LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] abonnement opzeggen tiscali

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
clearfield
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2006 15:49

abonnement opzeggen tiscali

Ongelezen bericht door clearfield »

Wij hadden een abonnement bij tiscali toen wij nog in Tiel woonden. Nu wonen we in Uitgeest en Tiscali kan ons geen verbinding geven. Nu hebben wij opgezegd, maar moeten wel het hele jaar doorbetalen., omdat het abonnement loopt tot 5 september 2006. Wat moet ik doen, behalve opzeggen. Zij vinden dat ik het abonnement ondanks niet geleverde verbinding toch moet betalen. Help mij!!!
Clearfield

DSL_Expert
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 aug 2005 10:51

Re: abonnement opzeggen tiscali

Ongelezen bericht door DSL_Expert »

LS,

Het is helaas wel normaal dat u moet betalen. U heeft een dienst gekocht voor een jaar. Dat u het hierna onmogelijk maakt om deze dienst te laten leveren ontheft u nog niet van de betalingsverplichting.

Zie het als het huren van een auto. Deze huurt u voor een maand, maar gaat dan verhuizen naar een boot waar u de auto niet kunt gebruiken. Dan nog moet u de rest van de maand betalen omdat de garage hier niet schuldig aan is.

Ik hoop dat u het zo beter begrijpt.

Groet,

DSL_Expert

clearfield
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2006 15:49

Re: abonnement opzeggen tiscali

Ongelezen bericht door clearfield »

Ik denk dat u mij verkeerd begrijp, of ben ikhet. Ik wil wel doorgaan met hete abonnement met Tiscali, maar zij kunnen mij de dienst niet leveren op het nieuwe adres.

MAXIEM

Re: abonnement opzeggen tiscali

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag clearfield,

Kijk even in de voorwaarden van de overeenkomst die je met Tiscali hebt afgesloten. Als daar instaat dat je bij verhuizing verplicht bent om de volledige jaarpremie te voldoen, dan heb je daar destijds voor getekend. Mogelijk staat er in de voorwaarden ook iets over het gegeven dat Tiscali geen verbinding geeft op het nieuw adres. Zo'n voorwaarde is dan heel belangrijk in jouw situatie.

Groeten, Paula.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: abonnement opzeggen tiscali

Ongelezen bericht door ?? »

13.4 Indien de Abonnee Tiscali opdracht geeft de verbinding, behorende bij een DSL Dienst(en) van Abonnee, te verhuizen naar een locatie buiten het Tiscali DSL Dekkingsgebied is de Abonnee met inachtneming van artikel 15.5, gerechtigd de overeenkomst onmiddellijk te beëindigen middels een aangetekend schrijven.

15.5 Ondanks eerdere opzegging en/of beëindiging van de Overeenkomst moeten altijd worden voldaan de tot aan het einde van de overeengekomen looptijd van de Overeenkomst aan Tiscali verschuldigde vergoedingen, zijnde de vergoedingen behorende bij de gehele contractduur van de Overeenkomst;

Volgens deze AV moet je dus betalen; de vraag is alleen of dat redelijk en billijk is...

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: abonnement opzeggen tiscali

Ongelezen bericht door puma73 »

Tiscali heeft wel meer van die grappen b.v "gratis installatie, geen aansluitkosten". Maar als jij je aanmeldt voor internet moet je ze machtigen om aansluitkosten (174 euro) te laten afschrijven. Je kunt deze terug krijgen na overlegging van een kopie van de factuur.

Formeel heeft tiscali gelijk, je bent akkord gegegaan met de algemene voorwaarden. Maar of deze standhouden bij de rechter waag ik te betwijfelen.

Ben destijds noodgedwongen overgestapt van versatel naar wanadoo omdat versatel niet kon leveren op de nieuwe postcode. Opgezegd met kopie huurcontract nieuwe adres. Keurig netjes opgelost en niks tot einde contract betalen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: abonnement opzeggen tiscali

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er zou hier sprake kunnen zijn van een zogenaamd "onredelijk bezwarend beding" in de zin van artikel 6:233 Burgerlijk Wetboek.

Algemene Voorwaarden die in strijd zijn met de wet zijn nietig.

Gesloten