LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADSL via glasvezel

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

ADSL via glasvezel

Ongelezen bericht door queenfan »

Hallo,

Heb een probleem van ongeveer 3 km, tussen het wijkcentrale en de centrale zit glasvezel hbierdoor is het volgens KPN niet mogelijk om ADSL aan te vragen. Als ik via internetten.nl, adslwinkel.nl e.d. een postcodecheck doe kan ik wel ADSL aanvragen via BBned.

Mijn vraag is hoe kan dit heet BBned ook in wijkcentrales apparatuur staan???? en welke providers zijn dat goed (die via het netwerk van BBned lopen).

Ik zit nu via @home en wordt er helemaa scheitziek van, woon overigings in de stad Groningen in de wijk de Held

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: ADSL via glasvezel

Ongelezen bericht door Consumentt »

Snap je probleem niet helemaal. Data verbindingen gaan bijna allemaal over glasvezel, alleen het laatste stukje naar je huis is koper.
Als ergens geen ADSL kan betekent het alleen maar dat een netwerkprovider het commercieel niet interessant vindt om ergens aan te bieden.
Dat kan de reden zijn dat je een provider kunt kiezen die met BBned als carrier werkt en niet een KPN provider.
Als je 3km van de centrale zit dan zit al wel te ver van de centrale om de maximale snelheid te halen. Bij ADSL begint de afval al vanaf zo'n 2km en bij ADSL2+ bij 1km (ook nog afhankelijk van de koperkabelkwaliteit)

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: ADSL via glasvezel

Ongelezen bericht door queenfan »

De 3 km is het probleem niet, zijn andere mensen in de straat die verder liggen qua afstand, het probleem blijkt bij KPN het stukje glas te zijn.

Vandaar mijn vraag.

0059099
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2006 10:31

Re: ADSL via glasvezel

Ongelezen bericht door 0059099 »

ADSL kan niet over glas. VDSL wel. KPN is bezig met uitrol van VDSL, misschien heb je wel mazzel en krijg je binnen een jaar de keuze voor VDSL ( 54Mbit down, 12 Mbit up ). Daarnaast kun je natuurlijk via BBned adsl nemen, zij hebben kennelijk geen glas er tussen liggen. kijk eens op got.tweakers.net voor ervaringen met verschillende providers.

DSL_Expert
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 aug 2005 10:51

Re: ADSL via glasvezel

Ongelezen bericht door DSL_Expert »

@ 0059099

Ook BBNED kan niet leveren als er glas tussen ligt, en ligt niet aan BBNED maar aan KPN.

VDSL --> Ik moet het nog zien. Er zijn wat problemen met de frequentie van VDSL welke de frequentie van ADSL2 zouden storen..........


We wachten af!

DSL_Expert

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: ADSL via glasvezel

Ongelezen bericht door queenfan »

Is het niet zo dat BBNED in de wijkcentra's hun apparatuur hebben staan????

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: ADSL via glasvezel

Ongelezen bericht door ?? »

Ja, maar BBNed kan niets doen aan de route tussen jou en de wijkcentrale. Als er op die route ergens glasvezel ligt is ADSL helaas niet mogelijk. Ik vermoed dan ook dat BBNed niet kan leveren, maar niet geschoten is altijd mis.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: ADSL via glasvezel

Ongelezen bericht door queenfan »

@?? tussen mij en de wijkcentrale is gewoon koper, tussen de wijkcentrale en de centrale (zo'n 3km) zit glasvezel.

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: ADSL via glasvezel

Ongelezen bericht door jvs »

Je haalt wijkverdeelkast en wijkcentrale door elkaar. ADSL apparatuur staat in wijkcentrales (die jij "de centrale" noemt), in wijkverdeelkasten staat over het algemeen geen adsl apparatuur.

De enige die dat wellicht gaat doen, is kpn. Zij hebben het aantal klanten waarbij dat nog wel rendabel is.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: ADSL via glasvezel

Ongelezen bericht door queenfan »

@jvs, nee ik haal niks door elkaar, een wijkcentrale staat in een wijk, en een centrale is een groot gebouw waar verschillende wijkcentra's bij elkaar komen.

in Groningen heb je 7 centrales namelijk...

