4 cent per minuut, maar in Tele2 factureert ruim 6 cent.

Bij de Opta en wellicht de politie zal ik proberen aangifte te doen tegen Tele2.

Naar sommige landen kost bellen met Tele2 bijna 10x zoveel als bij discounters.

Oppassen dus met Tele2.

Tele2Ramp
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2008 10:47

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Tele2Ramp »

Op maandag 13-10-2008 om 19.32 uur viel de Tele2 verbinding uit. Op de modem alleen een rood statuslampje. Diverse herstarts geprobeerd, zonder succes.

Een inkomend telefoongesprek werd daarbij abrupt afgebroken. Ik moest de beller vanaf mijn mobieltje 20 minuten lang terugbellen.

Ook Tele2 gebeld met mobieltje. Klantenservice bleek onbereikbaar na 18.00 uur, maar de boodschap was dat je via de website hulp kunt krijgen. Maar die website is onbereikbaar als je internet het niet doet!! Snap dat nou, Tele2!!!
Wat een ongelofelijke slecht bedrijf is Tele2, als hun dienst ZO onbetrouwbaar is (zie ook eerdere berichten).

Mijn telefoonnummer was voor de buitenwereld afgesloten/opgeheven tot 21.10 uur. Toen deed de modem het weer. En kon ik dus weer eens bellen en internetten met Tele2.

Mijn contract duurt helaas nog 10 maanden.

Ik adviseer u Tele2 te negeren. Het zijn aardig pratende jonge mensen, maar de organisatie en prestatie is een ramp.

dweiltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2008 22:19

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door dweiltje »

ik heb sinds pas tele 2 internet en telefonie.
ik zou 20 mb kunnen downloaden maar haal er maar 9 mb uit.
ik heb tele 2 hierover gebeld en krijg te horen als het onder de 6 mb is dan gaan ze pas kijken naar het probleem en bij 9 mb niet.
ik vind dit slechte service want je betaald toch voor 20 mb en hun kunnen het mij niet geven en een vergoeding doen ze ook niet ook al haal je er minder uit wat hun aanbieden!!
ze maken er zo reclame mee terwijl ze het niet na kunnen komen en je niet serieus neemt.

Tele2Hater
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2008 09:39

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Tele2Hater »

Nou, ik heb al sinds 13 oktober heleMAAL geen verbinding meer. Mijn modem geeft aan dattie verbonden is, alleen geeft ADSL geen ene sjoege! (steeds maar weer een rode FAIL in het modemmenu) Ik heb al een mail gestuurd alleen is er geen commentaar op gegeven. Vraag me niet hoe het kan dat het kan dat windows aangeeft dattie verbonden is met het netwerk maar geen sites laat zien?

Oja, eerst viel de lijn weg... later kwam het weer terug... en weer later... BLEEF het weg!!! (het is nu 17 oktober en nóg geen internet, ik tik dit nu op mijn werk achter een andere pc)

BeYou
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2008 02:36

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door BeYou »

Op 1 oktober hebben wij telefonisch een melding gemaakt van een storing zowel ons i-net van tele 2 als de vaste telefonie vloog eruit en in eerste instantie dachten wij dat het modem kapot was doordat er kortsluiting in huis was geweest. Tevens waren er straat-werkzaamheden waardoor uiteraard ook iets geraakt had kunnen zijn. De klacht werd door tele2 netjes opgeschreven en zij bleken idd niet in staat in ons modem te kijken, dus waarschijnlijk een storing. Aan de kortsluiting kon het niet liggen, want daar moest een modem niet op reageren aldus tele2. Ons werd mede gedeeld dat het de behandeling tussen de 4 en 16 dagen kon duren, tot onze verbazing want e-mail en telefonie zijn voor ons eigenlijk wel onmisbaar, temeer omdat er daaglijks post binnen komt van ons klein bedrijfje. Maar goed, afwachten dus...Dat hebben wij zeker gedaan en na enig op en neer gebel werd ons verteld op 16 oktober dat het niet 16 dagen waren, maar 16 werkdagen, dus nog even geduld svp... In de tussentijd hebben wij al tig medewerkers aan de lijn gehad, sommigen met begrip en anderen die steeds botter reageren wanneer je ook maar ietwat irritatie laat merken. Onze mobiele kosten reizen bijna de pan uit daar dit ons enige communicatiemddel momenteel is, maar gelukkig hebben wij ook dit abonnement bij tele2! Als dan een medewerker van de technische dienst belt, zit ik helaas in de auto, maar op de voicemail bevestigd hij spoedig terug te bellen...hetgeen na 2 dagen alsnog niet is gebeurd. Dus bellen wij alsnog zelf een keer en hebben dit keer weer het geluk een vriendelijk man aan de lijn te hebben die ons opeens wel kan doorverbinden naar de technische dienst. Daar wordt het mobiel nummer geverifieerd en dat blijkt wederom verkeerd genoteerd..een nummer van jaren geleden staat nog actief, dus kun je lang bellen...maar krijg je ons niet aan de lijn. Op de vraag of dit een normale gang van zaken is, wordt ik doorverwezen naar de website van tele2....jammer genoeg werkt ons i-net nog steeds niet na 20 dagen. Ondertussen is met veel druk een monteur van tele2 hier geweest, die constateerd dat alles naar behoren werkt en het probleem in de centrale ligt, men herkent ons niet meer en daar moet een nieuwe printplaat in. De tweede monteur van kpn komt na een paar dagen en contateert wederom precies Dit wordt gemeld aan tele2 klantenservice en zij bellen ons de dag erna op met de vraag: wat is er nu precies allemaal aan de hand? Slimme vraag na bijna 26 dagen, denkt u niet?
Wij zitten vandaag op 1 november en wij hebben nog steeds geen i-net, geen telefonie en een rood adsl lampje, waarop kpn ook niet begrijpt dat wij niet telefonisch bereikbaar zijn...Langzaam zakt ons de moed werkelijk en weten we ook niet meer hoe we dit kunnen oplossen en wat wij mogen verhalen op tele2, mits zij het probleem opgelost gaan krijgen, wat wij betwijfelen! Er wordt daar zo goed overlegd en teruggekoppeld, zo vriendelijk begrepen dat een maand zonder enige communicatie wel erg irri wordt...dat ons vertrouwen dat wij door de jaren hadden..erg miniem is geworden.
ndertussen had men mij ook aangeraden het modem eens te verwisselen om te kijken of het pakot was, hetgeen ik heb gedaan bij mijn ouders, die ook tele2 hadden. Het gevolg was dat daar ook alles eruit sloeg en zij 4 uur lang geen i-net en telefoon hadden, zodat ik op 2 plaatsen een probleem kon melden en oplossen. Gelukkig herstelde zich dat weer na een poos en was mijn schuldgevoel ietwat minder daardoor....kon ik verder na een middag modem verwisselen met ons eigen probleem.
Heeft iemand een oplossing hoe dit aan te pakken? Wat zijn onze rechten nog na zulk een lange wachttijd? Hoe zit het met vergoeding of opzeggen van contract? Ben ik verplicht abonnementskosten te betalen over de tijd dat ik geen gebruik kan maken? Sterker nog...om dit te melden wildde ik ons mailadres opgeven van tele2, dan kon ik die ophalen en inzien via webmail...dacht ik....dus niet! Zelfs dat herkent de webmail allemaal niet meer...volgens tele2 moet het allemaal gewoon werken en mailen wij u gewoon de bevestiging van alles...lol !!

Geen woorden voor, maar advies? Graag!
Opgezet vanuit een vrienden-netwerk

Gesloten