LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Speedlinq komt verplichtingen niet na

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Dirty Harry
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2006 17:27

Speedlinq komt verplichtingen niet na

Ongelezen bericht door Dirty Harry » 24 feb 2006 17:42

Hallo,

Sinds 6 januari 2005 heb ik breedband internet van Speedlinq. Ik heb veel negatieve publiciteit over deze providor op diverse forums gelezen.
Tot dusver heb ik echter nog nooit problemen met hun gehad, echter op het eind van de rit maken ze dit nog even "goed".

Op 1 maart a.s. ga ik over naar een andere providor. Voor Speedlinq is dit kennelijk aanleiding om reeds per 15 februari de uitgaande mailserver voor mij te beeindigen. Zie ook onderstaande klacht die ik bij hun heb ingediend.

Mijn vraag: kan dit zomaar? Waar kan ik klagen?


m.vr.gr.,


Harry


Hieronder de correspondentie mbt de klacht naar Speedlinq:

Onderwerp: verbinding
Is de klacht al eerder aangemeld: yes
Klacht omschrijving:
Dit lijkt mij sterk. Mijn abonnement bij u loopt tot 1 maart 2006. Ik heb dan ook nog gewoon internet van u.

Graag verneem ik van u waarom dit voor de mail wel al vanaf 15 februari is beeindigd.

Tevens verzoek ik u hierbij, in dat geval, mij financieel tegemoet te treden wegens onvolledig internet. Ook verneem ik graag van u waar ik een officiele klacht hierover kan indienen.

Beste meneer,

Op dit moment zijn er geen problemen met de e-mail server van Speedlinq.
De reden waarom u geen e-mail meer kunt versturen vanaf de Speedlinq e-mail server is omdat u reeds over bent gestapt naar een andere provider.

Indien u nog vragen heeft naar aanleiding van dit bericht kunt u contact opnemen met onze helpdesk op nummer 0900-7733354.

We hopen u hiermee voldoedne geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Speedlinq

--------------------
Dit bericht kan niet beantwoord worden. Een reply op deze e-mail zal door Speedlinq niet worden ontvangen.

Indien u een vraag heeft naar aanleiding van deze mail zoekt u op www.speedlinq.nl/faq.
Als u wilt reageren gebruikt u de daarvoor bestemde formulieren die u daar kunt vinden.
---------------------



De volgende klacht is ontvangen per e-mail.

Onderwerp: verbinding
Is de klacht al eerder aangemeld: yes
Klacht omschrijving:
Sinds afgelopen woensdag 18.30 uur krijgen mijn uitgaande mails allemaal het predikaat "onbestelbaar".

Is er bij jullie een server uitgevallen???

Op jullie site heb ik hier niets over mogen lezen.

Overigens had ik niet verwacht dat een dergelijke storing zo lang zou duren. En als het toch zo is lijkt het mij dat dit op uw site gemeld had kunnen worden.

DSL_Expert
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 aug 2005 10:51

Re: Speedlinq komt verplichtingen niet na

Ongelezen bericht door DSL_Expert » 27 feb 2006 08:14

Weet je wel zeker dat je op het netwerk van SpeedLinq zit en niet die van de andere provider.

Ga eens naar http://www.watismijnip.nl en kijk daar wie je provider is.

Providers kunnen een uitgaande migratie niet tegenhouden en misschien is je nieuwe provider wel sneller dan dat jij zou willen.

DSL_Expert

Dirty Harry
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2006 17:27

Re: Speedlinq komt verplichtingen niet na

Ongelezen bericht door Dirty Harry » 27 feb 2006 18:14

Hallo,

Dank je voor je reactie.

Ik heb inderdaad gezien dat dit het geval is. Er is echter door beide providors, Speedlinq en Compuserve, niet met mij over gecommuniceerd.

Het bevreemdt mij wel dat in mijn modem/router nog steeds de Gebruikersnaam en wachtwoord van Speedlinq staan. Hoe kan ik dan ADSL hebben van compuserve???

Verder heb ik getracht om outlook bij compuserve aan de gang te krijgen. Helaas lukt dit niet. De autorisatie is niet juist. Kennelijk lig ik qua emailserver er bij de een uit en bij de ander er nog niet in.

Dit noemen ze nou een "naadloze" overgang van providor.

Wat adviseer je mij te doen??


Harry

DSL_Expert
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 aug 2005 10:51

Re: Speedlinq komt verplichtingen niet na

Ongelezen bericht door DSL_Expert » 28 feb 2006 09:29

SpeedLinq kan hier helemaal niets aan doen. De lijn wordt namenlijk gewoon overgenomen door de nieuwe provider. Dit is maar goed ook anders kunnen providers een overgang tegengaan.

Ook voor je email problemen moet je contact opnemen met Compuserve.

DSL_Expert

Dirty Harry
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2006 17:27

Re: Speedlinq komt verplichtingen niet na

Ongelezen bericht door Dirty Harry » 28 feb 2006 17:56

Hallo,

Bedankt voor je info. Ik blijf met de vraag zitten hoe het kan dat compuserve mijn ADSL verzorgt terwijl in mijn modem/router nog steeds de gebruikersnaam en wachtwoord van speedlinq staan.


Harry

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Speedlinq komt verplichtingen niet na

Ongelezen bericht door jvs » 28 feb 2006 18:42

Volgens mij werkt alleen kpn-adsl met gebruikersnamen en wachtwoorden (en ik kan me niet voorstellen dat je speedlinq-kpn neemt ;)). Dus ik weet niet welke gebruikersnaam je het over hebt, maar er is waarschijnlijk helemaal geen sprake van gebruikersnamen en wachtwoorden.

Ik gok dat je van Speedlinq via tiscali netwerk naar Compuserve via Tiscali netwerk bent overgestapt, en dat gaat inderdaad naadloos omdat de modeminstellingen (voor het adsl netwerk) gelijk blijven.

Ik vind het trouwens niet zo netjes dat je hier allemaal beschuldegingen uit, terwijl je gewoon een 100% correct antwoord op je vraag krijgt. Beetje typisch "hedendaags-ik-doe-alsof-ik-bewust-consument-ben-gedrag".. Maarja/

Dirty Harry
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2006 17:27

Re: Speedlinq komt verplichtingen niet na

Ongelezen bericht door Dirty Harry » 28 feb 2006 18:54

Mag je rustig vinden.

Ik begrijp inmiddels ook dat speedlinq hier niets aan kan doen. De "fout" ligt hier bij Compuserve. Een betere communicatie had de "beschuldigingen" wellicht kunnen voorkomen.

Harry

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Speedlinq komt verplichtingen niet na

Ongelezen bericht door jvs » 28 feb 2006 19:06

geen dank verder voor het beantwoorden van je vraag ;).

Knoxxio
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2006 22:11

Re: Speedlinq komt verplichtingen niet na

Ongelezen bericht door Knoxxio » 03 mar 2006 14:49

Hey harry,

Ik zou maar zo snel moegelijk een andere provider kiezen. ik ben nu een jaar bij die ballentent en heb alleen maar ellende. Ze reageren totaal niet op klachten, heldesk te traag, sluiten af zonder bericht en ga zo maar door.
In totaal heb ik meer dan veertig mailtjes en brieven gestuurd.
Nu heb ik besloten per direct op te zeggen.
Succes

Dirty Harry
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2006 17:27

Re: Speedlinq komt verplichtingen niet na

Ongelezen bericht door Dirty Harry » 03 mar 2006 19:35

Hey harry,

Ik zou maar zo snel moegelijk een andere provider kiezen

Doel je daarmee op Speedlinq of Compuserve?

Mijn probleem blijkt acheraf niet aan Speedlinq te liggen maar aan Compuserve. Ik ben een jaar lid geweest van Speedlinq en heb geen klachten gehad met hun. Wat dat betreft is een rectificatie op z'n plaats.

Wat Compuserve betreft: dit moet nog blijken. Wel baal ik een beetje van hun afwijkend Email systeem.

Harry

johnvisser
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2007 19:47

Re: Speedlinq komt verplichtingen niet na

Ongelezen bericht door johnvisser » 14 jan 2007 20:46

problemen met speedlinq en dat hebben veel mensen
hoge kosten.....ook extra hoge incasso kosten..hoge belkosten.enz onredelijke behandeling.goedkope internet abonement dat plotseling heel duur is geworden

consumentenautoriteit : nieuw in nederland dit is de OPTA voor de consument

voor alle geschillen klachten met speedlinq
kunt u schrijven naar


consuwijzer postbus 21021 3001 aa Rotterdam


deze mensen zijn er voor u
klachten en tips van de consument zijn van groot belang
meerdere tips tesamen kunnen duiden op een structuele overtreding van de wet
en kunnen aanleiding geven voor een diepgaand onderzoek

Gesloten