Gn-C Groningen-Centrum Reitemakersrijge 13 9711HT
Gn-Hrn Groningen-Haren Gn Botanicuslaan 18A 9751AC HAREN
Gn-Hgk Groningen-Hoogkerk Halmstraat 24 9745BC GRONINGEN
Gn-Lwb Groningen-Lewenborg Toplicht 1A 9732HA GRONINGEN
Gn-Sw Groningen-Selwerd Magnoliastraat 7 9741CS GRONINGEN
Gn-Vvl Groningen-Vierverlaten Hoendiep 320 9744TC GRONINGEN
Gn-Z Groningen-Zuid van Leeuwenhoekstraat 1 9727JH

Vanaf GN-Sw gaat er een glasverbinding naar een wijkcentrale in de groningse wijk de Held vanaf die centrale gaat er een koper verbinding naar mijn huis.

Alles is maximaal 3 kilometer dus dat mag geen probleem zijn qua afstand.

Meer info zie LINK

Jan Post
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jan 2006 18:40

Re: ADSL via glasvezel

Ongelezen bericht door Jan Post »

Jij zegt dingen die niet kloppen. Er ligt tussen de centrale en het datacentrum altijd fiber. Ik vermoet dat de medewerker van kpn bedoelde dat er glasvezel naar jouw huis ligt. Over glasvezel kan geen adsl signaal worden gezonden zowel door kpn, bbned, en tis-whosale(oude babyxl). Het is dus op het moment nog niet mogelijk om adsl op jouw adres te nemen. Als er geen glasvezel naar jouw huis loopt is adsl gewoon mogelijk als de centrale er klaar voor is. Je kan gewoon bij tweakdsl (www.tweakdsl.nl) adsl aanvragen gaat dit door dan ligt er gewoon koper naar jouw huis.

Jan Post

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: ADSL via glasvezel

Ongelezen bericht door queenfan »

O god ik moet weer uitleggen aan een waarschijnlijk een leek dat er tussen de centrale en mijn huis een wijkcentrale zit in mijn geval vanaf centrale GN-SW (Groningen Selwerd) naar mijn huis zit een wijkcentrale tussen die 2 centrales zit GLASVEZEL.

Heb geen glasvezel thuis liggen, daar ligt gewoon een 4 draads grondkabel met de kleuren rood, blauw, oranje en wit lezen is wel moeilijk :cry:

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: ADSL via glasvezel

Ongelezen bericht door ?? »

Tussen de centrale en je huis zit een wijkverdeelkast. Het kan wel dat er glasvezel ligt tussen wijkcentrale en wijkverdeelkast. Dan kun je idd geen ADSL krijgen. DE volledige route moet koper zijn.

Glasvezel tussen wijkcentrale 1 en wijkcentrale 2 maakt geen moer uit; er ligt altijd glasvezel naar wijkcentrales. In de wijkcentrale wordt je internetsignaal namelijk rechtstreeks het glasvezelnetwerk op gezet.

Jan Post
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jan 2006 18:40

Re: ADSL via glasvezel

Ongelezen bericht door Jan Post »

Dat bedoelde ik dus ook. Ik denk dat jij eerder een leek op dit gebied bent dan ik :wink: . Je gaat van je huis----(koper)verdeelkast-----(fiber)telefooncentrale----(fiber)datacentrum(vanuit hieruit gaat je data via peerings en transit etc). DIT GAAT DUS NIET LUKKEN. Je kan dus geen adsl over dit signaal krijgen.
Ik hoop dat je nu een beetje goed leest en niet alles verkeerd neerzet.

Je kan vragen of ze in de verdeelkast op een koperenlijn willen zetten. Dit is mogelijk maar gebeurt maar zeer schelden (omdat deze lijnen al vaak bezet zijn).

Wil je het helemaal technisch weten ga dan even naar tweakers.

Met vriendelijke groet,

J. Post

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: ADSL via glasvezel

Ongelezen bericht door queenfan »

Dat bedoelde ik dus ook. Ik denk dat jij eerder een leek op dit gebied bent dan ik
Hoe kan ik een leek zijn als jij begint over een datacentrum terwijl ik daar nooit over gehad heb. :?

Jij herhaalt trouwens letterlijk wat ik de hele tijd al zei...

huis.....koper.....WIJKCENTRALE......glas......CENTRALE (GN-SW)....who cares....

Ik hoop dat je nu een beetje goed leest en niet alles verkeerd neerzet.
Hoezo ik heb al eerder het volgende verteld...


queenfan
BerichtGeplaatst op: 07 Mrt 2006 17:07 Onderwerp:

O god ik moet weer uitleggen aan een waarschijnlijk een leek dat er tussen de centrale en mijn huis een wijkcentrale zit in mijn geval vanaf centrale GN-SW (Groningen Selwerd) naar mijn huis zit een wijkcentrale tussen die 2 centrales zit GLASVEZEL.

Heb geen glasvezel thuis liggen, daar ligt gewoon een 4 draads grondkabel met de kleuren rood, blauw, oranje en wit lezen is wel moeilijk Crying or Very sad
Lezen is toch echt moeilijk. :cry:

Jan Post
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jan 2006 18:40

Re: ADSL via glasvezel

Ongelezen bericht door Jan Post »

Jij haalt alles door elkaar. Ik herhaal nog 1 keer de dingen daarna ga ik er niet meer verder op in.
Je gaat van je huis naar een verdeelkast(via koper) en dit is een geen telefooncentrale etc dan ga je naar de telefooncentrale(via fiber). Doordat dit fiber is kan je geen adsl nemen omdat het signaal daar niet overheen gaat. Vanaf je Telefooncentrale gaat het via fiber naar het datacentrum(hier staan alle sites etc). Kortom: adsl is gewoon niet mogelijk op jouw adres.

Jan

Jan Post
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jan 2006 18:40

Re: ADSL via glasvezel

Ongelezen bericht door Jan Post »

Ik had dat ook al uitgelegd in mijn vorige post. Ik hoop dat je nu snapt dat adsl bijna onmogelijk is op jouw adres.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: ADSL via glasvezel

Ongelezen bericht door queenfan »

dat zeg ik de hele tijd, wie kan nu niet lezen??????

huis...(koper)...wijkcentrale...glas...centrale(GN_SW)....glas enz.

Weet toch wel wat ik schrijf of niet, ben zelf een monteur kom zelf in dit soort kasten maar ADSL is niet mijn vak vandaar de vraag of het überhaupt wel via glas kon.

En het is zeer zeker geen kast het is een stenen gebouw van zeker 3 bij 5 maar goed ik ben een leek :? :?

Om te huilen ongelovelijk :cry:
Laatst gewijzigd door queenfan op 07 mar 2006 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan Post
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jan 2006 18:40

Re: ADSL via glasvezel

Ongelezen bericht door Jan Post »

Jij wilde een advies? Jij loopt alleen maar iedereen af te zeuren. Je hebt je antwoord gehad het kan gewoon niet. Als jij in die centrales komt werk je voor kpn/bbned/tiscali? Dan kan ik me niet voorstellen dat jij die vraag hier moet stellen?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: ADSL via glasvezel

Ongelezen bericht door queenfan »

Beste J Post

Ik had mijn antwoord gekregen ben ik mee eens, maar ik heb al uitgelegd dat ik een monteur ben, en nee niet voor BBNED, KPN of Tiscali ben van een aannemer die regelmatig voor werk in de centrale kom.

Nogmaals ADSL en GLAS is niet mijn kennis gebied maar als u constant letterlijk mijn woorden herhaalt zeur ik gelijk?????

Ik zeur niet maar probeer u uit te leggen dat u mij herhaalt.

Hoedan ook antwoord was al gegeven, en lezen is moeilijk darbij is KPN bezig met VDSL dat gaat wel via GLAS ben ik achtergekomen.
Laatst gewijzigd door queenfan op 07 mar 2006 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten